Evaluna
09-04-2025 om 12:26
Kleine slaapkamer
Dochter heeft een kleine slaapkamer.
Ik heb bedacht om er een hoger bed in te zetten met lades eronder voor haar kleding en een smal bureautje ertegen over van 39x111 cm.
Ertussen is dan nog een paadje van 50 cm.
Zou dat te doen zijn?
Er staat nu een hoogslaper in met een groot bureau eronder. Maar ze wil graag ook haar kleding op haar kamer. Een hoogslaper met een bureau en kast eronder kan natuurlijk ook, maar ik denk dat dat zo vol staat, zo donker.
Het moet natuurlijk wel praktisch blijven. Lekker chillen op bed doet ze graag en dan is het fijn als de hoogslaper weg is.
Volgend jaar gaat ze naar de brugklas, dus er moet wel huiswerk gemaakt worden en daarom twijfel ik over zo'n klein bureautje.
Wat denken jullie? Of hebben jullie nog andere oplossingen waar ik niet aan gedacht heb?
Een linkje naar het bed:
https://www.ikea.com/nl/nl/p/slakt-bedframe-met-opberger-lattenbodem-wit-s29291956/

Daglichtlamp
09-04-2025 om 17:39
https://www.leenbakker.nl/bed-en-toebehoren/bedden/kinderbedden/hoogslapers/halfhoogslaper-tempo-eiken-wit-90x200-cm?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwtdi_BhACEiwA97y8BML4ohSkObqr5pxaGvMZqrfufTf4NxhQqp2sfbSbWVLiaeKppVdTDRoCY9UQAvD_BwE
Als ze het vooral vervelend vind dat haar kleding op de kamer van haar zus is, zijn daar ook andere oplossingen voor? Kan er een kast op de overloop bijvoorbeeld?

Ellori
09-04-2025 om 19:13
Deze heb ik in dit huidige huis nog overwogen om te kopen trouwens. Het bed klap je omhoog en wordt een bureau. Zo is er wellicht nog wat ruimte over voor wat kleding oid
Vipack Denver Bureaubed Wit Kopen? | Officieel verkooppunt | Beddies

Schemerlampje
09-04-2025 om 19:46
Deze is minder lelijk, maar wel behoorlijk prijzig. En vrees ik 1 cm te breed (2.11 m)
https://www.mobistoxx.nl/opklapbed-conception-pro-90x200-cm-mat-grijs-horizontaal-met-opzetkast.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=%5BNL%5D%20Shopping%20-%20Doel-ROAS&utm_id=16215307330&gad_source=1&gclid=CjwKCAjwtdi_BhACEiwA97y8BCepU7wdwnkNXAh9srtfLjuPgQ6in0R_BOxzYGws0grqqnIGynutZBoCrG4QAvD_BwE

Schemerlampje
09-04-2025 om 19:49
Maar ik zou toch overwegen om geen bureau te doen, of een simpel tafeltje onder het raam. Dan kun je aan de lange muur tegenover het bed wel een kledingkast met schuifdeuren kwijt. Dan is het wel vol, maar het is dan ook een erg klein kamertje.

BlairW
09-04-2025 om 19:51
Kunnen er kamers gewisseld worden? Is er een zolder? Jullie in de kleinste kamer met een bed van 1.40x2.00?
Hier heeft dochter de grootste kamer, juist omdat die veel meer doet op haar kamer. Moet inderdaad een bureau in, een kast, ze wil een tweepersoonsbed nu (heeft iedereen op de middelbare schijnbaar), ze hangt daar met vriendinnen, kijkt er tv. Wij slapen alleen maar in onze kamer, dus veel meer is er niet nodig.

Schemerlampje
09-04-2025 om 20:00
Hoe groot zijn de andere slaapkamers? Is het mogelijk om de grootste met behulp van kasten in tweeën te delen? Daar dan voor allebei een slaapgedeelte. En dan kledingkasten en een bureau in het kleine kamertje?

