Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Vakantie vriend

Beste ouders,
Heeft iemand ervaring of gewoon een mening,tips met betrekking tot dit onderwerp?

Ik heb een dochter van 15,5. Spontaan,verantwoordelijk meisje, is best rustig maar wel sociaal.

We zijn op vakantie in Duitsland (3 weken). Op de camping veel gezinnen, onder wie ook veel Nederlanders. Na een paar dagen maakt mijn dochter contact met een jongen die 16 is en langs ons verblijft. Hij is daar met zijn ouders, die wij nu ook kennen. Het is een aardig gezin die toevallig uit een dorp 20Km bij ons vandaan komen.  De afgelopen 2,5 week hebben mijn dochter en Tim (die jongen) veel samen gedaan. Dat vond ik wel leuk voor haar. Ik weet niet in hoeverre het vrienden of vakantieliefdes zijn. Er hangt wel een sfeertje, maar daar heeft mn dochter verder niks over gezegd. 
Nu gaan wij over een paar dagen naar huis en ze heeft gevraagd of ze nog een paar dagen meer met zijn familie op de camping mag blijven (3 dagen) en dat ze dan met hun terug komt of dat ze de trein pakt.
Ik weet echter niet of ik dit moet toelaten. Wat vinden jullie er van?

* Ik vertrouw wel in zijn ouders, die blijken uiteindelijk zelfs familie van kennissen van ons, dat is het punt niet.
* Van zijn ouders mag ze nog een paar nachtjes met hun op de camping blijven.
 


leuk toch voor haar?

MRI

MRI

09-08-2021 om 02:16

ja waarom niet?

Gebruikt ze anti-conceptie?

Ik zou niet zitten te wachten op een après-vakantie-souvenirtje.

Zou ik niet zo snel doen denk ik. Mijn gevoel zegt nee.

Spreek eerst maar wat los dagjes af na de vakantie.

Reflectione schreef op 09-08-2021 om 02:52:

Zou ik niet zo snel doen denk ik. Mijn gevoel zegt nee.

Spreek eerst maar wat los dagjes af na de vakantie.

Zo sta ik er ook in. Heel leuk voor ze maar eerst maar eens mee terug naar huis en dan maar verder zien. De afstand thuis is niet zo ver dus maar eens kijken of het contact blijft.

15? No way.  Ze wacht nog maar ff een jaartje. 

mijn 1e reactie was : o nee, mooi niet, ga maar lekker mee naar huis.
Was erg verbaasd toen de 1e reacties juist positief waren. Gelukkig ben ik toch niet de enige..
Ik vind 15 echt te jong maar ben me er wel bewust van dat dat tegenwoordig misschien anders ligt.
Ik zie niet uit naar de komende jaren (dochter is 14)..

oei, lastig. Zijn jullie in het buitenland of Nederland? Da zou wel Verschil Maken voor mij met het ook op al die coronaregels. 

Dus ze kan bij hen slapen en met hen terugreizen? Met 15,5? En je weet zeker dat ze dat echt graag wil?

Ja dat zou ik goed vinden. Ik neem aan dat je anticonceptie en dingen zoals baas over je eigen lijf zijn allang uitgebreid met haar hebt besproken?

Ik zou het niet doen denk ik. Of misschien na uitgebreid erover praten én een concreet plan hoe ze terugkomt ('dat ze dan met hun terug komt of dat ze de trein pakt' is niet zo concreet) dat ik het toch wel zou doen.
Maar je schrijft al dat ze niet zo ver wonen, dus ze kan ook best mee naar huis en dan die 3 dagen thuis wachten voor de elkaar in Nederland kunnen zien. Ik zou daar dan wel bij helpen, bijvoorbeeld eventueel haar daarnaartoe brengen als de ov verbinding niet goed is.

Als ik denk aan hoe ik zelf was als vijftienjarige zou ik het niet goed vinden. Gewoon mee naar huis, vinden ze elkaar echt leuk kunnen ze daar hun contact voortzetten. Ik zou bezorgd zijn dat je dochter, in de wetenschap dat ze nergens anders naar toe kan, misschien eerder dingen doet waar ze later spijt van krijgt.

Widajo schreef op 09-08-2021 om 07:07:

mijn 1e reactie was : o nee, mooi niet, ga maar lekker mee naar huis.
Was erg verbaasd toen de 1e reacties juist positief waren. Gelukkig ben ik toch niet de enige..
Ik vind 15 echt te jong maar ben me er wel bewust van dat dat tegenwoordig misschien anders ligt.
Ik zie niet uit naar de komende jaren (dochter is 14)..

Je kunt het toch bijna niet 'beter' hebben dan dit? Ze kennen elkaar al 2,5 week en je kunt zien dat ze leuk zijn samen, dat ze een fijne klik hebben. Je hebt ze samen gezien. Je kent en vertrouwt de ouders, die blijven in de buurt en je hebt al kunnen zien hoe zij met hun kind en jouw dochter omgaan. Het gaat maar om 3 dagen. Of het een vriendschap of liefde betreft maakt niet eens zo veel uit. Ik zou dit omarmen als het moment om m'n kind op een overzichtelijke manier een beetje los te laten.

Ik zou dat absoluut niet goedkeuren. Ze kan opzoeken als iedereen weer thuis zijn.

Ik zou het niet doen. Veel samen doen is toch anders dan 3 dagen lang op elkaars lip zitten. 

Waarom zou je het niet goedkeuren?
Als je je dochter, die jongen en die ouders vertrouwt zou ik haar dit gunnen. Klinkt als een veilige omgeving om wat meer vrijheid te geven.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.