Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Veel stress van ex


BlueFawn schreef op 19-02-2022 om 17:33:

[..]

Best gek dat iemand bewust haar best doet om zwanger te raken van een blower van wie zij dit gedrag blijkbaar twee jaar lang heeft geaccepteerd en zij hem daarmee kennelijk geschikt achtte als vader voor haar kind. Wake up meid, zij heeft deze draak zelf ook gekozen als vader van haar kind en met hem heeft ze het dus te doen, iemand die zelf de weg vind naar verslavingszorg en een kliniek weet waarschijnlijk prima welke wegen te bewandelen om erkenning en omgang te krijgen.

Best gek van iemand, die een kind heeft erkend bij een aan alcohol verslaafde moeder. Maar niet co ouderschap wilde met haar, nadat je eindelijk erkenning hebt gekregen over een kind dat biologisch niet van jou is!

Wellicht heeft zij een terugval, gezien je laatst zei dat ze al een aantal weken droog stond. Of moe omdat de jongen elke nacht bij mama in bed wil slapen (logisch na alles) of je mist je ex, waar je een kind mee wou en dat niet lukte. Dat je nu zo ontzettend aanwezig bent.

Ik hoop voor jullie dat het mettertijd rustiger wordt op alle vlakken, maar dat jij nu zo ontzettend hamert op andere forumleden is niet normaal.

BlueFawn schreef op 19-02-2022 om 19:01:

[..]

Ze had zich op zn minst kunnen verdiepen in het fenomeen verslaving en hoe daar vanaf te komen. Had waarschijnlijk een boel verduidelijkt. Afkicken voor een paar maanden zegt niet veel. Het is meer een meerjarenplan. Je kunt natuurlijk proberen om alles op hem af te schuiven maar ik zou wel in gedachten houden dat zij hem tot enkele weken geleden blijkbaar nog prima geschikt vond als vader, ik lees ook niet dat hij geen vader wil zijn maar vooral dat zij veel verwacht van hem.

ja dit dus, de moeder van het kind dat jij hebt erkend!
Jij had je kunnen verdiepen...

Je gooit al jou 'shit' bij andere TO'S neer lijkt het wel. Wellicht is een goede psycholoog beter voor jou, om met je problemen om te gaan.

Catwoman

Catwoman

22-02-2022 om 18:01 Topicstarter

Ik heb vandaag de uitslag gekregen van de nipttest, deze is gelukkig goed. Dus de baby mag blijven Ik heb voor morgenavond afgesproken met de vader om dingen te bespreken. Ik vind het wel spannend, ik heb hem een maand niet gezien. Ik ga voor mezelf nog even dat dingen op papier zetten wat ik wil zodat ik een leidraad voor het gesprek heb

Ik zou niet teveel zeggen en bedenken en organiseren.
Alleen datgene waar jij echt iets nodig hebt of wilt. Of juist op vragen of wensen van hem) je grenzen aangeven.
Niet dingen voor hem regelen of makkelijk maken of hem tegemoet komen.
 Laat hem maar komen.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

22-02-2022 om 18:51

Het is best verstandig om je voor te bereiden, maar denk daarbij puur aan jezelf. Wat wil ík. Je kunt ter voorbereiding verzinnen wat hij mogelijk gaat vragen of eisen. Daar verzin je dan al je reactie op en die reactie stop je in je denkbeeldige ladenkastje. Als hij dan inderdaad met zijn punt aankomt dan voel je je er niet door overvallen. En als hij er niet mee aankomt, dan is dat nog beter. Dan hoef je er ook niks over te zeggen. En evenzo kun je je ladenkastje vullen met wat jíj wil en je daarbij ook voorbereiden op zijn reactie. Maar waak ervoor om te gaan nadenken voor hem. Dat is zijn taak. Jij mag, en moet, je richten op jezelf. 

Veel succes gewenst. 

Catwoman

Catwoman

22-02-2022 om 21:30 Topicstarter


niet_rechts schreef op 22-02-2022 om 18:51:

Het is best verstandig om je voor te bereiden, maar denk daarbij puur aan jezelf. Wat wil ík. Je kunt ter voorbereiding verzinnen wat hij mogelijk gaat vragen of eisen. Daar verzin je dan al je reactie op en die reactie stop je in je denkbeeldige ladenkastje. Als hij dan inderdaad met zijn punt aankomt dan voel je je er niet door overvallen. En als hij er niet mee aankomt, dan is dat nog beter. Dan hoef je er ook niks over te zeggen. En evenzo kun je je ladenkastje vullen met wat jíj wil en je daarbij ook voorbereiden op zijn reactie. Maar waak ervoor om te gaan nadenken voor hem. Dat is zijn taak. Jij mag, en moet, je richten op jezelf.

Veel succes gewenst.

Dank je wel! Ja ik ga geen dingen voor hem bedenken, hij moet zelf met oplossingen komen. Ik ga in ieder geval zeggen dat ik er niet mee akkoord ga om alles op te schrijven wat ik voor de baby moet kopen. Hij moet zelf dan maar bedenken hoe hij dat anders gaat doen

Veel succes, maar ik vind dat je nu al te veel doet,, Laat die loser los en ga voor je kind. Liever geen vader, als een met problemen

Ted68 schreef op 22-02-2022 om 23:51:

Veel succes, maar ik vind dat je nu al te veel doet,, Laat die loser los en ga voor je kind. Liever geen vader, als een met problemen

Dat vind ik ook. En praatjes (van hem) vullen geen gaatjes. Hij weet wat 'm te doen staat. Althans, hij zou dat moeten weten. 

