Op deze leuke gezinscamping kan je kind eindeloos spelen en jij écht ontspannen - lees hier meer
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Justine Pardoen (Ouders Online)

Justine Pardoen (Ouders Online)

14-04-2013 om 22:19

Brief van ouders online over de nieuwe ontwikkelingen rond de zorg voor jeugd-- lees even mee!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wat helpt

Uiteindelijk helpt alleen goede hulpverlening en ouders en hulpverleners die snappen dat signalering en melding een dure hype is en een valkuil waardoor de hulp aan ouders en kinderen onveilig wordt. En dat zolang dossiers een manier zijn om ouders onderuit te halen dat het nooit wat wordt met een juiste risicotaxatie.

Meldcode per 1 juli a.s.

Voorlopig wordt de bedreiging van de ouderlijke integriteit en ondermijning van de positie van ouders alleen maar ernstiger.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/huiselijk-geweld/hulp-bieden/meldcode
Allerlei bureautjes trainen inmiddels hoog- en laaggeschoold personeel in alle sectoren in het hanteren van de LIRIK, die lijst waar je elk kind in kan terug vinden vanwege de ruime en elkaar aanvullende criteria. Afgezien nog van de transitie naar de gemeenten waar een hoop onzekerheid afkomt op jeugdhulpverleners. Een chaotische situatie waarin men de eigen frustraties gaat afreageren op ouders. Lukt het even niet? Een melding is zo gedaan.
Al zeker als er, net als inmiddels in het voortgezet onderwijs, er allerlei vinkjesformulieren en procedures worden afgestemd. Geen toestemming voor bespreking in een ZATteam? Melden bij BJZ.
Wie nu hulp zoekt zal zich moeten omringen met medestanders uit eigen kring.

Gevolgen uhp

http://en.wikipedia.org/wiki/Child_Protective_Services
Deze engelse wikipedia site laat goed zien wat de gevolgen zijn van staatsingrijpen in gezinnen.
"The number of foster children in the state's care increased 24 percent to 32,474 in Fiscal 2005, while the number of deaths increased 60 percent. Compared to the general population, a child is four times more likely to die in the Texas foster care system."
In Nederland hebben we het gehad over sexueel misbruik. Nog niet eens over geweld, moord en doodslag. 4 Keer zoveel kans voor een kind om dood te gaan in de pleegzorg.
Dat zou te denken moeten geven en tot uiterste terughoudendheid moeten dwingen.

Wereldwijd: je voorland

http://www.parentsinaction.net/english/Legal/KnowYourFamilyRights.htm
"Know your rights before you talk to anyone from CPS, they won’t tell you your rights. CPS can’t do anything without your consent”
"A guide to protect the constitutional rights of both parents and children"
"The authors were victims of a false report and were falsely accused by DCF in Connecticut without conducting a proper investigation. The authors fought back for 8-months against this corrupt organization whose order of the day was to deny them their 4th, 6th and 14th Amendment rights and to fabricate false charges without evidence. DCF’s charges and petition to the court was nothing more than baseless allegations, never evidence."
Het voordeel in Amerika is dan wel weer dat je kan procederen voor schadevergoeding en dat kan hier niet.
Voor Nederland is de stichting KOG een goede waarschuwing voor ouders die te maken krijgen met het AMK en de Kinderbescherming. En een waarschuwing om geen zaken te doen met jeugdzorgwerkers die meer training hebben in het signaleren van kindermishandeling dan in casemanagement.

Stenna

Stenna

26-04-2013 om 22:07

Annej

Ik geloof niet dat iemand dit nog leest, AnneJ. Het wordt nogal erg insiders (ik weet in elk geval totaal niet meer waar je het nu allemaal over hebt)

Jdh gaat stoppen

http://jeugdzorg-darkhorse.blogspot.nl/2013/04/jeugdzorg-dark-horse-wordt-vanaf-30.html
Alles is wel zo'n beetje gezegd. Sven en Ranada hebben in elk geval wat succesjes op hun naam staan. De poppenvilla, het dossier Yunus, en meer.
"Men heeft in jeugdzorgland geen oog voor het daadwerkelijke kind, maar voor het symbolische kind, het kind waar men in ‘gelooft’. De jeugdbeschermer droomt van onschuld en ziet niet dat hij zelf een deel is van het kwaad, van de verkrachting van die onschuld"
Toch verwacht ik nog van ze te horen, al is het maar in ingezonden brieven of op twitter.
Maar verstandig is het wel zo'n poging om weer eens hele andere dingen te gaan doen met je leven. Dat spreekt mij ook wel aan. Maar ik weet ook dat je het nooit helemaal kunt loslaten wat er gebeurt is.

