Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

wat vinden jullie van "uit de kast komen" onnodig of niet ?


Kevin_ schreef op 26-02-2022 om 17:32:

[..]

hier zit je toch echt fout dat het er niet meer toe doet omdat hij later uit de kast is gekomen. ik heb een ex vriendin gehad die overal van wist. mijn biseksualiteit, mijn travestie. toen de relatie uit ging met ruzie is dit bij veel mensen beland, zelfs de buren kregen er lucht van. nou ik heb me nog nooit zo enorm depressief gevoeld als toen. dat heeft een grote impact gehad op mijn vertrouwen

Ik heb het hier over Gerard Joling en niet over jou. Ik denk niet dat Gerard zoveel negatieve gevolgen heeft ondervonden nadat bekent werd dat hij homo is. Zijn fans zijn zijn muziek blijven waarderen en Gerards kon eindelijk zichzelf zijn. En ja nu hangt hij de overdreven nicht uit. heeft niks met jou te maken Kevin en zoek asb hulp als je het moeilijk hebt ipv hier constant hele oude topics naar boven te halen. Ik denk echt dat jij hulp nodig hebt. Ik bedoel het lief!

ReliableGnu63

ReliableGnu63

26-02-2022 om 18:45

watertoren schreef op 26-02-2022 om 18:39:

[..]

Ik heb het hier over Gerard Joling en niet over jou. Ik denk niet dat Gerard zoveel negatieve gevolgen heeft ondervonden nadat bekent werd dat hij homo is. Zijn fans zijn zijn muziek blijven waarderen en Gerards kon eindelijk zichzelf zijn. En ja nu hangt hij de overdreven nicht uit. heeft niks met jou te maken Kevin en zoek asb hulp als je het moeilijk hebt ipv hier constant hele oude topics naar boven te halen. Ik denk echt dat jij hulp nodig hebt. Ik bedoel het lief!

ik denk toch echt eerder dat jij hulp nodig hebt om het normaal te vinden om personen buiten hun mede weten om te outen. je hebt totaal geen idee wat voor schade je daarmee kan aanrichten bij iemand. dat dit gerard joling betreft staat er totaal los van.

verder ken ik dit hele forum pas sinds enkele dagen en is dus alles nieuw voor mij, sorry dat ik het niet eerder ontdekt heb hoor 

watertoren schreef op 26-02-2022 om 18:39:

[..]

Ik heb het hier over Gerard Joling en niet over jou. Ik denk niet dat Gerard zoveel negatieve gevolgen heeft ondervonden nadat bekent werd dat hij homo is. Zijn fans zijn zijn muziek blijven waarderen en Gerards kon eindelijk zichzelf zijn. En ja nu hangt hij de overdreven nicht uit. heeft niks met jou te maken Kevin en zoek asb hulp als je het moeilijk hebt ipv hier constant hele oude topics naar boven te halen. Ik denk echt dat jij hulp nodig hebt. Ik bedoel het lief!

Ik heb het ook over Gerard Joling en niet over Kevin. Dat zijn fans hem trouw zijn gebleven is super fijn, maar dat geeft niemand het recht om hem te outen. 

En dat Kevin steeds hele oude topics naar boven haalt, ik ben het eens dat dat irritant is, staat daar geheel los van. Het gaat er om dat je andersmans privacy dient te respecteren en niet zomaar iemands privé informatie gaat lopen rondbazuinen.

Siobhan schreef op 26-02-2022 om 14:39:

[..]

Waarom zou je daarvoor de kast in moeten. Het kan toch niet als een. complete verrassing komen?

Je kunt alleen een kast uit als je daarin zat. Zolang je geen relatie hebt hoef je niks te zeggen toch? Dat moet helaas wel als je je als het andere geslacht gaat gedragen en kleden. 

rionyriony schreef op 26-02-2022 om 11:32:

Ik weet niet; in de meeste gevallen is dat totaal onnodig. In vriendenkring, dus naarmate de relaties meer privé zijn, lijkt het mij wel raadzaam, anders moet je vaak liegen of ergens omheen praten.

Wat een onzin. Je hoeft nergens omheen te praten. Nog nooit meegemaakt dat vrienden me expliciet naar mijn geaardheid vroegen. En stel dat dat wél gebeurt, waarom moet je er dan omheen praten omdat je nog niet officieel een coming-out hebt gehad? Waarom moet een homo het zowat met advertenties in de krant en officiële mededelingen wereldkundig maken dat hij op mannen valt? En dan achteraf ook nog dankbaar moeten zijn dat zijn vrienden en familie het zomaar "accepteren"? Schiet nou toch op. Als je mij niet mot omdat ik toevallig met een man in bed lig en niet met een vrouw, nou, jammer dan. Tekent alleen jouw oppervlakkigheid dat je mijn hele mens-zijn, mijn hele wezen, mijn hele karakter, ophangt aan één verwaarloosbaar facetje van mijn bestaan.

