Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend


A12345

A12345

15-09-2021 om 18:19 Topicstarter

Imi schreef op 15-09-2021 om 18:12:

[..]

Ho even, wat?! Het feit dat hij naast jou ook zijn kinderen wil zien, zie jij als op 2 paarden wedden? Ik ben geschokt! Dat is echt ziek om het zo te zien. Op 2 paarden wedden, dat is iets heel anders, dat gaat over 2 vrouwen.

Zijn kinderen zijn een onlosmakelijk deel van hem. Je kunt en mag een vader niet dwingen om te kiezen tussen jou en zijn kinderen. Doe je dat toch, dan zul jij altijd aan het kortste eind trekken, en dat is exact wat er nu is gebeurd. Dat heb jij veroorzaakt, niet hij!

Anders had hij wel afspraken gemaakt gebaseeerd op de nieuwe situatie. Maar ja, dan zit hij er aan vast. Nu heeft hij alles open weten te houden: de relatie hier, maar ook de mogelijkheid om terug te gaan en daar alles weer op te pakken alsof hij nooit is weggeweest. 

A12345

A12345

15-09-2021 om 18:21 Topicstarter

Nose schreef op 15-09-2021 om 18:07:

To ik zou van dit topic weg blijven. Ik denk dat je je hier alleen maar rotter door gaat voelen. Ga je tijd lekker aan je kinderen besteden en geniet van wat je wel hebt ❣️

Die balen er ook van. 

A12345

A12345

15-09-2021 om 18:21 Topicstarter

noemmijmaarsuus schreef op 15-09-2021 om 18:18:

[..]


Met de zelfreflectie ook is het ook niet best gesteld is, dus wordt het een heel probleem voor je om te erkennen dat je heel manipulatief gedrag vertoont.

Waar vertoon ik heel manipulatief gedrag?

A12345 schreef op 15-09-2021 om 18:17:

[..]

Hij weet dat ook wel dat ik er af en toe iets uitflapt. Denk dat hij dat in discussies gebruikt om mij in de hoek te drukken. Tenminste, zo voelt het.

Dat is jouw gevoel idd,  hij gaat in gesprek over jouw uitspraken. Dat kan het gevolg zijn van dingen zeggen die je niet meent. Ookal denk ik dat je het wel meende en een gesprek zeker op zijn plaats was. 

A12345

A12345

15-09-2021 om 18:30 Topicstarter

Wasmachine schreef op 15-09-2021 om 18:26:

[..]

Dat is jouw gevoel idd, hij gaat in gesprek over jouw uitspraken. Dat kan het gevolg zijn van dingen zeggen die je niet meent. Ookal denk ik dat je het wel meende en een gesprek zeker op zijn plaats was.

Dat is mijn gevoel. Hoewel hij mij wel redelijk goed kent, kwam hij er toch in elke discussie weer mee aanzetten om mij neer te zetten als de kwade heks en hem als het slachtoffer. 

Sterkte, uit elkaar is denk ik het beste wat er in deze situatie mogelijk is. 
Kan hij mooi een eigen plek zoeken voor hem en zijn kinderen. Blij dat hij voor hen kiest zoals het hoort. 

Maar had je echt niet even weg kunnen gaan tussendoor?
Je pubers redden zich wel en hadden toch niet zo’n last vd situatie?
(Maar ze hebben vast wel last bij verbreken van jullie relatie) 
Geld is geen issue bij jullie, had gewoon een weekje tussendoor ergens lekker gerust?

A12345 schreef op 15-09-2021 om 18:30:

[..]

Dat is mijn gevoel. Hoewel hij mij wel redelijk goed kent, kwam hij er toch in elke discussie weer mee aanzetten om mij neer te zetten als de kwade heks en hem als het slachtoffer.

