Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

wat vinden jullie van "uit de kast komen" onnodig of niet ?


Emily2020 schreef op 27-02-2022 om 00:30:

[..]

Ik ben het met je eens hoor, maar ik denk dat het ook met de tijdsgeest te maken heeft.

Het was een scene van 'ons kent ons' en er was geen internet, dus iets op twitter daarover zetten kon niet en het werd nog eerder tussen neus en lippen gebracht dan groot naar buiten.

Wat ik begreep van het verhaal hier in dit topic, ging het outen van gerard van 'homo naar homo' ....wellicht in diezelfde tijd en zo ging dat gewoon.

Dat Jac d'ancona zo'n dubbelzinnige uitspraak maakt voor een miljoenen publiek vond ik wel heel ....uhhmm.. gewaagd?

Ik weet nog dat ik met mijn beste vriend daar met mond open naar zat te kijken, zovan 'gaat ie 'm nu outen?? '

Dat zou echt not done zijn geweest !

Nope, ging over outen van homo neef naar hetero nicht die het weer door vertelde aan haar vriendinnen. En dat hier dus net schrijft en niet echt snapt wat daar mis mee is. Terwijl daar dus echt best wel wat mis mee is in mijn ogen.

Binnen een scene vind ik zoiets al discutabel en niet netjes, maar kan ik nog snappen dat je je mond per ongeluk voorbij praat. Maar daarbuiten is helemaal een keiharde nogo.

Aanvulling: maar ik zie nu dat jij na deze post ontdekte hoe het zit 


watertoren schreef op 26-02-2022 om 23:07:

Ik vind wel dat je andere mensen schade doet en je anders voordoet dan je bent en niet uit de kast wilt komen. Ik heb het over goede bekenden van ons. Ze waren getrouwd maar zij kreeg nik van hem op seksueel gebied, al jaren niet. Ze ging vreemd met de man waar ze nu nog bij is inmiddels meer dan 20 jaar later. Hij was met haar getrouwd omdat hij niet uit de kast wilde en niet als homo door het leven wilde gaan. Hij maakte door zijn huwelijk een vrouw ongelukkig en ze ging vreemd en die vrouw is heel lang als de slechterik gezien. Jaren na zijn scheiding kwam hij een man tegen en toen mocht ineens wel iedereen weten dat hij homo is. Dat vind ik zwak.

Geaardheid van een mens maakt mij niet uit maar belazer er niet andere mensen mee omdat je te zwak bent om jezelf te accepteren en daarmee geen volwaardige partner kunt zijn en je 'partner' verdriet doet.

Dat is wel een hele andere kant op als wat wij doelen natuurlijk. Dat kan ook in een hetero relatie. Vind ik geen argument voor het gewoon helemaal niet uit de kast hoeven komen, daar komt men wel achter als je je partner voorstelt. Wat jij zegt is evident maar heeft niks te maken met niet uit de kast hoeven komen zolang dat niet nodig is omdat je geen partner hebt. 

Jee, wat een regels allemaal. Houden we zo niet ook al die taboes in stand.
Zelf nooit in bepaalde kringen verkeerd en van BN ers weet ik helemaal niks.
Maar als ik het dus goed begrijp zou ik, als ik info heb over iemands geaardheid oid, er eerst ook achter moeten komen voor wie die info allemaal geschikt is.
Bleeh, wat een gedoe. 
Blij dat ik nooit klets, roddel of me veel op social media begeef. 
Verder denk ik dat het voor veel mensen, zeker bekende, zo z’n voordelen heeft als er eerst een heel roddelcircuit op gang komt. Dan heb je uiteindelijk toch een wat zachtere landing, lijkt me.
Zou me ook niks verbazen als sommige mensen daar ook echt op aansturen. Misschien wel heel bewust. Of wat minder bewust, zeker bekende mensen willen zichzelf toch graag laten zien dus zenden signalen uit. 

Pinokkio schreef op 27-02-2022 om 15:57:

Jee, wat een regels allemaal. Houden we zo niet ook al die taboes in stand.
Zelf nooit in bepaalde kringen verkeerd en van BN ers weet ik helemaal niks.
Maar als ik het dus goed begrijp zou ik, als ik info heb over iemands geaardheid oid, er eerst ook achter moeten komen voor wie die info allemaal geschikt is.
Bleeh, wat een gedoe.

Neehoor zo ingewikkeld is het niet Als iemand er zelf niet open over is, is het niet aan anderen om dat te delen. Veel ingewikkelder moet je het niet maken.

H

Lollypopje schreef op 27-02-2022 om 16:00:

[..]

Neehoor zo ingewikkeld is het niet Als iemand er zelf niet open over is, is het niet aan anderen om dat te delen. Veel ingewikkelder moet je het niet maken.

Haha, misschien als je zelf wel in een wereldje zit en alle ins en outs kent. 
Voor mij geldt dat nooit. Dus zelfs als ik met een bn-er het bed zou delen dan zou ik daarna nog niet weten dat er een aspect aan zou zitten dat geheim gehouden moet worden. 
Het scheelt dan wel weer dat ik niet zo’n kletser ben dus ik zal niet snel per ongeluk geheimen delen. 

Pinokkio schreef op 27-02-2022 om 16:41:

H

[..]

Haha, misschien als je zelf wel in een wereldje zit en alle ins en outs kent.
Voor mij geldt dat nooit. Dus zelfs als ik met een bn-er het bed zou delen dan zou ik daarna nog niet weten dat er een aspect aan zou zitten dat geheim gehouden moet worden.
Het scheelt dan wel weer dat ik niet zo’n kletser ben dus ik zal niet snel per ongeluk geheimen delen.

