Pareldelarie
01-08-2021 om 17:37
Dochter wil duur sportschoolabonnement
Dochter is gestopt met turnen en wil nu op fitness. Vond ik helemaal goed, geen gedoe meer met maaltijden in de magnetron zetten op maandagavond.
Nu heeft ze bedacht dat ze niet naar de Basic Fit of Sportcity wil want dat is niet goed genoeg. Ze wil naar een andere specifieke sportschool met alleen losse gewichten en bankjes. Die is tot drie keer zo duur!
Dochter zegt dat de andere sportscholen maar een paar losse gewichten hebben en dat machines haar niet bevallen.
Ik heb aangeboden dat ze dan maar het verschil betaalt maar ze eist dat ik haar dure abonnement betaal omdat ik kinderbijslag krijg.
Ik vind het wel belangrijk dat mijn dochter blijft bewegen. Moet ik toegeven aan dochter?
Heda
01-08-2021 om 19:06
Bij de basic fit heb je ook gewoon gewichten en losse banken, volgens mij heb je dit in elke sportschool..
Wat kostte het turnen?
PriceyRook54
01-08-2021 om 19:24
In principe zou ik zeggen, dikke pech, Basic Fit of verzin wat anders.
Maar wat kostte dat turnen eigenlijk? Mijn dochters zaten daar in een ver verleden ook op en ik kan me herinneren dat dat hartstikke duur was.
Ellori
01-08-2021 om 19:55
Jij bent toch de volwassenen in huis? Ik weet niet hoe oud ze is, maar eisen? Jammer joh, ga er maar voor werken als je een duurder abonnement wilt.
famke76
01-08-2021 om 21:12
Ze eist? Nou sorry, daar hoef je bij mij niet mee aan te komen. Een goed argument wel.
Verder: wat betaal je voor het turnen? Is het een idee om een soortgelijk bedrag uit te geven aan de sportschool?
En als ze meer wil, dan moet ze er zelf ook maar wat voor doen. Baantje of klusjes.
-Mare-
01-08-2021 om 21:36
Ze eist het, toe maar.
Lekker naar SportCity/BasicFit en anders gaat ze het zelf maar betalen.
DanGun
01-08-2021 om 21:41
Basic Fit etc is bagger. Slechte begeleiding, niks voor een beginneling. Dan mag die andere gym duurder zijn, als daar goede begeleiding tegenover staat dan is ze daar beter af.
Granny71
01-08-2021 om 22:23
DanGun schreef op 01-08-2021 om 21:41:
Basic Fit etc is bagger. Slechte begeleiding, niks voor een beginneling. Dan mag die andere gym duurder zijn, als daar goede begeleiding tegenover staat dan is ze daar beter af.
Oh ja natuurlijk is ieder filiaal precies hetzelfde.
Tango
01-08-2021 om 23:14
Granny71 schreef op 01-08-2021 om 22:23:
[..]
Nou volgens mij wel hoor. Dochter hier zit ook bij Basic. Ze is een tijdje met mij mee geweest naar de plaatselijke sportschool met begeleiding etc. maar vond die te duur. Ze ging dus terug naar Basic, waar ze eerder heeft gesport. Had er al best snel weer spijt van, ze vindt het er druk, ongezellig etc. Ze wil nu als haar jaarabonnement afgelopen is toch weer naar de andere sportschool. Nou is die niet 3 keer zo duur als Basic hoor, voor een kaal abonnement betaal je 6 euro meer dan bij Basic volgens mij. Ik heb dan nog groepslessen en Egym erbij, dat maakt het duur. Zij hoeft dat niet perse en heeft die 6 euro extra er dus nu wel voor over.
Ik vind een sportschool die 70 euro per maand vraagt wel erg duur hoor, maar het ligt er natuurlijk ook aan wat je ervoor krijgt.
impala
01-08-2021 om 23:37
watertoren schreef op 01-08-2021 om 18:07:
[..]
[..]
Die begeleiding kun je wel krijgen bij basic fit maar daar moet je wel extra voor betalen. Ik ben een tijdje stil lid dus eigenlijk sponsor geweest van basic fit.
Dat kan wel, maar dat betekent in feite dat je een personal trainer in moet huren. En dat is duurder dan een duurdere sportschool.
impala
01-08-2021 om 23:39
En je moet idd 16 zijn om lid te mogen worden. Eerlijk gezegd zie er er nooit 16 jarigen, iedereen is of lijkt minstens 18.
impala
01-08-2021 om 23:43
Granny71 schreef op 01-08-2021 om 22:23:
[..]
Qua begeleiding wel. Die is er niet, nooit. Niet gratis in elk geval. Dat is het concept. Maar verder is er heel veel verschil qua grootte, drukte en hoe luxe (of juist niet!) het er is.
Soraya
02-08-2021 om 00:39
Ik heb vroeger zelf jaren geturnd (7-14 jaar) en het stond op mijn school bekend als goedkope sloebersport. Meeste meisjes stoppen rond een jaar of 10 en de paar overgebleven fanatiekelingen, die niet in de selectie zaten, kwamen er vooral voor de gezelligheid. Echt trainen met een doel zat er niet in, het was vaker anderhalf uur rondhangen. Ik ben er uiteindelijk vanaf gegaan omdat ik een van de oudste leden was geworden en inzag dat het tijdsverspilling is. De seniorengroep was alles van 11 jaar en ouder.
Ik zou als ouder wel investeren in een goede sportlocatie voor je dochter. Alleen, als het zo duur is en je wellicht voor langer dan een maand eraan vast zit, hoe controleer je of ze wel naar de sportschool gaat?
GinnyTwijfelvuur
02-08-2021 om 01:05
En? Die kinderbijslag dekt de kosten van de sportschool.
Ik zou zeggen: dan is die voortaan voor jou en mag je daarvan lekker zelf je sportschool betalen.
En vast nog een heleboel meer, want dit slaat natuurlijk nergens op.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.