Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Examens 2024

Ik zag nog geen examentopic van dit jaar  

Vandaag beginnen de examens! Praat hier mee.


Engels ging 'mweh' volgens kind. De leerkrachten van school vonden het ook pittig. Wat wel heel fijn aan staatsexamens/ vso is dat school heel veel meedacht net kind en kind  extra pauzes en extra tijd had. En daar vandaag ook gebruik van heeft gemaakt. 

Zilver_gray schreef op 14-05-2024 om 16:54:

[..]

Wat moet ze halen om voldoende te staan voor Duits? Vervelend om zo de examens in te gaan.

Ze staat een 3,8…..

MissBobby schreef op 14-05-2024 om 21:47:

[..]

Ze staat een 3,8…..

Duimen dat ze daar morgen gemiddeld een voldoende voor weet neer te zetten 

Succes morgen!

MissBobby schreef op 14-05-2024 om 21:47:

[..]

Ze staat een 3,8…..

Ook met een 4 als eindcijfer voor Duits kun je slagen. Moet ze verder geen onvoldoendes hebben en één cijfer dat minstens een 7 is. Veel succes voor haar morgen!

iedereen heel veel succes. Vorig jaar zat ik in jullie schuitje en volgend jaar weer dus ik geniet even van de rust dit jaar. 

Heel veel succes gewenst voor iedereen die vandaag (een) examen heeft 

Kersje schreef op 14-05-2024 om 17:48:

[..]

Serieus? Ze vergeet gemakshalve misschien even dat sommige eindexamenkandidaten amper zo’n 16/17 jaar zijn en voor het eerst zo’n spannend schoolexamen hebben?

Ze snapte het wel hoor, het was voor haar meer een reis terug in de tijd. 
Ze heeft tentamens van 2-3 uur waar je constant aan het schrijven bent.

En ouders waren ongetwijfeld nodig voor het vervoer aangezien je maar op een aantal plaatsen terecht kan voor staatsexamen.

SuzyQFive

SuzyQFive

15-05-2024 om 10:18 Topicstarter

Zilver_gray schreef op 14-05-2024 om 16:54:

[..]

Wat moet ze halen om voldoende te staan voor Duits? Vervelend om zo de examens in te gaan.

Je mag best een onvoldoende hebben, zolang je die 5,5 gemiddeld haalt en Nederlands niet lager dan een 5 is. 

SuzyQFive

SuzyQFive

15-05-2024 om 10:20 Topicstarter

Schemerlampje schreef op 14-05-2024 om 18:17:

Het scheelt ook nogal hoe je ervoor staat. Ik stond zelf overal zo goed voor, dat ik dikke onvoldoendes kon halen voor mijn examens en toch slagen. (In de tijd dat alleen het eindcijfer telde) Ik ging dus behoorlijk ontspannen mijn examens in. Sta je er wat minder rooskleurig voor, met allemaal zesjes en een vijf, dan is het toch een stuk spannender.
En in 6 of 7 vakken examen doen, is ook weer anders dan maar 2.

Dat kan dus niet meer. Je moet gemiddeld een 5,5 op je examens halen. Dus alle vakken samen moet gemiddeld een 5,5 zijn. Op TL mag je gemiddeld niet lager dan een 5 komen voor Nederlands (eindcijfer) en op h/v geldt de kernvakkenregel. 

Hier ook een eindexamenkandidaat, VWO. De afgelopen jaren was het elke keer met de hakken over de sloot over, maar nu staat hij nog maar 1 onvoldoende, dus het lijkt te gaan lukken. Hij is vrij relaxed, wij als ouders houden nog altijd een slag om de arm...
Vanmiddag start hij met Nederlands, dat lijkt niet heel problematisch.

Succes voor alle kandidaten vandaag weer!!

SuzyQFive schreef op 15-05-2024 om 10:18:

[..]

Je mag best een onvoldoende hebben, zolang je die 5,5 gemiddeld haalt en Nederlands niet lager dan een 5 is.

Ook op VWO? En dat hangt toch ook van je compensatiepunten af dan?

SuzyQFive

SuzyQFive

15-05-2024 om 10:24 Topicstarter

Vandaag biologie op het programma. Vindt ze wel lastig. 
Geschiedenis gisteren vond ze ook wel pittig en Engels was een eitje. 

Zilver_gray schreef op 15-05-2024 om 10:22:

[..]

Ook op VWO? En dat hangt toch ook van je compensatiepunten af dan?

Op vwo:

- gemiddelde cijfers, dus centraal examen plus schoolexamen: maximaal 1x4 en 1x5, waarbij de onvoldoendes moeten gecompenseerd (dus bij die 4 en die 5 zijn 3 compensatiepunten nodig). Een enkele vijf hoef je niet te compenseren. Verder mag er in de kernvakken ne/en/wi maximaal 1x5 zitten.  -Het centraal examen moet gemiddeld een 5,5 zijn. 
En niet te vergeten: een voldoende voor LO (gym) is een eis. 

Zoon begint vandaag (Duits Havo). Het is heel spannend want staat voor alle vakken net aan voldoende dus heeft geen marge. Hij is zelf ook heel zenuwachtig. Probeer relaxed over te komen en hem te supporten daar waar mogelijk, maar heb zelf ook een knoop in mn maag. Heb een no-stress examenkit samengesteld (markers, stressbal, pennen, snoepjes etc) dat vond hij wel leuk. 

SuzyQFive schreef op 15-05-2024 om 10:20:

[..]

Dat kan dus niet meer. Je moet gemiddeld een 5,5 op je examens halen. Dus alle vakken samen moet gemiddeld een 5,5 zijn. Op TL mag je gemiddeld niet lager dan een 5 komen voor Nederlands (eindcijfer) en op h/v geldt de kernvakkenregel.

Dat weet ik, vandaar dat ik er bij zette dat toen alleen de eindcijfers telden. Maar los daarvan, ik stond vooral 8en, één 7 en één 9, dus de kans was ook niet zo groot dat ik dan opeens een 3 zou halen op een examen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.