Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Examens 2024

Ik zag nog geen examentopic van dit jaar  

Vandaag beginnen de examens! Praat hier mee.


Ik zou het vieren bewaren voor het behalen van het diploma en niet de deelcertificaten.

Decembermamma schreef op 13-06-2024 om 13:52:

Ik zou het vieren bewaren voor het behalen van het diploma en niet de deelcertificaten.

Ik niet, waarom niet alle fijne dingen in het leven vieren? Je hoeft het niet heel spectaculair te doen ofzo, maar vier het vooral als er wat te vieren valt! 

Waarom zou je het niet vieren? Waarom niet van elke behaalde mijlpaal een (klein) feestje maken? 

Hier werd op de basisschool het behalen van een hogere AVI  ( maat voor leestempo en nauwkeurig lezen) al gevierd. De kinderen dealden met dyslexie en de test was voor hen zenuwslopend en vaak frustrerend. Dus een traktatie als beloning, gelijk als bij andere mijlpalen.

Op zich kun je gewoon alles waar je kind moeite voor heeft gedaan vieren. Hoeft niet met een compleet feest, maar wel aandacht aan besteden. 
Iemands zoon hier deed Engels versneld, dat is natuurlijk nog geen examen, maar ik zou wel iets van gebak halen of ijs als toetje of zo. 

Bij de zwemdiploma's kreeg dochter ook iets kleins bij zowel A, B als C. Hoeft geen groot cadeau te zijn, een opblaasband van de action van een paar euro heeft ze nog steeds plezier van. 

MamaE schreef op 13-06-2024 om 21:55:

Op zich kun je gewoon alles waar je kind moeite voor heeft gedaan vieren. Hoeft niet met een compleet feest, maar wel aandacht aan besteden.
Iemands zoon hier deed Engels versneld, dat is natuurlijk nog geen examen, maar ik zou wel iets van gebak halen of ijs als toetje of zo.

Bij de zwemdiploma's kreeg dochter ook iets kleins bij zowel A, B als C. Hoeft geen groot cadeau te zijn, een opblaasband van de action van een paar euro heeft ze nog steeds plezier van.

Hier " vieren" we ook grote of wat minder grote prestaties. Vorig jaar had zoon 3 deelcertificaten havo na eerst een mavo diploma te hebben gehaald.  5 havo nogmaals down zag hij niet zitten maar we hebben wel taart gehaald.

Voor mooie cijfers is hier ook altijd aandacht en waardering. Inmiddels dik aan het studeren worden de goede cijfers nog steeds graag gedeeld. 

Bakblik schreef op 13-06-2024 om 22:10:

[..]

Hier " vieren" we ook grote of wat minder grote prestaties. Vorig jaar had zoon 3 deelcertificaten havo na eerst een mavo diploma te hebben gehaald. 5 havo nogmaals down zag hij niet zitten maar we hebben wel taart gehaald.

Voor mooie cijfers is hier ook altijd aandacht en waardering. Inmiddels dik aan het studeren worden de goede cijfers nog steeds graag gedeeld.

Dat bedoelde ik ook, terecht. Zeker als iemand er hard voor gewerkt heeft.

zelfs een 5 voor een woordjestoets Frans hebben we hier wel gevierd, had zoon 4 uur op geoefend samen met mij. Was echt een prestatie want hij kan niet automatiseren wat bij woordjes leren wel nodig is.

SuzyQFive

SuzyQFive

15-06-2024 om 00:51 Topicstarter

Ja, ik zou een deelcertificaat zeker vieren. Deze kinderen doen niet voor niets gespreid examen dus dit is ook een hele prestatie

Mijn kinderen krijgen een gebakje als ze voor hun doen een heel hoog cijfer halen.

SuzyQFive schreef op 15-06-2024 om 00:51:

Ja, ik zou een deelcertificaat zeker vieren. Deze kinderen doen niet voor niets gespreid examen dus dit is ook een hele prestatie

Mijn kinderen krijgen een gebakje als ze voor hun doen een heel hoog cijfer halen.

Zo is het maar net!

SuzyQFive schreef op 15-06-2024 om 00:51:

Ja, ik zou een deelcertificaat zeker vieren. Deze kinderen doen niet voor niets gespreid examen dus dit is ook een hele prestatie

Mijn kinderen krijgen een gebakje als ze voor hun doen een heel hoog cijfer halen.

Hier mogen ze kiezen wat er op tafel komt. Dat is 10 naar geleden begonnen toen dochter in de brugklas zat en nu ze 3e jaars student is nog steeds.  Vanavond vieren we een 8 femiddeld voor drie verslagen.

Ik ben ook van het vieren van mijlpalen, groot en klein.

Toen mijn perfectionistische en gedreven dochter haar eerste onvoldoende haalde op het voortgezet onderwijs hebben we dat zelfs gevierd met een gebakje in de stad.

SuzyQFive

SuzyQFive

15-06-2024 om 10:42 Topicstarter

Fortuona schreef op 15-06-2024 om 08:59:

Ik ben ook van het vieren van mijlpalen, groot en klein.

Toen mijn perfectionistische en gedreven dochter haar eerste onvoldoende haalde op het voortgezet onderwijs hebben we dat zelfs gevierd met een gebakje in de stad.

Oh ja, volgens mij heb je dat hier wel eens verteld?

Fortuona schreef op 15-06-2024 om 08:59:

Ik ben ook van het vieren van mijlpalen, groot en klein.

Toen mijn perfectionistische en gedreven dochter haar eerste onvoldoende haalde op het voortgezet onderwijs hebben we dat zelfs gevierd met een gebakje in de stad.

O, geweldig dit! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.