Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Dochter wil duur sportschoolabonnement

pff    ze vindt dat ze het kan eisen omdat je kinderbijslag krijgt. Tijd dat ze met haar beide voeten op de grond gezet wordt lijkt me. Komt een beetje verwend over...

Kinderbijslag besteed je natuurlijk niet alleen aan het sportschoolabonnement, maar ook aan kleding, school, e.d. Van alleen de kinderbijslag kun je geen kind groot brengen, dus dat argument van haar vervalt wat mij betreft. En als ze het na twee maanden wel weer heeft gezien, zit je vast aan een duur abonnement. 

Bij Basic Fit en Fit 4 Free hebben ze ook bankjes en gewichten. Bij duurdere sportscholen heb je wel meer begeleiding. 

Wat is de echte reden dat ze per se naar die sportschool gaat? Gaan vriendinnen daar ook? Die bankjes lijkt me een drogreden. Die zijn er bij Basic Fit ook. 

Pareldelarie

Pareldelarie

02-08-2021 om 15:13 Topicstarter

Bij nader inzien hebben jullie gelijk met de kosten van basic fit. Ik dacht dat het 15 euro per maand is maar het is 20. Daarom dacht ik dat de dure club precies drie keer zo duur is. 
Ik moet nog precies omrekenen hoeveel het turnen dit jaar heeft gekost. Door de Corona hebben verschillende meisjes zich ieder kwartaal uitgeschreven waardoor haar gehele groep nu is opgeheven en dochter daarom is gestopt. Alle andere groepen zijn voor kleine kinderen en is ze dus te oud voor. Met bondscontributie is het vast ergens in de 20 euro per maand geweest? 

Dus het is €35 per maand voor onbeperkt trainen? Niet duur. 

DanGun schreef op 02-08-2021 om 16:28:

45€ lijkt me dan.

Is er geen andere sportschool die er tussenin zit?

oja. Valt ook nog wel mee 

DanGun schreef op 02-08-2021 om 17:11:

oja. Valt ook nog wel mee

Ja ik zit net te denken, dat is best een normale prijs voor een niet-budget gym volgens mij. Het is geen David Lloyd ofzo.

DanGun schreef op 02-08-2021 om 16:28:

3 x € 15 = € 45. 

Als je je het financieel kunt veroorloven en je het idee hebt dat ze dit echt structureel wil gaan doen i.p.v. een opvlieging, dan doen.

Maar het is natuurlijk wel 'n ander verhaal als je elk dubbeltje om moet draaien. Dan is € 30 extra per maand iets wat je wel merkt. 

AnAppleADay schreef op 02-08-2021 om 17:06:

[..]

45€ lijkt me dan.

Is er geen andere sportschool die er tussenin zit?

45 is al best goedkoop voor een niet budget sportschool. Als er ook begeleiding is, is dat een prima prijs. Of als je er ook groepslessen of small group lessen voor krijgt. 

Sportcity is 40 euro per maand voor een 2-jaars abonnement. En kortere abonnementen zijn nog duurder. En dan betaal je voor luxe wellness die je dochter misschien niet eens gebruikt. Als die sportschool van 45 euro een “echte” sportschool is die niet te druk is en met begeleiding en goede hygiëne is zou ik niet moeilijk doen om 5 euro. 

Soraya schreef op 02-08-2021 om 19:09:

Sportcity is 40 euro per maand voor een 2-jaars abonnement. En kortere abonnementen zijn nog duurder. En dan betaal je voor luxe wellness die je dochter misschien niet eens gebruikt. Als die sportschool van 45 euro een “echte” sportschool is die niet te druk is en met begeleiding en goede hygiëne is zou ik niet moeilijk doen om 5 euro.

Ik zou daarom wel even kijken naar de motivatie waarom Basic Fit niet goed genoeg is en hoe serieus het is.

Als ze die  sportschool snel beu is, zit je in dit Sportcity voorbeeld nog wel 2 jaar vast aan maandelijks 40 euro. 

Ik vond dat de apparaten bij Basic Fit hier in de buurt dicht bij elkaar staan. Zo dicht dat ik het niet eens prettig vond daar te trainen. Ik koos voor een sportzaal met meer ruimte en ook gelegenheid voor activiteiten zoals yoga. Deze kostte €39 per 4 weken/jaarabonnement. Fijn kunnen trainen is m.i. een voorwaarde anders haak je snel af als je je bekeken voelt.
Maar bestaan er in jullie buurt ook ruimopgezette sportzalen met studentenkorting?

A12345 schreef op 02-08-2021 om 18:48:

[..]

3 x € 15 = € 45.

Als je je het financieel kunt veroorloven en je het idee hebt dat ze dit echt structureel wil gaan doen i.p.v. een opvlieging, dan doen.

Maar het is natuurlijk wel 'n ander verhaal als je elk dubbeltje om moet draaien. Dan is € 30 extra per maand iets wat je wel merkt.

Jaja dat was al gezegd. 

Je moet niks en je dochter heeft niks te eisen. Dat je kinderbijslag krijgt betekent niet dat je daarvan alles moet betalen wat zij graag wil.
Ik zou zeggen, ga samen kijken bij verschillende sportscholen en bespreek wat er fijn/niet fijn is en stel zelf een budget op wat jij graag uit wil geven aan sport. Dan kan ze de rest eventueel zelf bijleggen. Ook duidelijk maken dat je wel verwacht dat ze er ook gebruik van gaat maken en dat de financiering anders stopt. Bij een sportschool moet je toch meer discipline hebben dan bij een sport waarbij je op een vast moment een training hebt en dan ook verwacht wordt.

Soraya schreef op 02-08-2021 om 19:09:

Daar gaat het misschien niet om, het lijkt mij meer om het principe te gaan dat dochter denkt dingen te kunnen eisen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.