Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Examens 2024

Ik zag nog geen examentopic van dit jaar  

Vandaag beginnen de examens! Praat hier mee.


Succes vandaag.

SuzyQFive schreef op 17-05-2024 om 09:59:

Dochter vond Nederlands (tl) heel goed te doen.

Mijn dochter ook. Nou is Nederlands ook wel haar beste vak maar toch. 

Over natuurkunde zei mijn kind dat het was zoals verwacht. "Is dat positief of negatief", vroeg ik, waarop de reactie kwam: "dat moet nog blijken"
Haha, nou ja we wachten het inderdaad maar af

Wie gaat er bij jullie mee naar de diploma-uitreiking? Hier mogen ze 4 gasten meenemen. Mijn examenkandidaat heeft 2 broertjes en ons als ouders. Maar het is overdag, dus de broertjes zitten zelf op school. Krijgen die daar vrij voor? Of zou je dan kiezen om bv in plaats daarvan opa en oma mee te vragen?

En mijn man wil pas vrij vragen als onze zoon geslaagd is, want het is bij hem altijd heel moeilijk om vrij te krijgen en hij wil niet onnodig gedoe veroorzaken. Maar als het een herexamen wordt, hoort hij dinsdag of hij geslaagd is en dan is gelijk woensdag de uitreiking al. Dus ik heb liever dat hij nu alvast vrij vraagt en het dan desnoods weer intrekt of laat vervallen als zoonlief toch zakt.

Tjod22 schreef op 17-05-2024 om 15:41:

Wie gaat er bij jullie mee naar de diploma-uitreiking? Hier mogen ze 4 gasten meenemen. Mijn examenkandidaat heeft 2 broertjes en ons als ouders. Maar het is overdag, dus de broertjes zitten zelf op school. Krijgen die daar vrij voor? Of zou je dan kiezen om bv in plaats daarvan opa en oma mee te vragen?

En mijn man wil pas vrij vragen als onze zoon geslaagd is, want het is bij hem altijd heel moeilijk om vrij te krijgen en hij wil niet onnodig gedoe veroorzaken. Maar als het een herexamen wordt, hoort hij dinsdag of hij geslaagd is en dan is gelijk woensdag de uitreiking al. Dus ik heb liever dat hij nu alvast vrij vraagt en het dan desnoods weer intrekt of laat vervallen als zoonlief toch zakt.

Geen idee hoeveel gasten ze doorgaans mee mogen nemen. Bij mijn oudste was het 2 geloof ik en de middelste 4.

bij ons ook 4 mensen. Dat zijn haar vader, twee zussen en ikzelf. 
vorig jaar kreeg mijn oudste haar diploma en heb ik voor haar zussen vrij gevraagd en gekregen. Ik persoonlijk vind dat zussen en broers hierbij horen te zijn mits dat kan. 
bij oudste was vorig jaar een geslaagde voor wie niemand erbij was en dat vond ik echt verdrietig om te zien. 

Tjod22 schreef op 17-05-2024 om 15:41:

Wie gaat er bij jullie mee naar de diploma-uitreiking? Hier mogen ze 4 gasten meenemen. Mijn examenkandidaat heeft 2 broertjes en ons als ouders. Maar het is overdag, dus de broertjes zitten zelf op school. Krijgen die daar vrij voor? Of zou je dan kiezen om bv in plaats daarvan opa en oma mee te vragen?

En mijn man wil pas vrij vragen als onze zoon geslaagd is, want het is bij hem altijd heel moeilijk om vrij te krijgen en hij wil niet onnodig gedoe veroorzaken. Maar als het een herexamen wordt, hoort hij dinsdag of hij geslaagd is en dan is gelijk woensdag de uitreiking al. Dus ik heb liever dat hij nu alvast vrij vraagt en het dan desnoods weer intrekt of laat vervallen als zoonlief toch zakt.

Ah nee, als vader hoor je daar toch gewoon bij te zijn? Dan maar gedoe, en dat is zeker niet onnodig! Als hij van tevoren aangeeft dat het wellicht niet nodig is, is er misschien wel iemand bereid om in te vallen/ruilen? Ik zou ook zeggen, regel het nu en niet op het laatste moment.

Hier mochten we bij zoon op het vso 2 met personen komen, omdat er anders teveel mensen waren en de leerlingen overprikkeld zouden kunnen raken. Dat snapte ik heel goed. Een aantal was er zelfs niet zelf bij om die reden.

Bij dochter mochten er 3 mensen mee, maar kon zoon niet dus hebben we die plaats afgestaan aan een vriendinnetje van dochter, zodat daar een extra familielid meekon.

Hier doet jongste dit jaar examen. Ze is het examen door omstandigheden met flink wat onvoldoendes ingegaan en nu is het dus even afwachten wat er nog te redden valt.
Maar even een vraagje: telt het combinatiecijfer mee voor het gemiddelde van eindcijfer? En dan bedoel ik niet die 5.5 die je voor je centraal examen gemiddeld moet hebben, maar als compensatiepunten?

Dat is toch totaal onhandig een diplomauitreiking overdag. Waar laat je dan de andere leerlingen en waar is het na-borrelen?

SuzyQFive

SuzyQFive

18-05-2024 om 22:57 Topicstarter

Anoniemst schreef op 17-05-2024 om 18:39:

Hier doet jongste dit jaar examen. Ze is het examen door omstandigheden met flink wat onvoldoendes ingegaan en nu is het dus even afwachten wat er nog te redden valt.
Maar even een vraagje: telt het combinatiecijfer mee voor het gemiddelde van eindcijfer? En dan bedoel ik niet die 5.5 die je voor je centraal examen gemiddeld moet hebben, maar als compensatiepunten?

