Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Vakantie vriend


Had je ook getwijfeld als het om een meisje ging?

Zo worden kleine meisjes groot.

Ze kunnen toch al lang sex gehad hebben in die 2,5 week?

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

09-08-2021 om 09:00

TO, waarin zitten je twijfels? Kun je dat voor jezelf uitdiepen?

Op basis van wat ik hier lees, vind ik het  niet zo vreemd om haar te laten blijven. 

ik snap de ‘nee’ reacties ook niet zo goed. Als ze seks willen zullen ze dat al lang hebben gedaan, ook zonder samen in een tentje te hebben gelegen. Ze is 15. Ik ging 1 jaar later met vriendinnen naar een jongerencamping zonder ouders.

Ik zou haar dit gunnen. 

Sunny_ schreef op 09-08-2021 om 09:04:

ik snap de ‘nee’ reacties ook niet zo goed. Als ze seks willen zullen ze dat al lang hebben gedaan, ook zonder samen in een tentje te hebben gelegen. Ze is 15. Ik ging 1 jaar later met vriendinnen naar een jongerencamping zonder ouders.

Ik zou haar dit gunnen.

Ik was 14 toen ik het voor het eerst deed. Was helemaal leuk en fijn en alles. Nooit spijt van gehad. En toch zou ik een puber van 15 niet na 2 weken vakantieliefde daar achterlaten, of ze het al hebben gedaan of niet. 
Klinkt hartstikke hypocriet en ik kan het slecht uitleggen waarom. 

Ik zou het niet doen. Wat als er ruzie komt of ander gedoe, dan is 3 dagen lang. 

Het gaat mij niet om de seks maar meer over dat je die familie helemaal niet goed kent en dat ze dan ook alleen terug moet in de trein. Ik vind samen uit samen thuis. Maar misschien ligt dit heel erg aan opvoeding, mijn moeder zou echt niet die 3 dagen thuis relaxed zitten met het idee dat ik bij een ander gezin ben die je echt niet kent. Dus ik heb dat van haar overgenomen.

Maar wij kennen je dochter ook niet, jij kent die het beste TO. Ik zie hier ook iemand die als 16 -arige naar een jongerencamping ging, ik deed dat soort dingen allemaal niet toen ik 15 was.

Waarom niet, leuk toch voor haar? Waar twijfel je over? Ik heb zelf pubers in die leeftijd en vind dit juist een heel mooie kans om haar wat meer los te laten. Met 16 ging ik (helemaal alleen) een weekje met een vriendengroepje kamperen. Dit is een mooie voorloper van zoiets. 

Overigens zou ik wel kort een gesprekje over anticonceptie met haar voeren, voor zover je daar deze vakantie nog niet over gesproken hebt. 

Als ze maar veilig is. Dus ook sociaal veilig: dat ze het durft te zeggen als er iets is, dat er hulp is waar nodig, dat ze zich op haar gemak voelt bij deze mensen. Is dat allemaal gevoelsmatig ja (en daar klinkt het naar) dan zou ik haar veel plezier wensen. Met een brede lach. En dan snel omdraaien om stiekem een traantje weg te pinken zonder dat ze het ziet. Want ja, het is wel ineens een heel stukje loslaten wat je doet. Maar ik zou toch vooral blij zijn voor haar. 

Ik zou het denk ik wel goedvinden. Het is drie dagen en je kent de jongen en de ouders. Op een meerdaagse schoolreis gaan er ook jongens mee die je niet kent. Volgend jaar gaat ze wellicht met vriendinnen op vakantie en ontmoet ze ook jongens die je niet kent. Ik hoop dat je de voorlichting over anticonceptie al gedaan hebt. Maar goed, je weet niet of dat überhaupt aan de orde is. Als ze het doet, doe het veilig.

Ik zou het prima vinden. Het zijn maar 3 dagen.

Infobericht

Verwijderd ivm trolle


Ik zou het niet doen. Ik zou mijn dochter ook niet vanuit huis op vakantie laten gaan met iemand of een gezin wat ze pas 2,5 week kent. Dus in dit geval zou ik haar daar ook niet achterlaten.

Fiorah schreef op 09-08-2021 om 08:09:

[..]

Je kunt het toch bijna niet 'beter' hebben dan dit? Ze kennen elkaar al 2,5 week en je kunt zien dat ze leuk zijn samen, dat ze een fijne klik hebben. Je hebt ze samen gezien. Je kent en vertrouwt de ouders, die blijven in de buurt en je hebt al kunnen zien hoe zij met hun kind en jouw dochter omgaan. Het gaat maar om 3 dagen. Of het een vriendschap of liefde betreft maakt niet eens zo veel uit. Ik zou dit omarmen als het moment om m'n kind op een overzichtelijke manier een beetje los te laten.

Dit. Het is een veilige manier om haar wat meer vrijheid te geven.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.