Ik heb de indruk dat je gewoon dingen hebt gezegd die je zeker op het moment meende. Dus waarom ben je de kwade heks als je daarmee geconfronteerd wordt? Niet iedereen kan er tegen als mensen pijnlijke opmerkingen eruit flappen en daar dan niks over mogen zeggen.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

15-09-2021 om 18:51

Woorden kunnen ook pijn doen. Met woorden kun je iemand ook kapot maken.

En blijkbaar was deze afwijzing van zijn kinderen de druppel.

Stel dat hij fysiek zo'n slechte zelfbeheersing had als jij verbaal. En je een klap geeft als hij boos en emotioneel is. Zou je dat acceptabel vinden? Want tja, je weet immers dat hij niet zo'n goede zelfbeheersing heeft en achteraf zegt hij sorry.

A12345

A12345

15-09-2021 om 19:00 Topicstarter

Pinokkio schreef op 15-09-2021 om 18:35:

Maar had je echt niet even weg kunnen gaan tussendoor?
Je pubers redden zich wel en hadden toch niet zo’n last vd situatie?
(Maar ze hebben vast wel last bij verbreken van jullie relatie)
Geld is geen issue bij jullie, had gewoon een weekje tussendoor ergens lekker gerust?

Nee, maar is natuurlijk wel apart als ik wegga en zij blijven dan. Weekje weg, dan had ik bij mijn zus moeten gaan zitten of iets in die geest. Staat natuurlijk wel raar dat ik in m'n eentje een week ergens anders zou zijn gaan zitten. 

Achteraf gezien had ik hem dit beter voorgesteld. Op een positieve manier. Van ga een weekje daar of daar heen, vinden je kinderen vast leuk. Heb dat niet gedaan omdat ik bang was voor zijn reactie. 

A12345

A12345

15-09-2021 om 19:03 Topicstarter

Coreopsis schreef op 15-09-2021 om 18:51:

Woorden kunnen ook pijn doen. Met woorden kun je iemand ook kapot maken.

En blijkbaar was deze afwijzing van zijn kinderen de druppel.

Stel dat hij fysiek zo'n slechte zelfbeheersing had als jij verbaal. En je een klap geeft als hij boos en emotioneel is. Zou je dat acceptabel vinden? Want tja, je weet immers dat hij niet zo'n goede zelfbeheersing heeft en achteraf zegt hij sorry.

Nee, geweld vind ik wel van een andere orde en niet acceptabel. 

Wat dat betreft is hij erg rustig en lijkt het alsof hij beschikt over een oneindige zelfbeheersing. Wel is hij soms passief agressief met opmerkingen en acties. 

A12345 schreef op 15-09-2021 om 19:03:

[..]

Nee, geweld vind ik wel van een andere orde en niet acceptabel.

Wat dat betreft is hij erg rustig en lijkt het alsof hij beschikt over een oneindige zelfbeheersing. Wel is hij soms passief agressief met opmerkingen en acties.

Nee, het gaat om jou. Jij gebruikt verbaal geweld tov hem.

A12345

A12345

15-09-2021 om 19:06 Topicstarter

Poezie schreef op 15-09-2021 om 19:04:

[..]

Nee, het gaat om jou. Jij gebruikt verbaal geweld tov hem.

Ik vind fysiek geweld wel een graad erger dan verbaal geweld. En hij kent me ook. Hij weet dat er soms dingen uitflappen die ik niet meen of maar half meen. 

A12345 schreef op 15-09-2021 om 19:06:

[..]

Ik vind fysiek geweld wel een graad erger dan verbaal geweld. En hij kent me ook. Hij weet dat er soms dingen uitflappen die ik niet meen of maar half meen.

Nou, ik niet. Ik vind dat even erg.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

15-09-2021 om 19:07

A12345 schreef op 15-09-2021 om 19:03:

[..]

Nee, geweld vind ik wel van een andere orde en niet acceptabel.

Wat dat betreft is hij erg rustig en lijkt het alsof hij beschikt over een oneindige zelfbeheersing. Wel is hij soms passief agressief met opmerkingen en acties.

Jij gebruikt verbaal geweld.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.