Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend


A12345

A12345

11-09-2021 om 18:43 Topicstarter

Coreopsis schreef op 11-09-2021 om 18:39:

Hij lijkt er nu in ieder geval van te leren.
Jij ook?

Ik wel ja. Werk aan mezelf, zoals ik eerder hier al uit heb gelegd. Verder ook maar weer duidelijk dat een partner met kinderen geen goed idee is voor mij. Als dit uit gaat, sowieso geen behoefte aan een relatie. 

Ik hoop dat hij er ook van leert. Teruggaan betekent ook teruggaan naar een plek waar je het vervelend vond. Denk dat het dan wel slim is als hij het anders aanpakt als de vorige keer. Bezigheden zoeken, manieren vinden waarop de tijd daar wat prettiger wegtikt, etc. 

Hij lijkt moeite te hebben met vervelende consequenties van keuzes. 

A12345

A12345

11-09-2021 om 18:43 Topicstarter

BlueHeart schreef op 11-09-2021 om 18:40:

[..]

Zelf ben je blijkbaar ook een jaknikker.

Waar haal je dat vandaan?

A12345 schreef op 11-09-2021 om 18:32:

Ach ja, er zijn wel meer vaders die om wat voor reden dan ook niet dicht bij hun kinderen kunnen zijn. Nu was het voor een relatie, maar het had even goed voor werk kunnen zijn bijvoorbeeld.

Als ik het eerder had gemerkt, had ik dat zeker voorgesteld. Maar hij heeft eerst vooral veel in z'n eentje zitten te piekeren totdat hij er de hele dag mee bezig was en het op begon te vallen.

Dat weet ik niet. Praten met mensen die kritisch zijn, dat heeft zeker nut. Praten met ja-knikkers, niet. En je kent jezelf het beste en je kinderen ook.

Fouten maken kan, maar je moet er wel van leren.

Je snapt toch hopelijk wel dat het heel anders is als een ouder er niet is omdat hij elders geld moet verdienen (als het dichterbij had gekund neem ik aan dat je dat altijd doet als ouder), dan als een ouder ergens anders gaat wonen voor een nieuwe relatie. Ik vind dat niet te vergelijken. Verder word ik er serieus een beetje misselijk van hoe je die kinderen constant negatief omschrijft. Het is duidelijk dat je niets leuk vindt aan die kinderen, maar het zijn wel kinderen, dus die kun (nee moet je zelfs als volwassene) met iets meer respect beschrijven.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

11-09-2021 om 18:46

A12345 schreef op 11-09-2021 om 18:43:

[..]

Ik wel ja. Werk aan mezelf, zoals ik eerder hier al uit heb gelegd. Verder ook maar weer duidelijk dat een partner met kinderen geen goed idee is voor mij. Als dit uit gaat, sowieso geen behoefte aan een relatie.

Ik hoop dat hij er ook van leert. Teruggaan betekent ook teruggaan naar een plek waar je het vervelend vond. Denk dat het dan wel slim is als hij het anders aanpakt als de vorige keer. Bezigheden zoeken, manieren vinden waarop de tijd daar wat prettiger wegtikt, etc.

Hij lijkt moeite te hebben met vervelende consequenties van keuzes.

Hij heeft daar zijn kinderen en zijn ex nog he. Daar kan hij zich vast wel mee vermaken

A12345

A12345

11-09-2021 om 18:50 Topicstarter

Maki schreef op 11-09-2021 om 18:45:

[..]

Je snapt toch hopelijk wel dat het heel anders is als een ouder er niet is omdat hij elders geld moet verdienen (als het dichterbij had gekund neem ik aan dat je dat altijd doet als ouder), dan als een ouder ergens anders gaat wonen voor een nieuwe relatie. Ik vind dat niet te vergelijken. Verder word ik er serieus een beetje misselijk van hoe je die kinderen constant negatief omschrijft. Het is duidelijk dat je niets leuk vindt aan die kinderen, maar het zijn wel kinderen, dus die kun (nee moet je zelfs als volwassene) met iets meer respect beschrijven.

Kleine kinderen snappen dat verschil niet echt, denk ik. Zeker niet als ze wat achterop zijn geraakt, zoals hier het geval is. 

Ik ben gewoon eerlijk over hun gedrag. Dat is niet goed. Ik word altijd niet goed van hoe mensen (ook bezoek hier) wangedrag (want daar hebben we het over) grappig vinden of er zelfs over gaan zitten lachen. 

Een keer zat een van hen hier bijvoorbeeld bij (vrouwelijk) bezoek in de borsten te bijten. En daarna probeerde ze dat de hele tijd weer. Daar lijkt me helemaal niks grappigs aan bijvoorbeeld. 

A12345

A12345

11-09-2021 om 18:52 Topicstarter

BlueHeart schreef op 11-09-2021 om 18:46:

[..]

Hij heeft daar zijn kinderen en zijn ex nog he. Daar kan hij zich vast wel mee vermaken

Ja, de helft van de tijd heeft hij de kinderen. Dan komt hij de tijd wel door. De andere helft zijn ze er niet. Geen idee wat hij dan gaat doen. Zijn zaak heeft hij grotendeels verkocht, dus dat alvast niet. 

