Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Zoon heeft nepvrienden(?)


Karin1973FK schreef op 17-10-2021 om 22:30:

[..]

1. Is iemand met autisme instabiel? Veel mensen die ik spreek zeggen dat ze niet instabiel zijn, sommige ook weer wel. Sorry als ik het niet weet, ik heb er zelf ook moeite mee.

2. Zijn vader wil in de kerstvakantie, als zoon in Duitsland is bij zijn familie, voor een maand naar Ankara om een huurwoning uit te zoeken en alles voor te bereiden. Als het goed gaat, kunnen ze in februari naar Ankara toe.

1. Nee, iemand met autisme is niet instabiel. Jouw zoon klinkt wel instabiel.

2. Ik vind het echt bizar dat jij dit goed vindt. Vader handelt wat met aandelen en wil nu om de belasting te ontduiken naar Ankara verhuizen. Zoon gaat mee en denkt dat iedereen Engels spreekt en gaat daar niet naar school maar gaat online onderwijs volgen. Hoe kan je dat goed vinden? Hoe gaat jullie zoon zich sociaal leren ontwikkelen als hij zich in een voor hem onbekend land van alles kan gaan onttrekken? Stel je dan helemaal geen randvoorwaarden aan je ex aan waar het leven van jullie zoon aan moet voldoen? Het komt bijna over alsof je blij bent van hem af te zijn. 

Ik vind het een vreemd verhaal.  

Karin1973FK

Karin1973FK

17-10-2021 om 23:19 Topicstarter

Plantenbak schreef op 17-10-2021 om 22:50:

[..]


2. Ik vind het echt bizar dat jij dit goed vindt. Vader handelt wat met aandelen en wil nu om de belasting te ontduiken naar Ankara verhuizen. Zoon gaat mee en denkt dat iedereen Engels spreekt en gaat daar niet naar school maar gaat online onderwijs volgen. Hoe kan je dat goed vinden? Hoe gaat jullie zoon zich sociaal leren ontwikkelen als hij zich in een voor hem onbekend land van alles kan gaan onttrekken? Stel je dan helemaal geen randvoorwaarden aan je ex aan waar het leven van jullie zoon aan moet voldoen? Het komt bijna over alsof je blij bent van hem af te zijn.

Excuus, ik wil niet eens van hem af, ik ben nogal van het snel een bericht typen en klaar. Jullie missen wat informatie: als hij daar woont, gaat hij naar een sportclub waar ze Engels spreken om met andere kinderen sociaal contact te hebben. 

Karin1973FK

Karin1973FK

17-10-2021 om 23:19 Topicstarter

Karin1973FK schreef op 17-10-2021 om 23:19:

[..]

Excuus, ik wil niet eens van hem af, ik ben nogal van het snel een bericht typen en klaar. Jullie missen wat informatie: als hij daar woont, gaat hij naar een sportclub waar ze Engels spreken om met andere kinderen sociaal contact te hebben.

Hij gaat niet alleen om geen belasting te betalen, maar ook omdat levenskosten daar minder zijn.

Karin1973FK

Karin1973FK

17-10-2021 om 23:21 Topicstarter

Karin1973FK schreef op 17-10-2021 om 23:19:

[..]

Hij gaat niet alleen om geen belasting te betalen, maar ook omdat levenskosten daar minder zijn.

En zoon komt ongeveer één keer in de drie maanden naar Nederland voor familiebezoek. En houdt ondertussen met ons en andere familie telefonisch contact.

Karin1973FK

Karin1973FK

17-10-2021 om 23:26 Topicstarter

Karin1973FK schreef op 17-10-2021 om 23:21:

[..]

En zoon komt ongeveer één keer in de drie maanden naar Nederland voor familiebezoek. En houdt ondertussen met ons en andere familie telefonisch contact.

Zoon vindt sociaal contact ook helemaal niet leuk ook al is het wel goed voor zijn ontwikkeling.

Sorry, maar je stuurt je zoon, die duidelijk moeilijkheden heeft, toch niet zomaar naar een land waarvan hij de taal niet eens spreekt? Engels op een sportclub geeft toch niet enige garantie?  

BrightEchidna89

BrightEchidna89

17-10-2021 om 23:30

Karin1973FK schreef op 17-10-2021 om 23:19:

[..]