Catwoman

Catwoman

23-02-2022 om 21:22 Topicstarter

Het was een vrij kort maar duidelijk gesprek. Ik heb gezegd dat ik niet alles wil voorschieten voor de baby. Hij zegt dat hij wel wil mee betalen en dat hij eind van de week geld gaat overmaken als hij zijn salaris heeft. Ik ben heel benieuwd. We hebben afgesproken dat mijn moeder bij de volgende echo mee gaat omdat die tijd weer lastig is met zijn werk. De keer daarna wil hij wel mee. Hij begon weer over de relatie, ik heb gezegd dat ik geen toekomst zie. Verder heb ik het daarbij gelaten

Catwoman

Catwoman

27-02-2022 om 16:24 Topicstarter

Catwoman schreef op 23-02-2022 om 21:22:

Het was een vrij kort maar duidelijk gesprek. Ik heb gezegd dat ik niet alles wil voorschieten voor de baby. Hij zegt dat hij wel wil mee betalen en dat hij eind van de week geld gaat overmaken als hij zijn salaris heeft. Ik ben heel benieuwd. We hebben afgesproken dat mijn moeder bij de volgende echo mee gaat omdat die tijd weer lastig is met zijn werk. De keer daarna wil hij wel mee. Hij begon weer over de relatie, ik heb gezegd dat ik geen toekomst zie. Verder heb ik het daarbij gelaten

Nou ik heb geen geld van hem ontvangen. Daar was ik al een beetje bang voor. Ik ga er verder ook niet meer om zeuren, ik heb er nu al 2x om gevraagd. Als hij niet eens de moeite neemt om zich aan de afspraak te houden dan hoeft hij van mij ook niets meer te verwachten. Ik ga het dan wel alleen doen. Deze teleurstelling elke keer doet me geen goed 😢

Catwoman schreef op 27-02-2022 om 16:24:

[..]

Nou ik heb geen geld van hem ontvangen. Daar was ik al een beetje bang voor. Ik ga er verder ook niet meer om zeuren, ik heb er nu al 2x om gevraagd. Als hij niet eens de moeite neemt om zich aan de afspraak te houden dan hoeft hij van mij ook niets meer te verwachten. Ik ga het dan wel alleen doen. Deze teleurstelling elke keer doet me geen goed 😢

Hoe ontzettend moeilijk en naar ook, ik denk dat dat de enige manier is om dit te doen. Hij laat keer op keer zien zich niet aan de afspraken te kunnen of willen houden. Dus als je dit kind wilt, kun je niet op hem rekenen als vaste en betrouwbare waarde in diens leven. 

Ik zou voor jezelf dan ook nadenken hoe je het contact met hem wilt laten verlopen, omdat elke afspraak op een teleurstelling kan uitlopen. Ik zou het dus vooral vanuit hem laten komen, al is ook dat geen garantie dat hij zich wel aan zijn beloftes houdt.

Catwoman

Catwoman

27-02-2022 om 17:28 Topicstarter

Lollypopje schreef op 27-02-2022 om 16:27:

[..]

Hoe ontzettend moeilijk en naar ook, ik denk dat dat de enige manier is om dit te doen. Hij laat keer op keer zien zich niet aan de afspraken te kunnen of willen houden. Dus als je dit kind wilt, kun je niet op hem rekenen als vaste en betrouwbare waarde in diens leven.

Ik zou voor jezelf dan ook nadenken hoe je het contact met hem wilt laten verlopen, omdat elke afspraak op een teleurstelling kan uitlopen. Ik zou het dus vooral vanuit hem laten komen, al is ook dat geen garantie dat hij zich wel aan zijn beloftes houdt.

Ja ik denk dat ik het nu laat en geen contact meer met hem zoek. Als ik hem nu ga appen om te zeggen dat ik het geld niet heb gehad dan komt hij vast weer met smoesjes aan en die heb ik al vaker gehoord. Ik ga hem donderdag ook niet op de hoogte brengen als ik de echo heb gehad. Hij kan nu niets meer van mij verwachten

Ik zou inderdaad niets meer van hem verwachten, juist om teleurstelling te voorkomen. Als je geen verwachtingen hebt, is alles wat hij wel doet een positieve verrassing (of juist negatief). Steeds dingen beloven en niet nakomen, daar heb je niks aan en kun je niet op bouwen en je kindje ook niet.

Catwoman

Catwoman

01-03-2022 om 09:16 Topicstarter

MamaE schreef op 27-02-2022 om 19:51:

Ik zou inderdaad niets meer van hem verwachten, juist om teleurstelling te voorkomen. Als je geen verwachtingen hebt, is alles wat hij wel doet een positieve verrassing (of juist negatief). Steeds dingen beloven en niet nakomen, daar heb je niks aan en kun je niet op bouwen en je kindje ook niet.

Dat is waar. Het doet me alleen erg veel pijn dat hij me zo laat vallen. Ik ben al erg verdrietig van de relatie die nu over is en nu laat hij me ook nog eens zitten met de baby. Het lijkt wel alsof ik niets voor hem beteken en hij nooit om mij gegeven heeft 😢

Catwoman schreef op 01-03-2022 om 09:16:

[..]

Dat is waar. Het doet me alleen erg veel pijn dat hij me zo laat vallen. Ik ben al erg verdrietig van de relatie die nu over is en nu laat hij me ook nog eens zitten met de baby. Het lijkt wel alsof ik niets voor hem beteken en hij nooit om mij gegeven heeft 😢

Hij is niet voor niks ooit een relatie met je aangegaan en voor jou afgekickt. Maar op dit moment staan de drugs op 1, 2 en 3 helaas, terwijl jij en de baby daar zouden moeten staan. Daar mag je best verdriet om hebben. Het is geen makkelijke situatie. Ga dat niet wegstoppen, maar laat het er gewoon zijn. Knuffel voor jou en je kindje!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.