Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Veel stress van ex


Catwoman schreef op 01-03-2022 om 09:16:

[..]

Dat is waar. Het doet me alleen erg veel pijn dat hij me zo laat vallen. Ik ben al erg verdrietig van de relatie die nu over is en nu laat hij me ook nog eens zitten met de baby. Het lijkt wel alsof ik niets voor hem beteken en hij nooit om mij gegeven heeft 😢

Hij heeft zeker om je gegeven. Het is de verslaving die het nu overneemt. Daar kun jij niets aan doen en het is heel goed dat je daar afstand van neemt om voor jezelf en je kind te kunnen zorgen, maar laat deze ziekte niet de mooie herinneringen van je afnemen, want daarmee doe je jezelf tekort. 


Het is waarschijnlijk de verslaving, maar het kan ook gewoon zijn dat hij de breuk en de situatie ingewikkeld vind en de keuze maakt om zijn hoofd in het zand te steken en nu dus niet thuis geeft. Het kan zo veel zijn, je kan niet in zijn hoofd kijken. 
Ik denk dat je er goed aan doet om niet meer naar het geld te vragen. Hij weet dat hij een belofte gedaan heeft en hij weet dat hij die niet is nagekomen en hij weet dat hij ook niet contact met je op heeft genomen waarom hij die belofte niet is nagekomen. 
Het enige wat jij kan doen is je focussen op je eigen leven met je kind en verder gaan en zelf wel betrouwbaar zijn. 

Catwoman

Catwoman

01-03-2022 om 18:29 Topicstarter

Dank jullie wel voor de lieve reacties! Ik probeer mezelf ook maar voor te houden dat de verslaving nu de controle over hem heeft en hij daarom zo doet. En dat hij wel van me houd maar nu niet bij zijn gevoelens kan omdat hij alles weg blowt

Catwoman schreef op 27-02-2022 om 16:24:

[..]

Nou ik heb geen geld van hem ontvangen. Daar was ik al een beetje bang voor. Ik ga er verder ook niet meer om zeuren, ik heb er nu al 2x om gevraagd. Als hij niet eens de moeite neemt om zich aan de afspraak te houden dan hoeft hij van mij ook niets meer te verwachten. Ik ga het dan wel alleen doen. Deze teleurstelling elke keer doet me geen goed 😢

Er zit niks anders op. 

Hij heeft zijn prioriteiten niet op orde en hij komt zijn eigen toezeggingen niet na. Da's een hele vervelende combinatie.

Als je in een procedure sterker wilt staan als hij aanspraak maakt op omgang, erkenning, gezag of wat dan ook, dan kan het helpen als je wel zorgt dat je bewijs hebt (appverkeer, mails, sms'jes) van afspraken die jullie gemaakt hebben en ook de bevestiging door jou dat hij zich niet aan zijn afspraak heeft gehouden, als hij het zelf al niet gemeld heeft.

Je hoeft in zo'n berichtje dus niet boos te reageren, of weer te vragen of hij toch wil betalen. Nee, enkel aan hem bevestigen dat hij zich weer (of voor de zoveelste keer) niet aan een afspraak/toezegging van hem heeft gehouden.

Verzamel de concrete voorbeelden maar vast. 
Als je in eerdere situaties waarin hij zijn afspraken niet nakwam dat niet aan hem hebt bevestigt, dan kan je overwegen het nu te doen voor wat betreft het niet betalen onder verwijzing naar eerdere situaties en die ook vast concreet op te sommen.

Als hij dan niet ontkennend reageert, heb je in elk geval iets.

Sterkte met de hele situaties. Echt vervelend voor jou.

Ben wel benieuwd hoe je echo was, na alle ellende! Heb je de echo al gehad?

Catwoman

Catwoman

03-03-2022 om 19:49 Topicstarter

Mamame schreef op 03-03-2022 om 12:17:

Ben wel benieuwd hoe je echo was, na alle ellende! Heb je de echo al gehad?