Kevin_ schreef op 26-02-2022 om 17:32:

[..]

hier zit je toch echt fout dat het er niet meer toe doet omdat hij later uit de kast is gekomen. ik heb een ex vriendin gehad die overal van wist. mijn biseksualiteit, mijn travestie. toen de relatie uit ging met ruzie is dit bij veel mensen beland, zelfs de buren kregen er lucht van. nou ik heb me nog nooit zo enorm depressief gevoeld als toen. dat heeft een grote impact gehad op mijn vertrouwen

Ik snap dat heel goed, er is een groot stuk vertrouwen geschonden en je meest intieme dingen zijn op straat te grabbel gegooid. Stel dat je een hetero-macho was geweest, had dat net zo goed gegolden als jouw vriendin op dat moment al jouw seks-fantasieën of fetishes wereldkundig zou hebben gemaakt.

Ik vind wel dat je andere mensen schade doet en je anders voordoet dan je bent en niet uit de kast wilt komen. Ik heb het over goede bekenden van ons. Ze waren getrouwd maar zij kreeg nik van hem op seksueel gebied, al jaren niet. Ze ging vreemd met de man waar ze nu nog bij is inmiddels meer dan 20 jaar later. Hij was met haar getrouwd omdat hij niet uit de kast wilde en niet als homo door het leven wilde gaan. Hij maakte  door zijn huwelijk een vrouw ongelukkig en ze ging vreemd en die vrouw is heel lang als de slechterik gezien. Jaren na zijn scheiding kwam hij een man tegen en toen mocht ineens wel iedereen weten dat hij homo is. Dat vind ik zwak. 

Geaardheid van een mens maakt mij niet uit maar belazer er niet andere mensen mee omdat je te zwak bent om jezelf te accepteren en daarmee geen volwaardige partner kunt zijn en je 'partner' verdriet doet. 

watertoren schreef op 26-02-2022 om 23:07:

Ik vind wel dat je andere mensen schade doet en je anders voordoet dan je bent en niet uit de kast wilt komen. Ik heb het over goede bekenden van ons. Ze waren getrouwd maar zij kreeg nik van hem op seksueel gebied, al jaren niet. Ze ging vreemd met de man waar ze nu nog bij is inmiddels meer dan 20 jaar later. Hij was met haar getrouwd omdat hij niet uit de kast wilde en niet als homo door het leven wilde gaan. Hij maakte door zijn huwelijk een vrouw ongelukkig en ze ging vreemd en die vrouw is heel lang als de slechterik gezien. Jaren na zijn scheiding kwam hij een man tegen en toen mocht ineens wel iedereen weten dat hij homo is. Dat vind ik zwak.

Geaardheid van een mens maakt mij niet uit maar belazer er niet andere mensen mee omdat je te zwak bent om jezelf te accepteren en daarmee geen volwaardige partner kunt zijn en je 'partner' verdriet doet.

Even een nuance. Het kan ook zijn dat die man vanwege druk uit zijn achtergrond, familie, sociale omgeving, destijds de mogelijkheid niet had te zijn wie hij was, dat er van hem verwacht werd dat hij zou trouwen en een gezin stichten. Goed mogelijk dat hij daar zelf ook behoorlijk onder geleden heeft. Bepaalde gemeenschappen/sociale omgevingen kunnen mensen behoorlijk onder druk zetten of zelfs kapot maken. Helaas nog steeds. Ik denk niet dat het de intentie van die man was een vrouw ongelukkig te maken, ik denk zelfs dat hij in de jaren dat hij getrouwd was, behoorlijk heeft geworsteld met zichzelf en zich ook schuldig heeft gevoeld. Schuldig over zijn geaardheid, schuldig over het feit dat hij die niet kon "overwinnen", schuldig ook naar zijn vrouw.

Nog even terug bij gerard joling... ik wist ook al 
-voor het bekend werd- dat hij homo was...ikzelf zat destijds nogal in de gay-scene van Amsterdam en het was daar algemeen bekend!
Hoewel ik hem daar nooit heb gezien (denk ik) ga ik er een beetje vanuit dat hij al eerder uit de kast was bij close vrienden en zich dus ook begaf in de gayscene.
Een beetje zoals bij Jodi Foster...die kwam ook pas later uit de kast (naar de media) terwijl iedereen het allang al wist !

