Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Examens 2024

Ik zag nog geen examentopic van dit jaar  

Vandaag beginnen de examens! Praat hier mee.


Ciska78 schreef op 14-05-2024 om 10:27:

mijn dochter doet staatsexamen, dit jaar 4 vakken en volgend jaar 2. Morgen en donderdag de eerste 2. De zenuwen zijn redelijk.

Wat knap van je dochter! Hoop dat ze er goed doorkomt! 

MissJaneMarple schreef op 14-05-2024 om 10:23:

Zenuwachtige moeder meldt zich.

Kind doet hier examen, tl vso. Straks begint Engels. Kind is er aardig relaxt onder. Ik probeer niet te laten blijken dat ik het ontzettend spannend vind.

Vind het vooral rot dat pas na de mondelinge in juli (!) bekend wordt wat de cijfers voor het schriftelijke zijn. Dus hier pas een vlag, of niet, midden juli.

Ja, heel begrijpelijk. Het is een voordeel, iig voor sommige leerlingen, dat ze geen schoolexamens door het jaar heen hebben, maar dat de uitslag laat is, is beslist jammer. Hier ook altijd een megahectische laatste week, met ook mondelingen op de zaterdag. En de uitslag op de dag voor de diploma-uitreiking. 

Hier een HAVO klant met vandaag Wiskunde A op het programma. Een van de vakken die hij lastig vindt dus hij is wel een beetje gespannen. Hij staat er matig voor (had ook een lastig jaar, en dat had zijn weerslag op school) maar het is zeker niet onmogelijk. Dus met een beetje geluk slaagt hij gewoon. Ik ben zelf niet zo gespannen, maar hoop voor hem gewoon dat hij er soepel door heen gaat. Zou mooi zijn als het in 1 keer lukt, eventueel met herkansing 🤞🏻

veel succes voor alle andere examenkandidaten en hun ouders 🍀

Heel veel succes voor alle examenleerlingen!

Hier een examenkandidaat TL in huis. Hij was niet zo nerveus, een beetje maar. Wij zelf ook niet zo maar wel een soort melancholisch gevoel hoe snel de tijd gaat! Voor mijn gevoel was het gisteren dat het zo'n klein ventje was en nu al bijna volwassen! Zal wel komen omdat het mn oudste is😅

Ik wens alle examenkandidaten veel succes en een mooi diploma

En ik hoop dat mijn zoon zijn stage en ook zijn laatste werkopdracht netjes en tijdig afrondt, zodat hij ook eindelijk van school kan.

Hier ook een TL examenkandidaat en dus vandaag Engels gehad. Het waren vooral heel veel, hele saaie teksten aldus zoonlief. 

dochter had geschiedenis, ze denkt een 6 en Engels waarvoor ze berekend heeft een 6,7 te hebben dus tevreden. Morgen Duits waar ze heel erg tegenop ziet en ook slecht voorstaat 

MissBobby schreef op 14-05-2024 om 16:49:

dochter had geschiedenis, ze denkt een 6 en Engels waarvoor ze berekend heeft een 6,7 te hebben dus tevreden. Morgen Duits waar ze heel erg tegenop ziet en ook slecht voorstaat

Wat moet ze halen om voldoende te staan voor Duits? Vervelend om zo de examens in te gaan.

Mijn dochter wil voor een master naar de universiteit (ze doet nu hbo). Daarvoor zijn Engels en wiskunde B nodig op vwo niveau.
Met zelfstudie is ze druk bezig geweest en gisteren was de schrijftoets voor Engels.Volgende week wiskunde B en daarna nog de leestoets voor Engels.
In jullie zijn de mondelinge examens, het ‘school’examendeel.
Dochter maakt zich er niet druk om en verbaasde zich over de vele jongeren/pubers die soms met ouders zenuwachtig waren.

Ciska78 schreef op 14-05-2024 om 10:27:

mijn dochter doet staatsexamen, dit jaar 4 vakken en volgend jaar 2. Morgen en donderdag de eerste 2. De zenuwen zijn redelijk.

Super goed van je dochter!

KnorrendKitten schreef op 14-05-2024 om 17:38:

Mijn dochter wil voor een master naar de universiteit (ze doet nu hbo). Daarvoor zijn Engels en wiskunde B nodig op vwo niveau.
Met zelfstudie is ze druk bezig geweest en gisteren was de schrijftoets voor Engels.Volgende week wiskunde B en daarna nog de leestoets voor Engels.
In jullie zijn de mondelinge examens, het ‘school’examendeel.
Dochter maakt zich er niet druk om en verbaasde zich over de vele jongeren/pubers die soms met ouders zenuwachtig waren.

Serieus? Ze vergeet gemakshalve misschien even dat sommige eindexamenkandidaten amper zo’n 16/17 jaar zijn en voor het eerst zo’n spannend schoolexamen hebben?

Kersje schreef op 14-05-2024 om 17:48:

[..]

Serieus? Ze vergeet gemakshalve misschien even dat sommige eindexamenkandidaten amper zo’n 16/17 jaar zijn en voor het eerst zo’n spannend schoolexamen hebben?

Ik wou niks zeggen, maar vond het ook wel bijzonder om te lezen.

En niet elk kind is hetzelfde, sommigen hebben al het een en ander te verstouwen gehad of dragen een behoorlijke rugzak mee.

Het scheelt ook nogal hoe je ervoor staat. Ik stond zelf overal zo goed voor, dat ik dikke onvoldoendes kon halen voor mijn examens en toch slagen. (In de tijd dat alleen het eindcijfer telde) Ik ging dus behoorlijk ontspannen mijn examens in. Sta je er wat minder rooskleurig voor, met allemaal zesjes en een vijf, dan is het toch een stuk spannender.
En in 6 of 7 vakken examen doen, is ook weer anders dan maar 2.

Zilver_gray schreef op 14-05-2024 om 17:52:

[..]

Ik wou niks zeggen, maar vond het ook wel bijzonder om te lezen.

En niet elk kind is hetzelfde, sommigen hebben al het een en ander te verstouwen gehad of dragen een behoorlijke rugzak mee.

Exact, beetje empathie misstaat niemand inderdaad. Vond het nogal hooghartig overkomen.

Kersje schreef op 14-05-2024 om 18:20:

[..]

Exact, beetje empathie misstaat niemand inderdaad. Vond het nogal hooghartig overkomen.

Ja en voegt bovendien helemaal niets toe aan dit topic (waar menig examen kandidaat en ouder in spanning zitten).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.