Pareldelarie
01-08-2021 om 17:37
Dochter wil duur sportschoolabonnement
Dochter is gestopt met turnen en wil nu op fitness. Vond ik helemaal goed, geen gedoe meer met maaltijden in de magnetron zetten op maandagavond.
Nu heeft ze bedacht dat ze niet naar de Basic Fit of Sportcity wil want dat is niet goed genoeg. Ze wil naar een andere specifieke sportschool met alleen losse gewichten en bankjes. Die is tot drie keer zo duur!
Dochter zegt dat de andere sportscholen maar een paar losse gewichten hebben en dat machines haar niet bevallen.
Ik heb aangeboden dat ze dan maar het verschil betaalt maar ze eist dat ik haar dure abonnement betaal omdat ik kinderbijslag krijg.
Ik vind het wel belangrijk dat mijn dochter blijft bewegen. Moet ik toegeven aan dochter?
A12345
03-08-2021 om 17:10
Ayla schreef op 03-08-2021 om 17:04:
[..]
Daar gaat het misschien niet om, het lijkt mij meer om het principe te gaan dat dochter denkt dingen te kunnen eisen.
Ja, de manier waarop (eisen en dat de moeder toch kinderbijslag krijgt) verdient niet de schoonheidsprijs.
Ze had het ook netjes kunnen vragen en duidelijk uit kunnen leggen waarom Basic Fit niet goed genoeg is in plaats van iets over bankjes, wat niet klopt. Die staan er ook bij Basic Fit. En machines die je niet aanstaan, daar hoef je niet op te gaan zitten.
Turquoise
05-08-2021 om 11:41
Sportcity is echt niks en nog duur ook. Je betaalt voor reclames zodat het ledenaantal niet slinkt.
Fit4free is van dezelfde eigenaar.
Beide sportscholen zijn in opspraak gekomen omdat tijdens de lockdown je niet (buiten) kon sporten en wel moest doorbetalen.
Ik zit zelf bij een plaatselijke toko en tijdens de lockdown konden we altijd blijven sporten. Wel buiten in een tent. Er komt vast nog wel een keer een lockdown en van Sportcity en Fit4free weet je hoe ze erop reageren.
Basicfit is volgens mij vergelijkbaar met fit4free maar zit hier niet.
Kinderbijslag zie ik als een uitkering voor minderjarige burgers waar vanwege de minderjarige leeftijd de ouders bepalen wat ermee gebeurt.
impala
05-08-2021 om 12:49
Basic fit heeft de abo's direct bevroren tijdens de lockdown. Heel netjes geregeld. En ondertussen kon je wel thuis blijven sporten en de groepslessen volgen, ze hebben een hele uitgebreide app met ontzettend veel trainingen en lessen. Die kun je streamen via chromecast. Je kunt ook heel veel eigen trainingsschema's samenstellen. Het enige is het gebrek aan persoonlijk begeleiding, verder is het een prima sportschool, al is de ene vestiging luxer en groter dan de andere.
Kroketopbrood
05-08-2021 om 20:13
Het turnen had al geen goede reputatie door die misbruikschandalen. Hier om de hoek zag ik de laatste maand kinderen buitenbin groepjes handstanden doen op groene ikea-matjes. Als dat de turnles is zou ik er ook mee stoppen.
Bij de tarieven zou ik heel goed lezen om welke duur het gaat. Een twee jaars abonnement is alleen goedkoper als je er ook minstens twee jaar gaat zitten. Volgens mij is een plaatselijke sportschool juist goedkoper.
Kroketopbrood
05-08-2021 om 20:15
impala schreef op 05-08-2021 om 12:49:
Basic fit heeft de abo's direct bevroren tijdens de lockdown. Heel netjes geregeld. En ondertussen kon je wel thuis blijven sporten en de groepslessen volgen, ze hebben een hele uitgebreide app met ontzettend veel trainingen en lessen. Die kun je streamen via chromecast. Je kunt ook heel veel eigen trainingsschema's samenstellen. Het enige is het gebrek aan persoonlijk begeleiding, verder is het een prima sportschool, al is de ene vestiging luxer en groter dan de andere.
Basic fit Katwijk is heel fijn! Ik heb familie in Voorburg zitten die daar ook enthousiast over zijn, over een vestiging in Zoetermeer weer niet haha
Kim-Lian
06-08-2021 om 12:56
Je wil wel sportcity maar niet die andere. Drie keer zo duur als basic fit is, dacht jij, 45 euro. Sportcity is maandelijks 55/48/43 euro. (Goedkoopste is 2 jaar contract)(Studenten 40 euro voor een jaar)
Als je dochter niet studeert is sportcity toch duurder?
LexyChaplin
08-08-2021 om 17:12
Ik heb als kind geturnd en volgens mij was het veel te goedkoop. Die “gymjuffen” waren pubers/jonge twintigers die waarschijnlijk zijn geselecteerd op hoe hun relatie met de penningsmeester is. Op een handstand, salto op de dikke mat en een radslag op de lijn (voorbereiding balk) na komen de meesten niet verder.
Dus ik vraag me af of 45 euro per maand voor een sportschool waar je zelfstandig mag trainen wanneer je wil wel duur is.
PoolMetUitkering
09-08-2021 om 19:28
Waarom wil je dochter het verschil niet zelf betalen? Kennelijk kan ze dat wel, waarom wil je het anders?
Bilyana
16-08-2021 om 11:41
Je dochter heeft wel gelijk met dat de kinderbijslag voor haar is bedoeld. Veel kinderen komen in het kwartaal van de 18de verjaardag in de problemen omdat ze de zorgtoeslag niet kunnen betalen en de ouders het geld hebben uitgegeven en zelf een negatief saldo hebben. Die kinderen krijgen te weinig zorgtoeslag en hebben pas na drie maanden recht op andere voorzieningen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.