Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Ik weet het niet meer


DeOnbekende schreef op 13-06-2024 om 18:48:

[..]

Dochter heeft het gigantisch zwaar, hoe kom je erbij dat de situatie veranderd is? Het is ongetwijfeld goed bedoeld, maar ik vind dit eerlijk gezegd niet zo helpend voor TO. Die heeft al aangegeven hoe zij en haar man hierin staan en dat is heel legitiem.

Pardon ?  Niet helpend ? Wie ben jij om dat te zeggen? 
En waar zeg ik dat het niet legitiem is ?

En nu stop ik met op jou te reageren.

Nou Roos, eerlijk gezegd vind ik ook dat je nogal druk op Ciska legt met deze uitspraken. Ik denk dat we er wel op mogen vertrouwen dat als zij denken dat het mogelijk zou zijn om dochter thuis te hebben, ze daar ook stappen toe zouden ondernemen. 

DeOnbekende schreef op 13-06-2024 om 18:48:

[..]

Dochter heeft het gigantisch zwaar, hoe kom je erbij dat de situatie veranderd is? Het is ongetwijfeld goed bedoeld, maar ik vind dit eerlijk gezegd niet zo helpend voor TO. Die heeft al aangegeven hoe zij en haar man hierin staan en dat is heel legitiem.

Nou ja, dochter wilde zelf (weer) beginnen met medicatie, dat vind ik toch wel een verandering? Uiteraard gaat dat helaas niet zonder problemen, maar ik vind het heel sterk en knap van dochter. 

Moosey schreef op 13-06-2024 om 19:24:

Nou Roos, eerlijk gezegd vind ik ook dat je nogal druk op Ciska legt met deze uitspraken. Ik denk dat we er wel op mogen vertrouwen dat als zij denken dat het mogelijk zou zijn om dochter thuis te hebben, ze daar ook stappen toe zouden ondernemen.

Het is niet mijn bedoeling om druk te leggen. Dus excuses.

Het zijn vragen . Van een ervaringsdeskundige. Maar dat weet Ciska .

Dit meisje heeft heel intensieve begeleiding nodig en 24/7 toezicht. De kans dat dat thuis kan en dat Ciska en haar man dat kunnen bieden lijkt me heel klein. Als zij omvallen is er dan helemaal een probleem. 
Het is heel verdrietig dat thuis wonen er niet in zit. Misschien kan er wel hier en daar een extra lang weekend van gemaakt worden.

Ciska:  ♥️

Ciska78

Ciska78

17-06-2024 om 14:05 Topicstarter

ik snap de vraag wel hoor, waarom kan het niet thuis. Maar dochter heeft gewoon momenteel echt die 1 op 1 begeleiding nodig. 

Ik kan wel helemaal gaan uitleggen waarom thuis niet de betere optie is, maar we hebben gisteren nogal een klote einde van de dag met dochter thuis gehad en ik ben vandaag eigenlijk alleen maar erg emotioneel en kapot.

Vanochtend mijn ei gelukkig wel deels kwijt gekund bij de psycholoog.
Nu probeer ik even te rusten.

Veel sterkte.

Ciska78 schreef op 17-06-2024 om 14:05:

ik snap de vraag wel hoor, waarom kan het niet thuis. Maar dochter heeft gewoon momenteel echt die 1 op 1 begeleiding nodig.

Ik kan wel helemaal gaan uitleggen waarom thuis niet de betere optie is, maar we hebben gisteren nogal een klote einde van de dag met dochter thuis gehad en ik ben vandaag eigenlijk alleen maar erg emotioneel en kapot.

Vanochtend mijn ei gelukkig wel deels kwijt gekund bij de psycholoog.
Nu probeer ik even te rusten.

Sterkte 

En natuurlijk hoef je dat hier niet uit te leggen. Dat heb je sowieso eerder al duidelijk gemaakt maar anders hoeft dat ook niet. 

Gelukkig kon je vandaag je ei bij je psycholoog. Het klinkt erg heftig

Sterkte Ciska, hoop dat je een klein beetje tot rust kunt komen vandaag en dat het volgende contact of bezoek met dochter ook weer wat makkelijker verloopt voor jullie allemaal…

Ik begrijp heel erg goed dat dochter niet thuis kan wonen. Thuis is waar jullie denk ik een beetje tot jezelf kunnen komen. Ik weet niet goed hoe ik het uit mot leggen maar als dochter thuis zou wonen dan sta je als ouders zijnde constant AAN. Die uitknop heb je nodig denk ik om weer tot rust te komen en goede beslissingen te nemen. Ik vind het verschrikkelijk voor  jullie en wens jullie alle goeds.

Dat is dus inderdaad het probleem; 24/7 aan moeten staan. Dat houdt niemand lang vol. Voor die begeleiders is het hun werk. Na hun werk gaan ze naar huis en ze hebben ook weekend/vrije dagen en vakanties. Dat is echt anders. Daarnaast ben je als ouders geen hulpverlener en moet je dat eigenlijk ook niet willen zijn. Dan gaan rollen door elkaar lopen. 

Wat vervelend dat het weekend zo rot eindigde Ciska. Je mag daar verdrietig over zijn en je mag zeker nu ook uitrusten. Ik denk aan je. 

Ach, Ciska. Dikke knuffel voor jullie.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.