Op deze leuke gezinscamping kan je kind eindeloos spelen en jij écht ontspannen - lees hier meer
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Bij vriendje slapen

Een havodiploma heb je nodig om naar een hbo-opleiding te kunnen gaan en een propedeuse om die te kunnen vervolgen. Niet voor een relatie. Wat een onzin toch weer.
Mijn moeder mocht in haar tijd de verkering wel mee naar huis nemen. Niet slapen want dat was toen gewoon zo. Maar ze mocht pas mer mijn vader trouwen als ze eerst haar (universitaire) studie had afgemaakt. Dat heeft haar veel voordeel opgeleverd in haar verdere leven. Maar gelukkig mocht ze ook leren hoe een relatie moet. Anders was het ook niks geworden met mijn vader.

Deze jongen heeft veel problemen met zijn vader, niet met zijn moeder. Het komt op mij niet echt over als een liefdevolle situatie daar waarin de ouders hun kind laten leren en voorleven hoe je volwassen wordt.

Daglichtlamp schreef op 28-12-2024 om 19:06:

Dit is hetzelfde vriendje als waar je eerder over schreef? Dat vriendje dat eigenlijk geen tijd voor haar maakt? Gebruikt hij zijn ouders niet gewoon als excuus?

Klinkt inderdaad meer of hij daar zelf ook geen zin in heeft. Heeft die jongen gezegd dat hij wil blijven eten/slapen?

Daglichtlamp schreef op 28-12-2024 om 19:06:

Dit is hetzelfde vriendje als waar je eerder over schreef? Dat vriendje dat eigenlijk geen tijd voor haar maakt? Gebruikt hij zijn ouders niet gewoon als excuus?

O wat goed dat je die link legt! Dit is al het derde topic over deze relatie... Probleem ligt nu ineens niet meer bij die jongen maar bij zijn ouders. Maar resultaat blijft hetzelfde, hij vindt haar geen prioriteit. Het is aan dochter om hier mee om te gaan. Volgens mij accepteert dochter de situatie veel meer dan haar moeder. Ik vraag me af of dat gezond is

Pfff, vermoeiend weer dit. Het is dus niet het hele verhaal.
Maar die reactie over een havodiploma blijf ik onzin vinden. 

kan het niet zo zijn dat die jongen dat zelf niet wil en hij dat lastig vindt om te zeggen en daarom van zijn ouders mag zeggen dat het van hun niet mag, juist om het hem niet moeilijk te maken, maar juist om hem te ondersteunen?

En ineens lees ik dat TO denkt dat hij dan serieuze consequentie thuis te wachten staat....hoezo dit ineens?
Maar als dat echt is, dan melden dit.

Joszy schreef op 29-12-2024 om 07:58:

[..]

O wat goed dat je die link legt! Dit is al het derde topic over deze relatie... Probleem ligt nu ineens niet meer bij die jongen maar bij zijn ouders. Maar resultaat blijft hetzelfde, hij vindt haar geen prioriteit. Het is aan dochter om hier mee om te gaan. Volgens mij accepteert dochter de situatie veel meer dan haar moeder. Ik vraag me af of dat gezond is

Dit

Vriendje wou alleen eens in de 2 weken afspreken en dan gingen ze naar haar kamer. Dat kan ik geen verkering noemen....

Dus als ik het goed gelezen heb, hebben ze wel seks (mag wel/doen ze stiekem), maar eten ze niet samen (mag niet/doen ze niet stiekem). Daar klopt iets niet, dat lijkt me wel duidelijk. Ik zou daar ook een niet-pluis-gevoel van krijgen. 
Maar wat kun je doen, behalve je dochter weerbaarder maken?

