Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

vriendje op bezoek?


niet_rechts schreef op 21-02-2022 om 12:16:

[..]

Dit is niet normaal. Jij denkt nu wellicht: ja maar, hier in huis is dit heel normaal. Dus nogmaals: dit is niet normaal.

Wees een moeder, bescherm je kind hiervoor en als je deze narcist daarvoor op straat moet zetten, dan moet dat maar. Recht je rug en sta op voor je kind en jezelf. Wees het goede voorbeeld. Je laat je kind nu beschadigen door je man. Dat is niet normaal.

Dit x100

Bijtje82

Bijtje82

21-02-2022 om 13:00

Vind het wel te ver gaan dat er gelijk geroepen wordt dat ze maar van haar man af moet gaan. Nav dit ene bericht. 
Waarom? Zou dan eerder een gezinscoach adviseren of therapie. 

Ik denk niet dat een 15- jarige haar vriendje boven haar ouders plaatst; de kans is groot dat een vriendje van 16 geen blijvertje is.

De vader moet eerst wennen aan idee dat dochter groot wordt. Juist omdat hij daar moeite mee heeft, kan je dat ook in stapjes opstarten. Nodig de jongen vaker uit om met jullie mee te eten zodat je man ontdekt wat de jongen waardevol vindt en zich voor inzet; sport, school of mening van zijn ouders? Onbekend maakt onbemind, en andersom.
Verder kunnen jullie dit onderwerp aansnijden als jullie bij vrienden op visite zijn. ( vrienden met kinderen in dezelfde leeftijd). Vaak kan iemand ontdooien wanneer diegene hoort hoe hun vrienden hier in staan. Hoe hun vrienden hun kinderen ruimte geven, hen voorgelicht hebben en hen vertrouwen.

Daarnaast kan je met je dochter vragen  of hoe zij tegen seks aankijkt; vind ze seks iets waar ze zelf liever even een paar maanden mee wacht en de verkering wat tijd geeft of staat ze er gemakkelijker in? Het is denk ik ook belangrijk van haar te horen hoe zij hier over denkt. Best mogelijk dat de jongen er net zo in staat en jullie slechter over hem denken dat hij verdient.

Flanagan schreef op 21-02-2022 om 13:27:

Ik denk niet dat een 15- jarige haar vriendje boven haar ouders plaatst; de kans is groot dat een vriendje van 16 geen blijvertje is.

Dit zou ik niet onderschatten. De puberteit draait helemaal om je losweken, volwassen worden en je eigen pad vinden. Om dat te doen zet je je af tegen alles wat je die ruimte beneemt. Hoe harder je als ouder pusht of begrenst, hoe harder ze van je af bewegen. Daarnaast is een 15 jarige helemaal niet bezig met 'dit vriendje is vast niet voor altijd'. Die is NU verliefd en dat is een nieuwe, spannende emotie die de hormoonachtbaan in hoge versnelling zet. Liefde maakt blind is bij pubers een understatement

Imi

Imi

21-02-2022 om 13:56

Bijtje82 schreef op 21-02-2022 om 13:00:

Vind het wel te ver gaan dat er gelijk geroepen wordt dat ze maar van haar man af moet gaan. Nav dit ene bericht.
Waarom? Zou dan eerder een gezinscoach adviseren of therapie.

Een coach of therapie heeft geen enkele zin bij narcisme. In het beste geval mislukt de therapie/hulp, in het ergste geval manipuleert de narcist de hulpverlener zo dat Moederkloek er nog slechter uit komt. Niet doen.

Dit klinkt als een hele ongezonde situatie. Ik vind het erg raar dat dochter aan jou moet vragen of vriendje langs mag komen en jij hiervoor toestemming moet vragen aan man en ook nog bang bent dat hij boos wordt. 
Met 3 pubers in huis zijn hier continu vrienden/vriendjes die binnen komen vallen. Er hoeft alleen toestemming gevraagd te worden voor mee-eten, doordeweeks blijven tot na 21 uur, in het weekend blijven tot na 23 uur en meer dan 4 vrienden tegelijk. Verder is altijd iedereen welkom. Alleen als ik bijvoorbeeld ziek ben of er een andere reden is waarom gasten niet handig zijn dan deel ik dat van te voren mede zodat de kinderen weten dat ze die dag niemand mee kunnen nemen. En als er toestemming wordt gevraagd voor e.e.a. kan dat bij man of bij mij en als ik ja zeg dan ga ik niet bij man checken of het goed is. Dat is echt niet normaal. Alleen over echt bijzondere dingen zoals een feest tot heel laat, alleen terug fietsen, met vrienden op vakantie ofzo overleggen man en ik en nemen we geen eigen beslissingen.
Het lijkt me heel naar voor dochter dat ze haar vriendje niet mee maar huis kan nemen en haar vader zo tekeer gaat/boos wordt omdat ze contact heeft met een jongen. Ook lijk je bang te zijn voor de reactie van je man. Dat is echt niet oké. 
Ik zou zelf niet zo'n relatie willen en mijn kinderen niet in zo'n omgeving willen laten opgroeien.