Richard

Richard

27-04-2013 om 15:07

Stenna

Dat er niemand reageert wil niet zeggen dat er niet wordt gelezen. Ik lees anders de berichten van AnnaJ maar al te graag.

Richard

Richard

27-04-2013 om 15:14

Darkhorse

Ik kan wel begrijpen dat ze er afstand van nemen. In dit soort discussies is het mij ook al opgevallen dat er maar weinig mensen zijn die echt wat geven om een kind. Veel mensen blijken het wel best te vinden dat kinderen zwaar mishandeld worden door de kinderrooforganisatie.

Maar ja, het is ook te ongelooflijk om waar te zijn. Je snapt het pas als het je eigen kind overkomt.

Richard

Richard

27-04-2013 om 15:21

Kennis uit het oog verloren

Van de week heb ik nog een kennis uit het oog verloren door een wraakactie van de kinderrooforganisaties op haar kind.

Ze had namelijk te veel klachten waar de kinderrooforganisatie haar gelijk in moest geven. Dus wat doet de kinderrooforganisatie als ze op hun teentjes getrapt zijn: dan besluiten ze maar om het kind uit huis te sleuren.

Dit kind vertelde aan mij altijd dat ze de liefste en beste mamma van de wereld had en nooit bij haar weg wilde.

Verdrietig richard

Je zou willen dat mensen in de hulpverlening dat verdriet ook konden zien in plaats van zich te verschuilen achter regeltjes en procedures en zich op te laten jagen door hysterische overheidsspotjes.

Kindermishandeling

Ook mondhygienisten zijn bestookt met workshopjes 'kindermishandeling'.
" L. Steverink-Jorna þ@Mondzorg8erhoek 15 april Is het kindermishandeling als de tanden niet of niet vaak genoeg worden gepoetst? #watvindjij ?"
Lijkt me kandidaat voor een OTS en een uHP, nietwaar? Die mondhygieniste dan.

Naar het amk

"Annika Paap þ@AnnikaPaap 15 april @Mondzorg8erhoek absoluut! hoort bij de dagelijkse verzorging, net als wassen, eten en schone kleding. verwaarlozing is ook mishandeling"
En dan wordt het AMK gebeld voor advies. De rest is history.

Stenna

Stenna

28-04-2013 om 11:45

Preken

voor eigen Parochie, heet dit ook wel. Of voor eigen sekte, zou ik haast zeggen.

Sjansje

Sjansje

28-04-2013 om 12:12

Eigen rubriek

Kan er geen eigen rubriek komen, iets van "hulpverlening" of zo? Ik merk dat ik Algemeen Ouderschap steeds meer ga mijden omdat het nog maar over 1 onderwerp lijkt te gaan. En anders wordt het wel naar dat ene onderwerp toegestuurd.
Ik sluit mijn ogen niet voor misstanden in de (jeugd)zorg, maar ik vind de toon hier erg aanvallend, verbeten en alleen maar negatief.
Een reden om het niet zo serieus te nemen als misschien zou moeten.
Verder hebben meerdere mensen al aangegeven zich hieraan te storen, vandaar de suggestie voor een aparte rubriek.

Stenna

Stenna

28-04-2013 om 14:05

Goed idee

Hoewel ze natuurlijk al hun eigen website hebben (Darkhorse oid). Maar je hebt gelijk dat er bijzonder weinig gepost wordt nog, in de rubriek Algemeen. Ik vermoed ook door het sterke "single issue" gehalte van de laatste tijd. Dus mij lijkt het ook een goed idee, een eigen rubriek.
Laten we het over de toon dan nu maar niet meer hebben, dat wordt meteen weer dezelfde herhaling van zetten vrees ik.

Margriet*

Margriet*

28-04-2013 om 14:47

Trend

Ook in de medische zorg worden er steeds meer klachten ingediend. http://medischcontact.artsennet.nl/nieuws-26/archief-6/tijdschriftartikel/124820/steeds-meer-tuchtklachten.htm.

Als je het ruim neemt lijkt 25% gegrond is te lezen.

