Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Kleine slaapkamer

Hier ook heel kleine slaapkamer.  Denk 2.20 bij 1.60. Deur gelukkig wel naar buiten open. Op de lange kant hadden we een verhoogde  halfhoogslaper met daaronder kasten ( alles van flexa , mooi smal , niet diep en naar wens  samen te stellen) in het midden onder het bed een zitzak.
En in de hoek een halfrond bureau. Met eronder een ladenkastje en rechts nog smalle planken achter het hoofdeind van het bed de hoogte in voor extra opbergruimte. Werkte prima.  Bureau werd hier wel goed gebruikt. 

Hier heeft dochter het bureau op haar slaapkamer uiteindelijk niet veel gebruikt, meer om zooi op te leggen. Maar ik begrijp dat ze ook graag haar kleding op haar eigen kamer wil? Waarom koop je anders niet zoiets als een kast met een klepbureau? Dan heeft ze 2 in 1. Hierbij een vintage versie, weet niet wat haar smaak is.

IMG_6148-scaled.jpeg

of zoiets, als het bureau te ver naar voren komt, dan kan je er nog een klep-variant van maken

3d4cec72bb8b97c65c7531a38b221d78.jpg

OO das nostalgie, ik  had vroeger zon klep bureau met kast,maar kamer was zo klein ( 2,00x 260 met schuin dak aan 1 kant van af 80 hoog.   Mijn plafond was nog geen meter) dat ik bijna niet kon zitten. Ik zat altijd op de grond ebn mijn spullen op het bed.

Evaluna

Evaluna

11-04-2025 om 20:28 Topicstarter

Ik vind het een heel leuk topic met al die ideeën! 

De beste dingen die ik heb gelezen is een bed met laden eronder, met plank tegen het stof. 
Een korter bed en een twee persoonsbed voor de puber.
Ik denk er nu over om een bed met laden te kopen (die laden zijn lekker diep). Plus een ouderwetse twijfelaar. Dan kunnen we met wat zaag en schilderwerk die twee combineren. 
Dat kan dan overdwars staan op de smalle kant, er kan op gechilt worden en er kunnen vriendinnetjes blijven slapen.
In de hoek kan dan nog precies een hoek bureau. 
Die kasten zijn wel praktisch, maar vind ik wel lelijk. Een paar boekenplanken tegen de lange muur dat lijkt me dan wel weer leuk.

Werk te doen 😁

Evaluna schreef op 11-04-2025 om 20:28:

Ik vind het een heel leuk topic met al die ideeën!

De beste dingen die ik heb gelezen is een bed met laden eronder, met plank tegen het stof.
Een korter bed en een twee persoonsbed voor de puber.
Ik denk er nu over om een bed met laden te kopen (die laden zijn lekker diep). Plus een ouderwetse twijfelaar. Dan kunnen we met wat zaag en schilderwerk die twee combineren.
Dat kan dan overdwars staan op de smalle kant, er kan op gechilt worden en er kunnen vriendinnetjes blijven slapen.
In de hoek kan dan nog precies een hoek bureau.
Die kasten zijn wel praktisch, maar vind ik wel lelijk. Een paar boekenplanken tegen de lange muur dat lijkt me dan wel weer leuk.

Werk te doen 😁

Het gaat er toch om wat puber wil? Moet ze dr kleding op boekenplanken stapelen? Want in die lades gaat dat niet werken. Da's vooral praktisch om zomer- en winterkleding af te wisselen. 

Evaluna

Evaluna

11-04-2025 om 22:22 Topicstarter

Waarom zouden lades niet werken? Ik heb ook laden in mijn kast en dat werkt heel prima. 
Zomer en winterkleding hebben we de zolder voor. Ruimte op de kamer is daar echt te kostbaar voor. 

Evaluna schreef op 11-04-2025 om 22:22:

Waarom zouden lades niet werken? Ik heb ook laden in mijn kast en dat werkt heel prima.
Zomer en winterkleding hebben we de zolder voor. Ruimte op de kamer is daar echt te kostbaar voor.

Mijn kind met het kleine kamertje had haar hangende kleding in een (vaste) kast op de overloop.

