Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Ik weet het niet meer


Hopelijk blijft ze aan de medicatie en kunnen de diëtiste en de sportleraar haar helpen met haar gezondheid en eetpatroon. Omdat je zei dat de medicatie wel echt wat lijkt te doen. 

Even laten weten dat ik aan je denk.

hier ook!

Hier ook Ciska!  ♥️

Ciska, hoop dat het allemaal redelijk gaat. Ik neem aan dat je dochter vandaag hoort of ze is geslaagd. Laat je nog even weten hoe het is afgelopen? Ik denk dat iedereen hier (de mensen die bijdragen en de stille meelezers) allemaal zitten te duimen dat ze het redt, het is haar zò gegund (en jou ook).

Temet schreef op 12-06-2024 om 13:27:

Ciska, hoop dat het allemaal redelijk gaat. Ik neem aan dat je dochter vandaag hoort of ze is geslaagd. Laat je nog even weten hoe het is afgelopen? Ik denk dat iedereen hier (de mensen die bijdragen en de stille meelezers) allemaal zitten te duimen dat ze het redt, het is haar zò gegund (en jou ook).

Staatsexamen toch? Die horen vandaag helaas nog niets.

Ik lees ook mee en denk aan jullie! 💐

Vaaas schreef op 12-06-2024 om 13:29:

[..]

Staatsexamen toch? Die horen vandaag helaas nog niets.

O sorry, dat was ik helemaal vergeten

Ciska78

Ciska78

13-06-2024 om 08:49 Topicstarter

inderdaad staatsexamen, 4 vakken dit jaar, 3 vakken volgend jaar. Begin juli heeft ze nog haar mondelinge en dan hoort ze ook de uitslag pas.

Als het goed is staat er vandaag een gesprek gepland over, hopelijk, de aangepaste offerte van de organisatie die wat wil betekenen voor dochter. Hopelijk is hij nu kloppend en kan de gemeente daar een goedkeuring op geven. Helaas zijn we er dan nog niet, want nog geen woonruimte en nog geen team.

Gisteren is de staatssecretaris van gezondheid op locatie geweest. Hij heeft gesproken met dochter en nog 2 oud jongeren van de Zikos groep.
Daarna mochten wij ook ons verhaal doen, hij was erg benieuwd wat wij herkende in het rapport van Jason Bhugwandass. Maar ook gewoon ons verhaal aanhoren, waar wij tegen aan (hebben) gelopen.
Was een fijn gesprek, maar geen idee wat hier mee wordt gedaan.

Vandaag staat helaas weer de rechtbank op het programma, gezinsvoogd gaat voor een verlening van de UHP voor 3 maanden in de hoop dat dit wat druk geeft voor andere organisaties. De OTS wordt verlengd voor een half jaar.
Ik ben erg benieuw wat dochter gaat zeggen, die heeft bedacht dat ze de tijd tot een nieuwe plek het liefst zoveel mogelijk thuis wil gaan doorbrengen en ik weet niet hoe ik moet vertellen tegen haar dat dit niet haalbaar gaat worden 😢

Ciska78 schreef op 13-06-2024 om 08:49:

inderdaad staatsexamen, 4 vakken dit jaar, 3 vakken volgend jaar. Begin juli heeft ze nog haar mondelinge en dan hoort ze ook de uitslag pas.

Als het goed is staat er vandaag een gesprek gepland over, hopelijk, de aangepaste offerte van de organisatie die wat wil betekenen voor dochter. Hopelijk is hij nu kloppend en kan de gemeente daar een goedkeuring op geven. Helaas zijn we er dan nog niet, want nog geen woonruimte en nog geen team.

Gisteren is de staatssecretaris van gezondheid op locatie geweest. Hij heeft gesproken met dochter en nog 2 oud jongeren van de Zikos groep.
Daarna mochten wij ook ons verhaal doen, hij was erg benieuwd wat wij herkende in het rapport van Jason Bhugwandass. Maar ook gewoon ons verhaal aanhoren, waar wij tegen aan (hebben) gelopen.
Was een fijn gesprek, maar geen idee wat hier mee wordt gedaan.

Vandaag staat helaas weer de rechtbank op het programma, gezinsvoogd gaat voor een verlening van de UHP voor 3 maanden in de hoop dat dit wat druk geeft voor andere organisaties. De OTS wordt verlengd voor een half jaar.
Ik ben erg benieuw wat dochter gaat zeggen, die heeft bedacht dat ze de tijd tot een nieuwe plek het liefst zoveel mogelijk thuis wil gaan doorbrengen en ik weet niet hoe ik moet vertellen tegen haar dat dit niet haalbaar gaat worden 😢

Dus dochter ziet het thuis nu wel weer zitten. Dat is toch heel positief.
Hoe zit het dan met haar suïcidale gedachten??
Weet dochter wat ze nodig heeft om thuis veilig te functioneren?
Ook voor jullie als ouders?

Roos55 schreef op 13-06-2024 om 15:41:

Dus dochter ziet het thuis nu wel weer zitten. Dat is toch heel positief.
Hoe zit het dan met haar suïcidale gedachten??
Weet dochter wat ze nodig heeft om thuis veilig te functioneren?
Ook voor jullie als ouders?

Het is positief dat ze zich thuis zo veilig voelt, maar ze kan zelf denk ik niet inschatten hoe zwaar het voor haar ouders is de verantwoordelijkheid voor haar welzijn te dragen op dit moment. Ciska heeft eerder uitgelegd dat ze dat op dit moment niet trekken (en dat is heel logisch). Vreselijk moeilijk om je kind te moeten "afwijzen", ook al is het echt de beste beslissing. 

Ik denk aan jullie

Of het de beste beslissing is is de vraag .
Dochter lijkt veranderd en dan kun je afspraken herzien. Misschien kun je mogelijkheden onderzoeken of is er ondersteuning wat nu wel kan werken.
Zo stellig zeggen dat dit de beste beslissing is zou ik niet doen .

Roos55 schreef op 13-06-2024 om 18:09:

Of het de beste beslissing is is de vraag .
Dochter lijkt veranderd en dan kun je afspraken herzien. Misschien kun je mogelijkheden onderzoeken of is er ondersteuning wat nu wel kan werken.
Zo stellig zeggen dat dit de beste beslissing is zou ik niet doen .

Dochter heeft het gigantisch zwaar, hoe kom je erbij dat de situatie veranderd is? Het is ongetwijfeld goed bedoeld, maar ik vind dit eerlijk gezegd niet zo helpend voor TO. Die heeft al aangegeven hoe zij en haar man hierin staan en dat is heel legitiem. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.