Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Tiener zwangerschap


GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

02-08-2022 om 12:54

VerdrietiegeMoeder schreef op 02-08-2022 om 12:53:

[..]

Er is woningnood en inflatie in 2022. Denk je nu echt dat ze gelijk een huis kunnen krijgen en alles kun betalen van 1 loonstrookje?!?! Het is niet meer de jaren '90. Waar heb je het over???

Als het moet dan moet het he.

VerdrietiegeMoeder schreef op 02-08-2022 om 12:53:

[..]

Er is woningnood en inflatie in 2022. Denk je nu echt dat ze gelijk een huis kunnen krijgen en alles kun betalen van 1 loonstrookje?!?! Het is niet meer de jaren '90. Waar heb je het over???

Jaren 90 heb ik nooit bewust gekend hoor, ik ben nog geen 30 dus weet niet beter dan woningnood.


Hoezo 1 loonstrookje?

VerdrietiegeMoeder schreef op 02-08-2022 om 12:53:

[..]

Er is woningnood en inflatie in 2022. Denk je nu echt dat ze gelijk een huis kunnen krijgen en alles kun betalen van 1 loonstrookje?!?! Het is niet meer de jaren '90. Waar heb je het over???

We leven inderdaad niet meer in de jaren 90 dus die vorige eeuw opvattingen mag je ook achterwegen laten. Nergens wordt aangegeven dat zij niet ook kan/wil/gaat werken. Je kan, ook als tienermoeder, gewoon werken. Net zoals elke andere moeder.

Battle-Royale schreef op 02-08-2022 om 12:54:

[..]

Als het moet dan moet het he.

oh ja, want met die instelling schieten er op eens huizen uit de grond. Het is een moeilijke situatie waar de zoon van TO zich in bevindt. Op dit moment is het runnen van een gezin van 3 een haast onmogelijke optie voor hun. Ik hoop dat TO en haar zoon en het meisje de juiste keuzes maken

VerdrietiegeMoeder schreef op 02-08-2022 om 12:57:

[..]

oh ja, want met die instelling schieten er op eens huizen uit de grond. Het is een moeilijke situatie waar de zoon van TO zich in bevindt. Op dit moment is het runnen van een gezin van 3 een haast onmogelijke optie voor hun. Ik hoop dat TO en haar zoon en het meisje de juiste keuzes maken

Wat jij zou kiezen is niet per definitie de juiste keuze. 

Ellori schreef op 02-08-2022 om 12:55:

[..]

We leven inderdaad niet meer in de jaren 90 dus die vorige eeuw opvattingen mag je ook achterwegen laten. Nergens wordt aangegeven dat zij niet ook kan/wil/gaat werken. Je kan, ook als tienermoeder, gewoon werken. Net zoals elke andere moeder.

Er staat dat zij haar 3 jarige opleiding gaat afmaken en als ze dan ook voor de baby moet zorgen en haar man 40plus uur werkt, blijft er weinig tijd over om te werken

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

02-08-2022 om 12:59

VerdrietiegeMoeder schreef op 02-08-2022 om 12:57:

[..]

oh ja, want met die instelling schieten er op eens huizen uit de grond. Het is een moeilijke situatie waar de zoon van TO zich in bevindt. Op dit moment is het runnen van een gezin van 3 een haast onmogelijke optie voor hun. Ik hoop dat TO en haar zoon en het meisje de juiste keuzes maken

Alleen hebben TO en zoon niks meer te kiezen nu en kunnen zij zich beter zo goed mogelijk voorbereiden op het evt ouderschap. 

Index224 schreef op 02-08-2022 om 12:58:

[..]

Wat jij zou kiezen is niet per definitie de juiste keuze.

Nee dat klopt ik heb alleen gezegd wat ik zou doen in die situatie als mijn minderjarige dochters zwanger zouden worden van een knulletje die ze 2 maanden kende en geen baan heeft, dan zou ik het wel weten

VerdrietiegeMoeder schreef op 02-08-2022 om 12:58:

[..]

Er staat dat zij haar 3 jarige opleiding gaat afmaken en als ze dan ook voor de baby moet zorgen en haar man 40plus uur werkt, blijft er weinig tijd over om te werken

Er is ook nog zo iets als in de avonduren werken? Of juist voor school? Je kan ook in oplossingen denken i.p.v. in problemen. Wordt het leven een stuk minder donker en eentonig van.

VerdrietiegeMoeder schreef op 02-08-2022 om 12:58:

[..]

Er staat dat zij haar 3 jarige opleiding gaat afmaken en als ze dan ook voor de baby moet zorgen en haar man 40plus uur werkt, blijft er weinig tijd over om te werken

Ten eerste, er is al vaker gezegd dat je in de huidige arbeidsmarkt niet voor minimumloon hoeft te werken. Ten tweede, opleiding en werk is tegenwoordig heel goed te combineren. Denk aan bbl en deeltijdopleiding. Of in avonduren of weekend.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

02-08-2022 om 13:01

VerdrietiegeMoeder schreef op 02-08-2022 om 12:59:

[..]

Nee dat klopt ik heb alleen gezegd wat ik zou doen in die situatie als mijn minderjarige dochters zwanger zouden worden van een knulletje die ze 2 maanden kende en geen baan heeft, dan zou ik het wel weten

Je zou ze aan hun haren naar een abortuskliniek slepen of wat? 

Battle-Royale schreef op 02-08-2022 om 13:01:

[..]

Je zou ze aan hun haren naar een abortuskliniek slepen of wat?

Dan hoeven ze in ieder geval geen ruzie te maken om de naam van hun kinderen

VerdrietiegeMoeder schreef op 02-08-2022 om 12:59:

[..]

Nee dat klopt ik heb alleen gezegd wat ik zou doen in die situatie als mijn minderjarige dochters zwanger zouden worden van een knulletje die ze 2 maanden kende en geen baan heeft, dan zou ik het wel weten

Nou, wat zou je doen dan? De baby uit de baarmoeder trekken? Blij dat je mijn moeder niet bent zeg.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

02-08-2022 om 13:03

Ellori schreef op 02-08-2022 om 13:02:

[..]

Dan hoeven ze in ieder geval geen ruzie te maken om de naam van hun kinderen

Win-win situatie dus.

VerdrietiegeMoeder schreef op 02-08-2022 om 12:58:

[..]

Er staat dat zij haar 3 jarige opleiding gaat afmaken en als ze dan ook voor de baby moet zorgen en haar man 40plus uur werkt, blijft er weinig tijd over om te werken

Je kunt ook in het weekend uren maken als hij doordeweekse dagen werkt. Ik ken genoeg ouders die het zo doen. Opleidingen kunnen tegenwoordig vaak in deeltijd worden gevolgd, dus dan kun je parttime werken en parttime naar school.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.