Lades onder het bed worden wel echt stoffig is mijn ervaring. Wij hebben zo’n bed gehad en van het matras komt veel stof wat in die lades valt. Ik had er altijd gaten in en echt van die stofvlokken. Moet je dus wel goed schoon houden regelmatig of de kleding in plastic bakken leggen dan ofzo, zodat het stof niet op de schone kleding valt.

Ik snap het korte bed met lades en een twijfelaar niet helemaal. Je wil van 2 bedden 1 maken? Kan je dan niet beter dit nemen? https://cilekkindermeubels.nl/products/modera-opbergbed-120x200-cm
Heb je ook geen ruimte nodig voor de lade.

Evaluna schreef op 11-04-2025 om 22:22:

Lades werken prima, vooral als je die Malm ladekasten onder het bed neerzet. Je kunt elk bed met vier poten verhogen tot het op die ladekasten past. Volgens mij was dat ook in het filmpje van IKEA zo gedaan. 

Een ladenkast werkt prima, want dan zit er een afdekking boven de lade. Open lades of bakken onder een bed komen vol met stof te zitten. 

Een ander punt blijft dat je die lades moeilijk helemaal uit kan trekken als de lades diep zijn en de kamer smal. 

Waarom zou je met zaag en schilderwerk 2 bedden combineren. Kun je dan niet beter 2 ladekasten kopen, een stevige lat aan de muur en dan daar een lattenbodem en matras op leggen?
En hoe lang is de verwachting dat je dochter wordt? Als ze langer dan ongeveer 1,65 wordt, gaat ze klem liggen als je het bed aan de korte zijde maakt.

Schemerlampje schreef op 12-04-2025 om 10:10:

Waarom zou je met zaag en schilderwerk 2 bedden combineren. Kun je dan niet beter 2 ladekasten kopen, een stevige lat aan de muur en dan daar een lattenbodem en matras op leggen?
En hoe lang is de verwachting dat je dochter wordt? Als ze langer dan ongeveer 1,65 wordt, gaat ze klem liggen als je het bed aan de korte zijde maakt.

Ik begrijp het ook niet. In zo'n kleine kamer iets met 2 bedden combineren. 

Hier had de kleine slaapkamer een nisje van 1.90. Daar heeft eerder een bed gestaan toen de kinderen jong waren. (zeg tot een jaar of 10-11) daarna moest de kamer dus echt omgegooid worden, want beide kinderen (allebei hebben ze dit kamertje gehad) werden te groot voor dat bed in de nis. Dochter is 1,78 en zoon 1.84. Dus dochter (die had als laatste die kamer) paste daar echt niet meer tussen, je moet dan echt 2.00 hebben. 
Dus ik adviseer om toch het bed aan de langste kant te zetten, daar past dan ook een regulier bed zonder zagen en timmeren. Tenzij je zeker weet dat je dochter niet zo lang wordt. (maar mocht ze later ooit met een vriendje thuiskomen, dan past hij zeker niet in dat bedje,...maar misschien vind je dat wel een voordeel 🤣) 

Even een ander verhaal, ik heb een ikea Brimnes bed met lades. Die zijn open aan de bovenkant, dus als ik mijn matras optil, dan kan ik zo in die lades kijken. Maar het valt enorm mee met dat stoffige, is mijn ervaring dan.

En misschien heb ik er overheen gelezen hoor, maar wat zou je dochter het liefste hebben voor haar slaapkamer? Het bureau, of de kledingkast, of de planken ?

Dat van die 2 bedden snap ik niet helemaal. Je kan bij bijvoorbeeld bij de Ikea ook gewoon losse lades, met wieltjes er onder kopen (bijvoorbeeld malm bedlade of billy lade met wieltjes). Mijn ervaring is dat lades voor pubers prima werken. Kunnen ze hun wasmand met schone was zo in leeg kiepen en wat ze aan willen er weer makkelijk uitwissen.

Anne1234! schreef op 12-04-2025 om 16:08:

Mijn ervaring is dat lades voor pubers prima werken. Kunnen ze hun wasmand met schone was zo in leeg kiepen en wat ze aan willen er weer makkelijk uitwissen.

Haha ja inderdaad. Bij ons waren achteraf twee losse wasmanden op hun kamer voldoende geweest als 'kledingkastruimte'

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.