Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Vakantie vriend


watertoren schreef op 09-08-2021 om 10:11:

Ik zou het prima vinden. Het zijn maar 3 dagen.

Kan ze net zo goed na 4 dagen als iedereen opnieuw thuis is met hem afspreken.

Die 4 dagen zonder elkaar overleven ze echt wel.

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

09-08-2021 om 17:14

Marty1984 schreef op 09-08-2021 om 17:05:

[..]

Kan ze net zo goed na 4 dagen als iedereen opnieuw thuis is met hem afspreken.

Die 4 dagen zonder elkaar overleven ze echt wel.

En waar spreken ze na die vakantie dan af? Ik neem aan toch ook bij de beide ouders. Dat is dan toch hetzelfde als op de camping blijven? 

Ik ben nog steeds van mening dat het niks bijzonders is, lekker je dochter laten flierefluiten.

Maar mijn vraag blijft nog open: TO, waarin zitten de twijfels? 

De meeste jongeren gaan vanaf 15-16 jaar al alleen op vakantie. Dan heb je er totaal geen zicht op wie ze daar tegenkomen en wat ze allemaal uitspoken. Dus waarom zou dit niet kunnen? 

Marty1984 schreef op 09-08-2021 om 17:05:

[..]

Kan ze net zo goed na 4 dagen als iedereen opnieuw thuis is met hem afspreken.

Die 4 dagen zonder elkaar overleven ze echt wel.

Ze overleven wel meer. Maar daar gaat het niet om. 

Marty1984 schreef op 09-08-2021 om 17:05:

[..]

Kan ze net zo goed na 4 dagen als iedereen opnieuw thuis is met hem afspreken.

Die 4 dagen zonder elkaar overleven ze echt wel.

Het gaat er toch niet om of zij die jongen nog langer kan zien, maar of zij nog een aantal dagen vakantie mag beleven op de camping.

"* Ik vertrouw wel in zijn ouders, die blijken uiteindelijk zelfs familie van kennissen van ons, dat is het punt niet."

Belangrijkste punt is of je je dochter vertrouwt. Niet alleen in wat ze doet (of 'verkeerd' kan doen) maar ook of ze zich kan redden in een situatie die vervelend verloopt. Raakt ze in paniek, belt ze jullie, is ze vertrouwd genoeg met de ouders van de jongen om met hen te overleggen?
En dan heb ik het niet eens zozeer over een situatie die met seks te maken heeft. Maar als ze met de trein gaat en de trein rijdt niet of zo. Of als haar bankpas gestolen is. Ik noem maar wat.

Het ene meisje van 15 is de andere niet. Zoals jij je dochter en de situatie omschrijft zou ik haar nog een paar fijne vakantiedagen gunnen, zeker omdat een paar volwassenen bij is bij wie ze terecht kan.

MamaE schreef op 09-08-2021 om 13:34:

Er zijn ook kinderen van 15/16 die een vervolgopleiding gaan doen en daarvoor met bus en/of trein naar een school in een andere stad moeten, dus als dat op die leeftijd nog niet kan/mag is er toch ergens iets mis gegaan met loslaten.
Je eigen opvoeding en de 'fouten' die je ouders daarin hebben gemaakt is geen excuus om dan zelf dezelfde 'fouten' te maken. Je gaat een kind van 15/16 toch niet meer dagelijks naar school brengen, zeker niet als ze vanuit de overheid een OV-kaart krijgen om naar school te gaan.

Maar dit heb ik niet gezegd he? Ik heb het over de trein vanuit een ander land terug naar Nederland. Ik zeg niet dat ik mijn kinderen dagelijks zelf naar school breng. 

Zou ik alleen goed vinden als ik du moment beschikbaar zou zijn om haar te komen halen bij de minste vraag. Ik vind ook wat Ginevra zegt. Je kunt nog zoveel gepraat hebben over baas over eigen lijf, maar als ze geen backup meer heeft van ouders op de camping en Tim blijkt dan toch ineens heel andere ideeen te hebben dan zij dan is 15 jong en 3 dagen lang. 

kopjechino schreef op 09-08-2021 om 18:14:

[..]

Maar dit heb ik niet gezegd he? Ik heb het over de trein vanuit een ander land terug naar Nederland. Ik zeg niet dat ik mijn kinderen dagelijks zelf naar school breng.