Ohhh en ik kan me nog een soundmixshow herinneren, iets als de sterrensoundmixshow?
Gerard playbackte daar Nana Nouskouri (met een grote Nouskouri bril) en bij de uitslag gaf Jac d'ancona (ook homo) commentaar.
Tegen Gerard zei hij toen " ..en ik ben zó blij dat jij er nu open en eerlijk voor uit durft te komen ..."  je zag Gerard opschrikken terwijl Jac vervolgde :
"... dat je een bril draagt" 

Ik heb dat fragment helaas nooit meer ergens teruggevonden 

Emily2020 schreef op 27-02-2022 om 00:02:

Ohhh en ik kan me nog een soundmixshow herinneren, iets als de sterrensoundmixshow?
Gerard playbackte daar Nana Nouskouri (met een grote Nouskouri bril) en bij de uitslag gaf Jac d'ancona (ook homo) commentaar.
Tegen Gerard zei hij toen " ..en ik ben zó blij dat jij er nu open en eerlijk voor uit durft te komen ..." je zag Gerard opschrikken terwijl Jac vervolgde :
"... dat je een bril draagt"

Ik heb dat fragment helaas nooit meer ergens teruggevonden

Ik heb Gerard Joling nooit als Nana Mouskouri gezien, moet hilarisch zijn. Volgens mij was zijn eerste optreden (maar het is al heel lang geleden) een nummer als Crying, bij Henny Huisman, of heb ik het nou heel erg mis?

Emily2020 schreef op 26-02-2022 om 23:51:

Nog even terug bij gerard joling... ik wist ook al
-voor het bekend werd- dat hij homo was...ikzelf zat destijds nogal in de gay-scene van Amsterdam en het was daar algemeen bekend!
Hoewel ik hem daar nooit heb gezien (denk ik) ga ik er een beetje vanuit dat hij al eerder uit de kast was bij close vrienden en zich dus ook begaf in de gayscene.
Een beetje zoals bij Jodi Foster...die kwam ook pas later uit de kast (naar de media) terwijl iedereen het allang al wist !

Misschien is het in de homoscene anders, maar in de bdsm-scene zou dat geen reden zijn om het buiten die scene rond te bazuinen. Sterker zelfs daarbinnen wordt het niet gewaardeerd. Uiteraard heb je ook dan mensen die zich niet aan die ongeschreven regel houden, maar vaak komt daar dan een hoop kritiek op. Ik heb iemand op fl weleens zien schrijven welke bn'er die was tegen gekomen en die kreeg een behoorlijke lading kritiek. En terecht naar mijn mening.

Dat iemand naar zijn vrienden en binnen zijn scene open is, betekent niet dat die ook wil dat mensen erbuiten het weten.

Ik vind het simpelweg niet aan anderen om dat voor iemand te bepalen.

Lollypopje schreef op 27-02-2022 om 00:06:

[..]


Dat iemand naar zijn vrienden en binnen zijn scene open is, betekent niet dat die ook wil dat mensen erbuiten het weten.

Ik vind het simpelweg niet aan anderen om dat voor iemand te bepalen.

Ik ben het met je eens hoor, maar ik denk dat het ook met de tijdsgeest te maken heeft.

Het was een scene van 'ons kent ons' en er was geen internet, dus iets op twitter daarover zetten kon niet en het werd nog eerder tussen neus en lippen gebracht dan groot naar buiten.

Wat ik begreep van het verhaal hier in dit topic, ging het outen van gerard van 'homo naar homo' ....wellicht in diezelfde tijd en zo ging dat gewoon.

Dat Jac d'ancona zo'n dubbelzinnige uitspraak maakt voor een miljoenen publiek vond ik wel heel ....uhhmm.. gewaagd? 

Ik weet nog dat ik met mijn beste vriend daar met mond open naar zat te kijken, zovan 'gaat ie 'm nu outen?? '

Dat zou echt not done zijn geweest !

Pejeka1 schreef op 27-02-2022 om 00:05:

[..]

Ik heb Gerard Joling nooit als Nana Mouskouri gezien, moet hilarisch zijn. Volgens mij was zijn eerste optreden (maar het is al heel lang geleden) een nummer als Crying, bij Henny Huisman, of heb ik het nou heel erg mis?

Nehhh , ik heb een andere smaak qua hilariteit denk ik

Het klopt dat ie is begonnen bij henny huisman!

ohh herstel...ik was te snel...ik dacht dat watertoren ook homo is en vroeger verliefd op joling en dat de neef van watertoren wist te vertellen dat joling ook homo is.

Maar dat is in alle (lees) snelheid mijn eigen aanname geweest.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.