Summertime
28-12-2024 om 18:11
Bij vriendje slapen
dochter van 16 heeft een jaar verkering met jongen van 17.
dochter praat heel open over de relatie met mij. Haar vriend mag van zijn ouders niet bij ons eten of slapen en zij mag dit van zijn ouders ook niet daar. Ze vinden hun daar veel te jong voor. Ze vindt dit spijtig want ze ziet bii haar vriendinnen dat deze meisjes wel welkom zijn in het gezin van de jongen. Wij hebben een heel gezellig gezin en zou de jongen graag wat meer opnemen in ons gezin maar dit mag/kan niet owv zijn heel strenge ouders.
wat is jullie advies ?
Courage
28-12-2024 om 18:22
Komt hij wel overdag bij jullie?
Anders daar eerst maar eens mee beginnen?
Summertime
28-12-2024 om 18:26
jaja hij komt overdag bij ons. Hij mag enkel niet eten of slapen bij ons.( en omgekeerd)
Mag ook niet met ons gaan eten ofzo. Hij is ook al een keerje gaan shoppen met ons gezin maar moet dan voor etenstijd thuis zijn.
Kimdekim
28-12-2024 om 18:42
Ik sta te kijken dat dit nog bestaat eerlijk gezegd. Wat zielig voor die jongen en voor je dochter.
Schemerlampje
28-12-2024 om 18:44
Niet slapen snap ik nog wel, maar waarom mogen ze niet bij elkaar eten?
Summertime
28-12-2024 om 19:00
ja ik vind het ook zielig voor hun. Maar wou weten dat dit enkel mijn visie is of niet.
Ik heb zijn ouders ik de vluchte even ontmoet. 1 minuut ofzo.
Ze vinden hem veel te jong voor liefjes. Ze mag er overdag wel komen.
waarom niet eten weet ik niet.
Ik weet het ook niet juist waarom..daarom jullie advies
IMI-x2
28-12-2024 om 19:00
Zou het helpen als jullie eerst eens kennismaken met zijn ouders? Zo kunnen ze jullie een beetje leren kennen en inschatten of jullie "goed volk" zijn.
Daglichtlamp
28-12-2024 om 19:06
Dit is hetzelfde vriendje als waar je eerder over schreef? Dat vriendje dat eigenlijk geen tijd voor haar maakt? Gebruikt hij zijn ouders niet gewoon als excuus?
Roos57
28-12-2024 om 19:07
Hebben ze financiële problemen? Extra iemand aan tafel kost dan geld.
Vinden ze jou dochter wel leuk ? Doen ze aardig tegen haar als ze er is ?
Summertime
28-12-2024 om 19:10
ja heb ik ook gedacht. Maar ze willen met ons niets te maken hebben : veel te jong voor liefjes en zeker om hun ouders te ontmoeten.
We hebben veel gemeenschappelijke ( verre) vrienden dus ik denk wel dat ze hopelijk 😉 weten dat we goed volk zijn. Dochter is op zich ook wel een goede partij ( zou ik denken). Is een braaf meisje, toegewijd aan haar studies, doet vrijwilligerswerk,… moeder lijkt haar wel graag te hebben zegt ze.
Marty1984
28-12-2024 om 19:11
Straf dat ze het al een jaar volhouden als zijn ouders zo strikt zijn.
Wanneer staan ze wel open voor dat één van de twee blijft eten bij de andere?
Hoe oud moet hij zijn? Hoe lang moeten ze samen zijn?
Wat als hij zegt dat hij met vrienden naar de film gaat en bij de MacDo stopt?
Ik wil best nog begrijpen dat ze niet zitten te wachten op overnachtingen. Maar "voor het avondeten thuis" is toch wel erg geschift bij een 17-jarige. En ook vreemd dat hij daar niet tegen rebelleert.
Summertime
28-12-2024 om 19:25
is een brave jongen die mij eerlijk lijkt tov ouders. Dat apprecieer ik eigenlijk wel. Ik heb ook al eens stiekem gedacht : misschien moet hij wel eens liegen thuis.
Super strenge vader.. ik denk dat hij gewoon niet durft rebelleren. Ik zou ook rebelleren in die situatie denk ik.
echter denk ik ook dat hij een beetje ‘ gebrainwashed’ is door die opvoeding.
Is idd niet altijd eenvoudig in de relatie.
Dochter zegt : Hier kan hii zelf niet aan doen.. is al zo erg voor hem.
Ze zegt : Op Sommige gebieden Mag hij niets. Andere gebieden mag Hij alles.
Beetje Gebrainwasht gedurende Opvoeding.
ik vind het zielig voor beide en zou het nog zieliger vindne als dit leidt tot einde relatie.
Kikki39
28-12-2024 om 19:33
dat slapen kan ik me best wel voorstellen hoor, maar je zegt dat ze al een jaar verkering hebben, nou dan lijkt me het best een tijd om te komen eten. Je doet er weinig aan. Wat zou de leeftijd dan zijn wanneer het wel zou mogen? En denken de ouders dat ze nu niet met elkaar naar bed gaan ofzo? Dan gebeurt het wel ergens anders.
absor
28-12-2024 om 20:00
niet mee bemoeien. Dit is tussen hem en zijn ouders en hij moet daar een weg in vinden. En of je dochter het de gehoorzaamheid van haar vriend aan zijn ouders accepteert of prima vind moet zij zelf bepalen.
ze weet nu dat dit een jongen is die netjes naar zijn ouders luistert, dat kan positief zijn maar kan ook negatief zijn. Het oordeel is aan haar.
Naminokurashi
28-12-2024 om 20:25
Marty1984 schreef op 28-12-2024 om 19:11:
Straf dat ze het al een jaar volhouden als zijn ouders zo strikt zijn.
Wanneer staan ze wel open voor dat één van de twee blijft eten bij de andere?
Hoe oud moet hij zijn? Hoe lang moeten ze samen zijn?
Wat als hij zegt dat hij met vrienden naar de film gaat en bij de MacDo stopt?
Ik wil best nog begrijpen dat ze niet zitten te wachten op overnachtingen. Maar "voor het avondeten thuis" is toch wel erg geschift bij een 17-jarige. En ook vreemd dat hij daar niet tegen rebelleert.
Ik moest op die leeftijd toch echt wel voor het avondeten thuis zijn. En rebelleren? Dat kwam niet in mij op, want dan kon ik een knal voor mijn kop krijgen . Zo oud als ik ben kan ik dat nog steeds krijgen.