A12345
01-08-2021 om 12:45
De kinderen van mijn vriend
Laat ik met mezelf beginnen.
Ik ben moeder van twee kinderen. Na de geboorte van het tweede kind gescheiden van de vader van mijn kinderen. Die heeft daarna nooit meer omgekeken naar zijn kinderen. Nooit geholpen met de opvoeding, financieel nooit geholpen en heeft nooit meer contact gehad met de kinderen. Mijn kinderen zijn nu pubers en ik vind het enorm vervelend dat ze nooit een vader hebben gehad.
Daarna wel een relatie gehad, maar dat is uiteindelijk fout gelopen, omdat diegene veel verschil maakte tussen zijn kinderen en mijn kinderen. Met mijn kinderen wilde hij nooit eens ergens naar toe, maar als zijn kinderen er waren, dan was hij de hele dag op pad met ze.
Mijn nieuwe vriend heeft twee kinderen. Daarna is zijn vrouw er vandoor gegaan met ‘n ander. Daarna heeft vooral hij voor de kinderen gezorgd. Doordat hij veel tijd en aandacht gaf aan zijn kinderen en hun moeder niet, zijn ze erg gehecht geraakt aan hem.
Sinds ‘n jaar wonen we samen. Door de grote afstand tussen hem en zijn kinderen (nu) ziet hij z’n kinderen vooral in de vakanties. Door corona is dat wel lastig soms.
Het contact tussen hem en mijn kinderen is goed. Hij gaat met de kinderen sporten, helpt ze met hun huiswerk, brengt en haalt ze naar school, vriendjes, vriendinnetjes, etc als dat nodig is. Voorheen kon ik me financieel weinig veroorloven, maar nu gaan we ook regelmatig naar de bioscoop, kermis, weekendje weg, etc.
Het enige waar we ruzie over hebben is over zijn kinderen.
Soms wil hij een cadeautje voor ze kopen. Dan is het winkel in, winkel uit en meer dan ‘n uur rondkijken. Dat heeft al een paar keer geleid tot ruzie. Hij wil dan iets kopen wat ze echt leuk vinden, terwijl het volgens mij vooral om het idee gaat. Tijdens de laatste ruzie heeft ‘ie gezegd dat ‘ie voortaan wel in z’n eentje gaat om iets te kopen als ik er toch het geduld niet voor heb.
En wat ook voor ruzie zorgt is dat hij er hier soms met zijn hoofd totaal niet bij is. Zijn kinderen missen hem heel erg. Als hij met ze belt, is het voor hem ook bijna onmogelijk om een normaal gesprek te voeren met zijn kinderen. Ze huilen alleen maar dat ze hem missen, vragen wanneer hij weer komt, of ze naar hem mogen komen, etc. Ook zijn ex voert de emotionele druk flink op met dingen als dat de kinderen erg te lijden hebben dat ze hem niet zo vaak meer zien, dat de kinderen altijd naar hem vragen, etc.
Hij is dan soms dagen depressief. Valt moeilijk in slaap, is vroeg wakker, zit dan met glazige ogen wat voor zich uit te staren, is vergeetachtiger, etc. Hij is dan niet chagrijnig of zo, maar eerder geestelijk afwezig. Ik herken ‘m dan niet meer terug. Hij is over het algemeen erg vrolijk, sociaal, positief ingesteld, maar zo gauw als het over zijn kinderen gaat, verandert hij in een emotioneel wrak.
Ik vind dat niet leuk om hem zo te zien. Snap ook niet zo goed dat hij dit niet vooraf heeft bedacht dat zijn kinderen hem zouden gaan missen en hij zijn kinderen. Dit heeft al een aantal keren tot ruzie geleid. Als ik hem zo zie, dan wekt dat flinke irritatie bij mij op. Ook deze discussie heeft ‘ie op dezelfde manier afgesloten als die discussie over die cadeaus. Hij praat amper nog over zijn kinderen.
Ik voel me nu aardig buitengesloten voor wat betreft zijn kinderen. Hij zegt dat ik het daar zelf ‘n beetje naar gemaakt hebt.
Heeft er iemand tips? Ik ben bang dat er vaker ruzie komt, dat hij uiteindelijk voor zijn kinderen kiest of dat hij echt in een depressie komt.
A12345
15-09-2021 om 19:08
Poezie schreef op 15-09-2021 om 19:07:
[..]
