Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Zoon heeft nepvrienden(?)


Ga uit die groep 8 groepsapp. Mochten er mensen zijn van de basisschool waarmee je nog bevriend bent, dan kun je die ook privé appen om af te spreken of met dat groepje een groepsapp aanmaken.
Die 'excuses' stellen niks voor. Hun gedrag is schadelijk voor jou. Kies voor jezelf en ga niet meer met ze om en fiets ook niet meer met ze mee. Je schrijft dat er ook leuke kinderen in je klas zitten. Probeer daar mee op te trekken. 
Ik vind het trouwens vreemd dat je eerst per se thuisonderwijs wilde en geen enkele andere oplossing was goed, terwijl je een andere klas op dezelfde school niet eens geprobeerd hebt en dat ook niet wil. Maar het wel raar vindt dat school niet zegt 'is goed joh, ga de rest van de havo maar thuis doen'.

Ik denk dat het voor de verwachtingen die je van anderen hebt, handig is om eens te bedenken of je ze wel in het juiste hokje hebt geplaatst. Blijkbaar zijn die 'vrienden' geen vrienden. Tenminste, niet volgens mijn definitie van vrienden. Waarom noem jij ze zo terwijl ze al jaren laten zien dat ze niet aan de voorwaarden voldoen die bij de term vriend past? Zelfs mèt aanhalingstekens verwijs je naar vriendschap. Dat maakt jou kwetsbaar. Wat is vriendschap voor jou? Denk daar eens over na. Ik denk dat je jouw verwachtingen van deze mensen en je afhankelijke gedrag naar hun toe makkelijker kan bijstellen als je gaat beseffen dat je ze in een ander hokje moet gaan zien. Het hokje oud-klasgenoten bijvoorbeeld, of het hokje basisschool-vrienden (dus dat ze ooit wèl vrienden waren, maar nu alleen nog kennissen). Op die manier bescherm je jezelf tegen teleurstellingen. 
Je kan je tijd maar één keer gebruiken. Jouw keuze of je die tijd doorbrengt met wat jij 'vrienden' noemt, of met klasgenoten die misschien niet echt vrienden zijn, maar die wel normaal doen. 

Karin1973FK

Karin1973FK

27-10-2021 om 17:35 Topicstarter

dan schreef op 27-10-2021 om 09:03:

[..]

Ik neem aan dat je dan ook niet van plan om naar die reünie te gaan? En stap je dan elke keer weer terug in die groepsapp ofzo? Ik zou hen sowieso blijven negeren, excuses of niet.

Over die reünie denk ik nog, ik had hun toen laatst gevraagd of hun zouden gaan, en hun zeiden nee, dus misschien wel. Maar aan de andere kant, op mijn school hebben ze 2 gebouwen, een VMBO en een HAVO/VWO gebouw. En soms komen dan wat oude basisschoolvrienden van ons van VMBO naar HAVO/VWO toe in de pauze (toen ik nog met hun pauze hield) en die kinderen gingen dan bij mijn pesters aansluiten. En één van die aansluiters was mijn allerbeste vriend.

Ik ben nog nooit die groepsapp uitgegaan. Ik zit er al sinds 2018 in.

Karin1973FK

Karin1973FK

27-10-2021 om 17:41 Topicstarter

yette schreef op 27-10-2021 om 10:59:

Ik denk dat het voor de verwachtingen die je van anderen hebt, handig is om eens te bedenken of je ze wel in het juiste hokje hebt geplaatst. Blijkbaar zijn die 'vrienden' geen vrienden. Tenminste, niet volgens mijn definitie van vrienden. Waarom noem jij ze zo terwijl ze al jaren laten zien dat ze niet aan de voorwaarden voldoen die bij de term vriend past? Zelfs mèt aanhalingstekens verwijs je naar vriendschap. Dat maakt jou kwetsbaar. Wat is vriendschap voor jou? Denk daar eens over na. Ik denk dat je jouw verwachtingen van deze mensen en je afhankelijke gedrag naar hun toe makkelijker kan bijstellen als je gaat beseffen dat je ze in een ander hokje moet gaan zien. Het hokje oud-klasgenoten bijvoorbeeld, of het hokje basisschool-vrienden (dus dat ze ooit wèl vrienden waren, maar nu alleen nog kennissen). Op die manier bescherm je jezelf tegen teleurstellingen.
Je kan je tijd maar één keer gebruiken. Jouw keuze of je die tijd doorbrengt met wat jij 'vrienden' noemt, of met klasgenoten die misschien niet echt vrienden zijn, maar die wel normaal doen.

Ik zal eens die hokjes proberen te gebruiken. 

Vandaag moest ik nog steeds naast ze zitten omdat we nog geen nieuwe plekken hebben, en toen zeiden ze weer dingen zoals: ''homo'', ''je hebt een beperking'', ''jij gaat niks bereiken in je leven'', ''kleintje'' en gingen me weer zoals elke dag, voor de hele klas voor schut zetten. 

Ik liep vandaag trouwens langs een groepje meiden, toen ik langs liep was het even een paar seconden stil, en daarna hoorde ik ze keihard lachen. Dat gebeurt vaker, zeker bij andere jongensgroepjes.

Karin1973FK

Karin1973FK

27-10-2021 om 18:05 Topicstarter

Ze gaan ook nog steeds door met het zeggen dat ik hun heb gepest, wat niet waar is. Vandaag ben ik eindelijk voor mezelf opgekomen en heb ik gezegd dat het niet zo was, en ja, toen werden ze boos.

Hoe rot ook allemaal voor je, dit is niet de plek voor jou om dit te spuien. Je zit nu op een forum voor ouders. En je bent geen ouder.
Misschien kun je de kindertelefoon eens bellen of op zoek naar een forum voor pubers. 

Esther-Forumbeheer

Esther-Forumbeheer

27-10-2021 om 21:56

En daar ben ik het mee eens. Je moeder is hier begonnen met schrijven, het is niet de bedoeling dat jij het overneemt. Dit valt voor het beheer onder: 

1.8 Als de moderators vinden dat je berichten niet goed passen binnen het forum van Ouders.nl, dan kunnen we je daarop aanspreken of een waarschuwing voor geven.

Er zijn voor jou andere plekken om je vragen te stellen. Het is zeer verwarrend ook dat jullie onder één naam zijn gaan schrijven. 

Karin1973FK schreef op 27-10-2021 om 18:05:

Ze gaan ook nog steeds door met het zeggen dat ik hun heb gepest, wat niet waar is. Vandaag ben ik eindelijk voor mezelf opgekomen en heb ik gezegd dat het niet zo was, en ja, toen werden ze boos.

Dat het heel vervelend voor je is zijn we het volgens mij over eens. Maar ik heb niet het idee dat je echt leest wat voor tips mensen aangeven. Ga uit die whatsapp groepen en bedenk met wie je om wil gaan. Er komen vanzelf leuke mensen op je pad en anders is wisselen van school wellicht een optie. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.