Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Tiener zwangerschap


Als jonge moeder en vader moet je heel vaak het gesprek aan gaan met mensen die andere gedachtes hebben. Die niet meegaan op je roze wolk, maar die je terug in de werkelijkheid halen. De eerste van dat soort mensen is haar voogd. Die er niet is omdat ze zweetvoeten heeft, maar omdat het voor haar belangrijk werd geacht dat ze hulp krijgt bij wonen en leven.
Door het gesprek met haar begeleiders en voogd maar voor zich uit te schuiven, laat ze zien liever te willen dromen over hoe fijn het is om een kindje te hebben, dan te gaan zorgen dat het kind ook echt een beter leven krijgt. 
Eigenlijk een eerste rode vlag als het gaat om het beste voor het kind te willen. 
Ik zou dan ook heel helder blijven communiceren dat er geen plek is in je huis voor een extra gezin. Dat je de oma rol wil vervullen voor zover dat kan, maar dat kiezen voor deze zwangerschap zeker ook betekent dat ze kiezen voor zelfstandigheid. En dat je  verwacht dat ze deze week nog met begeleiding en voogd praten. 
Overigens is juist uni beter te combineren met zorgen voor een kind dan een fulltime baan. Minder uren, leren kan in de avonduren; er is veel meer mogelijk dan je nu misschien denkt.

VerdrietiegeMoeder schreef op 02-08-2022 om 12:34:

[..]

oh ja want miniumloon voor een 18 jarige zonder opleiding is genoeg om alle kosten te dekken, dom van me!!!

Dan zijn daar toeslagen voor.

VerdrietiegeMoeder schreef op 02-08-2022 om 12:27:

TO het beste is om haar te sturen naar een abortus en tegen je zoon te zeggen dat hij voortaan goed op let met wie hij seks heeft en dat hij het alsjeblieft veilig doet en met iemand die in niet zo'n hopeloze situatie zit

watertoren schreef op 02-08-2022 om 12:18:

Ik zou ze toch over proberen ze halen voor een abortus en zorgen dat ze van die roze wolk afkomen en weer met beide benen op de grond komen te staan. De kans is best groot dat deze liefde niet voor eeuwig is. De meeste mensen blijven niet aan hun eerste liefde hangen. Uitzonderingen daar gelaten. Als het kind er eenmaal zou zijn is er ook een grote kans dat de liefde snel over zal zijn met slapeloze nachten en als ze erachter komen dat een kind hebben best zwaar is. Zeker op zo'n jonge leeftijd.

Wat ben ik blij dat ik niet zulke kortzichtige mensen om me heen had toen ik zwanger was zeg! Haar sturen richting een abortus... Ook zij is gewoon baas over eigen buik!

Index224 schreef op 02-08-2022 om 12:39:

[..]

Dan zijn daar toeslagen voor.

oh ja een tienermoeder in de bijstand dat is wat onze maatschappij nodig heeft

VerdrietiegeMoeder schreef op 02-08-2022 om 12:42:

[..]

oh ja een tienermoeder in de bijstand dat is wat onze maatschappij nodig heeft

Wie heeft het over bijstand?!?

VerdrietiegeMoeder schreef op 02-08-2022 om 12:34:

[..]

oh ja want miniumloon voor een 18 jarige zonder opleiding is genoeg om alle kosten te dekken, dom van me!!!

Hoezo minimumloon? Deze jongen heeft echt wel wat in zn mars en is niet dom. Werkgevers mogen in hun handen knijpen met iemand die zn verantwoordelijkheid neemt. Die hebben liever zo iemand in dienst dan corpsballen op de universiteit die h*er lopen te scanderen.

En daarnaast, zonder hbo diploma heb ik toch een hbo functie en bijhorend salaris. Diploma zegt niet alles.

Ellori schreef op 02-08-2022 om 12:42:

[..]

Wie heeft het over bijstand?!?

hoe moeten ze anders rondkomen van het miniumloon?!?! Ik vind het altijd maar zo makkelijk om de staat al je problemen te laten oplossen. Dit zijn 2 tieners die elkaar nog geen eens een half jaar kennen, waarbij de moeder uit een social zwakke positie komt. Het zou mij niks verbazen als deze relatie geen stand houdt en dan??? Drie levens zijn er verwoest. Waarom kan niemand verantwoordelijkheid nemen en gewoon het beste doen voor iedereen? 

Index224 schreef op 02-08-2022 om 12:44:

[..]

Hoezo minimumloon? Deze jongen heeft echt wel wat in zn mars en is niet dom. Werkgevers mogen in hun handen knijpen met iemand die zn verantwoordelijkheid neemt. Die hebben liever zo iemand in dienst dan corpsballen op de universiteit die h*er lopen te scanderen.

En daarnaast, zonder hbo diploma heb ik toch een hbo functie en bijhorend salaris. Diploma zegt niet alles.

