Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Anoniem

Anoniem

16-09-2014 om 19:55

Dochter met misschien immuunstoornis

Angela67

Angela67

18-09-2014 om 13:16

ik proef

toch weinig begrip voor het feit dat jij het ook mis kan hebben en wat voor gevolgen je vergissing zou kunnen hebben voor een weerloos kind. Ik zou het op prijs stellen als je juist niet teveel missiedrang aan de dag legt dan blijft het beperkt tot mensen die zelf op zoek gaan en gedegener onderzoek doen.
gr Angela

Linda K

Linda K

18-09-2014 om 13:18

Bovendien

Verschilt het per vaccinatie hoe lang de bescherming is. Sommige zijn inderdaad 10 jaar, andere zijn levenslang.

Mama van S

Mama van S

18-09-2014 om 13:18

Ik bedoel, hoe natuurlijk voelt het

Om een baby van 6 tot 8 weken en nu tegenwoordig soms al met 4 weken het volgende in te spuiten:

- Ziektekiemen tegen 7 verschillende ziektes
- Formaldehyde
- Neomycine
- Polymyxine
- Resten aluminiumhydroxide
- Resten aluminiumfosfaat
- Lactose
- Natriumchloride

En dat is niets complottheorie maar staat gewoon in de bijsluiter.

Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om dat in mijn kind te laten spuiten en zeker niet slechts enkele weken na de geboorte.

Mama van S

Mama van S

18-09-2014 om 13:20

En geen enkel vaccin werkt levenslang

Ik geloof dat het langst werkende vaccin Hepatitis B is, die werkt 25 jaar.

Mama van S

Mama van S

18-09-2014 om 13:22

Echt geen semi-wetenschappelijke sites gelezen

En voor wie het nog wil weten, ik heb me echt niet bezig gehouden met het lezen van bangmaak sites of van die onzin sites die melden van je autisme krijgt van vaccins en op dezelfde website zeggen dat de wereld binnenkort word overgenomen door aliëns. Wat ik heb gedaan is de bijsluiter van het vaccin dat ze zou moeten krijgen pakken en de ingrediënten lezen en opzoeken wat dat is en wat bekend is over de invloed daarvan op het lichaam van een pasgeboren baby. Dat is het enige, feitjes. Feitjes wat erin zit en het feit dat niet onderzocht is of het veilig is voor een klein babylichaampje. Dat was voor mij genoeg om te zeggen: we doen het niet.

Angela67

Angela67

18-09-2014 om 13:23

het blijft een afweging

en als je alleen die feiten opnoemt geeft iedereen die niet verder kijkt je gelijk. ik zou wel eens willen weten hoeveel slechte stoffen een baby tegenkomt (al dan niet met drinken; ik bedoel dus het beddegoed waar het opligt, de speeltjes die het in zijn/haar mond neemt, de lucht die het inademt) en welke deeltjes je daarmee naar binnen krijgt. En dat is niet om jouw lijstje te bagetalliseren maar ik vind het raar dat je het zo belangrijk vindt op een heel scala aan zaken waar je geen weet van hebt (omdat het niet te weten is, maar wel te vermoeden) of waar je wel weet van hebt maar het minder belangrijk vindt.
En ja ik heb ook beslissingen genomen toen mijn kinderen klein waren die ik met vuur en zwaard verdedigd heb en waar ik nu van zie: hoe belangrijk is het van de maan af gezien met alle risico's waar je je kind aan blootstelt als het groter wordt.
gr Angela

Tijgeroog

Tijgeroog

18-09-2014 om 13:29

Onjuist

Ik heb naa de volgende drie vaccinaties gekeken:
Hep a werkt 25 jaar en waarschijnlijk langer, maar dat weten ze nog niet, daarvoor moeten de onderzoeken en nog langer lopen.
Hep B werkt levenslang.
Bij BMR ben je levenslang tegen mazelen en rode hond beschermd, voor de bof is het nog onduidelijk.

Dktp beschermt tien jaar, dus toen ik laatst op reis ging heb ik me opnieuw tegen dktp laten inenten.
Verder is het logisch dat meer mensen dood gaan aan de griep dan aan de mazelen, omdat heel veel mensen zijn ingeënt tegen de mazelen en mazelen bijna niet meer voor komt. Dat komt dan weer door de vaccinaties. Grieperig is bovendien minder effectief, door het continu muteren van het griepvirus. En doodgaan is niet het enige schadelijke aan bijvoorbeeld mazelen, je kunt er ook oa ernstig hersenletsel door oplopen. De kans daarop, als je besmet bent, vind ik onacceptabel hoog.

