Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend


A12345 schreef op 01-08-2021 om 13:20:

[..]

Latten zie ik niet zitten. Ik wil iemand die er 100% voor me is, niet de helft van de tijd afwezig (al dan niet geestelijk afwezig).  
[..]

Ik denk dat zijn kinderen dat ook wel willen. Denk je niet, TO?

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

01-08-2021 om 17:45

Hij heeft daar een huis dus slaapplaats is het probleem niet, dat jij het teveel gedoe vind is wel een probleem. Dat hij zo gelaten is komt ook door jou he. Maar ik heb niet het idee dat je het ziet

BlueHeart schreef op 01-08-2021 om 17:45:

Hij heeft daar een huis dus slaapplaats is het probleem niet, dat jij het teveel gedoe vind is wel een probleem. Dat hij zo gelaten is komt ook door jou he. Maar ik heb niet het idee dat je het ziet

Exact. 

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

01-08-2021 om 17:46

Granny71 schreef op 01-08-2021 om 17:33:

[..]

De relatie kwam nadat hij zijn kinderen daar achtergelaten heeft omdat hij het land deprimerend vond.

Ik vermoed dat het om een Oostblok land gaat. Goedkope krachten voor zijn bedrijf

Ze zegt een paar pagina's terug dat hij verhuisd is voor haar. 

A12345

A12345

01-08-2021 om 17:47 Topicstarter


'Ik ben bang dat er vaker ruzie komt.' Waar zit voor jou het probleem? En waarin zit de oplossing?

Probleem is vaker ruzie dan. Het is nu iets wat maar niet opgelost wordt, ook niet heel eenvoudig op kan lossen en vanwege mijn angst als een soort van zwaard van Damocles boven ons blijft hangen. 

'Bang dat hij uiteindelijk voor zijn kinderen kiest.' Als in: relatie over? Mijn gedachte is: is hij nu aan het kiezen tussen twee kanten? Als je kiest in je leven, laat je aan de andere zijde altijd iets achter. Dat gaat automatisch in meer of mindere mate met verlies gepaard. Verder denk ik dat als je kinderen hebt, je de kinderen altijd voorop moeten. Zij hebben geen keuze.

Ja. Daar ben ik bang voor. Ik heb nu het idee dat hij alle ballen een beetje in de lucht probeert te houden. Dat lukt niet, o.a. door corona. 

'Bang dat dat hij echt in een depressie komt.' Is dat werkelijk je angst? Of zit de angst meer bij jou, wat jij eronder zult gaan lijden?

Edit: hoe verplaats jij je doorgaans in hem? Ik lees dat je bepaalde dingen van hem niet begrijpt. Waaruit blijkt dat jij hem wilt begrijpen?

Ik probeer me in hem te verplaatsen, maar ik begrijp zijn gelatenheid niet. Als hij niks doet, dan blijft het zo met alle consequenties die daarbij horen. In zijn geval zou ik alles op alles zetten om in elk geval de kinderen tijdens de vakanties hierheen te halen. Dan sluiten we het daarna in corona-tijd desnoods af met met zn allen in quarantaine daar. Ik snap niet dat hij denkt dat dit jaren vol te houden is. 

Als toevoeging. Ik lees net deze reactie van jou: 'Latten zie ik niet zitten. Ik wil iemand die er 100% voor me is, niet de helft van de tijd afwezig (al dan niet geestelijk afwezig). Als zijn kinderen bij ons komen wonen, ben ik bang dat hij vooral veel oog heeft voor zijn kinderen en minder voor de rest.'

Heb je daar eigenlijk niet je antwoord/oorzaak van het probleem? Jij wilt hem 100%.

(Ben jij er 100% voor hem trouwens?)

Als je lat, dan is hij gedurende de tijd dat hij wél bij jou is, er mogelijk wel 100%

Ja, ik ben er 100% voor hem. Mijn kinderen zijn pubers, hebben hun eigen vrienden/vriendinnen, activiteiten, etc. 

Dat hij om de week hier is en om de week daar, dat zie ik niet zitten, nee. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

01-08-2021 om 17:48

waarom zie je dat niet zitten dan?

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

01-08-2021 om 17:48

A12345 schreef op 01-08-2021 om 12:53:

[..]

Ja, hij is voor mij verhuisd en ziet daardoor zijn eigen kinderen minder. Natuurlijk is dit wel zijn eigen keuze geweest.


DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

01-08-2021 om 17:48

A12345 schreef op 01-08-2021 om 17:41:

[..]

Hij heeft daar nog 'n huis, dus een slaapplek heeft hij wel.


Woont zijn ex in haar thuisland met haar familie of is zij ook vanuit Nederland naar daar geëmigreerd?


