Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Ingewikkelde kwestie


GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

16-10-2022 om 09:53

rebmaaviv schreef op 16-10-2022 om 09:50:

Ze is geen 19 en zij is meer in leeftijd meer volwassen dan hij en ook juridisch gezien is zij volwassen. Hij is een kind.

Jij kent haar?

rebmaaviv schreef op 16-10-2022 om 09:50:

Ze is geen 19 en zij is meer in leeftijd meer volwassen dan hij en ook juridisch gezien is zij volwassen. Hij is een kind.

TO schrijft dat ze 19 is. 

Zie OP.

Battle-Royale schreef op 16-10-2022 om 09:53:

[..]

Jij kent haar?

Battle-Royale, stop alsjeblieft met sealioning?

"Ik stel alleen maar vragen".

Nou inderdaad, en dat draagt helemaal niks bij behalve dat het irritant is. Als jij vindt dat het anders zit, zeg dat dan maar ga niet zinloos iedereen bevragen als je het er niet mee eens bent wat ze zeggen.  Niks zeggen is trouwens ook een optie.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

16-10-2022 om 10:08

WendelmoedM schreef op 16-10-2022 om 10:03:

[..]

Battle-Royale, stop alsjeblieft met sealioning?

"Ik stel alleen maar vragen".

Nou inderdaad, en dat draagt helemaal niks bij behalve dat het irritant is. Als jij vindt dat het anders zit, zeg dat dan maar ga niet zinloos iedereen bevragen als je het er niet mee eens bent wat ze zeggen. Niks zeggen is trouwens ook een optie.

Eh ik denk dat ik dat zelf wel kan beslissen oke? En ik heb mijn visie al geschreven en ben het niet eens met deze forummer. 

rebmaaviv schreef op 16-10-2022 om 09:20:

Ik heb al aangegeven dat de moeder zich heeft vergist. Een meisje van 20 die oprecht een volwassen gelijkwaardige relatie wil, doet dit niet met een jongen van 14. Die snapt dat wat zij investeert/wil, hij niet terug kan investeren. En die ouders die hem al tot schoonzoon bombarderen....dat is koekkoek. Of het meisje wacht een jaar of 2 met haar volwassen plannen op zij zoekt iemand die wel aan haar verwachtingen kan voldoen.

Je vult echt teveel in. Dat meisje kan best oprecht zijn. Of ze de situatie ook realistisch beoordeelt, is wat anders. Maar beoordelingsfouten maken overkomt de besten, op alle leeftijden.

Dat die ouders en dat meisje eisen zouden stellen, is nergens op gebaseerd. De zoon deed voor alles wat hij wil een beroep op de ouders en dat is logisch, gezien het feit dat hij tot nu toe geen eigen geld had.

En bijvoorbeeld dat verhaal over die moeder die deze jongen al als vader van haar kleinkind zou zien, heb ik nog eens teruggezocht en is kennelijk gebaseerd op dat de moeder het volgens TO ‘helemaal gezellig vindt voor zichzelf om lekker op de bank met een baby van dochterlief te zitten.’ Dat betekent toch helemaal niets. Ik zeg al sinds mijn kinderen klein zijn dat de oma-rol me heel leuk lijkt maar dat ging toen en gaat nu nog over een verre toekomst. 

En OT: in dit draadje schrijft ook Viva Amber mee. Heb je gewoon haar nick gejat en die omgedraaid of ben je aan het dubbelnicken?

WendelmoedM schreef op 16-10-2022 om 10:03:

[..]

Battle-Royale, stop alsjeblieft met sealioning?

"Ik stel alleen maar vragen".

Nou inderdaad, en dat draagt helemaal niks bij behalve dat het irritant is. Als jij vindt dat het anders zit, zeg dat dan maar ga niet zinloos iedereen bevragen als je het er niet mee eens bent wat ze zeggen. Niks zeggen is trouwens ook een optie.

Ik zie dat anders. Je kan mensen wijzen op onjuistheden in hun verhaal zoals ik doe (zie bijv. mijn laatste reactie) maar ook door het stellen van vragen. 

Battle-Royale schreef op 16-10-2022 om 10:08:

[..]

Eh ik denk dat ik dat zelf wel kan beslissen oke? En ik heb mijn visie al geschreven en ben het niet eens met deze forummer.

Het gras is groen, lieverd, nog steeds. Zij is nog 19 inderdaad, bijna 20. 

WendelmoedM schreef op 16-10-2022 om 10:03:

[..]

Battle-Royale, stop alsjeblieft met sealioning?

