Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

vriendje op bezoek?


Dit klinkt echt heel ongezellig.

Marty1984 schreef op 21-02-2022 om 17:44:

[..]

Omdat ik dus geen zin heb om geregeld weer "de partner van hun dromen" te ontmoeten.

Eerst maar zorgen dat dingen stabiel en zeker zijn en al een tijdje meegaan vooraleer je bij mij op de bank - of op mijn dochter haar bed - komt zitten.

Ik hoefde bij mijn ouders ook niet na 2 weken langs te komen met een partner.

Dus tijdens de lockdown moesten ze dan maar op straat rond gaan hangen en naar illegale feestjes onder het viaduct? Want ze willen elkaar zien als ze verliefd zijn. 

Ik heb ze dan liever onwennig bij mij op de bank zitten maar zo is iedereen anders. 

Marty1984 schreef op 21-02-2022 om 17:44:

[..]

Omdat ik dus geen zin heb om geregeld weer "de partner van hun dromen" te ontmoeten.

Eerst maar zorgen dat dingen stabiel en zeker zijn en al een tijdje meegaan vooraleer je bij mij op de bank - of op mijn dochter haar bed - komt zitten.

Ik zie bij mijn kinderen dat ze zowel jongens als meisjes vrienden hebben die regelmatig over de vloer komen. Pas later komt/groeit er verliefdheid,  is er kort verkering en is het ook zo weet uit. Het is toch raar dat vrienden/vriendjes pas binnen mogen komen bij een serieuze relatie. 

Biscuitje schreef op 21-02-2022 om 18:49:

[..]

Ik zie bij mijn kinderen dat ze zowel jongens als meisjes vrienden hebben die regelmatig over de vloer komen. Pas later komt/groeit er verliefdheid, is er kort verkering en is het ook zo weet uit. Het is toch raar dat vrienden/vriendjes pas binnen mogen komen bij een serieuze relatie.

En ik hoef al die "niet serieuze" liefjes van 2 weken dus niet te zien.

Moesten mijn ouders ook niet.

Je stelt iemand maar voor als je in de fase zit dat je denkt dat je later samen een huis koopt en er eventueel kinderen van komen  .

Gaat het dan 6 maanden later toch uit is het ook maar zo.

Maar dan is er wel al een zekere schifting geweest.

Marty1984 schreef op 21-02-2022 om 17:44:

[..]

Omdat ik dus geen zin heb om geregeld weer "de partner van hun dromen" te ontmoeten.

Eerst maar zorgen dat dingen stabiel en zeker zijn en al een tijdje meegaan vooraleer je bij mij op de bank - of op mijn dochter haar bed - komt zitten.

Ik hoefde bij mijn ouders ook niet na 2 weken langs te komen met een partner.

Dan moet een kind van jou gewoon thuis uitnodigen en verder niets vertellen. Ook erg fijn voor het vertrouwen. 

Bijtje82

Bijtje82

21-02-2022 om 19:06

Marty1984 schreef op 21-02-2022 om 18:53:

[..]

En ik hoef al die "niet serieuze" liefjes van 2 weken dus niet te zien.

Moesten mijn ouders ook niet.

Je stelt iemand maar voor als je in de fase zit dat je denkt dat je later samen een huis koopt en er eventueel kinderen van komen .

Gaat het dan 6 maanden later toch uit is het ook maar zo.

Maar dan is er wel al een zekere schifting geweest.

Oh wow..

Wil heel veel zeggen.. Maar hou wijselijk m'n mond. 

Marty1984 schreef op 21-02-2022 om 18:53:

[..]

En ik hoef al die "niet serieuze" liefjes van 2 weken dus niet te zien.

Moesten mijn ouders ook niet.

he ja  Laten we vooral het net zo doen als onze ouders deden. 

tot zover de evolutie van de mensheid.

Wat een kulargument. En wat een ongezelligheid

Marty1984 schreef op 21-02-2022 om 18:53:

[..]

En ik hoef al die "niet serieuze" liefjes van 2 weken dus niet te zien.

Moesten mijn ouders ook niet.

Je stelt iemand maar voor als je in de fase zit dat je denkt dat je later samen een huis koopt en er eventueel kinderen van komen .

Gaat het dan 6 maanden later toch uit is het ook maar zo.

Maar dan is er wel al een zekere schifting geweest.

Ik zou er toch nog eens over nadenken of dit is wat je echt wil. Misschien lijkt dit voor jou heel normaal omdat je het van huis uit zo gewend bent, maar bij de meeste gezinnen gaat het toch echt anders. Het komt op mij niet echt warm over.

Sta er eens bij stil hoe dit voor je dochter is, ook al zegt ze er misschien niets over. Het zou jammer zijn als je er te laat achter komt dat dit voor haar niet leuk was terwijl jij het niet zo meende.

