Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Online verkering

Dochter 15 jaar vertelde vandaag dat ze al een  jaar verkering heeft met jongen 15 jr uit Cyprus. Ze hebben nog nooit ge video beld , maar wel contact via Discourt filmpjes foto 's  en bellen. . Heel fijn dat ze mij in vertrouwen neemt  maar toch ben ik erg bezorgd en spreek dat uit. Ze zegt dat ze op de hoogte is van alle tactieken van catfishers en dat hij zeker weten ook tiener is. Ik heb gezegd dat ik hem ook online , via bellen of chatten, wil ontmoeten omdat ik er vertrouwen in moet krijgen. Dat zou in het echt al veel eerder zijn gebeurd als ze een vriendje had via school ofzo.   Dat begrijpt ze wel . Doe ik hier goed aan? Ik wil haar vertrouwen niet verliezen , daarom probeer ik in stapjes informatie te krijgen , en daarnaast heb ik zeer kritische vragen gesteld. Ik heb inmiddels wat foto's gezien.


Het voordeel aan dat zij 15 is én hij in Cyprus woont is wel dat ze niet zo gauw "even over en weer" gaat zonder dat jullie van iets weten.

Ik zou wel aandringen dat ze hem zelf "live" op beeld spreekt.

Kajo

Kajo

07-01-2022 om 00:49 Topicstarter

dank voor je reactie..heb ik ook gezegd, anders ga je toch samen in een verbeeldingswereld leven lijkt me . Ze zegt dat ze allebei nog te verlegen zijn daarvoor.

Zo lang ze geen geld overmaakt of geen tochtjes afspreekt kan er niet zo veel gebeuren toch?

Je weet niet of het een puber is, je weet niet of hij echt in Cyprus woont. Het is raar dat er nog nooit is gevideobelt. Eigenlijk weet je niets, behalve dat je kind van 15 al aan jaar contact heeft met een onbekende (waarschijnlijk een volwassen man) zonder het jou te vertellen. Moest zij het van hem geheim houden? Als het kosjer zou zijn dan had zij het geen jaar verzwegen. 

Ook wanneer jij met hem zou chatten, dan weet je nog steeds niet wie het is. 

Pippeltje schreef op 07-01-2022 om 02:32:

Zo lang ze geen geld overmaakt of geen tochtjes afspreekt kan er niet zo veel gebeuren toch?

Uhh... nog nooit gehoord van online grooming? 

Bij mij gaan werkelijk alle alarmbellen af bij deze beschrijving.
Zoon heeft zijn vriendin ook via sociale media ontmoet. Maar die zijn na een paar foto's al heel snel gaan videobellen en daar zijn ze volgens mij ook nooit meer mee gestopt. Als ze niet bij elkaar zijn (wonen niet in dezelfde stad) is die lijn open. Inmiddels meer dan een jaar.

Ik zou dit echt niet vertrouwen en een goed gesprek met je dochter aan gaan.

Eigenlijk weet je dus niet met wie ze nou verkering heeft. Straks is het één of andere creep die nu wel haar foto’s heeft en weet jij veel wat hij daarmee doet. 

Viva-amber schreef op 07-01-2022 om 06:11:

[..]

Uhh... nog nooit gehoord van online grooming?

Met name deze alarmbel gaat bij mij aan.

Zijn de gestuurde fotos al door google gehaald?  En wat weet je dochter en jijzelf over online grooming? En als jullie lezen over signalen hoeveel vlaggen gaan er dan om hoog?

Op tv is om de haverklap zo’n programma over dit soort relaties. Die verhalen zijn natuurlijk wel aangedikt en deels verzonnen want het blijft tv, maar ik neem aan dat ze die weleens gezien heeft. Volgens mij is het op MTV en heet het iets met Catfish. 

Volgens mij kun je idd ook op foto' googelen. En ik zou aandringen op contact via videobellen. Daar hoef jij niet naast te zitten, als je een keer langs het beeldschermen wandelt, is genoeg. Sterker: het is al voldoende als je dochter 'm gezien heeft. Zodat ze weet dat het echt een jongen van 15 is.

wat voor foto's stuurt ze? Heeft hij ooit om een gunst gevraagd? Geld ofzo? 

En ja, héél fijn dat ze dit deelt met je. Dus ik zou er zorgvuldig mee omgaan. Zeker niets gaan verbieden. Maar wel haar aanmoedigen elkaar online te zien.

Het niet videobellen vind ik een rode vlag. 
Waarom wel bellen?

Discord is een chatapp voor gamers die veel door jongeren gebruikt wordt. Je kunt daar niet mee (video)bellen.

Ik zie ook veel rode vlaggen. Je dochter beweert dat het echt een jongen van haar leeftijd is. Hoe weet ze dat als ze nooit videobellen?
En waarom hebben ze geen behoefte om elkaar te zien? Te verlegen...kom nou, als ze een vriendje had op school of de sportclub of weet ik waar had ze hem ook gezien. In feite is ze verliefd op een foto en chatberichten waarvan onmogelijk met zekerheid te zeggen is dat diegene ook daadwerkelijk is wie hij zegt te zijn.
En waarom vertelt ze dit pas na een jaar? Want eerlijk gezegd vind ik dat best laat, ook als je elkaar online leert kennen.
Ik krijg hier echt geen goed gevoel bij. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.