Zijn ex heeft geen familie daar. Familie van de kinderen zit hier. Ook haar kant van de familie. Al heeft ze daar ruzie mee en dus geen contact meer mee. Hij liet in zijn tijd met de kinderen de kinderen met haar familie (voor de kinderen oom, tante en oma) video-bellen. En paar keer is familie van haar daarheen gegaan om de kinderen te zien. Dat deed hij dan in zijn tijd met de kinderen.

Zijn ex heeft na de scheiding een bedrag meegekregen en een huis.Ze had toen daar een nieuwe vriend. En heeft daar een sociaal leven opgebouwd. Ik denk daar wel wat van, maar goed... heb er geen invloed op en zijn ex is niet mijn pakkie an. Denk wel dat ze het slim bekeken heeft.

Dan kun je toch met het vliegtuig vaker met hem daarheen gaan lange weekenden/midweken?

Is het geen optie ex en kinderen hierheen te laten komen?? 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

01-08-2021 om 17:48

dubbel
CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

01-08-2021 om 17:50

Yolo schreef op 01-08-2021 om 17:48:

[..]

Dan kun je toch met het vliegtuig vaker met hem daarheen gaan lange weekenden/midweken?

Is het geen optie ex en kinderen hierheen te laten komen??

Ik denk eerlijk gezegd dat het grootste probleem in de ex zit voor TO. Die wil waarschijnlijk hem liever niet bij haar in de buurt hebben, vandaar ook moeilijk doen over latten

A12345

A12345

01-08-2021 om 17:52 Topicstarter

Granny71 schreef op 01-08-2021 om 17:33:

[..]

De relatie kwam nadat hij zijn kinderen daar achtergelaten heeft omdat hij het land deprimerend vond.

Ik vermoed dat het om een Oostblok land gaat. Goedkope krachten voor zijn bedrijf

Het gaat om een oostblok-land, ja. Verder niks te maken met goedkope krachten voor zijn bedrijf. 

Hij is ook verhuisd voor onze relatie ja. Hij vond het daar deprimerend, maar dat "loste hij op", door daar te zijn in zijn tijd met de kinderen en weg te zijn zo gauw als de kinderen bij de moeder waren. 

Wat ik begrepen heb, zijn er daar ook wel wat vervelende dingen gebeurd in de zin van intimidatie, e.d. Heb het er weleens over gehad met mijn schoonmoeder (zijn moeder) die daar aantal keren is geweest en die vond het daar "geen prettige situatie" om het zacht uit te drukken. 

A12345 schreef op 01-08-2021 om 17:41:

[..]

Nee. Daar is nul toekomstperspectief. Ben ervan overtuigd dat zijn kinderen daar ook vertrekken als ze de leeftijd ervoor hebben. Het stoort me ook enorm dat door een keuze van de moeder van de kinderen dan 6 mensen (ik, mijn kinderen, hij, zijn kinderen) ergens moeten leven waar ze niet willen.


Het was een gezamenlijke keus om voor zijn bedrijf daarheen te vertrekken.

Zij heeft er een sociaal leven opgebouwd en er het beste van gemaakt. Je vriend heeft die investering niet gedaan en  j is het ineens allemaal de schuld van de moeder

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

01-08-2021 om 17:54

A12345 schreef op 01-08-2021 om 17:52:

[..]

Het gaat om een oostblok-land, ja. Verder niks te maken met goedkope krachten voor zijn bedrijf.

Hij is ook verhuisd voor onze relatie ja. Hij vond het daar deprimerend, maar dat "loste hij op", door daar te zijn in zijn tijd met de kinderen en weg te zijn zo gauw als de kinderen bij de moeder waren.

Wat ik begrepen heb, zijn er daar ook wel wat vervelende dingen gebeurd in de zin van intimidatie, e.d. Heb het er weleens over gehad met mijn schoonmoeder (zijn moeder) die daar aantal keren is geweest en die vond het daar "geen prettige situatie" om het zacht uit te drukken.

En nu zit hij weer in een rotsituatie. 

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

01-08-2021 om 17:54

Pubers hebben toch ook aandacht nodig? Dus zul jij er evenmin (en logisch) 100% voor hem zijn. 

Hoe zie jij dat dan voor je als zijn kinderen, al dan niet tijdelijk, bij jou zijn? Moet hij dan nog steeds 100% aandacht aan jou geven? Dat is toch niet mogelijk (en niet wenselijk)?

Maar je grootste punt lijkt in ieder geval dat hij op dit moment lijkt te kiezen voor de status zoals hij nu is. Jouw oplossing daarvoor lijkt te zijn dat hij niet meer zo gelaten is. Maar daarmee is het feitelijke probleem niet weg toch? Wat is dan jouw oplossing?

Hen74 schreef op 01-08-2021 om 17:46:

[..]

Ze zegt een paar pagina's terug dat hij verhuisd is voor haar.

Oh dat heb ik even gemist.

Heerlijk die mensen die zomaar een nieuw leven beginnen zonder te denken aan de gevolgen voor anderen 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.