Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend


CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

11-09-2021 om 18:05

A12345 schreef op 11-09-2021 om 18:00:

[..]

Nee. Ik ging er vanuit dat een volwassen iemand wel kan bedenken dat als hij aan de andere kant van Europa gaat wonen, dat hij zijn kinderen dan een stuk minder ziet. Hij kent zijn kinderen ook, dus hij kan als geen ander inschatten hoe ze hierop reageren. Dat is voor mij allemaal een stuk lastiger, dan wel onmogelijk.

Ik zou er zelf ook met anderen over gepraat hebben. En niet alleen met mensen die een beetje ja knikken. Met mensen die kritisch zijn, je uitdagen, etc. Daar heb je veel meer aan dan iemand die je uit laat ratelen en ja knikt.

Waarom heb jij dat dan niet gedaan? 

A12345 schreef op 11-09-2021 om 18:04:

[..]

Denk wel dat deze kinderen behoefte hebben aan een consequente aanpak. Vooral de oudste is er vrij bedreven in om een gebrek daar aan uit te spelen.

Tja, dan toch beter 50% van de tijd een consequente aanpak dan helemaal niet.

Jouw vriend heeft zijn plichten als vader verzaakt, zo simpel is het.

A12345

A12345

11-09-2021 om 18:08 Topicstarter

BlueHeart schreef op 11-09-2021 om 18:05:

[..]

Waarom heb jij dat dan niet gedaan?

Ik heb toen gezegd dat verhuizen betekent dat hij zijn kinderen veel minder vaak ziet. Dat hun gedrag zo extreem was, wist ik toen niet. 

Maar goed, misschien was ik ook niet de juiste persoon om het mee te bespreken, omdat ik mijn kinderen alleen heb opgevoed en er toch anders over denk dan velen hier. 

Ik had bijvoorbeeld mijn probleem ook aan iemand voor kunnen leggen van wie ik weet dat ze een beetje ja knikt i.p.v. het hier te posten. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

11-09-2021 om 18:12

A12345 schreef op 11-09-2021 om 18:08:

[..]

Ik heb toen gezegd dat verhuizen betekent dat hij zijn kinderen veel minder vaak ziet. Dat hun gedrag zo extreem was, wist ik toen niet.

Maar goed, misschien was ik ook niet de juiste persoon om het mee te bespreken, omdat ik mijn kinderen alleen heb opgevoed en er toch anders over denk dan velen hier.

Ik had bijvoorbeeld mijn probleem ook aan iemand voor kunnen leggen van wie ik weet dat ze een beetje ja knikt i.p.v. het hier te posten.

Ja dat klinkt ook erg kritisch hoor.. 


CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

11-09-2021 om 18:12

Amaranth schreef op 11-09-2021 om 18:07:

[..]

Tja, dan toch beter 50% van de tijd een consequente aanpak dan helemaal niet.

Jouw vriend heeft zijn plichten als vader verzaakt, zo simpel is het.

En daar is dit drama nu het resultaat van.

A12345 schreef op 11-09-2021 om 17:05:

[..]

Nee. Ik vind het lastig omdat het een geweldige relatie was. Totdat het onderwerp "zijn kinderen" begon te overheersen.

Het was geen "geweldige relatie".

De relatie beantwoordde in eerste instantie precies aan jouw egoistische en egocentrische behoeften. Voor zijn persoonlijke belangen (die verder reikten dan jouw ego) had je totaal geen oog of belangstelling.

Waarom  maak je het niet gewoon uit?

A12345

A12345

11-09-2021 om 18:13 Topicstarter

BlueHeart schreef op 11-09-2021 om 18:12:

[..]

Ja dat klinkt ook erg kritisch hoor..


Dat is wel het gevolg van zijn keuze en dat had hij zich moeten beseffen. Hij kent zichzelf en zijn kinderen ook het beste. 

Maak het toch gewoon uit joh.

A12345

A12345

11-09-2021 om 18:15 Topicstarter

noemmijmaarsuus schreef op 11-09-2021 om 18:13:

[..]

Het was geen "geweldige relatie".

De relatie beantwoordde in eerste instantie precies aan jouw egoistische en egocentrische behoeften. Voor zijn persoonlijke belangen (die verder reikten dan jouw ego) had je totaal geen oog of belangstelling.

Waarom maak je het niet gewoon uit?

Het was wel een prima relatie. Het enige punt is ook zijn kinderen. Verder is er nergens discussie of ruzie over. 

Hij is nu onderweg naar daar. Als hij terugkomt, dan praat ik wel met hem. Ben dat voor mezelf aan het voorbereiden. En de optie dat het niet veel zin heeft om op grote afstand te gaan zitten lijden, is er zeker eentje. Op deze manier is blijkbaar niemand gelukkig: hij niet, zijn kinderen niet en ik ook niet. 

noemmijmaarsuus schreef op 11-09-2021 om 18:13:

[..]

Het was geen "geweldige relatie".

De relatie beantwoordde in eerste instantie precies aan jouw egoistische en egocentrische behoeften. Voor zijn persoonlijke belangen (die verder reikten dan jouw ego) had je totaal geen oog of belangstelling.

Dit is precies mijn indruk, alles draait om de behoefte van 1 persoon. Ik wil dit, dat werkt voor mij niet.

