Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Veel stress van ex


BlueFawn schreef op 19-02-2022 om 13:45:

[..]

Je moet uiteraard wel in het belang van je kind denken, niet aan je eigen belang als moeder. En eisen dat iemand afkickt kan in een relatie maar niet daarbuiten, dan heb je daar niet zoveel meer over te zeggen.

Het is niet in het belang van het kind om te verblijven bij een vader die buiten zijn werk enkel blowend op de bank ligt. Noch om in een huis te verblijven waar drugs aanwezig zijn. 

Eisen dat iemand afkickt kan inderdaad niet, maar het kan wel een voorwaarde zijn voor omgang met het kind. Omdat het niet in het belang van het kind is om omgang te hebben met iemand die zoveel drugs gebruikt. Dat is geen voorbeeldfunctie.
Dus als hij niet wil afkicken is het ook prima, maar dan kan hij ook geen vaderrol vervullen. Dat staat los van dat het kind weet dat hij de papa is.

MamaE schreef op 19-02-2022 om 14:35:

[..]

Het is niet in het belang van het kind om te verblijven bij een vader die buiten zijn werk enkel blowend op de bank ligt. Noch om in een huis te verblijven waar drugs aanwezig zijn.

Eisen dat iemand afkickt kan inderdaad niet, maar het kan wel een voorwaarde zijn voor omgang met het kind. Omdat het niet in het belang van het kind is om omgang te hebben met iemand die zoveel drugs gebruikt. Dat is geen voorbeeldfunctie.
Dus als hij niet wil afkicken is het ook prima, maar dan kan hij ook geen vaderrol vervullen. Dat staat los van dat het kind weet dat hij de papa is.

De vaderrol bij hem thuis laten vervullen zou ik voorlopig niet doen.

Wat hij wel kan als kind geboren is is af en toe een uur, een middag of een avond langskomen of bezoek onder toezicht aanvragen.

(Sowieso lijkt het mij 3 maal niets om als je uit elkaar bent een pasgeboren baby vanaf week 1 mee te geven met de vader. Daar zal de rechter ook eerst beginnen met bezoekjes bij moeder thuis. Al was het maar omdat pa geen borstvoeding kan geven.)

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

19-02-2022 om 14:54

MamaE schreef op 19-02-2022 om 14:35:

[..]

Het is niet in het belang van het kind om te verblijven bij een vader die buiten zijn werk enkel blowend op de bank ligt. Noch om in een huis te verblijven waar drugs aanwezig zijn.

Eisen dat iemand afkickt kan inderdaad niet, maar het kan wel een voorwaarde zijn voor omgang met het kind. Omdat het niet in het belang van het kind is om omgang te hebben met iemand die zoveel drugs gebruikt. Dat is geen voorbeeldfunctie.
Dus als hij niet wil afkicken is het ook prima, maar dan kan hij ook geen vaderrol vervullen. Dat staat los van dat het kind weet dat hij de papa is.

Maar die voorwaarden bepaalt de rechtbank dus en niet de moeder. En geen rechter zal hem verplichten tot speekseltesten of in een beker plassen.

BlueFawn schreef op 19-02-2022 om 14:54:

[..]

Maar die voorwaarden bepaalt de rechtbank dus en niet de moeder. En geen rechter zal hem verplichten tot speekseltesten of in een beker plassen.

Dan moet meneer wel eerst zelf de benodigde tijd, moeite en geld steken in een gang naar de rechter. Dat hoeft de moeder echt niet voor hem te regelen.
Als hij het echt graag wil, kan er veel, maar daar is dus een pro-actieve houding van hemzelf voor nodig.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

19-02-2022 om 15:25

BlueFawn schreef op 19-02-2022 om 14:54:

[..]

Maar die voorwaarden bepaalt de rechtbank dus en niet de moeder. En geen rechter zal hem verplichten tot speekseltesten of in een beker plassen.

Klopt. Maar alleen als hij zelf het initiatief neemt om naar de rechter te gaan. Doet hij dat niet dan is hij juridisch geen vader en heeft hij geen enkel recht mbt het kind.

Jij blijft steeds ingaan op dingen die je zelf verzint, maar die niemand hier beweert.

Het voornaamste advies dat ik hier van vrijwel iedereen zie is: TO moet zorgen dat ze zelf haar zaakjes op orde heeft, in staat is om alleenstaande moeder te zijn. En geen pogingen doen om ex tot handelen te krijgen. Als hij een rol in het leven van zijn kind wil, zal hij zelf stappen moeten ondernemen. Niet zij.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

19-02-2022 om 16:55

BlueFawn schreef op 19-02-2022 om 14:54:

[..]

Maar die voorwaarden bepaalt de rechtbank dus en niet de moeder. En geen rechter zal hem verplichten tot speekseltesten of in een beker plassen.

Misschien niet, misschien wel, afhankelijk van de ernst van de problematiek. Maar dan is er ook nog de kinderbescherming die mee kan kijken bij eventuele omgang.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

19-02-2022 om 17:06

Er lijkt op dit topic meer aandacht te zijn voor de malle jongen (die maar blijft stoken en raaskallen dat een drugsverslaafde verwekker een geschikte vader is) dan voor TO. Best gek eigenlijk.

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

19-02-2022 om 17:33

niet_rechts schreef op 19-02-2022 om 17:06:

Er lijkt op dit topic meer aandacht te zijn voor de malle jongen (die maar blijft stoken en raaskallen dat een drugsverslaafde verwekker een geschikte vader is) dan voor TO. Best gek eigenlijk.