”no ring, no bring” schijnt de regel van the Queen te zijn aangaande verkeringen van het nageslacht

wat de vriendjes betreft zou ik meebrengen prima vinden, op dezelfde voet als andere vrienden en vriendinnen. Ik zou niet elke keer evenveel gaan investeren zoals je met een schoonzoon doet (dwz uitnodigen op familiegebeurtenissen, meer moeite doen om iemand te leren kennen, etc). Dan mag het idd wel even iets verder zijn. 

Dit verder terzijde, nav de opmerking van Marty

Marty1984 schreef op 21-02-2022 om 18:53:

[..]

En ik hoef al die "niet serieuze" liefjes van 2 weken dus niet te zien.

Moesten mijn ouders ook niet.

Je stelt iemand maar voor als je in de fase zit dat je denkt dat je later samen een huis koopt en er eventueel kinderen van komen .

Gaat het dan 6 maanden later toch uit is het ook maar zo.

Maar dan is er wel al een zekere schifting geweest.

Dus een puber van 16-17 die helemaal hoteldebotel is en verkering heeft (voor wat het waard is op die leeftijd) mag de kerstdagen "gezellig" met jullie doorbrengen en met opa en oma maar de relatie mag er niet bij zijn. 

Kan je verzekeren dat dat hele ongezellige dagen worden met een puber met een humeur om op te schieten. 

Doe vooral waar je je goed bij voelt maar kom dan niet hier vragen om advies hoe je dat humeur kunt verbeteren.

Marty1984 schreef op 21-02-2022 om 18:53:

[..]

En ik hoef al die "niet serieuze" liefjes van 2 weken dus niet te zien.

Moesten mijn ouders ook niet.

Je stelt iemand maar voor als je in de fase zit dat je denkt dat je later samen een huis koopt en er eventueel kinderen van komen .

Gaat het dan 6 maanden later toch uit is het ook maar zo.

Maar dan is er wel al een zekere schifting geweest.

Oké prima, als jij liever hebt dat jouw kinderen met hun vriendjes onder het viaduct rondhangen.

OnherkenbaarAnoniem schreef op 21-02-2022 om 19:21:

[..]

Dus een puber van 16-17 die helemaal hoteldebotel is en verkering heeft (voor wat het waard is op die leeftijd) mag de kerstdagen "gezellig" met jullie doorbrengen en met opa en oma maar de relatie mag er niet bij zijn.

Kan je verzekeren dat dat hele ongezellige dagen worden met een puber met een humeur om op te schieten.

Doe vooral waar je je goed bij voelt maar kom dan niet hier vragen om advies hoe je dat humeur kunt verbeteren.

Als ze al 2 jaar een relatie hebben mag die kerel gerust mee naar oma en opa.

Als ze pas 3 maanden samen zijn moeten oma en opa of de rest van de familie hem sowieso nog niet zien.

Je neemt hier in de hele familie naar familie-feesten pas iemand mee als het écht bloed-serieus is.

Zit die 16-jarige dan in een hoekje te appen ... ze doet maar. Dat hoort standaard bij de doorsnee 16-jarige ("familiefeesten zijn saai") en niet alleen omdat ze een vriendje hebben  .

Maar stel nu dat ze bevriend is met een jongen die nu gewoon thuis komt. Want gewone vriend. Dan wordt die vriend een vriendje. Is hij dan opeens niet meer welkom omdat zijn status is veranderd?

Hoezo schifting? In de tijd waarin mijn kinderen pubers waren, was iedereen welkom bij ons thuis. Gewoon, gezellig. Ik had er plezier in een gastvrije ouder te zijn. Er zijn heel wat vrienden/ vriendinnen komen logeren,  al dan niet met verliefde ideeën. Vooral de oudste twee hadden vaak gasten, vooral in vakanties/weekends.  Soms werd het wat, soms niks. 
Wat wel raar is, dat je zulke gasten op gegeven moment wekelijks in huis/aan tafel hebt - en op een dag nooit meer ziet. Zo gaan die dingen. 
Nadat iedereen was uitgevlogen moest ik even wennen aan een 'saai'  leven.  

Lollypopje schreef op 21-02-2022 om 19:46:

Maar stel nu dat ze bevriend is met een jongen die nu gewoon thuis komt. Want gewone vriend. Dan wordt die vriend een vriendje. Is hij dan opeens niet meer welkom omdat zijn status is veranderd?

Als vriendje hoef ik hem dan inderdaad voorlopig niet op de bank, in haar slaapkamer of aan mijn eettafel.

Ga eerst maar eens bewijzen dat het serieus en langdurig is.

Als je dan persé toch samen wil afspreken doe je dat maar op school, in 't park, in de stad of als zijn ouders het wel slikken bij hen thuis.

Mijn huis is geen jeugdherberg waar iedereen zomaar in- en uitloopt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.