En die arme kinderen zijn slachtoffer aan alle kanten.

A12345

A12345

11-09-2021 om 18:23 Topicstarter

Amaranth schreef op 11-09-2021 om 18:17:

[..]

Dit is precies mijn indruk, alles draait om de behoefte van 1 persoon. Ik wil dit, dat werkt voor mij niet.

En die arme kinderen zijn slachtoffer aan alle kanten.

Daar overdrijf je wel. Voor hem was het in het begin ook leuk. Nieuwe relatie, weg van een plek waar hij het enorm vervelend vond, etc. Alleen heeft hij enorm onderschat hoe hij en zijn kinderen ermee om zouden gaan. Daar had hij beter over na moeten denken. Daar hoeft 'ie niet voor in de gevangenis te vliegen en dat hij zijn plichten als vader verzaakt gaat me ook wel wat ver, maar hij had dit wel vooraf kunnen bedenken. 

Denk dat de meeste mensen hier ook wel zoiets hebben van "had hij dat vooraf niet kunnen bedenken?". 

Hij kent zichzelf het beste. Had bijvoorbeeld eerst eens geprobeerd hoe zoiets een maand gaat. Waarbij vooraf duidelijk is dat het om een maand gaat en niet maar doorgaan tot het echt niet meer lukt. En dat pas laten merken als je het echt niet meer trekt. 

Hij kent zijn kinderen ook het beste natuurlijk. Eerlijk is eerlijk, ze hangen heel erg aan hun vader. 

Als je eerlijk bent, kun je zelf vaak een situatie toch het beste inschatten. Ik denk dat als hij de kinderen daar af zet, hij tot de conclusie komt dat hij een hele grote fout heeft gemaakt. Als ik zie hoe ze hier al reageerden als hij even naar de winkel ging of zo. Dat wordt een drama daar. 

Maar daar moet hij dan wel eerlijk over zijn. En ook weer over de consequenties nadenken. Nu kiezen voor de kinderen, betekent ook weer meer tijd doorbrengen op die plek waar hij het niks vond. 

A12345 schreef op 11-09-2021 om 18:23:

[..]

Daar overdrijf je wel. Voor hem was het in het begin ook leuk. Nieuwe relatie, weg van een plek waar hij het enorm vervelend vond, etc. Alleen heeft hij enorm onderschat hoe hij en zijn kinderen ermee om zouden gaan. Daar had hij beter over na moeten denken. Daar hoeft 'ie niet voor in de gevangenis te vliegen en dat hij zijn plichten als vader verzaakt gaat me ook wel wat ver, maar hij had dit wel vooraf kunnen bedenken.

Hij heeft zijn kinderen daar voor lange tijd daar achter gelaten. Dan verzuim je je plichten als vader.

Denk dat de meeste mensen hier ook wel zoiets hebben van "had hij dat vooraf niet kunnen bedenken?".

Hij kent zichzelf het beste. Had bijvoorbeeld eerst eens geprobeerd hoe zoiets een maand gaat. Waarbij vooraf duidelijk is dat het om een maand gaat en niet maar doorgaan tot het echt niet meer lukt. En dat pas laten merken als je het echt niet meer trekt.

En jij had niet bedacht om hem dit meteen te melden?

Hij kent zijn kinderen ook het beste natuurlijk. Eerlijk is eerlijk, ze hangen heel erg aan hun vader.

Als je eerlijk bent, kun je zelf vaak een situatie toch het beste inschatten.

Nee,  daar is vaak de blik van een buitenstaander voor nodig.

A12345

A12345

11-09-2021 om 18:32 Topicstarter

Ach ja, er zijn wel meer vaders die om wat voor reden dan ook niet dicht bij hun kinderen kunnen zijn. Nu was het voor een relatie, maar het had even goed voor werk kunnen zijn bijvoorbeeld. 

Als ik het eerder had gemerkt, had ik dat zeker voorgesteld. Maar hij heeft eerst vooral veel in z'n eentje zitten te piekeren totdat hij er de hele dag mee bezig was en het op begon te vallen. 

Dat weet ik niet. Praten met mensen die kritisch zijn, dat heeft zeker nut. Praten met ja-knikkers, niet. En je kent jezelf het beste en je kinderen ook. 

Fouten maken kan, maar je moet er wel van leren. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

11-09-2021 om 18:39

Hij lijkt er nu in ieder geval van te leren.
Jij ook?

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

11-09-2021 om 18:40

A12345 schreef op 11-09-2021 om 18:32:

Ach ja, er zijn wel meer vaders die om wat voor reden dan ook niet dicht bij hun kinderen kunnen zijn. Nu was het voor een relatie, maar het had even goed voor werk kunnen zijn bijvoorbeeld.

Als ik het eerder had gemerkt, had ik dat zeker voorgesteld. Maar hij heeft eerst vooral veel in z'n eentje zitten te piekeren totdat hij er de hele dag mee bezig was en het op begon te vallen.

Dat weet ik niet. Praten met mensen die kritisch zijn, dat heeft zeker nut. Praten met ja-knikkers, niet. En je kent jezelf het beste en je kinderen ook.

Fouten maken kan, maar je moet er wel van leren.

Zelf ben je blijkbaar ook een jaknikker. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.