Bij twijfel gewoon je mond houden dus
Maar van de meeste bn'ers weet je vaak wel of ze out zijn of je bent als ik en weet niet eens dat ze een bn'er zijn en dan valt er ook weinig door te lullen Het is namelijk niet dat ik bij mijn vrienden met naam noem met wie ik het bed heb gedeeld.

Lollypopje schreef op 27-02-2022 om 16:56:

[..]

Bij twijfel gewoon je mond houden dus
Maar van de meeste bn'ers weet je vaak wel of ze out zijn of je bent als ik en weet niet eens dat ze een bn'er zijn en dan valt er ook weinig door te lullen Het is namelijk niet dat ik bij mijn vrienden met naam noem met wie ik het bed heb gedeeld.

Nogmaals: nee, ik weet niks van BN’ers dus ik weet zeker niet of ze out zijn. Interesseert me ook totaal niet. 
En nogmaals ben geen kletser maar dat wil nog niet zeggen dat dingen niet toevallig ter sprake kunnen komen. 

Sommigen hier hebben echt het inlevingsvermogen van een leeg ei : 'Ik zie geen enkele reden om er over te zwijgen" . Nee, nou, als je zelf in de positie zit dan ervaar je dat niet overal achteloos kan spreken over 'mijn man' als je zelf man bent of andersom als vrouw, of over welke afwijkende geaardheid dan ook. In sommige situaties krijg je gewoon de hele goegemeente over je heen. 'Wat, ben jij zo'n vieze homo?'

En wat een ongelooflijke kut-uitspraak:'Van de verkeerde kant'. Bah! Dat je die nog bezigt: het zegt genoeg.

Pinokkio schreef op 27-02-2022 om 20:53:

[..]

Nogmaals: nee, ik weet niks van BN’ers dus ik weet zeker niet of ze out zijn. Interesseert me ook totaal niet.
En nogmaals ben geen kletser maar dat wil nog niet zeggen dat dingen niet toevallig ter sprake kunnen komen.

Iedereen kan er wat uitflappen, daar ging dit niet over. Dit ging over bewust door vertellen.

Maar als ik seks zou hebben met een bn'er zou ik dat niet zomaar vertellen aan anderen. En als ik niet zou weten dat het een bn'er is ook niet, want dan zou ik er vanuit gaan dat anderen die persoon toch niet kennen. Dus een naam noemen slaat dan nergens op.

Krijg om een of andere reden flashbacks naar het pyjamaverhaal, van een jaar of 5/6 geleden. Kan misschien komen door de onsamenhangende manier van schrijven, of doordat het lijkt alsof het uit de duim gezogen is, hebben andere mensen dat ook?

ReliableGnu63

ReliableGnu63

28-02-2022 om 15:46

uiteindelijk zegt het meer over de ander dan diegene zelf. als jij iemand perse achter ze rug om wilt outen omdat jij vind dat je dat mag ben je gewoon opzoek naar sensatie voor je eigen kleine bekrompen wereldje. meer niet. krijg er steeds meer medelijden mee met dat soort personen eigenlijk

Pippeltje schreef op 28-02-2022 om 12:29:

Sommigen hier hebben echt het inlevingsvermogen van een leeg ei : 'Ik zie geen enkele reden om er over te zwijgen" . Nee, nou, als je zelf in de positie zit dan ervaar je dat niet overal achteloos kan spreken over 'mijn man' als je zelf man bent of andersom als vrouw, of over welke afwijkende geaardheid dan ook. In sommige situaties krijg je gewoon de hele goegemeente over je heen. 'Wat, ben jij zo'n vieze homo?'

En wat een ongelooflijke kut-uitspraak:'Van de verkeerde kant'. Bah! Dat je die nog bezigt: het zegt genoeg.

Pippeltje , ik weet niet of je op mij doelt maar ik hoef geen inlevingsvermogen te hebben, weet er zelf helaas alles van. (Had ik ook al geschreven) 

Ik heb de meest heftige dingen op dit vlak meegemaakt die je je kunt voorstellen in Nederland. (In sommige landen is het natuurlijk veel erger nog en kun je gevangenisstraf krijgen of erger) 


Alleen….ik ben er wel een beetje klaar mee. Dat komt natuurlijk ook door mijn leeftijd. Die acceptatie, die hoef ik allang niet meer want die gaat er nooit komen van iedereen. Jammer dan. Voor mij geen spastisch gedoe meer over dat soort dingen. En geheimen bewaren ben ik ook al niet goed in. 
Maar nogmaals veel maakt dat niet uit want ik kom toch nergens en weet bijna niets en ik heb ook niet zo de behoefte verhalen uit de doeken te doen. 
Maar wordt het niet eens tijd dat we ons überhaupt niet meer in een kast laten duwen?

Kan allemaal best. Maar er worden nog steeds in Nederland mensen in elkaar geslagen of getreiterd omdat ze afwijken.

Vaak vermoed je het al; bij de mannelijke homo's raad ik het meestal correct. Maar soms heb ik het ook mis. Laatst had ik het mis dus nu moet ik weer aan wennen aan het idee dat hij een vriendin heeft.

Pippeltje schreef op 01-03-2022 om 16:36:

Kan allemaal best. Maar er worden nog steeds in Nederland mensen in elkaar geslagen of getreiterd omdat ze afwijken.

Schijnen vaak mensen te zijn die zelf twijfelen aan hun geaardheid. Ik las er een hele theorie over: als ze een ander in elkaar slaan dan bevestigen ze aan hun geweten dat ze er echt wel tegen zijn en het op die manier verwerpen. Enorm kromme redenering. Want die ander lijdt en niet jijzelf.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.