Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Zoon heeft nepvrienden(?)


Je realiseert je nu pas dat je wel erg veel alleen bent als je niet naar school gaat. Goh, das lekker op tijd zeg. Dat zeggen we hier al een half jaar en in de lockdowns heb je dat ook kunnen ervaren. Beetje raar dat je dat nu pas inziet. Ik geloof echt dat het jou en je ouders aan behoorlijk wat realiteitszin ontbreekt. In Nederland kan er niks en op een school waar ze jou nog niet eens kennen zou opeens alles mogelijk zijn wat jullie willen en wordt er precies rekening gehouden met al jullie grillen en wensen. Zo werkt de wereld niet. Hier niet, en elders op de wereld ook niet.
Veel succes met het plan maar ik denk niet dat het uiteindelijk wat gaat worden.
Zoals Harrie Jekkers ooit al zei 'veel plannen gaan fout omdat ze gerealiseerd worden'. Dit is daar een exemplarisch voorbeeld van.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

20-10-2021 om 10:40

@MamaE:
Wacht even.
Let je even op, zoon van Karin!

yette schreef op 20-10-2021 om 09:26:

Goedemorgen, zeg! Weet je zeker dat je 14 bent? Het is vakantie

In Brabant niet hoor 🤪

Junio schreef op 20-10-2021 om 13:16:

[..]

In Brabant niet hoor 🤪

Wel in Noorwegen 

dan

dan

20-10-2021 om 14:29

yette schreef op 20-10-2021 om 09:26:

Goedemorgen, zeg! Weet je zeker dat je 14 bent? Het is vakantie

Niet overal is het nu herfstvakantie, in het zuiden zijn ze nog bezig met school. 

Oh, ik dacht dat iedereen vakantie had. 

Tijdens lesweken is het natuurlijk wat anders 

LawfulLark45

LawfulLark45

20-10-2021 om 19:32

Ik geloof sowieso geen bal van dit topic, en van al die andere topics van deze TO ook niet.

Karin1973FK

Karin1973FK

21-10-2021 om 11:19 Topicstarter

yette schreef op 20-10-2021 om 09:26:

Goedemorgen, zeg! Weet je zeker dat je 14 bent? Het is vakantie

Ja haha, ik ben niet zo van het uitslapen.

Ik heb dit topic even helemaal door zitten lezen en ik krijg hier echt een heel naar gevoel bij. Sowieso naar een land verhuizen zonder dat je de taal spreekt vind ik een heel slecht idee. Ga eens in de vakanties op bezoek bij familie daar, zit daar 6 weken en je leert een hoop. Doe ondertussen in NL een cursus (hoeft echt niet heel duur te zijn), om te leren lezen en schrijven en je bent er misschien over een jaar. Dan heb ik het nog niet eens over cultuurverschillen, het wel of niet thuisonderwijs, of het vanwege ASS een goed idee is en waarom elk gezinslid in een ander land woont.

Karin1973FK

Karin1973FK

26-10-2021 om 21:08 Topicstarter

Nog een bericht van mij, de zoon, even los van het verhuizen:

Ik ga het ook even ''vrienden'' noemen. Ik heb twee weken geleden tegen hun gezegd dat ik niet meer met hun wil omgaan, maar ik kreeg zaterdagavond een excuses van hun, die heb ik geaccepteerd, waarom weet ik ook niet, waarschijnlijk omdat ze het ''serieus'' meenden. Door hun ''excuses'' ga/ging ik nu weer met ze om, fiets met ze mee etc., gisteren was het de eerste dag na de herfstvakantie en ze deden op de heenweg wel bijzonder aardig tegen mij. Maar toen we weer op school waren gingen ze vrijwel meteen weer onaardig doen, ze zeiden weer dingen zoals: ''mongool'', ''kan je nou echt niks?!'', ''je hebt een beperking'', ''nep abonnees'' en gingen me weer voor de hele klas voor schut zetten. Hun excuses was dus niet oprecht en ze blijven excuses maken om maar met mij om te gaan. Ik heb vandaag al gelijk weer tegen hun gezegd dat ik niet meer met hun om wil gaan en ze zeiden dit keer gelukkig oké op een nette manier. We zouden ook nieuwe plekken krijgen in de klas gisteren maar ook nog niks van gekomen. Daarnaast, als er ooit een praatje is in de groep 8 groepsapp gaan ze gelijk weer stickers van mijn hoofd sturen en mij belachelijk maken, iedereen leest het, een paar gaan meedoen maar NIEMAND komt voor me op, waarom? Ik heb gelukkig geleerd het nu te negeren en de groepsapp uit te stappen als ze het weer doen. 