Maar als die ouders en die jongen met de auto terug gaan en op slechts 20 km van het huis van TS en haar gezin wonen, dan kan dat meisje toch gewoon meerijden en het laatste stuk in Nederland met de trein afleggen? Ik zie niet in waarom ze vanuit Duitsland met de trein zou moeten reizen als die mensen toch rijden.
Dit soort dingen bespreek je uiteraard wel vooraf met de ouders van die jongen.

MamaE schreef op 09-08-2021 om 18:25:

[..]

Maar als die ouders en die jongen met de auto terug gaan en op slechts 20 km van het huis van TS en haar gezin wonen, dan kan dat meisje toch gewoon meerijden en het laatste stuk in Nederland met de trein afleggen? Ik zie niet in waarom ze vanuit Duitsland met de trein zou moeten reizen als die mensen toch rijden.
Dit soort dingen bespreek je uiteraard wel vooraf met de ouders van die jongen.

Wellicht omdat de auto al vol is met andere kinderen en/of bagage.

En ja, uiteraard bespreek je dit vooraf.


Jesse_1 schreef op 09-08-2021 om 17:37:

"* Ik vertrouw wel in zijn ouders, die blijken uiteindelijk zelfs familie van kennissen van ons, dat is het punt niet."

Belangrijkste punt is of je je dochter vertrouwt. Niet alleen in wat ze doet (of 'verkeerd' kan doen) maar ook of ze zich kan redden in een situatie die vervelend verloopt. Raakt ze in paniek, belt ze jullie, is ze vertrouwd genoeg met de ouders van de jongen om met hen te overleggen?
En dan heb ik het niet eens zozeer over een situatie die met seks te maken heeft. Maar als ze met de trein gaat en de trein rijdt niet of zo. Of als haar bankpas gestolen is. Ik noem maar wat.

Het ene meisje van 15 is de andere niet. Zoals jij je dochter en de situatie omschrijft zou ik haar nog een paar fijne vakantiedagen gunnen, zeker omdat een paar volwassenen bij is bij wie ze terecht kan.

Dit zegt inderdaad alles. Is ze in staat om zichzelf te redden of raakt ze snel in paniek? Leeftijd is eigenlijk niet de issue, maar de mate waarin ze zelfredzaam is.

Claire56 schreef op 09-08-2021 om 18:22:

maar als ze geen backup meer heeft van ouders op de camping en Tim blijkt dan toch ineens heel andere ideeen te hebben dan zij dan is 15 jong en 3 dagen lang.

En vooral omdat ze nergens heen kan. Als je met een vriendin op de camping staat kun je daar nog heen en heb je een eigen slaapplek. Als Tim om 23 uur plannen blijkt te hebben waar zij geen zin in heeft kan ze moeilijk bij z’n ouders gaan liggen. 

Ginevra schreef op 09-08-2021 om 19:02:

[..]

En vooral omdat ze nergens heen kan. Als je met een vriendin op de camping staat kun je daar nog heen en heb je een eigen slaapplek. Als Tim om 23 uur plannen blijkt te hebben waar zij geen zin in heeft kan ze moeilijk bij z’n ouders gaan liggen.

Ik weet niet hoe het slapen dan geregeld is, maar het zou goed zijn als ze haar eigen tentje had. Een plek om je terug te trekken als je dat nodig hebt is altijd fijn. Zeker als je elkaar nog niet zo goed kent. 

Julali schreef op 09-08-2021 om 17:22:

De meeste jongeren gaan vanaf 15-16 jaar al alleen op vakantie. Dan heb je er totaal geen zicht op wie ze daar tegenkomen en wat ze allemaal uitspoken. Dus waarom zou dit niet kunnen?

Als ze op die leeftijd zonder ouders op vakantie gaan hebben ze meestal een groep vrienden bij zich. In dit geval wordt dat meisje achtergelaten bij een gezin wat ze net 2,5 week kent. Ik zou dat echt niet doen, tenzij ik haar per omgaande zou kunnen ophalen als ze me dat vroeg.

Ergens snap ik wel dat je twijfelt TO. Het lijkt allemaal best vertrouwd.
Zelf zou ik het geloof ik niet doen. Ook niet als het een meisje zou betreffen. Kan niet goed uitleggen waarom, zou iig voor mij niets met sex te maken hebben. Meer denk ik omdat de mogelijkheden om elkaar na de vakantie weer te zien er ook zijn, en ze dan dingen wat rustiger op kunnen bouwen ofzo. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.