En verder vind ik het inspuiten van bijvoorbeeld lactose (zit in (moeder)melk) en natriumchloride (keukenzout) nou niet zo schokkend.

oh ja

Die griepprik, die krijgt mijn zoon (met de afweerstoornis) dus wel ieder jaar. Als er iets is met de afweer van je kind heb je grote kans dat je dat advies ook zult krijgen. Maar dat ga je niet doen dan dus, want dat is ook 'vergif'?

Ik hoop dat je vrouw nooit een druppel alcohol heeft gedronken tijden de zwangerschap/borstvoeding, geen verkeerde dingen heeft gegeten? Niet in een schimmelig huis heeft gewoond, geen gas heeft ingeademd, niet heeft geverfd, niet met het vliegtuig is geweest, geen televisie en laptop in de buurt heeft gehad? (Want als we het dan toch over gif hebben: weet je wel hoe schadelijk straling is?), niet in een ziekenhuis heeft gelegen, niet in de randstad heeft gewoont (luchtvervuiling!)... Moet ik nog doorgaan?

Als je zo bang bent voor 'gif' in je kind, dan is het echt volstrekte nonsens om dat dan alleen tot de vaccinaties te beperken.

Mijntje

Mijntje

18-09-2014 om 13:37

eng?

Ja natriumchloride klinkt vreselijk eng maar dat is gewoon een beetje zout. Lactose is gewoon melksuiker.. Door dit soort dingen te roepen wordt het moeilijk om je nog serieus te nemen.
Dan moet je wel consequent zijn en je kind geen antibiotica laten voorschrijven, want daar zit bv ook polymyxinein in en nog een heleboel andere troep.
Men ent kinderen vroeg in om de ziektes voor te zijn. Het is geen babietje pesten, dan neem je de ernst van de ziekten niet serieus. Per jaar sterven 800.000 kinderen aan kinkhoest, een miljoen aan mazelen en polio.
Natuurlijk is het raadzaam om bij kind dat ziek is de inenting uit te stellen.

Mama van S

Mama van S

18-09-2014 om 13:56

Krijgt ze ook niet

Antibiotica, tenzij ze anders doodgaat. Maar voor gewoon ziek krijgt ze echt geen antibiotica en zoeken we naar andere alternatieven.

Daarnaast zit er gewoon een heel groot verschil tussen iets via de natuurlijke weg in het lichaam krijgen en iets rechtstreeks in het bloed gespoten krijgen. Als een schadelijke stof via eten of via iets wat ze in haar mond stopt of via iets wat ze inademt in haar lichaam terecht komt moet het zich langs allerlei natuurlijke barrières vechten voor het schade kan aanrichten in haar lichaam. Daar is het lichaam op gemaakt, om dat op die manier aan te kunnen. Niet om die stoffen in de bloedbaan gespoten te krijgen waar er geen natuurlijke barrières is en het een open verbinding heeft naar de organen waaronder de hersens en daar schade kan gaan aanrichten.

Dat de vaccins tegen Mazelen en rode hond levenslang werken klopt niet. Ik ken genoeg mensen die tijdens hun zwangerschap ondanks vaccinatie geen antistoffen tegen rond hond meer bleken te hebben. En van Mazelen is het gewoon uit testen gebleken dat na 10 jaar nog maar zo'n 27% van de gevaccineerden antistoffen had.

En ja, natuurlijk sterven er een miljoen kinderen per jaar aan Mazelen. In ontwikkelingslanden. Daar sterven ook een miljoen kinderen per jaar aan verkoudheid. Een ondervoed kind in een ontwikkelingsland zonder hygiëne, zonder schoon drinkwater, zonder eten en zonder onderdak is niet te vergelijken met een kind dat opgroeit in het rijke en moderne westen.

Mijntje,

Die getallen over het aantal slachtoffers, is dat wereldwijd? Op de aarde leven bijna 8000 miljoen mensen. Velen in omstandigheden die slecht zijn voor de gezondheid. Dan denk ik aan Afrika waar geen goede rioleringssysteem en watertoevoersystemen zijn aangelegd. Of aan andere landen waar de dokter te duur is of te ver woont.
Die omstandigheden zijn niet te vergelijken met de goede zorg in Nederland. Die getallen mag je dan ook niet gebruiken om de noodzaak van vaccinatie uit te leggen, ben ik van mening.

Ik heb wel mijn kinderen laten vaccineren, dat heeft niets te maken met meeliften. Als een ander wilt meeliften, heb ik daar geen moeite mee. Ik koos ervoor omdat de gelegenheid om op natuurlijke wijze een bescherming op te bouwen, niet mogelijk is als iedereen zijn kind vaccineert.

