Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Tiener zwangerschap


Ja vreemden gaan 2 tieners met een baby in huis halen...  waarvan de ouders nog niet eens de moeite doen om samen met de kinderen met een hulpverlener te praten. 

Suusje. schreef op 02-08-2022 om 16:04:

[..]

Jij denkt dat je met bbl wel (veel) meer dan minimumloon krijgt?

Stel dat ze allebei tussen de 1200 en 1500 euro netto per maand verdienen (in verschillende branches is dit een begin/bbl salaris voor een baan op MBO niveau) dan hebben ze rond de 2500 euro per maand. Daarnaast hebben ze recht op toeslagen. Het is niet breed maar daar kan je wel van leven.

Biscuitje schreef op 02-08-2022 om 16:19:

[..]

Stel dat ze allebei tussen de 1200 en 1500 euro netto per maand verdienen (in verschillende branches is dit een begin/bbl salaris voor een baan op MBO niveau) dan hebben ze rond de 2500 euro per maand. Daarnaast hebben ze recht op toeslagen. Het is niet breed maar daar kan je wel van leven.

Maar nog altijd sta je dan 15 jaar op de wachtlijst van de woningbouw. En heb je geen dak boven je hoofd.

Want veel particuliere huur (meer dan een studentenkamer) gaan ze toch écht niet vinden.

En je moet het eerste jaar - zolang zoon nog zijn school afmaakt - ook nog op één of andere manier en ergens overleven.

Biscuitje schreef op 02-08-2022 om 16:19:

[..]

Stel dat ze allebei tussen de 1200 en 1500 euro netto per maand verdienen (in verschillende branches is dit een begin/bbl salaris voor een baan op MBO niveau) dan hebben ze rond de 2500 euro per maand. Daarnaast hebben ze recht op toeslagen. Het is niet breed maar daar kan je wel van leven.

Hoe moet t dan met de baby ik denk dat de moeder wel langer zelf voor het kind wil zorgen en niet perse wil werken. Daarnaast denk ik ook niet dat een 17 en 18 jarige zin hebben om beide fulltime te werken. Toen ik 18 jaar was vond ik 20 uur per week al veel. 

Marty1984 schreef op 02-08-2022 om 16:15:

[..]

Ik zou al niet persé mikken op een woning. Als je die privé zoekt is zoon waarschijnlijk failliet.

Ik zou rondhoren of niemand toevallig 1 of 2 kamers of een zolder over heeft.

Ik zou ze dat vooral zelf laten zoeken. Als je zo volwassen denkt te zijn dat je een kind kunt opvoeden, neem je ook de verantwoording op je om een goed plan te maken. Een plan dat verder gaat dan je roze wolk, maar morgen begint met informeren van alle betrokkenen, inclusief voogd en begeleiders van beschermd wonen. Een plan dat gaat over geld, wonen, zorg, oppas, toekomst enz. Een plan dat je met iedereen bespreekt, ook als je bang bent dat je voogd wil dat je abortus pleegt. 

Laten we het niet mooier maken; als je met condoom vrijt en een map slikt, wil je niet nu een kind. Gelukkig leven we in een land waar je deze bevruchting niet hoeft te laten uitgroeien tot een kind en je wellicht zelfs met  een overtijdbehandeling aan een betere toekomst voor jezelf werkt. 


Het zijn kinderen, ze hebben begeleiding nodig. 1 van zijn ouders en de ander van zijn hulpverleners. Opvoeden stopt niet bij 18. 

Viva-amber schreef op 02-08-2022 om 16:38:

Het zijn kinderen, ze hebben begeleiding nodig. 1 van zijn ouders en de ander van zijn hulpverleners. Opvoeden stopt niet bij 18.

Helemaal waar. Maar het zijn kinderen die een heel volwassen keus willen maken, nl om een bevruchte eicel te laten uitgroeien tot een mens. 

