Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Dochter wil duur sportschoolabonnement

Dochter is gestopt met turnen en wil nu op fitness. Vond ik helemaal goed, geen gedoe meer met maaltijden in de magnetron zetten op maandagavond. 
Nu heeft ze bedacht dat ze niet naar de Basic Fit of Sportcity wil want dat is niet goed genoeg. Ze wil naar een andere specifieke sportschool met alleen losse gewichten en bankjes. Die is tot drie keer zo duur! 
Dochter zegt dat de andere sportscholen maar een paar losse gewichten hebben en dat machines haar niet bevallen. 
Ik heb aangeboden dat ze dan maar het verschil betaalt maar ze eist dat ik haar dure abonnement betaal omdat ik kinderbijslag krijg.
Ik vind het wel belangrijk dat mijn dochter blijft bewegen. Moet ik toegeven aan dochter? 

O hou op hoor. 
hoe oud is ze? En hoe groot is het verschil tussen turnen - basis fit - dure sportschool?

Waarom zit er geen poll bij? 

Schoolvakantie he, dan krijg je dat.

Ik weet niet wat voor basic fit jullie hebben, maar die van mij staat vól met bankjes en losse gewichten. Is ze er überhaupt wel eens binnen geweest of is het een vooroordeel? 
Wat natuurlijk wel minder is van een basic fit, is dat er nul begeleiding is. En als je net begint met fitness is dat toch wel belangrijk, dat je de oefeningen goed aanleert. Anders kun je echt vervelende blessures krijgen. Dus dát lijkt me wel een argument om naar een duurdere sportschool te gaan waar wél instructeurs rondlopen om mensen te helpen en te corrigeren. 

Basic fit kost iets van 25 euro per maand, dus 3 x zo duur wordt 75 euro?

Jij wil dat ze blijft bewegen.
Zij wil duurder gaan dan jij wil betalen.

Elk de helft van de rekening dus.

Nee, jij bepaalt wat er met de kinderbijslag gebeurt. Dat is niet aan haar. Ik snap heel goed dat je niet zo'n duur abonnement wil nemen.  

Wie betaald die bepaald! 

Lastig! Ik zou met me hakken in het zand gaan op het moment dat ze begint over de kinderbijslag. En haar dan in de avond brood geven en zelf een lekkere maaltijd eten. Met als argument als je iets duurs wilt moet je ergens anders op bezuinigen. Hier gaat de kinderbijslag ook naar toe.

Gaan vriendinnen ook naar de duurdere variant? Wellicht kan je zeggen dag ze dan minimaal drie keer in de week gaat, anders wel zelf betalen? Ik denk dat het niet helemaal de waarheid is dat het gaat om de gewichten… er moet meer zijn 

impala schreef op 01-08-2021 om 17:41:

Ik weet niet wat voor basic fit jullie hebben, maar die van mij staat vól met bankjes en losse gewichten. Is ze er überhaupt wel eens binnen geweest of is het een vooroordeel?
Wat natuurlijk wel minder is van een basic fit, is dat er nul begeleiding is. En als je net begint met fitness is dat toch wel belangrijk, dat je de oefeningen goed aanleert. Anders kun je echt vervelende blessures krijgen. Dus dát lijkt me wel een argument om naar een duurdere sportschool te gaan waar wél instructeurs rondlopen om mensen te helpen en te corrigeren.

impala schreef op 01-08-2021 om 17:41:

Die begeleiding kun je wel krijgen bij basic fit maar daar moet je wel extra voor betalen. Ik ben een tijdje stil lid dus eigenlijk sponsor geweest van basic fit.

Geen collegegeld maar sportschool.
Wat wordt het volgende? Rijbewijs?

Ze eist?! Nou nou. Dan moet je wel he TO.   

Je dochter heeft helemaal niks te eisen. Ze mag iets willen. Ik zou er zeker niet in meegaan. Er is niks mis met basic-fit of fit for free. 

Kinderbijslag… Dus een minderjarige. Past die wel tussen het publiek van zo’n duurdere sportschool? Toen ik een tiener en daarna student was gingen we eerst naar Fit4Free en daarna Sportcity. Volgens mij wordt een tiener bij een duurdere sportschool al snel een beetje eenzaam. (Of ze voelt zich er juist helemaal thuis)

Kwalitatief is een kleine, plaatselijke sportschool wel vaak beter.

Ik weet niet hoe oud zo is, maar bij sommige sportscholen moet je minimaal 16 zijn om alleen te mogen sporten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.