Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Examens 2024

Ik zag nog geen examentopic van dit jaar  

Vandaag beginnen de examens! Praat hier mee.


sonj@ schreef op 15-05-2024 om 19:23:

Dochter doet examen vmbo-basis. Vrijdag haar eerste examen.
Spannend. Ze staat nu overal gemiddeld een (ruime) 6 voor.

Spannend Sonj@! Fijn dat ze met (ruime) voldoendes het examen in gaat.

Zilver_gray schreef op 15-05-2024 om 19:18:

[..]

Fijn dat Biologie redelijk gegaan is.

Wat voor lekkers heb je vandaag gekookt?

Vanavond hadden we lasagne. Wel erg warm weer om de oven aan te hebben 🤣.

SuzyQFive

SuzyQFive

15-05-2024 om 20:33 Topicstarter

Schemerlampje schreef op 15-05-2024 om 11:14:

Nog een tip voor wie het misschien niet weet. Op examenblad.nl is alles te vinden over de examens. Ook info over de regels rondom slagen, kernvakken etc.
Na een examen staat het antwoordmodel op de site. Leerlingen kunnen als ze dat willen dan zelf hun examen nakijken. Het cijfer hangt dan nog af van de N-term, die wordt pas in juni bekend.
Overigens is mijn ervaring dat leerlingen strenger nakijken dan de docent uiteindelijk doet.

Mijn vmbo’ers op school niet hoor

MissJaneMarple schreef op 15-05-2024 om 20:20:

[..]

Vanavond hadden we lasagne. Wel erg warm weer om de oven aan te hebben 🤣.

Oh lekker! Tja is voor een goed doel moeten we maar denken 😉

Hebben jullie kinderen ook (gezonde) snacks mee voor tijdens het examen?
Dochter heeft een hele tas mee;
-Belvita koekjes
-Koffieleutjes
-Smoothy
-Dextro energie
-Fles water 
-Fles ice Thea
-Druiven
Nu waren de koekjes niet echt een geweldig idee ivm kruimelen, dus die blijven morgen thuis 

SuzyQFive

SuzyQFive

15-05-2024 om 21:53 Topicstarter

Zilver_gray schreef op 15-05-2024 om 21:35:

Hebben jullie kinderen ook (gezonde) snacks mee voor tijdens het examen?
Dochter heeft een hele tas mee;
-Belvita koekjes
-Koffieleutjes
-Smoothy
-Dextro energie
-Fles water
-Fles ice Thea
-Druiven
Nu waren de koekjes niet echt een geweldig idee ivm kruimelen, dus die blijven morgen thuis

Ja, maar dat koopt ze liever zelf. Deed ik ook trouwens. Vond het destijds wel een goed idee om chup-a-chups mee te nemen, totdat ik een lek stokje had. 

Bij ons mogen basis en kader zelf geen eten en drinken meenemen omdat ze achter de computer zitten. Ze krijgen wel elke keer een flesje water (met bidondop) en een stuk fruit (en sowieso hebben wij standaard schoollunch op school). 

SuzyQFive schreef op 15-05-2024 om 21:53:

[..]

Ja, maar dat koopt ze liever zelf. Deed ik ook trouwens. Vond het destijds wel een goed idee om chup-a-chups mee te nemen, totdat ik een lek stokje had.

Bij ons mogen basis en kader zelf geen eten en drinken meenemen omdat ze achter de computer zitten. Ze krijgen wel elke keer een flesje water (met bidondop) en een stuk fruit (en sowieso hebben wij standaard schoollunch op school).

Hier koopt kind het ook zelf. 
Goed geregeld bij jullie voor basis en kader!

Hier mogen de kinderen geen eten en drinken mee. Je krijgt een flesje water van school en dat is het.

Anne1234! schreef op 15-05-2024 om 22:26:

Hier mogen de kinderen geen eten en drinken mee. Je krijgt een flesje water van school en dat is het.

Alleen 1 flesje water? Dat is wel karig!

SuzyQFive schreef op 15-05-2024 om 11:13:

[..]