Er van uitgaand dat het verhaal klopt aangezien we de andere kant niet horen...
Kunnen wij ervan vinden wat we willen maar bepalen de ouders van deze jongen toch echt de regels.
Als dit dezelfde relatie is als de jongen die dochter niet als prioriteit stelt kan het ook zomaar zijn dat deze jongen nog meerdere "relaties" heeft.
Ik kan me dan zo voorstellen dat zijn ouders er weinig trek in hebben dat er dagelijks/wekelijks een van de relaties aanschuift en/of blijft slapen bij hun 17-jarige zoon.

ik zou je dochter vooral leren en ontdekken wat zij belangrijk vindt in haar relatie.
 Dus buiten deze jongen, hoe zou haar ideale relatie eruit zien? En wat zijn de mogelijkheden als ze merkt dat ze niet heeft wat ze zo graag wilt? En wat zijn de mogelijkheden als diverse gesprekken hierover de situatie niet veranderen? Wat laat hij zien? En niet, wat hij zegt...heeft ze het idee dat over een maand deze relatie wel de gewenste relatie is? Zo niet, wat kan je dan doen?

Naminokurashi schreef op 28-12-2024 om 21:53:

[..]

Nee, ik woon allang niet meer thuis. Maar als iets mijn ouders niet bevalt wat ik doe of zeg in hun bijzijn dan kan ik alsnog die knal voor mij kop krijgen. Bv een grote mond oid. En dan niet alleen van mijn moeder, maar ook van mijn vader.

Wat verdrietig. Kom jij nog bij je ouders? 

krulliebollie schreef op 29-12-2024 om 21:24:

[..]

Wat verdrietig. Kom jij nog bij je ouders?

Ja

TanteTheelepel schreef op 28-12-2024 om 22:23:

Ik wil heel graag reageren omdat ik vooral berichten zie dat het gek en ouderwets is en ik en wat tegenwicht wil bieden.

Ik kan me eigenlijk wel goed inbeelden dat de ouders van de jongen niet zitten te wachten op een vriendin thuis op deze leeftijd. Ze zijn jong en kunnen overdag al doen wat ze willen. Wat voegt de avond dan nog toe? Misschien ben ik ouderwets, maar ik hoef echt niet alle scharrels/flings/dates/relaties/hoe je het wil noemen over de vloer te hebben. Op die leeftijd is alles serieus, maar kan het ook na 2 maanden weer klaar zijn. Bij mijn ouders thuis gold de regel; eerst een tenminste een havo-diploma en daarna mag je thuis komen met iemand, mits dit iemand is met wie je serieus een relatie en toekomstplannen hebt. Degene die je meenam moest ook tenminste 1 diploma hebben. Maw je bent dan wat ouder en hopelijk verstandiger over wat je mee naar huis neemt. En dat is een regel die ik ook wil doorvoeren

Heel bijzonder dit. Wil je niet liever zelf een partner voor je kind uitzoeken? Het kan toch niet zo zijn dat een 17-jarige zelf over wat dan ook kan beslissen, laat staan met wie hij of zij verkering wil?

1950 belde, die willen hun opvattingen terug.

AnnaPollewop schreef op 30-12-2024 om 08:52:

[..]

1950 belde, die willen hun opvattingen terug.

😂😂😂😂

Blij dat dat bij mij thuis niet de opvatting was, dan had ik nooit een vriendje mee mogen nemen, ik heb namelijk geen havodiploma. Echt pffff wat een onzin.
Mijn kinderen (13 en 11 nu) mogen meenemen wie ze willen tegen de tijd dat relaties een onderwerp zijn of worden in hun levens en die mogen ook zeker mee eten en blijven slapen. Mocht ik gelukkig thuis ook altijd vroeger en dat was erg fijn. Hoefde niets stiekem te gebeuren. Uiteraard mocht school er niet onder te lijden hebben, dat lijkt me logisch. Maar eerst een havodiploma, kom op zeg! Mijn kinderen zijn beiden vmbo-ers en geen havisten, zijn die minder dan en hebben die geen recht op een relatie die thuis mag komen daardoor? Ouderwetse opvattingen zeg. 

Ik snap die ouders op zich wel. Als die jongen maar 1 keer in de 2 weken je dochter ziet kan je het niet echt een verkering noemen. Dus bij elkaar slapen zou ik dan ook niet willen. Eten vind ik een beetje apart. Want ik neem aan dat die ouders dan ook mee-eten. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.