Mussie

Mussie

28-04-2013 om 17:34

Ja ik steun het idee

Ik steun het idee van een aparte rubriek van harte. Ik begin ook steeds meer moeite te krijgen met sommige discussies in deze rubriek.

Wat zijn we weer eensgezind....

.....het is wat Richard zegt: Je snapt het pas als het je eigen kind overkomt.

Het is wat Darkhorse -die er dus mee stopt- zegt: je kunt honderd keer herhalen wat er mis zit in de jeugdzorg, het ontbreekt aan draagvlak. Geen journalist die zich erin waagt en als politici luisteren dan is het naar de jeugdzorg zelf. Logisch ook, jeugdzorg heeft miljoenen te besteden aan spotjes en voorlichtingsmateriaal waarin ze zelf de reddende engel mag spelen. Dat er heel veel mensen zijn die door falen van de organisatie (verder) in de ellende worden gestort, ach......blijkbaar is wat er gebeurt te erg om geloofd te worden, om zelfs maar aandacht aan te besteden. Je zult het betreffende gezin maar zijn.

Justine, bedankt.

Handig

Het idee dat je er zelf toch niet mee te maken gaat krijgen klopt niet. Om redenen die niets met jou of je gezin te maken hebben kun je een melding krijgen, vooral nu het aantal potentiele melders omhooggeschroefd is en getraind wordt voor de verplichte meldcode per 1 juli a.s.
Het is goed om te weten wat je rechten zijn en samen te bedenken hoe je ongewenste inmenging kunt voorkomen.
Ik zou bijvoorbeeld niet naar een mondhygieniste gaan en de tandarts niet meer vragen om poetsinstructie. Uiteindelijk moet je dat toch zelf met je kinderen oplossen, dat gaan zij niet voor je doen. En dan kom je wel in de picture van potentiele melders.
Dus zorg dat je kinderen goed gepoetst bij de tandarts verschijnen en accepteer dat niet altijd goed poetsen maar als een natuurverschijnsel waar je verder niet over in discussie gaat: het kan altijd beter en je let er al op dat ze poetsen. Of zoek een andere tandarts. Onze tandarts heeft helemaal geen neigingen om zich met mijn opvoeding te bemoeien. Hij geeft advies en dat is dat, verder moeten we het zelf uit zoeken. En ik heb ook nog nooit het advies gehad om naar een mondhygieniste te gaan.

Stenna

Stenna

28-04-2013 om 23:00

Wat bedoel je emine

Emine, bedoel je dat we het daarom dus niet meer over andere onderwerpen mogen hebben, in deze rubriek Algemeen? Vind je een aparte rubriek dus geen goed idee?

Onzin

Onzin natuurlijk dat ik zou vinden dat het niet meer over andere onderwerpen zou mogen gaan. Volgens mij reageer ik daar trouwens ook net zo hard aan mee hoor.

Wel vind ik het bijzonder dat er zo weinig oog en oor is voor dit leed. Nou weet ik hoor, dat een dood kind erger is. En da thet terecht is dat mensen dan begrip en steun krijgen. Maar dat zou ik ook zo graag zien voor jeugdzorgslachtoffers. Mensen echter die hun kind kwijt zijn aan de leugens van de jeugdzorg of dag in dag uit bang moeten zijn dat de gezinsvoogd het idee krijgt het kind uit huis te plaatsen, hoeven niet op begrip te rekenen. Zij worden tot tweederangsburger (of nog minder), kijken of ze (hoewel ze met veel zijn) toch geen gelijk hebben in wat ze zeggen hoeft niet. Nee, liever roepen we dat een kind niet voor niets uit huis geplaatst wordt, zelfs een luisterend oor is teveel. Stel jezelf even in de plek, denk ik dan.

Sjansje

Sjansje

29-04-2013 om 00:39

Emine

Ik denk dat er hier niemand is die ontkent dat er misstanden zijn. Dat er onterecht kinderen uit huis worden geplaatst en dat het leed en het trauma niet te overzien is. Dat er zeer zeker iets moet veranderen.
Jullie worden geloofd, jullie pijn wordt erkend.

Maar...

Er zijn ook een heleboel mensen die die ervaringen niet hebben en ook nooit zullen krijgen. Toeval? Ja, misschien, maar dat feit is er. En nogmaals, dat zegt niet dat jullie verhaal onwaar is, maar dat het niet alleen zwart is. Ook wit, en meestal grijs.

