Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend


EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

10-09-2021 om 14:30

A12345 schreef op 10-09-2021 om 12:50:

[..]

Ik kan me voorstellen dat iemand niet zou willen samenwonen met mij en mijn kinderen als ze vrijwel de hele dag erg vervelend gedrag vertonen.

Sterker nog: zou liever hebben dat iemand dat eerlijk zegt en dan een beslissing neemt, dan dat iemand er niks over zegt en een hele tijd zich dan maar gaat irriteren.

Dat is misschien dan zo, maar jij begon je postings al met je angst dat hij voor zijn kinderen zou kiezen. Eigenlijk wil jij, door je eigen onzekerheid en jaloezie, je vriend niet 50/50 delen. Dan kan hij verkeerde keuzes gemaakt hebben, maar jij als ouder, en hem kennende, had kunnen weten dat hij zijn kinderen zou gaan missen. 

A12345

A12345

10-09-2021 om 14:33 Topicstarter

dan schreef op 10-09-2021 om 14:24:

[..]

Hij zal moeten ondervinden wat voor hem het beste werkt wat betreft op en neer rijden, denk ik. Hij heeft dan nog het geluk dat hij de luxe heeft die je beschrijft, van het niet gebonden zijn qua vaste werkplek en zowel hier als in het buitenland een dak boven zijn hoofd heeft. Voor heel veel vaders zou het nóg moeilijker zijn omdat die niet zomaar vrij kunnen nemen.

Ik zou wel kunnen leven met een man die ik niet steeds rond me heb, wel zou ik het zeer op prijs stellen op tijd te weten waar ik aan toe zou zijn (hier of buitenland). Ik begrijp dat die onzekerheid voor jou erg lastig is.

Waar ik aan toe ben, dat weet ik niet. Dat weet ik waarschijnlijk nooit. Omdat het toch altijd weer anders kan. Ook als hij nu iets beslist, heb ik niet het idee dat hij daar dan bij blijft. 

Als hij die luxe niet had, dan was er wel meer de noodzaak om te kiezen. Dan is er geen gelegenheid om vanuit daar naar hier te emigreren of vanuit hier steeds naar daar te gaan. 

A12345 schreef op 10-09-2021 om 14:33:

[..]

Waar ik aan toe ben, dat weet ik niet. Dat weet ik waarschijnlijk nooit

Natuurlijk niet, omdat jij geen keuze maakt.

Brei er zelf een eind aan en gedraag je niet zo afhankelijk.

"Piet, het is uit".

Klaar!

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

10-09-2021 om 15:29

Tickel schreef op 10-09-2021 om 14:30:

[..]

Dat is misschien dan zo, maar jij begon je postings al met je angst dat hij voor zijn kinderen zou kiezen. Eigenlijk wil jij, door je eigen onzekerheid en jaloezie, je vriend niet 50/50 delen. Dan kan hij verkeerde keuzes gemaakt hebben, maar jij als ouder, en hem kennende, had kunnen weten dat hij zijn kinderen zou gaan missen.

Die had gewoon een man zonder kinderen of een wens daar toe moeten kiezen, dat die ook niet op haar kinderen zitten wachten had ze op de koop toe moeten nemen

A12345 schreef op 10-09-2021 om 14:33:

[..]

Waar ik aan toe ben, dat weet ik niet. Dat weet ik waarschijnlijk nooit. Omdat het toch altijd weer anders kan. Ook als hij nu iets beslist, heb ik niet het idee dat hij daar dan bij blijft.

Als hij die luxe niet had, dan was er wel meer de noodzaak om te kiezen. Dan is er geen gelegenheid om vanuit daar naar hier te emigreren of vanuit hier steeds naar daar te gaan.

Jij kunt ook de stekker eruit trekken hè. Simpelweg omdat deze situatie (waarvan het niet naar uitziet dat deze anders/beter gaat worden) je niet gelukkig maakt. Waarom leg je die keuze bij hem neer, alsof je daar zelf niets in te zeggen zou hebben?
Vind je het lastig om alleen te zijn (zonder man in je leven bedoel ik dan)?

dan

dan

10-09-2021 om 15:38

noemmijmaarsuus schreef op 10-09-2021 om 15:19:

[..]

