Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Examens 2024

Ik zag nog geen examentopic van dit jaar  

Vandaag beginnen de examens! Praat hier mee.


Nederlands ging goed hier. Ik heb niet zo heel veel eten meegegeven. Normaal eet hij ook helemaal niets tussendoor, dus als hij zich dan gaat volstoppen... Wat fruit en wat noten en voor de zekerheid dextro.
Dat van gym is hier op school ook behoorlijk doorgeschoten, als je een les mist in de bovenbouw, ook door ziekte, moet je hem in een andere klas of op een ander moment inhalen....

Goedemorgen 😊 hier staat vandaag Natuurkunde op de planning.
Succes vandaag voor alle examenkandidaten 

KnorrendKitten schreef op 14-05-2024 om 17:38:

Mijn dochter wil voor een master naar de universiteit (ze doet nu hbo). Daarvoor zijn Engels en wiskunde B nodig op vwo niveau.
Met zelfstudie is ze druk bezig geweest en gisteren was de schrijftoets voor Engels.Volgende week wiskunde B en daarna nog de leestoets voor Engels.
In jullie zijn de mondelinge examens, het ‘school’examendeel.
Dochter maakt zich er niet druk om en verbaasde zich over de vele jongeren/pubers die soms met ouders zenuwachtig waren.

?? Haar situatie komt ook wel heel anders over vergeleken bij de middelbare scholieren die hier maandenlang naar toe werken en waar toch wel gepaard gaat met spanning. 

Niet eens vergelijkbaar dus, dus 'natuurlijk' heeft zij er minder last van, Duh!

Veel sterkte voor alle leerlingen en hun ouders deze weken.
Ben blij dat ik zelf even een jaartje geen examenkandidaat heb.

Voor kinderen die echt wat mankeren is het mogelijk om een vrijstelling voor gym te regelen op medische gronden. Ons kind met nah heeft daar gebruik van gemaakt. Een dag starten met gym maakte hem om 10.00 al overprikkeld waardoor de lessen later op de dag niet meer bij hem binnenkwamen. Oeverloos overleg gehad met school over de gemiste lessen leidde niet tot een werkbare oplossing. Het eerste idee van school was een vervangende theoretische opdracht over sport maken. Voor iedere gemiste gymles 1. Daar werd de huiswerkload veel te hoog van door zijn beperkte belastbaarheid.
Toen in overleg met de behandelende arts een vrijstelling geregeld.

Op de mbo-opleiding die hij nu doet heeft hij sport in modules en daar is de afspraak gemaakt dat hij meedoet als hij het aankan. Tot nu toe altijd meegedaan, omdat het roostertechnisch gunstig was, laatste uren van een dag.

voor wat betreft gym: hangt echt ook wel van de school af. Bij school 1 megaserieus, bij school 2 valt dat wel mee. Met school 1 zijn wij ook met de gymdocent in overleg gegaan, omdat kind vanwege astma moeite heeft met die rentoetsen. Om een voldoende te halen ging ze altijd ver over haar grens, en dat vonden we niet de bedoeling. Hebben we gelukkig goede afspraken over kunnen maken. Maar ik vind 't zelf nogal overdreven, al vind ik ook dat inzet wel belangrijk is. 

Bij onze dochter is het gelukkig wel goed gekomen met gym. Het jaar erop had ze een heel fijne docent, die zag dat ze haar best deed, en niet moeilijk deed als ze aan de kant ging zitten bij een hypo of een flinke hyper. Ze heeft toen zelfs een keer een 10 gehaald bij gym. Uiteindelijk heeft ze dus op haar diploma een “goed” staan voor gym. 😁

Bakblik schreef op 16-05-2024 om 10:25:

Veel sterkte voor alle leerlingen en hun ouders deze weken.
Ben blij dat ik zelf even een jaartje geen examenkandidaat heb.

Voor kinderen die echt wat mankeren is het mogelijk om een vrijstelling voor gym te regelen op medische gronden. Ons kind met nah heeft daar gebruik van gemaakt. Een dag starten met gym maakte hem om 10.00 al overprikkeld waardoor de lessen later op de dag niet meer bij hem binnenkwamen. Oeverloos overleg gehad met school over de gemiste lessen leidde niet tot een werkbare oplossing. Het eerste idee van school was een vervangende theoretische opdracht over sport maken. Voor iedere gemiste gymles 1. Daar werd de huiswerkload veel te hoog van door zijn beperkte belastbaarheid.
Toen in overleg met de behandelende arts een vrijstelling geregeld.

