moederkloek
21-02-2022 om 07:54
vriendje op bezoek?
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier maar heb jullie mening nodig.
Mijn dochter, 15 jaar, is sinds 2/2 samen met haar vriend, hij is 16 jaar en gaat naar een andere school. Ik ben ervan overtuigd dat het goed gaat en dat het een lieve jongen moet zijn.
Alleen mijn man doet soms moeilijk, hij aanvaard niet zo goed dat ze al een vriendje heeft en zeker niet hoe snel het allemaal gaat. Allé, snel, ik vind het nog gaan, t'is wel aanpassen, 1ste lief, afspreken... maar ik sta er meer voor open, ik zie ze niet direct in bed kruipen en zwanger worden zoals mijn man het zo zwart kan besluiten.
Ze spreken 2x per week af voor max een uurtje, hij moet dan ook dikwijls nog sporten en kan dus niet lang blijven, ze spreken tot nu toe uitsluitend in stad af, maar ze zouden graag deze woendag thuis doorbrengen. Volgende week is het verlof, hij is er niet, en ze zouden graag knus ergens kunnen zitten, ipv in de kou en de regen.... ik ben thuis en mijn man ook, dus er is en er kan wat controle zijn.
Maar hier komt het, hoe kan ik dit het beste aan mijn man zeggen, vragen zonder dat hij boos wordt of het ergste denkt. ik heb jullie raad nodig.
Alvast bedankt
Saga
21-02-2022 om 20:47
Moxxie schreef op 21-02-2022 om 20:32:
[..]
Ben er ook klaar mee, in andere topics heeft Marty helemaal geen kinderen.
Oh gelukkig!
Bellejolie
21-02-2022 om 20:52
Marty1984 schreef op 21-02-2022 om 20:04:
[..]
Duidelijk dus dat het geen schoolwerk was waar ze voor kwamen.
Dus geen van die kerels zou mijn huis nog inkomen.
ScarceKudu74
21-02-2022 om 21:04
Moxxie schreef op 21-02-2022 om 20:32:
[..]
Ben er ook klaar mee, in andere topics heeft Marty helemaal geen kinderen.
Oh, zo iemand. De wijsheid in pacht zonder enige ervaring
SophisticatedCaribou75
21-02-2022 om 21:20
Dit topic is in elk geval een nuttig alternatief van een vliegenvanger: de negeerlijstvanger. Voor nepmoeders zonder dochter met een sterke doch vreemde mening over opvoeden.
Moxxie
21-02-2022 om 21:34
Ik kan hier behoorlijk pissig over worden. In de veronderstelling dat er een moeder met een dochter achter schuilgaat heb ik echt nagedacht over mijn tweede en derde post in dit topic. Niet hakken, maar proberen iets te zeggen waardoor ze nog eens nadenkt of dit nu wel de goede weg is. Misschien een goede poging en misschien ook niet, daar gaat het niet om. Je post iets omdat je het beste voorhebt met de forummer.
Als je er dan achter komt dat ze de boel voor de gek houdt voel je je gewoon genaaid. Het toppunt is dat er dan ook nog gezegd wordt dat ze nergens beweert dat ze kinderen heeft. Ik zie daar dan ook meteen zo'n schijnheilig zelfingenomen hoofd bij. Nee, je hebt het niet gezegd maar net gedaan alsof.
Echt, wat is hier leuk aan? Wat mis ik?
SophisticatedCaribou75
21-02-2022 om 21:39
Ik trap er soms ook in, Moxxie. Ik herken je frustratie dus erg goed. Sommige mensen hebben een heel leeg leven, stel ik me dan maar voor, en dit is hoe ze het vullen.
De negeerlijst is helaas een belangrijke functionaliteit, ook op dit forum.
Lexus
21-02-2022 om 22:03
Moxxie schreef op 21-02-2022 om 21:34:
Ik kan hier behoorlijk pissig over worden. In de veronderstelling dat er een moeder met een dochter achter schuilgaat heb ik echt nagedacht over mijn tweede en derde post in dit topic. Niet hakken, maar proberen iets te zeggen waardoor ze nog eens nadenkt of dit nu wel de goede weg is. Misschien een goede poging en misschien ook niet, daar gaat het niet om. Je post iets omdat je het beste voorhebt met de forummer.
Als je er dan achter komt dat ze de boel voor de gek houdt voel je je gewoon genaaid. Het toppunt is dat er dan ook nog gezegd wordt dat ze nergens beweert dat ze kinderen heeft. Ik zie daar dan ook meteen zo'n schijnheilig zelfingenomen hoofd bij. Nee, je hebt het niet gezegd maar net gedaan alsof.
Echt, wat is hier leuk aan? Wat mis ik?
Het is niet leuk het is trollen. Maar als je het je helpt: ik heb wel twee keer bij je posts gedacht: `wat een lief positief iemand is die moxie om zo´n negatieve figuur (ik dacht dat het een vader was) toch wat overdenkingen te willen geven. Natuurlijk voel je je in de zeik genomen, maar jij bent de leukerik in dit geval. hug
Moxxie
21-02-2022 om 22:08
Ach we vergeten het gewoon want jullie zijn allemaal hartstikke LIEF en dat is nog veel belangrijker!
Bijtje82
21-02-2022 om 22:37
Moxxie schreef op 21-02-2022 om 22:08:
Ach we vergeten het gewoon want jullie zijn allemaal hartstikke LIEF en dat is nog veel belangrijker!
Het erge is wel dat er echt zulke ouders bestaan. Ik had zo'n stiefpa. Er mocht niemand binnen komen.
JumpyTurtle18
22-02-2022 om 06:22
Mijn vader was ook zo. Is niet zo goed geweest voor de onderlinge verhoudingen zeg maar. Het maakt dat je je stiekem en viezig voelt, die afkeuring van dat aspect van mijn leven en je wordt er ook niet eerlijker van.
Sneu voor de dochter van TO dat het zo moet.
Hier in huis is iedereen welkom. Geen verkering, scharrel, beoogde verkering, een dag, een maand verkering maakt me niet uit. We hebben 4 kinderen, oudste is 22, jongste bijna 15 dus we hebben al het één en ander voorbij zien komen. Vanmiddag komt de beoogde verkering van onze jongste, de enige dochter, voor het eerst langs. Eerste afspraakje, buiten het contact op school dan.
SophisticatedCaribou75
22-02-2022 om 07:56
Aiden schreef op 22-02-2022 om 07:53:
Ik volg het niet meer. Moederkloek is toch niet Marty1984?
Klopt. Maar hier gebeurde wat je wel vaker ziet: de TO trekt zich terug en iemand anders kaapt het draadje om eens even gezellig wat mensen op de kast te jagen. TO schiet er in elk geval niks mee op.
OnherkenbaarAnoniem
22-02-2022 om 08:05
Ik heb het ook door, kende Marty nog niet, lekker uitleggen en nog eens om Marty te overtuigen van het het feit dat hij/zij rare ideeën heeft.
Sorry
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.