Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Ingewikkelde kwestie


rebmaaviv schreef op 16-10-2022 om 11:07:

Je zegt toch niet tegen een kind van 14/15 dat jezelf al met een baby-kleinkind op de bank ziet zitten.

Waarom niet? Lijkt me een prima manier om zo'n knul te ontmoedigen 

Bijtje82

Bijtje82

16-10-2022 om 11:19

rebmaaviv schreef op 16-10-2022 om 11:07:

Je zegt toch niet tegen een kind van 14/15 dat je jezelf al met een baby-kleinkind op de bank ziet zitten.

Oh,  ik praat er regelmatig over met mijn 4 en 5 jarige meiden. Heerlijk vinden we dat. 

Droompraat over als ik later groot ben. 

Je hebt geen idee wat de context van dat gesprek of die opmerking was, dus je kunt er ook geen mening aan hangen.

Ik ben nog steeds benieuwd in welk land TO woont trouwens. 

rebmaaviv schreef op 16-10-2022 om 11:07:

Je zegt toch niet tegen een kind van 14/15 dat je jezelf al met een baby-kleinkind op de bank ziet zitten.

Dat staat er dus ook helemaal niet, dat die vrouw dat tegen die jongen heeft gezegd. TO zegt: “Met traditioneel bedoelde ik meer dat moeder het helemaal gezellig vindt voor zichzelf om lekker op de bank met een baby van dochterlief te zitten.”

Ik dacht toen ik dit had gelezen: kennelijk kennen de ouders elkaar? Je kunt hier kortom van alles in lezen wat er niet staat. 

Ik neem aan dat je 4-5 jarige dan niet met hun 10 jarige vriendje bij je op de bank zitten? Kijk mijn nichtje van 7 praat ook weleens over baby's of speelt moeder, vaak zelfs. Alleen de context is niet helemaal hetzelfde. 

rebmaaviv schreef op 16-10-2022 om 11:27:

Ik neem aan dat je 4-5 jarige dan niet met hun 10 jarige vriendje bij je op de bank zitten? Kijk mijn nichtje van 7 praat ook weleens over baby's of speelt moeder, vaak zelfs. Alleen de context is niet helemaal hetzelfde.

Het is je eigen fantasie die hier met je op de loop gaat.

Bijtje82

Bijtje82

16-10-2022 om 11:42

rebmaaviv schreef op 16-10-2022 om 11:27:

Ik neem aan dat je 4-5 jarige dan niet met hun 10 jarige vriendje bij je op de bank zitten? Kijk mijn nichtje van 7 praat ook weleens over baby's of speelt moeder, vaak zelfs. Alleen de context is niet helemaal hetzelfde.

Er is geen context, dit is puur jouw manier om je mening als feit op te dringen.

Bijtje82 schreef op 16-10-2022 om 11:42:

[..]

Er is geen context, dit is puur jouw manier om je mening als feit op te dringen.

Er is altijd een context. De context is dat je met 19 jarige dochter en haar 14/15 jarige vriendje het hebt over hoe leuk kleinkinderen zijn. Natuurlijk is wel een context. 

Bijtje82

Bijtje82

16-10-2022 om 11:51

rebmaaviv schreef op 16-10-2022 om 11:45:

[..]

Er is altijd een context. De context is dat je met 19 jarige dochter en haar 14/15 jarige vriendje het hebt over hoe leuk kleinkinderen zijn. Natuurlijk is wel een context.

Nee, want jij weet niet hoe dat gesprek is gegaan. Dus is het een aanname.

Je kunt alleen afgaan op het feit dat TO iets heeft geschreven wat een ander mogelijk heeft gezegd. JIJ kent de context van het verhaal niet, alleen maar het gegeven.

Dus dan zou je het onderwerp kleinkinderen niet met je kinderen mogen bespreken tot ze een acceptabele leeftijd hebben om kinderen te krijgen? Omdat ze anders met de broek op de knieën naar boven rennen om een baby te maken? Wat een onzin. 

Dat laatste staat er niet dat is jouw aanname.'Oma-to-be' kan ook onderwerpen bespreken die wel passen bij de leeftijd van twee verliefde tieners. 

@TO; je vertelde dat je gisteren een gesprek had met je zoon, wat meer begrensde en dat hij wel rustig reageerde. Heeft dit inmiddels een vervolg gehad? Of laten jullie het even voor nu?

rebmaaviv schreef op 16-10-2022 om 11:54:

Dat laatste staat er niet dat is jouw aanname.'Oma-to-be' kan ook onderwerpen bespreken die wel passen bij de leeftijd van twee verliefde tieners.

En we weten nog steeds niet of die vrouw dat  überhaupt met de verliefde tieners heeft besproken en zo ja in welke sfeer en context maar dat hindert je geenszins en je dendert gewoon door alsof het waar is wat jij hebt gefantaseerd.

rebmaaviv schreef op 16-10-2022 om 11:45:

[..]

Er is altijd een context. De context is dat je met 19 jarige dochter en haar 14/15 jarige vriendje het hebt over hoe leuk kleinkinderen zijn. Natuurlijk is wel een context.

Het is helemaal niet duidelijk hoe we deze opmerking van TO moeten zien. Ze geeft het als voorbeeld bij haar stelling dat deze mensen volgens haar het ouderwetse stimuleren - terwijl hun dochter ondertussen een zelfstandige dame met een baan en een rijbewijs is. Dus hoe we dat ouderwetse moeten zien? Geen idee. 

Maar dan nog. Zelfs als je 25 bent, neem je de moeder van je kersverse vriendin niet serieus als ze stelt dat jij de perfecte schoonzoon bent en ze hoopt snel oma te worden. Dus waar heb je het nou helemaal over?! 

Dat dochter zo een opmerking niet serieus neemt, weet je niet. In ieder geval is het een vrouw die de indruk maakt weinig rekening te houden met het leeftijdsverschil en het verschil in levensfase.

rebmaaviv schreef op 16-10-2022 om 12:27:

Dat dochter zo een opmerking niet serieus neemt, weet je niet. In ieder geval is het een vrouw die de indruk maakt weinig rekening te houden met het leeftijdsverschil en het verschil in levensfase.

Je weet niet eens of de vrouw in kwestie dit zo gezegd heeft! Jij zit allerlei fantasieën los te laten op een vrouw die je niet kent. Je weet alleen wat TO over haar denkt. En zelfs die presenteert dat niet als een feit. 

Ken jij de term 'narratief'?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.