Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Examens 2024

Ik zag nog geen examentopic van dit jaar  

Vandaag beginnen de examens! Praat hier mee.


AlisonH schreef op 15-05-2024 om 10:37:

[..]

Op vwo:

- gemiddelde cijfers, dus centraal examen plus schoolexamen: maximaal 1x4 en 1x5, waarbij de onvoldoendes moeten gecompenseerd (dus bij die 4 en die 5 zijn 3 compensatiepunten nodig). Een enkele vijf hoef je niet te compenseren. Verder mag er in de kernvakken ne/en/wi maximaal 1x5 zitten. -Het centraal examen moet gemiddeld een 5,5 zijn.
En niet te vergeten: een voldoende voor LO (gym) is een eis.

Ok duidelijk, bedankt Alison 

SuzyQFive

SuzyQFive

15-05-2024 om 11:11 Topicstarter

Zilver_gray schreef op 15-05-2024 om 10:22:

[..]

Ook op VWO? En dat hangt toch ook van je compensatiepunten af dan?

Op VWO mag je hoogstens één vijf hebben in de kernvakken. Dat zijn Nederlands, Engels en Wiskunde. Van die vakken mag er maar 1 een vijf zijn. 

SuzyQFive

SuzyQFive

15-05-2024 om 11:13 Topicstarter

Schemerlampje schreef op 15-05-2024 om 10:58:

[..]

Dat weet ik, vandaar dat ik er bij zette dat toen alleen de eindcijfers telden. Maar los daarvan, ik stond vooral 8en, één 7 en één 9, dus de kans was ook niet zo groot dat ik dan opeens een 3 zou halen op een examen.

Haha, nee. Ik had echt klasgenoten die geen fluit meer deden. Vond ik echt zonde! Heb je die jaren zo hard gewerkt voor je achten en negens en doe je nu niets meer. Die hadden dus eindlijsten met zessen en een enkele zeven 😏. 

Nog een tip voor wie het misschien niet weet. Op examenblad.nl is alles te vinden over de examens. Ook info over de regels rondom slagen, kernvakken etc.
Na een examen staat het antwoordmodel op de site. Leerlingen kunnen als ze dat willen dan zelf hun examen nakijken. Het cijfer hangt dan nog af van de N-term, die wordt pas in juni bekend.
Overigens is mijn ervaring dat leerlingen strenger nakijken dan de docent uiteindelijk doet.

Hier ook een kind dat VWO eindexamen doet. Staat er goed voor: een 5,5 voor Duits en verder alleen zevens en achten. 
Kind zit al langere tijd nogal in de knoop en de communicatie tussen kind en omgeving is zo ongeveer niet bestaand. Dat maakt het wel lastig. Ik vermoed dat er best wat examenspanning meespeelt maar zeker weten doe ik het niet.
Vanmorgen een ontbijtje gemaakt met ver geperst sinaasappelsap, croissants en een bijzonder koffie. Om in ieder geval onze steun en betrokkenheid te laten merken 

SuzyQFive schreef op 15-05-2024 om 11:11:

[..]

Op VWO mag je hoogstens één vijf hebben in de kernvakken. Dat zijn Nederlands, Engels en Wiskunde. Van die vakken mag er maar 1 een vijf zijn.

Nederlands (en volgend schooljaar Engels) moet zeker te doen zijn. Wiskunde daarentegen staat ze gelukkig nu wel gemiddeld een 6, maar hopelijk gaat het ook goed tijdens het examen volgende week 😅.

Mugs schreef op 15-05-2024 om 11:15:

Hier ook een kind dat VWO eindexamen doet. Staat er goed voor: een 5,5 voor Duits en verder alleen zevens en achten.
Kind zit al langere tijd nogal in de knoop en de communicatie tussen kind en omgeving is zo ongeveer niet bestaand. Dat maakt het wel lastig. Ik vermoed dat er best wat examenspanning meespeelt maar zeker weten doe ik het niet.
Vanmorgen een ontbijtje gemaakt met ver geperst sinaasappelsap, croissants en een bijzonder koffie. Om in ieder geval onze steun en betrokkenheid te laten merken

Wat lief ❤️

Vandaag biologie. Dat is niet haar sterkste vak dus ze is nu wel wat nerveus.

Ik ga zo duimen voor haar. Hoop zo dat ze het haalt en de volgende stap kan nemen.

Deze weken kook ik louter haar favoriete kostjes voor het avondeten, daar is ze heel blij mee.

Zo het eerste examen zit er hier op; Nederlands. Ging redelijk zegt dochter.
Ik ben allang blij dat ze niet totaal uitgeput en overprikkeld weer thuis kwam.

Morgen Natuurkunde 

Hoe ging het met de rest?

Dochter denkt dat ze biologie redelijk heeft gemaakt. Morgen Nederlands.

MissJaneMarple schreef op 15-05-2024 om 19:13:

Dochter denkt dat ze biologie redelijk heeft gemaakt. Morgen Nederlands.

Fijn dat Biologie redelijk gegaan is.

Wat voor lekkers heb je vandaag gekookt?

Dochter doet examen vmbo-basis. Vrijdag haar eerste examen.
Spannend. Ze staat nu overal gemiddeld een (ruime) 6 voor.

dochter kwam zeer opgelucht thuis. Duits viel heel erg mee en ze denkt een 6.8 te hebben met wat er nu bekend is aan antwoorden en uitgaande van N-term 0. 
als dat zo is, staat ze een 5,3 en dat kan ze compenseren als de rest ook goed gaat. 

MissBobby schreef op 15-05-2024 om 19:30:

dochter kwam zeer opgelucht thuis. Duits viel heel erg mee en ze denkt een 6.8 te hebben met wat er nu bekend is aan antwoorden en uitgaande van N-term 0.
als dat zo is, staat ze een 5,3 en dat kan ze compenseren als de rest ook goed gaat.

Fijn! Dat geeft ook meer vertrouwen voor de rest van de examens.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.