Natuurlijk niet, omdat jij geen keuze maakt.

Brei er zelf een eind aan en gedraag je niet zo afhankelijk.

"Piet, het is uit".

Klaar!

Natuurlijk niet fijn maar als TO dit allemaal niet ziet zitten, dan is het beter om zelf de relatie te verbreken ipv afwachten wat hij wil. 

A12345

A12345

11-09-2021 om 17:05 Topicstarter

Poezel_en_Wip schreef op 10-09-2021 om 15:38:

[..]

Jij kunt ook de stekker eruit trekken hè. Simpelweg omdat deze situatie (waarvan het niet naar uitziet dat deze anders/beter gaat worden) je niet gelukkig maakt. Waarom leg je die keuze bij hem neer, alsof je daar zelf niets in te zeggen zou hebben?
Vind je het lastig om alleen te zijn (zonder man in je leven bedoel ik dan)?

Nee. Ik vind het lastig omdat het een geweldige relatie was. Totdat het onderwerp "zijn kinderen"  begon te overheersen. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

11-09-2021 om 17:19

A12345 schreef op 11-09-2021 om 17:05:

[..]

Nee. Ik vind het lastig omdat het een geweldige relatie was. Totdat het onderwerp "zijn kinderen" begon te overheersen.

Maar dat is toch logisch? Ik neem aan dat jouw kinderen ook op nummer 1 staan zoals het hoort.

A12345

A12345

11-09-2021 om 17:22 Topicstarter

Tickel schreef op 11-09-2021 om 17:19:

[..]

Maar dat is toch logisch? Ik neem aan dat jouw kinderen ook op nummer 1 staan zoals het hoort.

Dat staan ze ook. Maar had gehoopt dat hij vooraf beter na had gedacht over de consequenties van zijn verhuizing. Dat blijkt dus niet zo te zijn. 

A12345 schreef op 11-09-2021 om 17:22:

[..]

Dat staan ze ook. Maar had gehoopt dat hij vooraf beter na had gedacht over de consequenties van zijn verhuizing. Dat blijkt dus niet zo te zijn.

Ik begrijp, na zoveel pagina's, überhaupt de aantrekking niet van deze man: laat zijn kinderen achter en ziet ze maanden niet ten gunste van zijn nieuwe scharrel. Dat is toch totaal onaantrekkelijk?

Maar kennelijk stoort jou dat totaal niet.

A12345

A12345

11-09-2021 om 17:33 Topicstarter

Amaranth schreef op 11-09-2021 om 17:32:

[..]

Ik begrijp, na zoveel pagina's, überhaupt de aantrekking niet van deze man: laat zijn kinderen achter en ziet ze maanden niet ten gunste van zijn nieuwe scharrel. Dat is toch totaal onaantrekkelijk?

Maar kennelijk stoort jou dat totaal niet.

Je doet alsof hij ze achter heeft gelaten bij een weeshuis. Ze zitten bij hun moeder. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

11-09-2021 om 17:34

A12345 schreef op 11-09-2021 om 17:33:

[..]

Je doet alsof hij ze achter heeft gelaten bij een weeshuis. Ze zitten bij hun moeder.

Want ze hadden hem niet nodig in hun leven?

A12345

A12345

11-09-2021 om 17:36 Topicstarter

BlueHeart schreef op 11-09-2021 om 17:34:

[..]

Want ze hadden hem niet nodig in hun leven?

Blijkbaar wel, anders zou hij nu niet zo zijn als hij is.

A12345 schreef op 11-09-2021 om 17:36:

[..]

Blijkbaar wel, anders zou hij nu niet zo zijn als hij is.

En dat konden jullie allebei niet van tevoren bedenken?

Jij doet nu alsof alles jou overkomen is, maar je was van alles op de hoogte schrijf je zelf.

A12345 schreef op 11-09-2021 om 17:33:

[..]

Je doet alsof hij ze achter heeft gelaten bij een weeshuis. Ze zitten bij hun moeder.

Die volgens jullie beiden een slechte opvoeder is toch?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.