Ciska78
28-09-2022 om 08:18
Ik weet het niet meer
het gaat super slecht met mijn 15 jarige dochter.
Heeft een zeer laag zelfbeeld, vind zichzelf te dik, waardoor ze veel momenten heeft dat ze weinig/niet eet.
Heeft depressieve gevoelens, ziet “schaduwen” in huis, waardoor ze het eng vind alleen te zijn, te gaan slapen, snachts te gaan plassen. Wat er in resulteert dat ze vaak om 2 uur nog wakker is omdat ze afleiding zoekt beeldscherm.
Paniekaanvalle, stress van school, zelfverminking..
Ze ziet het leven niet meer zitten.
ze staat op de wachtlijst voor hulp, maar dit gaat zo traag. De jeugdgids die we eindelijk hebben ziet de spoed er wel van in en school, nadat ze vorige week op schoolreis in Tsjechie naar het ziekenhuis is geweest omdat het niet goed ging, ziet nu eindelijk de spoed er ook wel van in.
Maar ja, ondertussen hebben we nog steeds geen hulp en zitten wij als ouders met ons handen in het haar.Geen idee hoe we momenteel ons meisje kunnen helpen.
Wie heeft er tips, ervaringen, wil met mij mee praten? Ik heb zo de behoefte om mijn ei kwijt te kunnen.
Jane1403
22-06-2024 om 09:04
Ik gun je/jullie zo erg dat jullie in rustiger vaarwater komen Ciska. Dat het thuis niet kan is duidelijk maar wat moet het je pijn doen om dat dochter duidelijk te maken. Heel veel sterkte met alles. En denk aan je!
Earlgreythee
25-06-2024 om 11:11
Ook ik denk aan jullie Ciska! Alle kracht en goeds voor jullie gezin 💐
Lexus
25-06-2024 om 11:49
Ciska, misschien is dit een volledige leken- opmerking die volkome de plank misslaat maar het komt steeds terug in mijn gedachten: ik hoorde van iemand die als jong iemand ook zo depressief en suicidaal was en die op een gegeven moment een psycho sociale hulphond kreeg. Het heeft haar zo geholpen. Denk aan jullie, veel sterkte!
Ciska78
25-06-2024 om 17:59
geen rare opmerking over die hulphond hoor, maar dat is iets wat op deze groep helaas niet kan. Maar wat we zeker wel als optie hebben als ze op een plek zit waar een huisdier mag.
Helaas hebben we net te horen gekregen dat de offerte voor de 1 op 1 is afgewezen door onze gemeente.
Ze missen nog een aantal dingen die ze eerst opgehelderd willen hebben.
Ik ben boos en verdrietig, want ik weet even niet wat nu.
Anne1234!
25-06-2024 om 20:48
Wat frustrerend is dit zeg, om gek van te worden. Onvoorstelbaar dat het zo moeilijk is om een passende plek en passende zorg te vinden terwijl jullie dochter dit zo hard nodig heeft. Ik heb helaas geen tips maar wil jullie wel heel erg veel sterkte wensen
Lizzyliz
25-06-2024 om 21:54
Er gaat ook helemaal niks eens een keertje vanzelf bij jullie. Hè, wat verdrietig en frustrerend toch weer.
Zilver_gray
26-06-2024 om 09:00
Ciska78 schreef op 25-06-2024 om 17:59:
geen rare opmerking over die hulphond hoor, maar dat is iets wat op deze groep helaas niet kan. Maar wat we zeker wel als optie hebben als ze op een plek zit waar een huisdier mag.
Helaas hebben we net te horen gekregen dat de offerte voor de 1 op 1 is afgewezen door onze gemeente.
Ze missen nog een aantal dingen die ze eerst opgehelderd willen hebben.
Ik ben boos en verdrietig, want ik weet even niet wat nu.
He bah wat een enorme domper weer! (zachtjes uitgedrukt) .
Is het hetgeen ze missen aan info makkelijk op te leveren door (weer andere) verschillende partijen?
MamaE
26-06-2024 om 09:14
Bah, wat enorm balen weer Ciska. 'We missen dingen'. Ja, jullie en dochter ook, namelijk passende hulp. Alsof mensen zo'n aanvraag zomaar doen. Is daar geen hulp voor die weten wat er allemaal in moet staan? Want telkens afwijzingen, opnieuw beoordelen etc. kost ook heel veel tijd en geld waar niemand wat mee opschiet.