Excuus, ik wil niet eens van hem af, ik ben nogal van het snel een bericht typen en klaar. Jullie missen wat informatie: als hij daar woont, gaat hij naar een sportclub waar ze Engels spreken om met andere kinderen sociaal contact te hebben.

Natuurlijk.
Het lukt hem hier niet eens om een normaal sociaal contact te hebben, maar ginds gaat hem dat plots wel lukken met een totaal andere cultuur en een vreemde taal.
I call trollywollie. 

Karin1973FK

Karin1973FK

17-10-2021 om 23:32 Topicstarter

kay89 schreef op 17-10-2021 om 23:29:

Sorry, maar je stuurt je zoon, die duidelijk moeilijkheden heeft, toch niet zomaar naar een land waarvan hij de taal niet eens spreekt? Engels op een sportclub geeft toch niet enige garantie?

Niet zomaar nee, we hebben met zijn vader duidelijke afspraken gemaakt zoals:

1. Sociaal contact bij bijv. een club

2. Telefonisch contact met familie 

3. Familiebezoek Nederland 1x in de 3mnd

4. Als hij buiten het huis gaat, altijd met zijn vader totdat hij de taal goed beheerst


Karin1973FK

Karin1973FK

17-10-2021 om 23:32 Topicstarter

Valdemar schreef op 17-10-2021 om 23:30:

[..]

Natuurlijk.
Het lukt hem hier niet eens om een normaal sociaal contact te hebben, maar ginds gaat hem dat plots wel lukken met een totaal andere cultuur en een vreemde taal.
I call trollywollie.

Valdemar, dit is geen trollywollie of wat dan ook. Ik zit hier met een serieus iets. Je hoeft het niet te geloven, dat is prima.

Karin1973FK

Karin1973FK

17-10-2021 om 23:34 Topicstarter

Valdemar schreef op 17-10-2021 om 23:30:

[..]

Natuurlijk.
Het lukt hem hier niet eens om een normaal sociaal contact te hebben, maar ginds gaat hem dat plots wel lukken met een totaal andere cultuur en een vreemde taal.
I call trollywollie.

Hij spreekt overigens 1x per week met vrienden af, en heeft wel sociaal contact met mensen op school die hem wel mogen.

Wat maakt dat je dit als een serieus plan ziet. Dit is een ondoordacht, zonder de consequenties te overzien, hersenspinsel van je ex. En niet alleen je kind, maar ook jij gaat erin mee. 
Alweer. Weer laat je je zoon geloven in een droomwereld waar hij in het Amerikaans thuis les krijgt, zich in het Engels in Turkije redt en daar op miraculeuze wijze van zijn autisme af is of er in elk geval geen last van heeft. 

Ik merk dat het me raakt. Omdat je je kind niet in bescherming neemt. Niet tegen de woeste plannen van vader. Maar misschien vooral niet tegen zichzelf. Dat kan lastig voor je zijn, als je zelf niet merkt dat hij het zichzelf lastig maakt.  Misschien  kun je voor jezelf ook proberen te onderzoeken waarom je steeds achter hem staat ipv naast hem. En waarom je je gedrag alleen maar op zijn waarheid baseert. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

17-10-2021 om 23:39

Karin1973FK schreef op 17-10-2021 om 23:32:

[..]

Valdemar, dit is geen trollywollie of wat dan ook. Ik zit hier met een serieus iets. Je hoeft het niet te geloven, dat is prima.

Als dit echt is, hoop ik dat iemand uit je omgeving contact opneemt met de kinderbescherming zodat jullie zoon uit deze situatie wordt gehaald. 

Valdemar schreef op 17-10-2021 om 23:39:

[..]

Als dit echt is, hoop ik dat iemand uit je omgeving contact opneemt met de kinderbescherming zodat jullie zoon uit deze situatie wordt gehaald.

Natuurlijk niet. Daar is zo'n jongen al helemaal niet meegeholpen. 

Plantenbak schreef op 18-10-2021 om 00:05:

[..]

Natuurlijk niet. Daar is zo'n jongen al helemaal niet meegeholpen.

Dat denk ik ook. Ik denk dat TO zeker wat extra begeleiding kan gebruiken maar de kinderbescherming of veilig thuis lijkt me echt een stap te ver.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.