De manier waarop ouders die geen slechte ervaringen hebben hier worden benaderd slaat elke discussie dood. Er wordt een mening opgedrongen, op een onprettige manier.
En dan kan er geschermd worden met een onderzoek hier en een onderzoek daar, als mensen simpelweg goede ervaringen hebben zullen ze die onderzoeken of niet lezen, of met een korreltje zout nemen.

Waarschuwingen zijn fijn, maar een overkill werkt op mij als een lap op een rode stier. En dat is wat hier in mijn ogen gebeurd.
Daarom pleit ik voor een eigen rubriek, waar mensen die antwoorden, ervaringen en meningen zoeken kunnen kijken of ze zich daar op hun plek voelen. En zodat Algemeen Ouderschap weer de rubriek wordt waar het voor is bedoeld; voor algemene dingen die met het ouderschap te maken hebben.
Nu loopt deze rubriek leeg, dat kan toch ook niet de bedoeling zijn?

Stenna

Stenna

29-04-2013 om 00:39

Nee hoor

ik laat me niet verleiden de discussie hierboven in deze draad (en in andere draadjes) weer opnieuw in te gaan. Anderen hebben hier al prima uitgelegd wat er niet klopt in jouw redenering en verwijt dat dit ons niet zou kunnen schelen. Geef ze een eigen rubriek, please!

Sjansje

Sjansje

29-04-2013 om 00:47

Stenna

Alleen wel jammer dat hier inmiddels waarschijnlijk bijna niemand meer leest. Ik was wel benieuwd of meer mensen dit een goed idee vinden.

cqcq

cqcq

29-04-2013 om 08:54

Niet nog meer rubrieken alsjeblieft

't is niet zozeer deze rubriek die leegloopt, het is meer OO in zijn geheel dat leegloopt. Steeds meer rubrieken hebben vrijwel geen toeloop. Steeds meer rubrieken open ik niet eens meer omdat de kans dat er iets in staat heel erg klein is.

Mijns inziens zou OO juist drastisch moeten snijden in het aantal rubrieken. Het is tijd om nauwelijks bezochte rubrieken op te heffen of samen te voegen.

Met het huidig tempo van leegloop vermoed ik dat OO over een paar jaar verdwenen is.

Ik steun het idee voor een eigen rubriek.

Ely

Ely

29-04-2013 om 09:38

Wellicht een goed plan

Niet alleen voor de conceptuele discussies maar juist ook om de mensen die in aanraking komen en vragen hebben een "portal" te geven. Ik zie vaak (mi) goede adviezen langskomen aan mensen die er mee te maken krijgen en door een eigen rubriek weet men veel beter dat dit soort advies hier gegeven kan worden. Lijkt me waardevol

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Leegloop

Fora lopen zowieso leeg. Facebook is een belangrijke vervanger geworden. Maar dit forum heeft ook nog eens als belangrijk nadeel dat de lay out heel vervelend is. Ik hoop dat OOL een facebookpagina zal maken, het geluid is te belangrijk om te verdwijnen. En iets zal doen aan deze vorm van een forum. Het geluid is te belangrijk.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-04-2013 om 13:35

Richard

Misschien zat je al op een reactie te wachten, maar ik vind dit nogal een aantijging:
In dit soort discussies is het mij ook al opgevallen dat er maar weinig mensen zijn die echt wat geven om een kind. Veel mensen blijken het wel best te vinden dat kinderen zwaar mishandeld worden door de kinderrooforganisatie. ===
Dat ik niks om een kind zou geven, maak je op uit het feit dat ik niet met jullie meehuil? Nou... meld mij dan maar aan bij het AMK. Klacht: kaaskopje geeft niks om kinderen, omdat ze niet voor de volle 100 procent achter ons staat.
Dit is wat me zo tegenstaat in o.a. jouw reacties. Je staat niet open voor iets anders dan jouw gelijk. Wie weet is mijn mening wel grijs en niet zo zwart wit als jij erin staat en waar jij mij (want ik vat jouw opmerking persoonlijk op) van beschuldigt. Je hoeft niet voor jouw mening te zijn om wel begrip te hebben voor je frustratie en om wel te zien dat er dingen verkeerd gaan.

Fiorucci

Fiorucci

29-04-2013 om 18:08

Gerry

OOL heeft al een facebookpagina.
https://www.facebook.com/OudersOnline?fref=ts

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.