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. 

Stel ze gaat met een 7 voor maatschappijleer de examens in en ze zou op twee vijven als eindcijfer uitkomen dan kan die 7 een van de vijven compenseren. Maar je kan niet drie vijven compenseren met twee zevens. Je mag maar 1x compenseren. 

SuzyQFive

SuzyQFive

18-05-2024 om 23:00 Topicstarter

Tjod22 schreef op 17-05-2024 om 15:41:

Wie gaat er bij jullie mee naar de diploma-uitreiking? Hier mogen ze 4 gasten meenemen. Mijn examenkandidaat heeft 2 broertjes en ons als ouders. Maar het is overdag, dus de broertjes zitten zelf op school. Krijgen die daar vrij voor? Of zou je dan kiezen om bv in plaats daarvan opa en oma mee te vragen?

En mijn man wil pas vrij vragen als onze zoon geslaagd is, want het is bij hem altijd heel moeilijk om vrij te krijgen en hij wil niet onnodig gedoe veroorzaken. Maar als het een herexamen wordt, hoort hij dinsdag of hij geslaagd is en dan is gelijk woensdag de uitreiking al. Dus ik heb liever dat hij nu alvast vrij vraagt en het dan desnoods weer intrekt of laat vervallen als zoonlief toch zakt.

Ik weet het niet hoeveel er mee mogen. Toen mijn zoon en dochter diploma-uitreiking daar hadden was er geen aantal genoemd. Helaas hadden ze geen rekening gehouden met dat wij zowel naar zoon als dochter moesten. Dus moesten we opsplitsen. 

Voor jongere kinderen is zo’n diploma-uitreiking niet veel aan. Dan zou ik eerder opa en oma meenemen. 


SuzyQFive

SuzyQFive

18-05-2024 om 23:06 Topicstarter

Tjod22 schreef op 17-05-2024 om 15:41:

Wie gaat er bij jullie mee naar de diploma-uitreiking? Hier mogen ze 4 gasten meenemen. Mijn examenkandidaat heeft 2 broertjes en ons als ouders. Maar het is overdag, dus de broertjes zitten zelf op school. Krijgen die daar vrij voor? Of zou je dan kiezen om bv in plaats daarvan opa en oma mee te vragen?

En mijn man wil pas vrij vragen als onze zoon geslaagd is, want het is bij hem altijd heel moeilijk om vrij te krijgen en hij wil niet onnodig gedoe veroorzaken. Maar als het een herexamen wordt, hoort hij dinsdag of hij geslaagd is en dan is gelijk woensdag de uitreiking al. Dus ik heb liever dat hij nu alvast vrij vraagt en het dan desnoods weer intrekt of laat vervallen als zoonlief toch zakt.

Ik weet het niet hoeveel er mee mogen. Toen mijn zoon en dochter diploma-uitreiking daar hadden was er geen aantal genoemd. Helaas hadden ze geen rekening gehouden met dat wij zowel naar zoon als dochter moesten. Dus moesten we opsplitsen. 

Voor jongere kinderen is zo’n diploma-uitreiking niet veel aan. Dan zou ik eerder opa en oma meenemen. 

MissJaneMarple schreef op 18-05-2024 om 18:55:

https://www.tishiergeenhotel.nl/19-dingen-die-bij-pubers-gebeuren-last-minute-doen-voor-hun-examen/?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR3iaMekZek5VHFtmvE24e78nhSTH-9BTw1BxEd8nipahlRsoijgDDSClKc_aem_AUw8WnauXJERkvdyBlAzAwk2JGel-kq7bpk_QwQmPv6VUiCQAHSJS2RRTQn-yCciOo0UfkOEvP04-0kOJYBQgKhA

Ik vond het erg grappig. Herkende sommige dingen wel.

Nr. 10: vandaag en morgen werken (4u), gisteravond een klein feestje en vroeg ze ook nog of ze vanavond voor het eerst bij haar vriendje mocht blijven slapen 🫠. 
Ze vond het heel oneerlijk dat het niet mocht van mij… 


Ze had zich de eerste dag al ‘verslapen’. Ze zou im half 7 op, om zeker op tijd te zijn zodat ze niet bij lekke band of sleutels kwijt te laat zou komen. Vader heeft haar om 7u wakker gemaakt. Had ze alsnog ruim tijd. 

Bij ons op school moeten ze een half uur voor het examen op school zijn. Dan weten we zeker dat iedereen op tijd is. Kunnen we nog checken of ze alles hebben en hoe ze erbij zitten. 

Ysenda schreef op 18-05-2024 om 22:20:

Dat is toch totaal onhandig een diplomauitreiking overdag. Waar laat je dan de andere leerlingen en waar is het na-borrelen?

Hier is het op een dag dat de andere leerlingen al vrij zijn en de school is ook al een paar jaar alcoholvrij, dus dan wordt het na-borrelen geen probleem.

Zo kunnen ze de leerlingen in groepen delen, zodat je niet alle honderdzoveel examenpraatjes hoeft te horen. Ze beginnen 's middags met de eerste twee groepen en dan 's avonds de rest.

Anoniemst schreef op 17-05-2024 om 18:39:

Hier doet jongste dit jaar examen. Ze is het examen door omstandigheden met flink wat onvoldoendes ingegaan en nu is het dus even afwachten wat er nog te redden valt.
Maar even een vraagje: telt het combinatiecijfer mee voor het gemiddelde van eindcijfer? En dan bedoel ik niet die 5.5 die je voor je centraal examen gemiddeld moet hebben, maar als compensatiepunten?

Ik vind dit een goede vraag en weet het eigenijk ook niet.  

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.