Haha, nee. Ik had echt klasgenoten die geen fluit meer deden. Vond ik echt zonde! Heb je die jaren zo hard gewerkt voor je achten en negens en doe je nu niets meer. Die hadden dus eindlijsten met zessen en een enkele zeven 😏.

En wie kijkt er 1 opleiding verder nog naar die cijfers van de middelbare school: niemand, dus zonde om er zo moeilijk over te doen, geslaagd is geslaagd.


AlisonH schreef op 15-05-2024 om 10:37:

[..]

Op vwo:

- gemiddelde cijfers, dus centraal examen plus schoolexamen: maximaal 1x4 en 1x5, waarbij de onvoldoendes moeten gecompenseerd (dus bij die 4 en die 5 zijn 3 compensatiepunten nodig). Een enkele vijf hoef je niet te compenseren. Verder mag er in de kernvakken ne/en/wi maximaal 1x5 zitten. -Het centraal examen moet gemiddeld een 5,5 zijn.
En niet te vergeten: een voldoende voor LO (gym) is een eis.

Serieus? Kun je tegenwoordig zakken op gym? Echt waar? Ik ben verbijsterd. Ik heb mijn atheneumpretpakket (geen wiskunde) gehaald met een 8 gemiddeld (nogmaals geen wiskunde ). Maar dan zou ik dus gestraald zijn op gym? Gebeurt dat echt?

kenfan schreef op 15-05-2024 om 23:38:

[..]

Serieus? Kun je tegenwoordig zakken op gym? Echt waar? Ik ben verbijsterd. Ik heb mijn atheneumpretpakket (geen wiskunde) gehaald met een 8 gemiddeld (nogmaals geen wiskunde ). Maar dan zou ik dus gestraald zijn op gym? Gebeurt dat echt?

Helaas wel. Sterker nog in de pre-examenklas moet je ook een voldoende hebben voor gym om over te gaan. Heeft bij dochter nog veel gedoe opgeleverd, want die stond halverwege het jaar onvoldoende. En dat lag niet aan haar inzet, maar aan het vaak niet mee kunnen doen door hypo’s en een eikel van een gymdocent. “Gelukkig” kwam toen Corona en is voor dat jaar die regel geschrapt. 

Schemerlampje schreef op 15-05-2024 om 23:45:

[..]

Helaas wel. Sterker nog in de pre-examenklas moet je ook een voldoende hebben voor gym om over te gaan. Heeft bij dochter nog veel gedoe opgeleverd, want die stond halverwege het jaar onvoldoende. En dat lag niet aan haar inzet, maar aan het vaak niet mee kunnen doen door hypo’s en een eikel van een gymdocent. “Gelukkig” kwam toen Corona en is voor dat jaar die regel geschrapt.

Ongelooflijk.Ik wist niet dat de sportverdwazing zover doorgeschoten is. Is dat een algemene regel die op alle scholen geldt? Wat is het idee daarachter? Wat sneu voor je dochter, zoveel onbegrip naast al die medische trubbels.

En alle eindexamenkandidaten en hun ouders natuurlijk veel succes en weinig stress.Dat vergeet ik bijna in mijn verbijstering. 

kenfan schreef op 15-05-2024 om 23:53:

[..]

Ongelooflijk.Ik wist niet dat de sportverdwazing zover doorgeschoten is. Is dat een algemene regel die op alle scholen geldt? Wat is het idee daarachter? Wat sneu voor je dochter, zoveel onbegrip naast al die medische trubbels.

En alle eindexamenkandidaten en hun ouders natuurlijk veel succes en weinig stress.Dat vergeet ik bijna in mijn verbijstering.

Ja, geldt op alle scholen, staat in de wet.

kenfan schreef op 15-05-2024 om 23:53:

[..]

Ongelooflijk.Ik wist niet dat de sportverdwazing zover doorgeschoten is. Is dat een algemene regel die op alle scholen geldt? Wat is het idee daarachter? Wat sneu voor je dochter, zoveel onbegrip naast al die medische trubbels.

En alle eindexamenkandidaten en hun ouders natuurlijk veel succes en weinig stress.Dat vergeet ik bijna in mijn verbijstering.

Opzich snap ik het wel want als bevolking worden we steeds ongezonder, en bij beweging is echt jong geleerd oud gedaan. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.