Karin1973FK

Karin1973FK

26-10-2021 om 21:17 Topicstarter

Karin1973FK schreef op 26-10-2021 om 21:08:

Nog een bericht van mij, de zoon, even los van het verhuizen:

Ik ga het ook even ''vrienden'' noemen. Ik heb twee weken geleden tegen hun gezegd dat ik niet meer met hun wil omgaan, maar ik kreeg zaterdagavond een excuses van hun, die heb ik geaccepteerd, waarom weet ik ook niet, waarschijnlijk omdat ze het ''serieus'' meenden. Door hun ''excuses'' ga/ging ik nu weer met ze om, fiets met ze mee etc., gisteren was het de eerste dag na de herfstvakantie en ze deden op de heenweg wel bijzonder aardig tegen mij. Maar toen we weer op school waren gingen ze vrijwel meteen weer onaardig doen, ze zeiden weer dingen zoals: ''mongool'', ''kan je nou echt niks?!'', ''je hebt een beperking'', ''nep abonnees'' en gingen me weer voor de hele klas voor schut zetten. Hun excuses was dus niet oprecht en ze blijven excuses maken om maar met mij om te gaan. Ik heb vandaag al gelijk weer tegen hun gezegd dat ik niet meer met hun om wil gaan en ze zeiden dit keer gelukkig oké op een nette manier. We zouden ook nieuwe plekken krijgen in de klas gisteren maar ook nog niks van gekomen. Daarnaast, als er ooit een praatje is in de groep 8 groepsapp gaan ze gelijk weer stickers van mijn hoofd sturen en mij belachelijk maken, iedereen leest het, een paar gaan meedoen maar NIEMAND komt voor me op, waarom? Ik heb gelukkig geleerd het nu te negeren en de groepsapp uit te stappen als ze het weer doen.

Ook de andere mensen waar we pauze mee hebben gehouden, ik nu niet meer, omdat ik afstand van hun neem. Gingen bij mijn ''vrienden'' aansluiten.

Pijnlijke les maar idd, ga er niet van uit dat iemand voor je op komt.
Maar is het mogelijk om over te stappen naar een andere klas; andere klasgenoten kan veel schelen.

Karin1973FK

Karin1973FK

26-10-2021 om 21:37 Topicstarter

Flanagan schreef op 26-10-2021 om 21:19:

Pijnlijke les maar idd, ga er niet van uit dat iemand voor je op komt.
Maar is het mogelijk om over te stappen naar een andere klas; andere klasgenoten kan veel schelen.

Er komen inderdaad weinig mensen voor je op, mijn ''vrienden'' schelden mijn echte vrienden uit en kunnen er niet tegen dat ik met hun vrienden ben, ik kom altijd voor mijn echte vrienden op en ik word regelmatig boos op hun hierover.

Naar een andere klas wel eens over nagedacht, maar niet echt behoefte aan, er zitten genoeg aardige kinderen bij me in de klas, als die maar aardig blijven. Als hun onaardig worden, dan ja.

Lijkt mij toch beter; jij bent zo met hen bezig.

dan

dan

27-10-2021 om 09:03

Karin1973FK schreef op 26-10-2021 om 21:08:

Nog een bericht van mij, de zoon, even los van het verhuizen:

Ik ga het ook even ''vrienden'' noemen. Ik heb twee weken geleden tegen hun gezegd dat ik niet meer met hun wil omgaan, maar ik kreeg zaterdagavond een excuses van hun, die heb ik geaccepteerd, waarom weet ik ook niet, waarschijnlijk omdat ze het ''serieus'' meenden. Door hun ''excuses'' ga/ging ik nu weer met ze om, fiets met ze mee etc., gisteren was het de eerste dag na de herfstvakantie en ze deden op de heenweg wel bijzonder aardig tegen mij. Maar toen we weer op school waren gingen ze vrijwel meteen weer onaardig doen, ze zeiden weer dingen zoals: ''mongool'', ''kan je nou echt niks?!'', ''je hebt een beperking'', ''nep abonnees'' en gingen me weer voor de hele klas voor schut zetten. Hun excuses was dus niet oprecht en ze blijven excuses maken om maar met mij om te gaan. Ik heb vandaag al gelijk weer tegen hun gezegd dat ik niet meer met hun om wil gaan en ze zeiden dit keer gelukkig oké op een nette manier. We zouden ook nieuwe plekken krijgen in de klas gisteren maar ook nog niks van gekomen. Daarnaast, als er ooit een praatje is in de groep 8 groepsapp gaan ze gelijk weer stickers van mijn hoofd sturen en mij belachelijk maken, iedereen leest het, een paar gaan meedoen maar NIEMAND komt voor me op, waarom? Ik heb gelukkig geleerd het nu te negeren en de groepsapp uit te stappen als ze het weer doen.

Ik neem aan dat je dan ook niet van plan om naar die reünie te gaan? En stap je dan elke keer weer terug in die groepsapp ofzo? Ik zou hen sowieso blijven negeren, excuses of niet. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.