Jij denkt echt dat een werkgever een 18 jarige jongen genoeg gaat betalen om een gezin te ondersteunen (zonder ervaring of opleiding). Daarnaast heeft die jongen een 17 jarig meisje bezwangerd die hij nog maar 2 maanden kent... 

Ik zou heel duidelijk aangeven dat ze niet bij jullie kunnen wonen en dat de primaire verzorging echt op hen als ouders gaat neerkomen als het kind is geboren. Je zou kunnen aanbieden om bijvoorbeeld een dagje op te passen als je dat wil. Ik ken ook een jong stel waarbij het kind de vrijdag bij opa en oma is en daar standaard de nacht blijft slapen, zodat de ouders ook nog een beetje jong kunnen zijn. 

Uiteindelijk is het de keuze van de ouders en vooral van de zwangere vrouw of zij het kind wil houden. Ik zou het contact warm houden.

De meest voor de hand liggende optie is nu dat jouw zoon fulltime gaat werken en dat zij haar opleiding afmaakt, terwijl ze samen de zorg op zich nemen.

VerdrietiegeMoeder schreef op 02-08-2022 om 12:46:

[..]

hoe moeten ze anders rondkomen van het miniumloon?!?! Ik vind het altijd maar zo makkelijk om de staat al je problemen te laten oplossen. Dit zijn 2 tieners die elkaar nog geen eens een half jaar kennen, waarbij de moeder uit een social zwakke positie komt. Het zou mij niks verbazen als deze relatie geen stand houdt en dan??? Drie levens zijn er verwoest. Waarom kan niemand verantwoordelijkheid nemen en gewoon het beste doen voor iedereen?

En hoe wou je dat doen

Kind bewusteloos slaan en dan abortus 

VerdrietiegeMoeder schreef op 02-08-2022 om 12:46:

[..]

hoe moeten ze anders rondkomen van het miniumloon?!?! Ik vind het altijd maar zo makkelijk om de staat al je problemen te laten oplossen. Dit zijn 2 tieners die elkaar nog geen eens een half jaar kennen, waarbij de moeder uit een social zwakke positie komt. Het zou mij niks verbazen als deze relatie geen stand houdt en dan??? Drie levens zijn er verwoest. Waarom kan niemand verantwoordelijkheid nemen en gewoon het beste doen voor iedereen?

Elk bericht van jou maakt duidelijk dat je niet in 2022 leeft

Roos55 schreef op 02-08-2022 om 12:49:

[..]

En hoe wou je dat doen

Kind bewusteloos slaan en dan abortus

Ja, zoals ze dat in 1950 deden. VerdrietiegeMoeder weet niet beter lijkt wel.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

02-08-2022 om 12:50

VerdrietiegeMoeder schreef op 02-08-2022 om 12:48:

[..]

Jij denkt echt dat een werkgever een 18 jarige jongen genoeg gaat betalen om een gezin te ondersteunen (zonder ervaring of opleiding). Daarnaast heeft die jongen een 17 jarig meisje bezwangerd die hij nog maar 2 maanden kent...

Als hij gewoon 40 uur gaat werken verdient ie waarschijnlijk wel genoeg. 

VerdrietiegeMoeder schreef op 02-08-2022 om 12:46:

[..]

hoe moeten ze anders rondkomen van het miniumloon?!?! Ik vind het altijd maar zo makkelijk om de staat al je problemen te laten oplossen. Dit zijn 2 tieners die elkaar nog geen eens een half jaar kennen, waarbij de moeder uit een social zwakke positie komt. Het zou mij niks verbazen als deze relatie geen stand houdt en dan??? Drie levens zijn er verwoest. Waarom kan niemand verantwoordelijkheid nemen en gewoon het beste doen voor iedereen?

Je doet weer aannames die niet te onderbouwen zijn. Je hoeft, zeker met de huidige banenmarkt, niet voor het minimum loon te werken. Dus er is helemaal geen sprake van bijstand!
En als de relatie geen stand houd betekend ook dat niet automatisch dat er levens verwoest zijn. Mijn ouders zijn gelukkig! gescheiden en dat heeft mijn leven zeker niet verwoest. En ook elkaar langer kennen is geen garantie voor een lang en gelukkig leven samen.
Verantwoordelijkheid nemen is niet iemand dwingen tot een abortus. Verantwoordelijkheid nemen kan ook door er juist voor te zorgen dat ze de handvaten krijgen die ze nodig hebben. 

Index224 schreef op 02-08-2022 om 12:49:

[..]

Elk bericht van jou maakt duidelijk dat je niet in 2022 leeft

Er is woningnood en inflatie in 2022. Denk je nu echt dat ze gelijk een huis kunnen krijgen en alles kun betalen van 1 loonstrookje?!?! Het is niet meer de jaren '90. Waar heb je het over???

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.