Nou, ik niet. Ik vind dat even erg.
Daar zijn we het dan niet over eens. Ik vind dat er wel een verschil zitten tussen als iemand, waarvan je weet dat er soms iets uitflapt in een discussie, iets zegt of dat iemand je op je neus slaat.
Poezie
15-09-2021 om 19:11
A12345 schreef op 15-09-2021 om 19:08:
[..]
Daar zijn we het dan niet over eens. Ik vind dat er wel een verschil zitten tussen als iemand, waarvan je weet dat er soms iets uitflapt in een discussie, iets zegt of dat iemand je op je neus slaat.
Nee hoor, met woorden kun je iemand vreselijk kwetsen. Dat heelt niet, terwijl een gebroken neus wel heelt.
ShowyHummingbird30
15-09-2021 om 19:12
A12345 schreef op 15-09-2021 om 19:03:
[..]
Nee, geweld vind ik wel van een andere orde en niet acceptabel.
Wat dat betreft is hij erg rustig en lijkt het alsof hij beschikt over een oneindige zelfbeheersing. Wel is hij soms passief agressief met opmerkingen en acties.
Dat laatste kan heel goed een reactie zijn op jouw verbale geweld.
A12345
15-09-2021 om 19:13
Coreopsis schreef op 15-09-2021 om 19:12:
[..]
Dat laatste kan heel goed een reactie zijn op jouw verbale geweld.
Dat zou kunnen, maar passieve agressiviteit is erg vervelend en leidt tot niks. Zeker bij mij niet.
ShowyHummingbird30
15-09-2021 om 19:14
A12345 schreef op 15-09-2021 om 19:13:
[..]
Dat zou kunnen, maar passieve agressiviteit is erg vervelend en leidt tot niks. Zeker bij mij niet.
Verbale agressie is erg vervelend en leidt tot niets. Zeker bij hem niet.
Ysenda
15-09-2021 om 19:18
A12345 schreef op 15-09-2021 om 19:00:
[..]
Nee, maar is natuurlijk wel apart als ik wegga en zij blijven dan. Weekje weg, dan had ik bij mijn zus moeten gaan zitten of iets in die geest. Staat natuurlijk wel raar dat ik in m'n eentje een week ergens anders zou zijn gaan zitten.
Waarom zou dat raar zijn? Zijn kinderen komen in zijn huis. Het is juist raar dat zij niet bij hun vader thuis zouden mogen komen. Hoe moeten ze dan aan zijn huis wennen? Tegelijk ook aan een stiefmoeder en stiefbrussen wennen is best heel veel dat er nu gevraagd is van jonge kinderen. Daarom is het niet vreemd dat jij en je kinderen dan zelf een paar dagen er niet zouden zijn zodat de kinderen even konden landen.
A12345
15-09-2021 om 19:24
Ysenda schreef op 15-09-2021 om 19:18:
[..]
Waarom zou dat raar zijn? Zijn kinderen komen in zijn huis. Het is juist raar dat zij niet bij hun vader thuis zouden mogen komen. Hoe moeten ze dan aan zijn huis wennen? Tegelijk ook aan een stiefmoeder en stiefbrussen wennen is best heel veel dat er nu gevraagd is van jonge kinderen. Daarom is het niet vreemd dat jij en je kinderen dan zelf een paar dagen er niet zouden zijn zodat de kinderen even konden landen.
De een zegt alleen ik, nu weer ik en mijn kinderen. Werkelijk waar geen idee waar ik met 2 kinderen van stel op sprong heen had moeten gaan.
Ik denk dat "wennen" niet het probleem was in dit geval. Ze voelden zich goed thuis. Iets te goed zelfs, denk ik.
Het is ook niet "zijn" huis. Het is een huis wat ik huur.
Weedbee
15-09-2021 om 19:28
Ysenda schreef op 15-09-2021 om 19:18:
[..]
En vergeet niet het vele bezoek dat er nog kwam. Daar was het huis blijkbaar niet te klein voor .. in tegenstelling tot de geopperde hulp om TO te ontlasten. Dat werd echt te druk hoor .. het was al zo vol met 6 mensen.
Ook het eventjes zelf er op uit gaan is door heel veel forummers in het begin van dit al 160+ pagina's durende drama voorgesteld, maar werd - net als heel veel andere voorstellen - afgefakkeld. Pas nu het mis ging met de relatie leek het ineens een goed idee. Achteraf kijk je een koe in de kont en veel mensen leren daarvan. Ik ben bang dat TO daar niet toe hoort .. die blijft maar dezelfde 'argumenten' (lees: fouten van man en gedrag van de kinderen) aanvoeren om alsnog haar gelijk te halen.