Op de mbo-opleiding die hij nu doet heeft hij sport in modules en daar is de afspraak gemaakt dat hij meedoet als hij het aankan. Tot nu toe altijd meegedaan, omdat het roostertechnisch gunstig was, laatste uren van een dag.

Dus jou kind heeft het door Niet Aangeboren Hersenschade het al moeilijk genoeg qua prikkels aankunnen en school weet ervan af?! En dan nog, na alles waar jullie kind ongetwijfeld mee worstelt, ipv serieus nemen wat jullie aangeven en meedenken wat haalbaar is, gaan ze er nog een schepje bovenop doen en het jullie Nog moeilijker maken???!!!! Nog meer druk op de situatie leggen?

Echt hoe dan? Wat ontzettend en ontzettend vervelend en naar gedrag van school, echt bah en nog eens bah!

Sorry, maar dit vind ik wel een klacht waard hoor.

Hoe hebben jullie deze extra stress ervaren en jullie kind? Wat sneu, want jullie moeten je totaal onbegrepen voelen

Nou het examen Natuurkunde is achter de rug! Erg moeilijk, niet alle opdrachten ingevuld..we wachten het maar af.

Zijn al 3000 klachten ingediend bij LAX over het examen (50 minuten na de toets Natuurkunde vwo).

Geschiedenis van havo viel ook wat tegen. Mijn zoon heeft het niet afgekregen en 7 blaadjes vol geschreven. 
Gelukkig viel economie gisteren juist weer mee. 

Spannende periode altijd, veel succes voor alle eindexamenkandidaten, ik hoop dat er veel vlaggen uit kunnen half juni.

Zilver_gray schreef op 16-05-2024 om 17:51:

Nou het examen Natuurkunde is achter de rug! Erg moeilijk, niet alle opdrachten ingevuld..we wachten het maar af.

Zijn al 3000 klachten ingediend bij LAX over het examen (50 minuten na de toets Natuurkunde vwo).

Ik heb al van een docent gelezen, dat hij het te lang vond en dat er ook erg moeilijke vragen tussen zaten. Maar hopen op een hoge N-term.

Schemerlampje schreef op 16-05-2024 om 22:22:

[..]

Ik heb al van een docent gelezen, dat hij het te lang vond en dat er ook erg moeilijke vragen tussen zaten. Maar hopen op een hoge N-term.

Ja daar hopen wij ook op!

Een klasgenoot van dochter die gemiddeld een 10 staat op Natuurkunde vond het zelfs een erg moeilijk examen en had niet alles in kunnen vullen binnen de tijd 

SuzyQFive

SuzyQFive

17-05-2024 om 09:54 Topicstarter

kenfan schreef op 15-05-2024 om 23:38:

[..]

Serieus? Kun je tegenwoordig zakken op gym? Echt waar? Ik ben verbijsterd. Ik heb mijn atheneumpretpakket (geen wiskunde) gehaald met een 8 gemiddeld (nogmaals geen wiskunde ). Maar dan zou ik dus gestraald zijn op gym? Gebeurt dat echt?

Ja, gym bestaat tegenwoordig uit handelingsdelen die je moet halen. Daar gaat het vooral om inzet en doorzettingsvermogen om het te halen. Je krijgt een hogere beoordeling als je het daadwerkelijk kan. 

SuzyQFive

SuzyQFive

17-05-2024 om 09:56 Topicstarter

Ademes schreef op 16-05-2024 om 08:00:

Nederlands ging goed hier. Ik heb niet zo heel veel eten meegegeven. Normaal eet hij ook helemaal niets tussendoor, dus als hij zich dan gaat volstoppen... Wat fruit en wat noten en voor de zekerheid dextro.
Dat van gym is hier op school ook behoorlijk doorgeschoten, als je een les mist in de bovenbouw, ook door ziekte, moet je hem in een andere klas of op een ander moment inhalen....

Wij hebben elke periode inhaalmomenten daarvoor. Dat is wat elke school zelf in mag richten

SuzyQFive

SuzyQFive

17-05-2024 om 09:59 Topicstarter

Dochter vond Nederlands (tl) heel goed te doen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.