Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Examens 2024

Ik zag nog geen examentopic van dit jaar  

Vandaag beginnen de examens! Praat hier mee.


Ademes schreef op 19-05-2024 om 09:08:

[..]

Hier is het op een dag dat de andere leerlingen al vrij zijn en de school is ook al een paar jaar alcoholvrij, dus dan wordt het na-borrelen geen probleem.

Zo kunnen ze de leerlingen in groepen delen, zodat je niet alle honderdzoveel examenpraatjes hoeft te horen. Ze beginnen 's middags met de eerste twee groepen en dan 's avonds de rest.

Borrelen is wat mij betreft altijd alcohol vrij ongeacht het tijdstip, het gaat om het samen zijn.

Bij ons was het 1 avond per niveau, dan eerst ern gezamenlijk deel en vervolgens per klas naar een ruimte voor de echt ondertekening met praatje van de mentor en dan met z'n allen borrelen.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/eindexamens/vwo/eindexameneisen-vwo
Het combinatiecijfer telt mee in het gemiddelde van minimaal 6,0 van de eindcijfers.

Kimdekim schreef op 19-05-2024 om 09:31:

[..]

Ik vind dit een goede vraag en weet het eigenijk ook niet.

Ik wel. Het combinatiecijfer, dus het gemiddelde van alle onderdelen hiervan, kun je als compensatie gebruiken. Een 7 voor een 5, een 8 voor 2x5 of 1x4, een 9 zelfs voor 1x4 en 1x5, al zijn negens voor het combinatiecijfer zeldzaam en heb ik ze nog nooit gezien bij mensen die zoveel moeten compenseren.

Fijn! Dan blijven we hoop houden. En we wisten dat je geen 3 keer een 5 mocht, maar voor 2 keer een 5 heb je toch 2 compensatiepunten nodig. En voor een 4 en een 5 zelfs 3 punten.

Voor haar profielwerkstuk had ze een 8 en ook maatschappijleer en CKV waren ruime voldoendes. Dus minimaal 1 compensatiepunt daar. Nederlands is ook minimaal een compensatiepunt, dus we blijven hier hoop houden.

Heel veel succes allemaal.
Zijn er nog ouders die wat speciaals doen voor de examenklanten dit jaar?

Ik had het hier al gemeld maar in de examenperiode mag zij bepalen wat we als avondeten gaan eten.

En er is een ruime keuze snaaivoer: bananen, druiven, sultana's, diverse rollen snoep, kauwgum, krentenbollen, noten en snacktomaten

esclikes schreef op 20-05-2024 om 18:58:

Heel veel succes allemaal.
Zijn er nog ouders die wat speciaals doen voor de examenklanten dit jaar?

Hier een examen survival pakket gemaakt met drinken, eten, extra pennen en potloden.

En we maken kind regelmatig wakker met een goed ontbijt op bed om de dag goed te starten

Zoon heeft vandaag Engels gehad. Was goed te doen vond hij. Net nagekeken vanuit zijn geheugen. Hij had zijn antwoorden niet opgeschreven en mee naar huis genomen. Komt uit op 38 van de 48 punten, dus dat moet wel goed komen.

Schemerlampje schreef op 21-05-2024 om 18:54:

Zoon heeft vandaag Engels gehad. Was goed te doen vond hij. Net nagekeken vanuit zijn geheugen. Hij had zijn antwoorden niet opgeschreven en mee naar huis genomen. Komt uit op 38 van de 48 punten, dus dat moet wel goed komen.

Fijn Schemerlampje! Dat scheelt ons ook weer wat stress hè, als de kinderen er een goed gevoel bij hebben.

SuzyQFive

SuzyQFive

21-05-2024 om 19:01 Topicstarter

Dochter had vanmorgen Beeldende Vorming en vanmiddag Economie (haar 7e vak). 
Stapt ze de deur uit, komt terug: oh ja… ik heb geen rekenmachine 🫣. 
Ik ga me steeds meer afvragen of ze wel slaagt. Bio had ze geen oude examens voor geoefend enz. Die vond ze heel moeilijk terwijl hij prima te doen was als ze oude examens had geoefend.
Morgen nog maatschappijkunde en dan is het klaar.

SuzyQFive schreef op 21-05-2024 om 19:01:

Dochter had vanmorgen Beeldende Vorming en vanmiddag Economie (haar 7e vak).
Stapt ze de deur uit, komt terug: oh ja… ik heb geen rekenmachine 🫣.
Ik ga me steeds meer afvragen of ze wel slaagt. Bio had ze geen oude examens voor geoefend enz. Die vond ze heel moeilijk terwijl hij prima te doen was als ze oude examens had geoefend.
Morgen nog maatschappijkunde en dan is het klaar.

Zal opgelucht zijn als het allemaal achter de rug is hoor.

Hier morgen Tekenen (Kunst Geschiedenis) en overmorgen Wiskunde B.

SuzyQFive schreef op 21-05-2024 om 19:01:

Dochter had vanmorgen Beeldende Vorming en vanmiddag Economie (haar 7e vak).
Stapt ze de deur uit, komt terug: oh ja… ik heb geen rekenmachine 🫣.
Ik ga me steeds meer afvragen of ze wel slaagt. Bio had ze geen oude examens voor geoefend enz. Die vond ze heel moeilijk terwijl hij prima te doen was als ze oude examens had geoefend.
Morgen nog maatschappijkunde en dan is het klaar.

Leuke typische puber!

Ik ben zelf geen docent, maar zit weleens bij een toets of leerlingen halen bij mij in het kabinet een toets in. Sommigen presteren het om zonder pen, potlood, rekenmachine en Binas te komen….

Het wordt voor jullie spannend dan op 12 juni.

Zilver_gray schreef op 21-05-2024 om 18:58:

[..]

Fijn Schemerlampje! Dat scheelt ons ook weer wat stress hè, als de kinderen er een goed gevoel bij hebben.

Jazeker! En zoon heeft zo vast mooi kunnen snuffelen aan examen doen. Hij zit in havo 4 en doet versneld Engels, de rest komt voor hem volgend jaar.

Hsp

Hsp

21-05-2024 om 19:43

Hier een zoon van net 16 die staatsexamen havo doet. Best lastig dat hij pas na zijn laatste mondeling in juli te horen krijgt wat zijn cijfers zijn en of hij geslaagd is. Nu in de tweede week merken we toch aan hem dat het energie slurpt. 
dus nu het sporten een beetje terugschroeven ivm blessuregevoeligheid en op tijd naar bed en goed eten. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.