Als je dat wil, mag je best laten zien dat je goed voor jezelf kunt zorgen. Natuurlijk mogen/moeten ouders, voogden en begeleiders betrokken zijn, vragen stellen en kritisch zijn. Maar kern van ouderschap is toch echt zélf doen, en niet de grootouders alles laten doen. Dus daarom zelf dat plan maken, zelf huisvesting bedenken iom voogd enz. 

Battle-Royale schreef op 02-08-2022 om 11:03:

[..]

Hoe lang nog voor ze 18 wordt? Is haar kind dan al geboren? Want als ze urgentie kan krijgen is er toch geen probleem met huisvesting?

Lees jij weleens kranten de laatste maanden? De combinatie urgentie hebben voor een woning en dan ook een woning krijgen bestaat niet meer. Urgentie kun je krijgen, ja dat wel, maar dan kun je onderaan de wachtlijst. 

VerdrietiegeMoeder schreef op 02-08-2022 om 16:28:

[..]

Hoe moet t dan met de baby ik denk dat de moeder wel langer zelf voor het kind wil zorgen en niet perse wil werken. Daarnaast denk ik ook niet dat een 17 en 18 jarige zin hebben om beide fulltime te werken. Toen ik 18 jaar was vond ik 20 uur per week al veel.

Kan je best 20 uur willen werken, maar als je met die 20 uur geen dak boven je hoofd hebt voor je kind zal je toch écht keuzes moeten maken.

Je zoon zijn vriendin zal op zoek moeten naar opvang en begeleiding voor moeder en kind. En hij kan dan thuis blijven wonen.

Treurniet schreef op 02-08-2022 om 17:12:

Je zoon zijn vriendin zal op zoek moeten naar opvang en begeleiding voor moeder en kind. En hij kan dan thuis blijven wonen.

Misschien moet dat meisje of haar voogd daar zelf naar op zoek? Waarom moet de zoon dat doen? 

VerdrietiegeMoeder schreef op 02-08-2022 om 16:28:

[..]

Hoe moet t dan met de baby ik denk dat de moeder wel langer zelf voor het kind wil zorgen en niet perse wil werken. Daarnaast denk ik ook niet dat een 17 en 18 jarige zin hebben om beide fulltime te werken. Toen ik 18 jaar was vond ik 20 uur per week al veel.

Wel of niet willen werken of maar 20 uur is geen optie als ze de zorg voor zichzelf en een kindje hebben. Als ze het kindje willen houden dan hebben ze geld nodig en zullen ze dus moeten gaan werken. Dat zijn de consequenties van hun keuze. Als ze die nemen. 

VerdrietiegeMoeder schreef op 02-08-2022 om 16:28:

[..]

Hoe moet t dan met de baby ik denk dat de moeder wel langer zelf voor het kind wil zorgen en niet perse wil werken. Daarnaast denk ik ook niet dat een 17 en 18 jarige zin hebben om beide fulltime te werken. Toen ik 18 jaar was vond ik 20 uur per week al veel.

Ja jij. Maar misschien vinden zij fulltime werken prima, kan ook he. 

VerdrietiegeMoeder schreef op 02-08-2022 om 16:28:

[..]

Hoe moet t dan met de baby ik denk dat de moeder wel langer zelf voor het kind wil zorgen en niet perse wil werken. Daarnaast denk ik ook niet dat een 17 en 18 jarige zin hebben om beide fulltime te werken. Toen ik 18 jaar was vond ik 20 uur per week al veel.

Naast je school/studie dan neem ik aan. En bij je ouders wonend. Want met 20 uur per week zonder vervolgopleiding verdiende je ook in jouw jonge jaren niet genoeg om van te leven hoor.
En hoe het met de baby moet? Opvang! Maar die is er niet, net zoals huizen is opvang een schaars goed. Werk zal vast wel lukken, maar verder...??

wat een ellende zeg !  
Ik zou ze duidelijk maken dat je het qua gezondheid en ruimte niet aan kan om moeder en kind op te vangen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.