Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Vakantie vriend


ik zou me vooral afvragen: waar kan ze heen en wat kan ze doen als die jongen op zeker moment verder wil gaan dan zij wil? Ze heeft dan geen eigen plek meer om naar toe te gaan.

Ginevra schreef op 09-08-2021 om 10:58:

ik zou me vooral afvragen: waar kan ze heen en wat kan ze doen als die jongen op zeker moment verder wil gaan dan zij wil? Ze heeft dan geen eigen plek meer om naar toe te gaan.

Zeker!

Ginevra schreef op 09-08-2021 om 10:58:

ik zou me vooral afvragen: waar kan ze heen en wat kan ze doen als die jongen op zeker moment verder wil gaan dan zij wil? Ze heeft dan geen eigen plek meer om naar toe te gaan.

Dat vind ik ook een belangrijke afweging.

Moeten ze bij die familie in de caravan slapen?
Of heeft ze haar eigen tentje?

Ja ik zou het wel toelaten. Klinkt als een veilige omgeving. Wel goede afspraken maken voor als het niet goed gaat of er iets is waardoor ze zich niet veilig voelt of toch naar huis wil. Kunnen/willen jullie haar in dat geval ophalen?
Maar verder vind ik 15,5 een prima leeftijd om dit soort zelfstandigheid op te bouwen. Het gaat maar om drie dagen he!

kopjechino schreef op 09-08-2021 om 09:32:

Het gaat mij niet om de seks maar meer over dat je die familie helemaal niet goed kent en dat ze dan ook alleen terug moet in de trein. Ik vind samen uit samen thuis. Maar misschien ligt dit heel erg aan opvoeding, mijn moeder zou echt niet die 3 dagen thuis relaxed zitten met het idee dat ik bij een ander gezin ben die je echt niet kent. Dus ik heb dat van haar overgenomen.

Maar wij kennen je dochter ook niet, jij kent die het beste TO. Ik zie hier ook iemand die als 16 -arige naar een jongerencamping ging, ik deed dat soort dingen allemaal niet toen ik 15 was.

Vind je dat echt een probleem met 15,5? Ik hoop toch echt dat mijn zoons zich op die leeftijd zelfstandig kunnen verplaatsen met het OV.

En verder eens met alle anderen die het geen probleem vinden. Denk dat het helemaal geen issue was geweest als het om een meisje ging. Dus de twijfel zit ergens anders, denk dat je dat voor jezelf moet beantwoorden.

Amber82 schreef op 09-08-2021 om 12:54:

[..]

Vind je dat echt een probleem met 15,5? Ik hoop toch echt dat mijn zoons zich op die leeftijd zelfstandig kunnen verplaatsen met het OV.

Ja ik wel maar ik ben daarin heel anders opgevoed, ik vond (en eigenlijk vind) alles spannend.

Er zijn ook kinderen van 15/16 die een vervolgopleiding gaan doen en daarvoor met bus en/of trein naar een school in een andere stad moeten, dus als dat op die leeftijd nog niet kan/mag is er toch ergens iets mis gegaan met loslaten.
Je eigen opvoeding en de 'fouten' die je ouders daarin hebben gemaakt is geen excuus om dan zelf dezelfde 'fouten' te maken. Je gaat een kind van 15/16 toch niet meer dagelijks naar school brengen, zeker niet als ze vanuit de overheid een OV-kaart krijgen om naar school te gaan. 

Amber82 schreef op 09-08-2021 om 12:54:

[..]

Vind je dat echt een probleem met 15,5? Ik hoop toch echt dat mijn zoons zich op die leeftijd zelfstandig kunnen verplaatsen met het OV.

En verder eens met alle anderen die het geen probleem vinden. Denk dat het helemaal geen issue was geweest als het om een meisje ging. Dus de twijfel zit ergens anders, denk dat je dat voor jezelf moet beantwoorden.

Ik zou wel een goed plan voor de terugreis willen zien voordat ik ja zou zeggen. Vergeet niet dat ze in Duitsland zitten, toch net iets ingewikkelder reizen dan met de trein in Nederland. Ik zou dan toch wel graag willen dat ze samen met de trein gaan ipv alleen. (Natuurlijk hangt het er ook van af hoe ingewikkeld het reizen is, wellicht zitten ze op een plek waar rechtstreekse treinen naar Nederland gaan, dat is gemakkelijker dan tig keer overstappen). Welk kostenplaatje hoort er trouwens bij die terugreis per trein?

Leuk voor dochter. Ik zou het wel goed vinden. Ik zou wel goed doornemen welke mogelijkheden ze heeft als ze het om wat voor reden dan ook niet meer leuk vind. Wat kan ze doen bij ruzie of problemen? Kan ze terecht bij de ouders van vriendje? Kan ze jullie altijd bellen? Kan ze zelf thuis komen en zo ja, hoe? Of kunnen jullie haar ophalen? Dit zou ik goed doornemen en dan lijkt het me een hele mooie kans voor haar op een stukje vrijheid en een paar extra dagen vakantie.
Zelf reizen met het OV lijkt me geen enkel problemen. Mijn kinderen van 14 en 15 reizen heel Nederland door en oudste is laatst nog alleen met het vliegtuig naar een Europees land gegaan voor familiebezoek.

Oh ik had begrepen dat ze vanuit huis vriend met de trein naar huis zou gaan en niet vanaf de camping met het OV.

Ik zou het niet doen.

dan

dan

09-08-2021 om 15:12

ik zou het waarschijnlijk wel goed vinden maar wel duidelijk willen hebben of ze met de trein naar huis komt of met die jongen en zijn ouders mee terug reist. 

Ik zou het niet doen.

Het argument dat je die ouders vertrouwt omdat ze "zelfs familie zijn van kennissen" snap ik ook niet helemaal. Bovendien, ze moet ook nog naar huis. Heb je wel eens bij deze mensen in de auto gezeten oftewel, rijden ze normaal? 

Samen uit, samen thuis. Misschien voelt het voor je dochter wel ineens heel anders als jullie weg zijn en dan zit ze daar. Ze kunnen toch gewoon afspreken als ze weer thuis zijn?

Ik zou het ook niet doen. Naast "samen uit, samen thuis" ken je die mensen nog maar net.

Metallover schreef op 09-08-2021 om 10:44:

[..]

Dit. Het is een veilige manier om haar wat meer vrijheid te geven.

Vind ik twijfelachtig. In zekere zin vind ik het veiliger als ze met een vriendin in een eigen tent op pad gaat. 
Niet in alle opzichten, wel in sommige. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.