Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend


Ik zou zoooooo graag het verhaal vanuit het standpunt van zijn kinderen lezen. 

A12345 schreef op 01-08-2021 om 17:52:

[..]

Het gaat om een oostblok-land, ja. Verder niks te maken met goedkope krachten voor zijn bedrijf.

Natuurlijk niet. 

Hij heeft daar zijn bedrijf opgezet omdat het zo'n gezellig, sprankelend land was.

Dat je vriend geen moeite heeft gedaan om zich er thuis te voelen en zijn ex wel kan je haar natuurlijk niet kwalijk nemen.

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

01-08-2021 om 18:01

Eigenlijk komt het erop neer dat hij niet meer in dat land wilde wonen, hij bij jou wilde zijn, maar nu merkt dat hij een keuze heeft gemaakt waar hij niet (meer?) achter staat. Hij mist zijn kinderen, maar wil niet meer wonen in dat land. 

Los van wat jouw aandeel in allerlei zaken is, kan die man toch beter nu een keuze maken door zijn rug te rechten en aan het bestwil van zijn kinderen denken? 

Jouw rol zou kunnen zijn: laat hem los, laat hem naar zijn kinderen gaan.

A12345 schreef op 01-08-2021 om 17:47:




Ik probeer me in hem te verplaatsen, maar ik begrijp zijn gelatenheid niet. Als hij niks doet, dan blijft het zo met alle consequenties die daarbij horen. In zijn geval zou ik alles op alles zetten om in elk geval de kinderen tijdens de vakanties hierheen te halen. Dan sluiten we het daarna in corona-tijd desnoods af met met zn allen in quarantaine daar. Ik snap niet dat hij denkt dat dit jaren vol te houden is.



Dat is de enige oplossing voor het probleem die jij wil accepteren.

Deze man maakt geen goede keuzes wat betreft zijn levenspartners.

A12345

A12345

01-08-2021 om 18:10 Topicstarter

BlueHeart schreef op 01-08-2021 om 17:50:

[..]

Ik denk eerlijk gezegd dat het grootste probleem in de ex zit voor TO. Die wil waarschijnlijk hem liever niet bij haar in de buurt hebben, vandaar ook moeilijk doen over latten

Ex heeft het liefste dat hij daar is. Dat is het makkelijkste voor haar. Dan kan ze de kinderen wat makkelijker bij hem kwijt dan nu, hoeft ze niet bang te zijn dat de kinderen zien dat het ergens anders leuker is en kan ze hem ook nog wat in de gaten houden. Indruk die ik krijg is namelijk dat ze al te nieuwsgierig is wat hij allemaal doet en laat. 

Ex hierheen? Dat zou dan toch echt haar beslissing zijn. Van mijn vriend ook weleens begrepen dat hij op dat scenario hoopt op termijn. Maar dat is haar beslissing. Na de scheiding heeft ze een bedrag meegekregen wat daar 'n bedrag is waar je wel even mee vooruit kunt. Ook hier is het een heel leuk bedrag, maar daar is het wel meer waard dan hier natuurlijk. 

Het was een gezamenlijke keus om voor zijn bedrijf daarheen te vertrekken.

Zij heeft er een sociaal leven opgebouwd en er het beste van gemaakt. Je vriend heeft die investering niet gedaan en j is het ineens allemaal de schuld van de moeder

Nou ja, haar schuld in de zin van dat iedereen dan daar zou moeten wonen, terwijl dat rationeel niet de beste optie is. Idee was ook dat ze tijdelijk daar zouden b


Pubers hebben toch ook aandacht nodig? Dus zul jij er evenmin (en logisch) 100% voor hem zijn.

Hoe zie jij dat dan voor je als zijn kinderen, al dan niet tijdelijk, bij jou zijn? Moet hij dan nog steeds 100% aandacht aan jou geven? Dat is toch niet mogelijk (en niet wenselijk)?

Maar je grootste punt lijkt in ieder geval dat hij op dit moment lijkt te kiezen voor de status zoals hij nu is. Jouw oplossing daarvoor lijkt te zijn dat hij niet meer zo gelaten is. Maar daarmee is het feitelijke probleem niet weg toch? Wat is dan jouw oplossing?


Dat zal dan moeten blijken. Als hij het evenwicht kan bewaren, dan vind ik dat uiteindelijk prima. Als het leidt tot 'n situatie zoals mijn vorige relatie, waarbij de helft van de kinderen voorgetrokken wordt ten opzichte van de rest, dan vind ik dat natuurlijk niet prima. 