Wat lief dat je er naar vraagt! Ik had vandaag de 13 weken echo inderdaad. Alles was gelukkig goed 😊 Geen afwijkingen te zien. Alles groeit goed due ik ben helemaal blij! Mijn ex heeft niet eens gevraagd hoe het is gegaan, ik ga hem ook niets sturen

Catwoman schreef op 03-03-2022 om 19:49:

[..]

Wat lief dat je er naar vraagt! Ik had vandaag de 13 weken echo inderdaad. Alles was gelukkig goed 😊 Geen afwijkingen te zien. Alles groeit goed due ik ben helemaal blij! Mijn ex heeft niet eens gevraagd hoe het is gegaan, ik ga hem ook niets sturen

Wat fijn dat alles goed gaat.

En groot gelijk dat je hem niks laat weten. Laat het maar van hem komen als hij wat wil. Jij hebt hem niet nodig.

Fijn dat alles goed gaat! Ik zou je ex ook niks sturen, als hij interesse heeft, is het aan hem om die te tonen door er naar te vragen.

Blij dat alles qua kind goed gaat.

Ex lijkt mij oud genoeg om zelf uit zijn pijp te komen als hij iets wil weten.
Al helemaal als hij jou onlangs nog gezien heeft.

Fijn dat de echo er goed uit zag!  Had je iemand meegenomen of was je er alleen naartoe gegaan. Hoe voel je je afgezien van de situatie met je ex? 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

04-03-2022 om 06:16

Catwoman schreef op 03-03-2022 om 19:49:

[..]

Wat lief dat je er naar vraagt! Ik had vandaag de 13 weken echo inderdaad. Alles was gelukkig goed 😊 Geen afwijkingen te zien. Alles groeit goed due ik ben helemaal blij! Mijn ex heeft niet eens gevraagd hoe het is gegaan, ik ga hem ook niets sturen

Verdrietig dat het zo loopt met je ex. Ik kan me voorstellen dat het toch steekt. Heb je familie of vrienden om je heen die zich wel bekommeren over jou en over de baby?

Catwoman

Catwoman

04-03-2022 om 11:53 Topicstarter

Ninoea schreef op 04-03-2022 om 00:43:

Fijn dat de echo er goed uit zag! Had je iemand meegenomen of was je er alleen naartoe gegaan. Hoe voel je je afgezien van de situatie met je ex?

Mijn moeder was mee gegaan. Dat had ik al geregeld omdat mijn ex niet kon beloven dat hij erbij zou zijn. Buiten de situatie met mijn ex om voel ik me heel goed. Lichamelijk geen klachten meer

Catwoman

Catwoman

04-03-2022 om 11:59 Topicstarter

niet_rechts schreef op 04-03-2022 om 06:16:

[..]

Verdrietig dat het zo loopt met je ex. Ik kan me voorstellen dat het toch steekt. Heb je familie of vrienden om je heen die zich wel bekommeren over jou en over de baby?

Ja klopt! Ik had het zo graag anders gezien. Het had fijn geweest om dit samen te doen. Ja gelukkig heb ik veel familie en vrienden die me steunen. Ook mijn schoonfamilie helpt me veel en staat achter mijn beslissing. Zij zijn ook niet blij met zijn gedrag en begrijpen ook helemaal niet waar hij mee bezig is. Hij houd ook al het contact met zijn familie af omdat hij zelf ook wel weet dat hij dan de wind van voren krijgt

niet_rechts schreef op 04-03-2022 om 06:16:

[..]

Verdrietig dat het zo loopt met je ex. Ik kan me voorstellen dat het toch steekt. Heb je familie of vrienden om je heen die zich wel bekommeren over jou en over de baby?

Ja, is vervelend. Klinkt misschien raar, maar beter dat je nu weet wat je aan hem hebt (niks) dan wanneer het kind er is. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.