"Ik stel alleen maar vragen".

Nou inderdaad, en dat draagt helemaal niks bij behalve dat het irritant is. Als jij vindt dat het anders zit, zeg dat dan maar ga niet zinloos iedereen bevragen als je het er niet mee eens bent wat ze zeggen. Niks zeggen is trouwens ook een optie.

Battle stelt retorische vragen met de strekking: kun je dit onderbouwen? En die vraag is retorisch want dat kan rebmaaviv niet en dat weet Battle allang. Maar het is legitiem om dat naar de oppervlakte te brengen. 

rebmaaviv schreef op 16-10-2022 om 10:16:

[..]

Het gras is groen, lieverd, nog steeds. Zij is nog 19 inderdaad, bijna 20.

Lieverd, ik denk dat je niet in de gaten hebt hoe kleurenblind je zelf bent

To schrijft zelf over het verschil in leeftijd en levensfase, dat familie bepaalde dingen verwacht en traditioneel is...waarom is het nodig om haar met dit soort vragen als ongeloofwaardig weg te zetten? 

rebmaaviv schreef op 16-10-2022 om 10:16:

[..]

Het gras is groen, lieverd, nog steeds. Zij is nog 19 inderdaad, bijna 20.

Termen als lieverd, schat, beste meid e.d. gebruiken in een discussie is puur en alleen bedoeld om de ander te kleineren, maar je bereikt eigenlijk het omgekeerde, het is een zwaktebod en je laat jezelf enorm kennen.

Je doet alsof je die mensen kent en dat is niet zo, je weet niets van dat meisje. Waarom zoveel aannames en oordelen over mensen die je niet kent en nooit zult leren kennen?

Daar vraagt de to niet om.

We weten via TO een heleboel over dit meisje. We weten dat zij bijna 20 is en een relatie heeft met iemand van net 15 die in het buitenland woont. We weten dat zij een MBO opleiding heeft afgerond en werkt. We weten dat haar ouders waarde hechten aan bepaalde tradities. We weten dat zij en zoon om dingen vragen die honderden euro's kosten, uit de omschrijving van TO weten wij dat zij niet dezelfde levensfase hebben want zoon moet zijn middelbare school nog halen en hij spreekt vaak niet met zijn vrienden af om haar te kunnen spreken, zij heeft geen interesse in waar hij staat en ook niet zijn hobby (muziek) ...we weten best een heleboel. 

rebmaaviv schreef op 16-10-2022 om 10:58:

We weten via TO een heleboel over dit meisje. We weten dat zij bijna 20 is en een relatie heeft met iemand van net 15 die in het buitenland woont. We weten dat zij een MBO opleiding heeft afgerond en werkt. We weten dat haar ouders waarde hechten aan bepaalde tradities. We weten dat zij en zoon om dingen vraagt die honderden euro's kosten...we weten best een heleboel.

En deze feiten zijn de onderbouwing voor jouw wantrouwen en negativiteit?

Mija schreef op 16-10-2022 om 10:08:

[..]

Je vult echt teveel in. Dat meisje kan best oprecht zijn. Of ze de situatie ook realistisch beoordeelt, is wat anders. Maar beoordelingsfouten maken overkomt de besten, op alle leeftijden.

Dat die ouders en dat meisje eisen zouden stellen, is nergens op gebaseerd. De zoon deed voor alles wat hij wil een beroep op de ouders en dat is logisch, gezien het feit dat hij tot nu toe geen eigen geld had.

En bijvoorbeeld dat verhaal over die moeder die deze jongen al als vader van haar kleinkind zou zien, heb ik nog eens teruggezocht en is kennelijk gebaseerd op dat de moeder het volgens TO ‘helemaal gezellig vindt voor zichzelf om lekker op de bank met een baby van dochterlief te zitten.’ Dat betekent toch helemaal niets. Ik zeg al sinds mijn kinderen klein zijn dat de oma-rol me heel leuk lijkt maar dat ging toen en gaat nu nog over een verre toekomst.

En OT: in dit draadje schrijft ook Viva Amber mee. Heb je gewoon haar nick gejat en die omgedraaid of ben je aan het dubbelnicken?

Nou inderdaad, wat wordt er toch veel ingevuld door sommigen hier. TO zegt iets vanuit haar perspectief over de ouders van het meisje en het wordt helemaal tot feiten verdraaid. We kennen dat meisje en die mensen helemaal niet. 


Je zegt toch niet tegen een kind van 14/15 dat je jezelf al met een baby-kleinkind op de bank ziet zitten. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.