Om de situatie voor iedereen leuk te houden, zal iedereen wat in moeten schikken natuurlijk. Hij, zijn ex en ik ook. Dat besef ik me wel. 

Als er niks gebeurt, dan blijft het zo. Ja, pubers hebben aandacht nodig. Hij gaat daar beter mee om dan dat ik dat doe. 

A12345

A12345

01-08-2021 om 18:16 Topicstarter

Granny71 schreef op 01-08-2021 om 18:00:

[..]

Natuurlijk niet.

Hij heeft daar zijn bedrijf opgezet omdat het zo'n gezellig, sprankelend land was.

Dat je vriend geen moeite heeft gedaan om zich er thuis te voelen en zijn ex wel kan je haar natuurlijk niet kwalijk nemen.


Nee, dat is haar niet kwalijk te nemen. Wel is het ergens frustrerend dat zij met haar beslissing voor de rest heeft beslist voor wat betreft voorlopig de definitieve woonplek.


A12345 schreef op 01-08-2021 om 18:10:

[..]
Nou ja, haar schuld in de zin van dat iedereen dan daar zou moeten wonen, terwijl dat rationeel niet de beste optie is. Idee was ook dat ze tijdelijk daar zouden b



Wie ben jij om te bepalen wat rationeel de beste optie is?

De kinderen hebben daar hun school en vriendjes. Moeder heeft daar haar relatie, werk en vrienden.

Misschien vindt zij dat het juist rationeel veel handiger als de vader daar komt wonen.

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

01-08-2021 om 18:19

Dat is niet wat ik bedoel met 100 % aandacht. Jij wil ALLE aandacht. Jij geeft je pubers niet eens de aandacht zeg je (die zijn immers al oud genoeg). En hij lost dat op door jouw kinderen ook aandacht te geven. Maar dat is dan toch niet 100%?

Je leeft in een vreemde roze bubbel.

A12345 schreef op 01-08-2021 om 18:10:

[..]

Ex heeft het liefste dat hij daar is. Dat is het makkelijkste voor haar. Dan kan ze de kinderen wat makkelijker bij hem kwijt dan nu, hoeft ze niet bang te zijn dat de kinderen zien dat het ergens anders leuker is en kan ze hem ook nog wat in de gaten houden. Indruk die ik krijg is namelijk dat ze al te nieuwsgierig is wat hij allemaal doet en laat.


heb jij zelf echt niet door hoe egocentrisch je klinkt? 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

01-08-2021 om 18:19

Je bent jaloers op zijn ex dus? Want jij vind er steeds heen gaan teveel gedoe. Dit is nou eenmaal de deal als je een man met kinderen date, de ex krijg je er gratis bij.

A12345 schreef op 01-08-2021 om 18:16:

[..]


Nee, dat is haar niet kwalijk te nemen. Wel is het ergens frustrerend dat zij met haar beslissing voor de rest heeft beslist voor wat betreft voorlopig de definitieve woonplek.


Ho even, wie heeft zijn kinderen achtergelaten?

Je vriend heeft zo maar even beslist dat de kinderen hem veel minder gaan zien en heeft de moeder met 24/7 zorg opgezadeld.

A12345

A12345

01-08-2021 om 18:20 Topicstarter

Granny71 schreef op 01-08-2021 om 18:17:

[..]

Wie ben jij om te bepalen wat rationeel de beste optie is?

De kinderen hebben daar hun school en vriendjes. Moeder heeft daar haar relatie, werk en vrienden.

Misschien vindt zij dat het juist rationeel veel handiger als de vader daar komt wonen.

Dat is mijn mening als buitenstaander. Vraag het 50 mensen hier en 50 mensen daar en denk dat minimaal 95 het met me eens zijn. 

Maar goed, situatie is dat ze daar zitten. 

SjaanRoeispaan schreef op 01-08-2021 om 17:55:

Ik zou zoooooo graag het verhaal vanuit het standpunt van zijn kinderen lezen.

Pffff, m'n hart breekt 🙁 Ik denk dat TO en partner beiden bijzonder onverstandig bezig zijn.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

01-08-2021 om 18:20

DanGun schreef op 01-08-2021 om 18:19:

[..]

heb jij zelf echt niet door hoe egocentrisch je klinkt?

Hopelijk is hij nou bezig om tot deze conclusie te komen. 

A12345 schreef op 01-08-2021 om 18:20:

[..]

Dat is mijn mening als buitenstaander. Vraag het 50 mensen hier en 50 mensen daar en denk dat minimaal 95 het met me eens zijn.


Nou nee, alleen al op dit forum is niemand het met je eens.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.