Ik hoop serieus dat de man een voor zijn gezin werkbare oplossing vindt. Of dat nu inhoudt dat hij alsnog in het andere land gaat wonen (en dan zelf minder gelukkig is, maar wél zijn kinderen vaak kan zien) .. of dat hij een huis in Nederland huurt/koopt.
Wasmachine
15-09-2021 om 19:28
A12345 schreef op 15-09-2021 om 19:24:
[..]
De een zegt alleen ik, nu weer ik en mijn kinderen. Werkelijk waar geen idee waar ik met 2 kinderen van stel op sprong heen had moeten gaan.
Ik denk dat "wennen" niet het probleem was in dit geval. Ze voelden zich goed thuis. Iets te goed zelfs, denk ik.
Als jullie echt een serieuze relatie hadden gehad was het jullie huis geweest.
Weedbee
15-09-2021 om 19:30
A12345 schreef op 15-09-2021 om 19:24:
[..]
Er is een verschil tussen 'huis' en 'thuis'. Hij woonde bij jou, dus was het zijn thuis. Dat hebben mensen je in het begin van dit topic al proberen uit te leggen, maar je blijft maar hangen in futiliteiten.
A12345
15-09-2021 om 19:31
Weedbee schreef op 15-09-2021 om 19:28:
[..]
En vergeet niet het vele bezoek dat er nog kwam. Daar was het huis blijkbaar niet te klein voor .. in tegenstelling tot de geopperde hulp om TO te ontlasten. Dat werd echt te druk hoor .. het was al zo vol met 6 mensen.
Ook het eventjes zelf er op uit gaan is door heel veel forummers in het begin van dit al 160+ pagina's durende drama voorgesteld, maar werd - net als heel veel andere voorstellen - afgefakkeld. Pas nu het mis ging met de relatie leek het ineens een goed idee. Achteraf kijk je een koe in de kont en veel mensen leren daarvan. Ik ben bang dat TO daar niet toe hoort .. die blijft maar dezelfde 'argumenten' (lees: fouten van man en gedrag van de kinderen) aanvoeren om alsnog haar gelijk te halen.
Ik hoop serieus dat de man een voor zijn gezin werkbare oplossing vindt. Of dat nu inhoudt dat hij alsnog in het andere land gaat wonen (en dan zelf minder gelukkig is, maar wél zijn kinderen vaak kan zien) .. of dat hij een huis in Nederland huurt/koopt.
Ja, er kwam bezoek. Als er constant iemand komt om te helpen, dan zijn er al 7 of 8 mensen.
Dat hij een weekje of zo weg ging met zijn kinderen is achteraf een goed idee. Hoe ik mezelf had moeten oplossen, dat zie ik niet zo.
Ik denk dat hij gewoon gaat doen wat hij altijd al deed. Deels daar en deels elders. Misschien dat hij probeert de regeling nog aan te passen naar om de 2 weken. Zoals ik het hier heb gezien, maakt het met de kinderen niet zoveel uit waar hij zit. Als zijn kinderen het naar hun zin hebben, heeft hij dat ook en vindt hij het verder prima. De rest is bijzaak. In z'n eentje zie ik hem daar niet zitten. Dan zal het wel weer om de week vakantie vieren worden.
A12345
15-09-2021 om 19:32
Doornroosje75 schreef op 15-09-2021 om 19:29:
Niet zijn huis. Maar het was wel zijn thuis toch?
Ja, hij woonde hier ook. Maar is hier bij mij komen wonen.
Poezel_en_Wip
15-09-2021 om 19:37
A12345 schreef op 15-09-2021 om 19:32:
[..]
Ja, hij woonde hier ook. Maar is hier bij mij komen wonen.
Met de bedoeling dat het ook zijn thuis zou worden/zijn, toch?
Ma_Flodder
15-09-2021 om 19:38
Ik begrijp ook niet waarom een werkster 2 a 3 keer per week een paar uurtjes te druk is. Net als een professionele nanny die voor de kinderen kan zorgen zodat TO en vader daar niet op hoeven te zitten.
Maar het eindeloze bezoek, dat is dan weer niet te druk.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.