Zeespiegel
09-04-2025 om 20:23
huiswerk maken aan de keukentafel bespaart een bureau op de slaapkamer

yasmijn27
09-04-2025 om 20:26
Evaluna schreef op 09-04-2025 om 15:42:
Het hoek bureau had ik ook al gespot
Keukenkastjes vindt ik niet zo leuk, maar een paar boekenplanken boven het bed moet wel kunnen.
Het bed met lades/ ladeblokken, een hoek bureau, een spiegel...
En dan nog even het roze bladderende behang eraf 🙈 Het gaat een leuk projectje worden![]()
Als jullie nog meer tips hebben hou ik me aanbevolen!
De kallax van ikea kan je ook heel goed ophangen en indelen naar wens.
Ik heb niet zo goed naar de maten gekeken, maar dochter huisde heel klein op kamers en had onder haar bed rolbakken met deksel voor kleding en een kledingrek voor het hangende. Een simpele stoel erbij om gebruikte kleding op te hangen. Bureau's worden hier nooit gebruikt, ze doen alles op bed.
is er voor studeerwerk aan een bureau geen ander plekje in huis te bedenken?
Ik heb voor mijzelf het Melltorp tafeltje gekocht. Precies genoeg voor mij

Neweve
09-04-2025 om 20:34
Schemerlampje schreef op 09-04-2025 om 14:51:
Is dit iets? Alleen niet echt ruimte voor kleding. Maar dat kan misschien op een andere slaapkamer of in de gang?
https://www.eurobedden.nl/blake-eenpersoonsbed-bureau-opbergruimte-blauw-witgrenen-cascina
Of een bed met uitschuifbaar bureau, dat had mijn broer vroeger. Dan wordt het wel een middenslaper.
Waar zit de deur en het raam in de kamer?
Wat een leuk bed!
@TO, is een kast op de gang misschien een optie? Dan heeft ze wel de autonomie over haar kleding (en hoeft ze niet zus lastig te vallen). Onze jongste heeft z'n kleding bijvoorbeeld op de gang naast de badkamer.

Knutselkei
09-04-2025 om 20:45
Kijk eens op kleine slaapkamer ideeën op Pinterest. Wie weet vind je daar wat?
Of een klaptafel?
Zoon en vriendin hebben klein appartement gehuurd en gaan nu ook boven het hoofdeind kasten hangen om plek te winnen

MMcGonagall
09-04-2025 om 21:16
Oh, jullie kamer is nog kleiner dan die van mijn oudste. Die is ca. 2 x 2,50 m. Er staat in, vanaf binnenkomst aan de rechterkant, een hoge ondiepe boekenkast, een klein bureau met stoel, een hoge ladenkast met daar bovenop make-upspulletjes. Vervolgens daar tegenover (linkerhand) het bed met een mini-krukje ernaast bij wijze van nachtkastje, met aan het voeteneind nog ca 50 cm ruimte waar wat spulletjes staan (tassen en schoenen). Aan de korte wand (naast de deur dus) nog een aantal boekenplanken. Onder het bed past nog een aantal ondiepe curverbakken.

Evaluna
09-04-2025 om 22:35
Die klapbedden zien er praktisch uit, maar gaan het niet worden denk ik.
De overloop is geen optie, zolder heeft een sta-in-de-weg vlizotrap. Kamer van zus is al opgedeeld en heb ik wat hobby spullen staan. De kast staat er nu, maar dat werkt dus niet fijn.
We zoeken nog even door, het vormt wel steeds meer, dat is leuk!

Zeespiegel
09-04-2025 om 22:42
Bakblik schreef op 09-04-2025 om 14:21:
Als de lades van boven open zijn en het matras op en spiraal ligt dan verzameld zich heel veel stof in de lades. En bed moet wel op een spiraal of lattenbodem liggen vanwege het droog houden van de matras. Dingen onder een bed in lades vond ik niet fijn vanwege het stof. Bij een bureau gedeeltelijk onder een bed heb je minder last van het stof? Je zit aan dat bureau en het stof wappert makkelijk weg, omdat het geen half dichte bak is.
Herkenbaar, op den duur hebben mijn ouders van die plastic lades met deksels aangeschaft, om de gewone beddelades te vervangen.

Schemerlampje
09-04-2025 om 22:44
Evaluna schreef op 09-04-2025 om 22:35:
Die klapbedden zien er praktisch uit, maar gaan het niet worden denk ik.
De overloop is geen optie, zolder heeft een sta-in-de-weg vlizotrap. Kamer van zus is al opgedeeld en heb ik wat hobby spullen staan. De kast staat er nu, maar dat werkt dus niet fijn.
We zoeken nog even door, het vormt wel steeds meer, dat is leuk!
Dit klinkt heel erg als ons vorige huis. Al zat er bij ons op de overloop boven een vaste kast. Was ook passen en meten met 2 kinderen. Maar wij zijn verhuisd toen de jongste 1 was, dus toen was het nog niet zo erg dat het kleinste kamertje zo klein was.

Anne1234!
09-04-2025 om 22:45
Ik zou ook het bureau weglaten. Hier 3 pubers in huis die alledrie hun bureau echt vrijwel nooit gebruiken om huiswerk aan te maken. Dit doen ze beneden aan tafel/ op de bank of op hun kamer, al liggend op bed.