Best gek dat iemand bewust haar best doet om zwanger te raken van een blower van wie zij dit gedrag blijkbaar twee jaar lang heeft geaccepteerd en zij hem daarmee kennelijk geschikt achtte als vader voor haar kind. Wake up meid, zij heeft deze draak zelf ook gekozen als vader van haar kind en met hem heeft ze het dus te doen, iemand die zelf de weg vind naar verslavingszorg en een kliniek weet waarschijnlijk prima welke wegen te bewandelen om erkenning en omgang te krijgen.

BlueFawn schreef op 19-02-2022 om 17:33:

[..]

Best gek dat iemand bewust haar best doet om zwanger te raken van een blower van wie zij dit gedrag blijkbaar twee jaar lang heeft geaccepteerd en zij hem daarmee kennelijk geschikt achtte als vader voor haar kind. Wake up meid, zij heeft deze draak zelf ook gekozen als vader van haar kind en met hem heeft ze het dus te doen, iemand die zelf de weg vind naar verslavingszorg en een kliniek weet waarschijnlijk prima welke wegen te bewandelen om erkenning en omgang te krijgen.

Best gek eigenlijk dat jij volledig hebt gemist, of bewust vergeet, dat hij was afgekickt. Dat hij haar dat ook deed geloven en zijn terugval niet met haar deelde tot ze het zelf ontdekte, terwijl ze het er toen al over hadden om kinderen te krijgen.

Hoe moest zij weten dat hij loog? Een cursus gedachtenlezen volgen?

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

19-02-2022 om 17:36

BlueFawn schreef op 19-02-2022 om 17:33:

[..]

Best gek dat iemand bewust haar best doet om zwanger te raken van een blower van wie zij dit gedrag blijkbaar twee jaar lang heeft geaccepteerd en zij hem daarmee kennelijk geschikt achtte als vader voor haar kind. Wake up meid, zij heeft deze draak zelf ook gekozen als vader van haar kind en met hem heeft ze het dus te doen, iemand die zelf de weg vind naar verslavingszorg en een kliniek weet waarschijnlijk prima welke wegen te bewandelen om erkenning en omgang te krijgen.

Probeer je eens te verplaatsen in TO. Je komt op mij over alsof je denkt de vader van het jaar te zijn terwijl je eigenlijk nog helemaal niet zo lang "vaderlijk" bent.

Ach Tickel, je weet: bekeerlingen zijn de fanatiekste gelovigen...

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

19-02-2022 om 19:01

Lollypopje schreef op 19-02-2022 om 17:36:

[..]

Best gek eigenlijk dat jij volledig hebt gemist, of bewust vergeet, dat hij was afgekickt. Dat hij haar dat ook deed geloven en zijn terugval niet met haar deelde tot ze het zelf ontdekte, terwijl ze het er toen al over hadden om kinderen te krijgen.

Hoe moest zij weten dat hij loog? Een cursus gedachtenlezen volgen?

Ze had zich op zn minst kunnen verdiepen in het fenomeen verslaving en hoe daar vanaf te komen. Had waarschijnlijk een boel verduidelijkt. Afkicken voor een paar  maanden zegt niet veel. Het is meer een meerjarenplan. Je kunt natuurlijk proberen om alles op hem af te schuiven maar ik zou wel in gedachten houden dat zij hem tot enkele weken geleden blijkbaar nog prima geschikt vond als vader, ik lees ook niet dat hij geen vader wil zijn maar vooral dat zij veel verwacht van hem. 

BlueFawn schreef op 19-02-2022 om 19:01:

[..]

Ze had zich op zn minst kunnen verdiepen in het fenomeen verslaving en hoe daar vanaf te komen. Had waarschijnlijk een boel verduidelijkt. Afkicken voor een paar maanden zegt niet veel. Het is meer een meerjarenplan. Je kunt natuurlijk proberen om alles op hem af te schuiven maar ik zou wel in gedachten houden dat zij hem tot enkele weken geleden blijkbaar nog prima geschikt vond als vader, ik lees ook niet dat hij geen vader wil zijn maar vooral dat zij veel verwacht van hem.

Het was inderdaad niet handig om hem op zijn woord te geloven, maar hij heeft nu wel laten zien wat ze van hem kan verwachten. En dat is niet veel. Hoewel jij blijkbaar je afspraken na komen al erg veel gevraagd vind. 

Maar ik laat het hierbij, want TO heeft ook niks aan deze discussie.

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

19-02-2022 om 19:19

Lollypopje schreef op 19-02-2022 om 19:12:

[..]

Het was inderdaad niet handig om hem op zijn woord te geloven, maar hij heeft nu wel laten zien wat ze van hem kan verwachten. En dat is niet veel. Hoewel jij blijkbaar je afspraken na komen al erg veel gevraagd vind.

Maar ik laat het hierbij, want TO heeft ook niks aan deze discussie.

Ze heeft er ook niks aan om aangepraat te worden dat alle rechten op hun gezamenlijk kind  bij haar liggen omdat zij de moeder is en het maakt niet uit wat jij of ik vinden, die man is de vader en daar ontkom je niet aan ook al is hij niet de vader die ze wenstte

BlueFawn schreef op 19-02-2022 om 19:19:

[..]

Ze heeft er ook niks aan om aangepraat te worden dat alle rechten op hun gezamenlijk kind bij haar liggen omdat zij de moeder is en het maakt niet uit wat jij of ik vinden, die man is de vader en daar ontkom je niet aan ook al is hij niet de vader die ze wenstte

Lees jij een andere discussie dan ik ofzo? 

Volgens mij is iedereen daar ook heel eerlijk over.

Hij kan erkenning aanvragen. Niemand ontkent dat. Sterker iedereen benoemd dat gewoon. Maar dat moet hij dan wel zelf doen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.