Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

vriendje op bezoek?


Marty1984 schreef op 21-02-2022 om 19:53:

[..]

Als vriendje hoef ik hem dan inderdaad voorlopig niet op de bank, in haar slaapkamer of aan mijn eettafel.

Ga eerst maar eens bewijzen dat het serieus en langdurig is.

Als je dan persé toch samen wil afspreken doe je dat maar op school, in 't park, in de stad of als zijn ouders het wel slikken bij hen thuis.

Dus dan opeens is hij niet meer welkom. Terwijl je al weet of het een aardige knul is en of die het goed voor zal hebben.

Heel bijzonder.

Als ik jou dochter was zou ik als puber echt nooit iets met jou delen, want ik zou me totaal niet vrij voelen bij een moeder die qua ideeën uit de jaren 50 lijkt te komen.

Maar wie weet heb je geluk en vind je dochter het wel heel logisch.

Marty1984 schreef op 21-02-2022 om 19:53:

[..]

Als vriendje hoef ik hem dan inderdaad voorlopig niet op de bank, in haar slaapkamer of aan mijn eettafel.

Ga eerst maar eens bewijzen dat het serieus en langdurig is.

Als je dan persé toch samen wil afspreken doe je dat maar op school, in 't park, in de stad of als zijn ouders het wel slikken bij hen thuis.

Mijn huis is geen jeugdherberg waar iedereen zomaar in- en uitloopt.

Het komt echt kil over Marty, en dit zou kunnen leiden tot verwijdering als dochter ouder is. Als ze later liever en vaker bij de schoonouders langsgaan dan bij jullie zou dit zomaar eens de reden kunnen zijn.

Lollypopje schreef op 21-02-2022 om 19:46:

Maar stel nu dat ze bevriend is met een jongen die nu gewoon thuis komt. Want gewone vriend. Dan wordt die vriend een vriendje. Is hij dan opeens niet meer welkom omdat zijn status is veranderd?

Dat hebben wij nu aan de hand, dat schreef ik een paar posts geleden al. Ik was heel blij dat mijn dochter goed in de groep lag van voornamelijk jongens.  Hele sociale types die tijdens de online colleges hierheen kwamen om samenwerkopdrachten te maken samen met dochter.  De club waar zij veel meer omgaat wonen allemaal nog thuis in een straal van 30 km om de stad waar ze studeren. Leuk dat er overal gewerkt werd,  leuk die jongens aan tafel bij de lunch.  Kan toch nu echt niet zeggen dat Kees niet meer mag komen, omdat hij verliefd is geworden op mijn dochter.  Hans mag dan nog wel komen voor de groepsprojecten. Dat is natuurlijk niet te verkopen. 

OnherkenbaarAnoniem schreef op 21-02-2022 om 20:01:

[..]

Dat hebben wij nu aan de hand, dat schreef ik een paar posts geleden al. Ik was heel blij dat mijn dochter goed in de groep lag van voornamelijk jongens. Hele sociale types die tijdens de online colleges hierheen kwamen om samenwerkopdrachten te maken samen met dochter. De club waar zij veel meer omgaat wonen allemaal nog thuis in een straal van 30 km om de stad waar ze studeren. Leuk dat er overal gewerkt werd, leuk die jongens aan tafel bij de lunch. Kan toch nu echt niet zeggen dat Kees niet meer mag komen, omdat hij verliefd is geworden op mijn dochter. Hans mag dan nog wel komen voor de groepsprojecten. Dat is natuurlijk niet te verkopen.

Duidelijk dus dat het geen schoolwerk was waar ze voor kwamen.

Dus geen van die kerels zou mijn huis nog inkomen.

OnherkenbaarAnoniem schreef op 21-02-2022 om 20:01:

[..]

Dat hebben wij nu aan de hand, dat schreef ik een paar posts geleden al. Ik was heel blij dat mijn dochter goed in de groep lag van voornamelijk jongens. Hele sociale types die tijdens de online colleges hierheen kwamen om samenwerkopdrachten te maken samen met dochter. De club waar zij veel meer omgaat wonen allemaal nog thuis in een straal van 30 km om de stad waar ze studeren. Leuk dat er overal gewerkt werd, leuk die jongens aan tafel bij de lunch. Kan toch nu echt niet zeggen dat Kees niet meer mag komen, omdat hij verliefd is geworden op mijn dochter. Hans mag dan nog wel komen voor de groepsprojecten. Dat is natuurlijk niet te verkopen.

Nee precies. Dan werk je hooguit in de hand dat dochter niet verteld dat ze wat met Hans heeft om gedoe en gezeur te voorkomen.

Marty1984 schreef op 21-02-2022 om 20:04:

[..]

Duidelijk dus dat het geen schoolwerk was waar ze voor kwamen.

Dus geen van die kerels zou mijn huis nog inkomen.

Want je kunt geen schoolwerk doen met iemand met wie je een relatie hebt? Jij houdt er echt hele bijzondere ideeën op na. Weet je zeker dat je in de goede eeuw  leeft?

ScarceKudu74

ScarceKudu74

21-02-2022 om 20:09

Marty1984 schreef op 21-02-2022 om 20:04:

[..]

Duidelijk dus dat het geen schoolwerk was waar ze voor kwamen.