Weer voortdurend op en neer reizen? Waardoor je je sociale leven elders opbouwt dan de plek waar je kinderen zitten? En waardoor je steeds maar weer met de neus op de feiten wordt gedrukt dat het (los van de kinderen) elders een stuk leuker is?

A12345 schreef op 11-09-2021 om 18:50:

[..]

Een keer zat een van hen hier bijvoorbeeld bij (vrouwelijk) bezoek in de borsten te bijten. En daarna probeerde ze dat de hele tijd weer. Daar lijkt me helemaal niks grappigs aan bijvoorbeeld.

Dat is zeker niet grappig. Wel heel verontrustend en ook geen gedrag dat in een paar maanden ontstaat. Dan kun je het je partner nog kwalijker nemen dat hij deze kinderen zo in de steek heeft gelaten, zonder hulp, bij een moeder die volgens jullie totaal incompetent is. Wat voor ouder doet dat???

A12345

A12345

11-09-2021 om 18:54 Topicstarter

Amaranth schreef op 11-09-2021 om 18:52:

[..]

Dat is zeker niet grappig. Wel heel verontrustend en ook geen gedrag dat in een paar maanden ontstaat. Dan kun je het je partner nog kwalijker nemen dat hij deze kinderen zo in de steek heeft gelaten, zonder hulp, bij een moeder die volgens jullie totaal incompetent is. Wat voor ouder doet dat???

Hij had ze dat nooit eerder zien doen.

Maar goed, sluit wel aan op wat ik zei. Hij kent zijn kinderen. Met die kennis had hij deze beslissing niet moeten nemen. Hij heeft er gewoon niet goed genoeg over nagedacht. 

A12345 schreef op 11-09-2021 om 18:54:

[..]

Hij had ze dat nooit eerder zien doen.

Dat geloof ik echt niet. Dit gedrag ontstaat niet zo opeens.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

11-09-2021 om 18:56

A12345 schreef op 11-09-2021 om 18:52:

[..]

Ja, de helft van de tijd heeft hij de kinderen. Dan komt hij de tijd wel door. De andere helft zijn ze er niet. Geen idee wat hij dan gaat doen. Zijn zaak heeft hij grotendeels verkocht, dus dat alvast niet.

Weer voortdurend op en neer reizen? Waardoor je je sociale leven elders opbouwt dan de plek waar je kinderen zitten? En waardoor je steeds maar weer met de neus op de feiten wordt gedrukt dat het (los van de kinderen) elders een stuk leuker is?

Waar maak jij je nog druk om? Dat is toch niet jouw probleem? Wie weet vind ie wel snel een andere vrouw om zich mee te vermaken.

A12345

A12345

11-09-2021 om 18:57 Topicstarter

Amaranth schreef op 11-09-2021 om 18:55:

[..]

Dat geloof ik echt niet. Dit gedrag ontstaat niet zo opeens.

Hij zei dat hij ze dat nooit heeft zien doen. Alleen de jongste beet een tijd de oudste, als de oudste haar klierde, maar dat was toen met de tijd wel een stuk minder geworden. Maar nu ging het om de oudste die dat deed.

Ik was er toen niet bij natuurlijk, dus ik ga maar even af op wat hij zegt.

A12345

A12345

11-09-2021 om 18:58 Topicstarter

BlueHeart schreef op 11-09-2021 om 18:56:

[..]

Waar maak jij je nog druk om? Dat is toch niet jouw probleem? Wie weet vind ie wel snel een andere vrouw om zich mee te vermaken.

Ik hoop wel dat hij nu wel de juiste keuze maakt. Gun het hem ook dat het hem goed gaat. 

Dus ja, daar maak ik me druk om.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

11-09-2021 om 18:59

A12345 schreef op 11-09-2021 om 18:58:

[..]

Ik hoop wel dat hij nu wel de juiste keuze maakt. Gun het hem ook dat het hem goed gaat.

Dus ja, daar maak ik me druk om.

Die komt wel op zijn pootjes terecht hoor. 

A12345

A12345

11-09-2021 om 19:01 Topicstarter

BlueHeart schreef op 11-09-2021 om 18:59:

[..]

Die komt wel op zijn pootjes terecht hoor.

Dat weet ik niet.

Heb de indruk dat hij soms vrij impulsief is, dan lange tijd tobt met de consequenties van een keuze en dan weer impulsief iets besluit. Aparte combinatie van impulsiviteit en dingen (te) lang op hun beloop laten.

 Hoop dat hij ervan heeft geleerd.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

11-09-2021 om 19:05

A12345 schreef op 11-09-2021 om 19:01:

[..]

Dat weet ik niet.

Heb de indruk dat hij soms vrij impulsief is, dan lange tijd tobt met de consequenties van een keuze en dan weer impulsief iets besluit. Aparte combinatie van impulsiviteit en dingen (te) lang op hun beloop laten.

Hoop dat hij ervan heeft geleerd.

Ik dacht dat je een relatie met de man had? Dit klinkt alsof je hem totaal niet kent. Tis een volwassen man die voor jou ook gewoon een leven had en kennelijk nog succesvol ook. Hoop je dat ie met hangende pootjes terug komt of wat?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.