Imi schreef op 21-02-2022 om 13:56:

[..]

Een coach of therapie heeft geen enkele zin bij narcisme. In het beste geval mislukt de therapie/hulp, in het ergste geval manipuleert de narcist de hulpverlener zo dat Moederkloek er nog slechter uit komt. Niet doen.

Ja is helemaal waar maar het is nog niet gezegd dat vader narcist is. TO zegt `het maakt de narcist in hem wakker´. Iedereen heeft een narcist in zich, dat is gezond. Maar dat is nog geen narcistische persoonlijkheidsstoornis

Bwah ... ze heeft net de volle 19 dagen een relatie met die kerel.

Ik zou toch ook zeggen "hou het eerst maar eens minstens een maand of 2 vol voor hij hier binnenstapt".
Ik zou ook niet persé elke mogelijke toekomstige schoonzoon vanaf dag 1 thuis willen hebben.

En blijkbaar denken ze er aan de overkant - de ouders van de jongen - ook zo over. Anders spraken ze wel bij hem thuis af ipv in de stad.

Bijtje82

Bijtje82

21-02-2022 om 16:42

Imi schreef op 21-02-2022 om 13:56:

[..]

Een coach of therapie heeft geen enkele zin bij narcisme. In het beste geval mislukt de therapie/hulp, in het ergste geval manipuleert de narcist de hulpverlener zo dat Moederkloek er nog slechter uit komt. Niet doen.

En toch vind ik het advies om dan maar meteen het gezin te ontwrichten slechte raad. Scheiden is niet effe iets wat je tussendoor doet. En daarbij kenne we het gezin niet, dus dit soort advies geven op basis van een post vind ik echt niet kunnen. 

Marty1984 schreef op 21-02-2022 om 16:41:

Bwah ... ze heeft net de volle 19 dagen een relatie met die kerel.

Ik zou toch ook zeggen "hou het eerst maar eens minstens een maand of 2 vol voor hij hier binnenstapt".
Ik zou ook niet persé elke mogelijke toekomstige schoonzoon vanaf dag 1 thuis willen hebben.

En blijkbaar denken ze er aan de overkant - de ouders van de jongen - ook zo over. Anders spraken ze wel bij hem thuis af ipv in de stad.

En andere vrienden houd je ook zo op een afstand?

Zou het anders voor je zijn als het een meisje was?

Ysenda schreef op 21-02-2022 om 16:48:

[..]

En andere vrienden houd je ook zo op een afstand?

Zou het anders voor je zijn als het een meisje was?

Een "gewone schoolvriendin" die binnen wil voor één of ander groepswerk is anders.

Een vriendin met wie ze loopt te zoenen ... komt de eerste 2 maanden niet binnen.

Bijtje82

Bijtje82

21-02-2022 om 17:13

Marty1984 schreef op 21-02-2022 om 17:04:

[..]

Een "gewone schoolvriendin" die binnen wil voor één of ander groepswerk is anders.

Een vriendin met wie ze loopt te zoenen ... komt de eerste 2 maanden niet binnen.

Rare gedachten.

Ik zou graag willen weten met wie m'n kinderen omgang hebben. Je wilt toch graag dat je kinderen bij je komen met dit soort dingen? Of het nu gewone vrienden zijn of liefjes.

Marty1984 schreef op 21-02-2022 om 17:04:

[..]

Een "gewone schoolvriendin" die binnen wil voor één of ander groepswerk is anders.

Een vriendin met wie ze loopt te zoenen ... komt de eerste 2 maanden niet binnen.

Mijn dochter doet een technische studie,  de medestudenten die hier binnenkomen voor groepswerk zijn voornamelijk jongens. 

6 maanden na de start van de studie blijkt er dus ook 1 knul te zijn waar ze mee zoent.  Die moet ik nu dan volgens jou niet meer binnen laten?  Rare gedachtenkronkel.

Edit:

Ik kan mij voorstellen dat je als ouders niet zit te wachten om iedere week een andere "liefde van haar leven" van dochter wilt ontmoeten maar zolang dat geen sprake van is dan is het toch alleen maar fijn dat je weet met wie ze omgaat?

Marty1984 schreef op 21-02-2022 om 16:41:



Ik zou toch ook zeggen "hou het eerst maar eens minstens een maand of 2 vol voor hij hier binnenstapt".

Maar waarom dan?

Lexus schreef op 21-02-2022 om 17:30:

[..]

Maar waarom dan?

Omdat ik dus geen zin heb om geregeld weer "de partner van hun dromen" te ontmoeten.

Eerst maar zorgen dat dingen stabiel en zeker zijn en al een tijdje meegaan vooraleer je bij mij op de bank - of op mijn dochter haar bed - komt zitten.

Ik hoefde bij mijn ouders ook niet na 2 weken langs te komen met een partner.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.