Dus geen van die kerels zou mijn huis nog inkomen.

Nu geloof ik er echt niks meer van hoor.

Lollypopje schreef op 21-02-2022 om 20:06:

[..]

Want je kunt geen schoolwerk doen met iemand met wie je een relatie hebt? Jij houdt er echt hele bijzondere ideeën op na. Weet je zeker dat je in de goede eeuw leeft?

Sowieso zou ik al niet happy worden van jongens in mijn huis bij een 14 à 17-jarige puber. Ook niet voor een schoolopdracht.

Maar als ze dan ook nog eens laten zien dat het duidelijk dus écht niet voor een schoolopdracht was hebben ze het dus wel helemaal verkorven.


En jep, same behandeling als dochter ineens lesbisch of bi blijkt en haar vriendin heeft binnengehaald bij een schoolopdracht.

Ik zou ook niet echt meer hoge punten verwachten van die opdracht. Duidelijk dat hun interesse op dat moment elders zit  .

Marty1984 schreef op 21-02-2022 om 20:04:

[..]

Duidelijk dus dat het geen schoolwerk was waar ze voor kwamen.

Dus geen van die kerels zou mijn huis nog inkomen.

Nou nou wat een wantrouwen. In coronatijd vond ik het niet goed dat ze met 4 personen op de kamer van dochter gingen werken. Hele dag met je laptop op schoot is ook geen werken. Ze zaten dus gewoon hier in de huiskamer. Niks gemerkt dat Kees andere interesses had in dochter dan haar digitale vaardigheden. 

Marty1984 schreef op 21-02-2022 om 20:09:

[..]

Sowieso zou ik al niet happy worden van jongens in mijn huis bij een 14 à 17-jarige puber. Ook niet voor een schoolopdracht.

Maar als ze dan ook nog eens laten zien dat het duidelijk dus écht niet voor een schoolopdracht was hebben ze het dus wel helemaal verkorven.


En jep, same behandeling als dochter ineens lesbisch of bi blijkt en haar vriendin heeft binnengehaald bij een schoolopdracht.

Ik zou ook niet echt meer hoge punten verwachten van die opdracht. Duidelijk dat hun interesse op dat moment elders zit .

Blij dat jij mijn moeder niet bent, want dan had ik als biseksueel dus nooit vrienden mee naar huis kunnen nemen. Aangezien je sowieso al niet happy zou zijn als je dochter jongens mee neemt voor schoolwerk zonder dat er iets is.

 Want ohwee, straks komen ze niet voor een schoolopdracht

Marty1984 schreef op 21-02-2022 om 20:09:

[..]

Sowieso zou ik al niet happy worden van jongens in mijn huis bij een 14 à 17-jarige puber. Ook niet voor een schoolopdracht.

Maar als ze dan ook nog eens laten zien dat het duidelijk dus écht niet voor een schoolopdracht was hebben ze het dus wel helemaal verkorven.


En jep, same behandeling als dochter ineens lesbisch of bi blijkt en haar vriendin heeft binnengehaald bij een schoolopdracht.

Ik zou ook niet echt meer hoge punten verwachten van die opdracht. Duidelijk dat hun interesse op dat moment elders zit .

Wat heb jij kromme ideeën! Een meisje dat een technische studie gaat doen zit per definitie in een groep die uit meer jongens dan meisjes bestaat. Dan zeg jij als vader dat ze alleen met die paar andere meisjes mag werken, omdat je geen jongens in huis wil? 

Liever een 5.5 met de enige meisjes scoren voor project G dan met een paar jongens een 8.7 halen?  Jij spoort echt niet. 

Of mag je dochter alleen vrouwelijke studies doen zoals verpleegster, kapster,  lerares en visagiste? 

Peen schreef op 21-02-2022 om 20:09:

[..]

Nu geloof ik er echt niks meer van hoor.

Ben er ook klaar mee, in andere topics heeft Marty helemaal geen kinderen.

Moxxie schreef op 21-02-2022 om 20:32:

[..]

Ben er ook klaar mee, in andere topics heeft Marty helemaal geen kinderen.

Heb ik dan ergens gezegd dat ik er wel heb?

Ik zeg wat de modus operandi zou zijn als ik er zou hebben.

En dat ik de vader uit de opstart-post dus een beetje begrijp. Al zou ik niet uit mijn plaat gaan van een zuigzoen.

Marty1984 schreef op 21-02-2022 om 20:33:

[..]

Heb ik dan ergens gezegd dat ik er wel heb?

Ik zeg wat de modus operandi zou zijn als ik er zou hebben.

En dat ik de vader uit de opstart-post dus een beetje begrijp. Al zou ik niet uit mijn plaat gaan van een zuigzoen.

Dan is het maar goed voor die hypothetische dochter dat je die niet hebt.

Marty1984 schreef op 21-02-2022 om 20:33:

[..]

Heb ik dan ergens gezegd dat ik er wel heb?

Ik zeg wat de modus operandi zou zijn als ik er zou hebben.

En dat ik de vader uit de opstart-post dus een beetje begrijp. Al zou ik niet uit mijn plaat gaan van een zuigzoen.

Deze reactie verwachtte ik al. Je doet je voor als moeder door over 'mijn dochter' te praten zonder verdere toelichting.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.