Mama van S

Mama van S

18-09-2014 om 14:02

En waarom moet ik me uberhaupt verantwoorden

Voor het feit dat wij onze kinderen niet laten inenten? Waarom doe ik het eigenlijk nog? Mij haal je niet over, onze dochter word niet geënt en onze zoon die op komst is ook absoluut niet. Ik denk er niet over. Pas als iemand me met 100% zekerheid kan garanderen dat het veilig is en mijn kinderen niet zal schaden zal ik het doen. Denk alleen niet dat dat ooit gaat gebeuren. Niemand kan dat garanderen.

Mijntje

Mijntje

18-09-2014 om 14:07

dit geeft niemand je want

in het leven is er geen enkele garantie. Behalve dat iedereen dood gaat.

Mama van S

Mama van S

18-09-2014 om 14:15

Nee en dit risico vind ik te groot

Het risico van het inspuiten van stoffen die in te grote hoeveelheden dingen als epilepsie en kanker kunnen veroorzaken zonder te weten wat dan een "te grote hoeveelheid" is.

Angela67

Angela67

18-09-2014 om 14:39

maar dan hoef je ook niet naar een arts

en daar begon het mee. je hoeft je niet te verantwoorden maar het helpt om het gesprek voor te bereiden
gr Angela

Mama van S

Mama van S

18-09-2014 om 14:46

Blijkbaar wel

Zo voelt het wel, dat ik me moet verantwoorden. Altijd en eeuwig en overal. Zodra ter sprake komt dat wij niet vaccineren worden we nog net niet neergezet als domme onverantwoordelijke ouders, maar het scheelt niet veel. Op internet word zelfs regelmatig gesproken van dat ouders die niet vaccineren uit de ouderlijke macht moeten worden gezet. Daar word ik doodmoe van. Wij zijn informatie gaan lezen over vaccins omdat we het allerbeste willen voor onze dochter en straks voor onze zoon, niet meer en niet minder. Ik word er zo moe van om steeds als onverantwoordelijk te worden neergezet, of als dom iemand die er geen verstand van heeft. Niet direct dan wel indirect. Onze dochter is en blijft puur en daar komt geen kunstmatige spuit in. Nooit.

En hoewel ik gisteren nog overwoog om haar misschien tegen MenC, Hib en Tetanus te laten vaccineren, ben ik daar inmiddels op teruggekomen na lezen en nadenken erover. Ik ga het niet doen. Alles in mij schreeuwt nee. Het gaat niet gebeuren. En daar kan niemand iets aan veranderen, hoogstens de kinderarts als die echt met hele goede redenen én bewijzen komt.

Mama van S

Mama van S

18-09-2014 om 14:47

En jullie

Dus zeker niet. Dus de berichten om mij te proberen te overtuigen van het nut van wel vaccineren zijn verspilde moeite.

Angela67

Angela67

18-09-2014 om 14:50

ik denk dat ik weet

wat ik altijd moeilijk vind, gevoelsmatig, bij al dan niet vaccineren - en jij doet het ook weer:
"wij zijn informatie gaan lezen over vaccins omdat we het allerbeste willen voor onze dochter en straks voor onze zoon, niet meer en niet minder."
Degenen die wel vaccineren doen dat ook. En met 1 pennestreek zet je die weg alsof ze niet het beste voorhebben.
En zo zul je het wel niet bedoelen maar zo komt het dus over. Als jij je dus ergert aan de overgrote meerderheid die wel vaccineert omdat ze nadenken, snap je dus ook dat de kans nog vele malen groter is dat men zich aan jou ergert (of gewoon niet snapt).

gr Angela

Barvaux

Barvaux

18-09-2014 om 15:27

tja

'Pas als iemand me met 100% zekerheid kan garanderen dat het veilig is en mijn kinderen niet zal schaden zal ik het doen. '

Jij kan niet met 100% zeggen dat de ziekte waar je niet voor gaat inenten veilig gaat verlopen en dat jouw kind daar geen complicaties bij krijgt. Eén op de 1000 kinderen met mazelen gaat er gewoon aan dood, elk jaar weer, ook in Nederland.

raar

Je zegt steeds dat je geen discussie wilt, ondertussen doe je niets anders dan toch elke discussie steeds maar aangaan. Dit terwijl je een ziek kind hebt en een vrouw in het ziekenhuis.
Ik begin me af te vragen of je eigenlijk wel 'echt' bent...

Mama van S

Mama van S

18-09-2014 om 15:51

Nou sorry hoor

Ik zal de discussie al niet meer aangaan. Maar er word door anderen hier net zo goed doorgehamerd op het onderwerp terwijl ik heb aangegeven niet erover te willen discussieren dus dan moet dat ook stoppen.

Nastia

Nastia

18-09-2014 om 15:56

De discussie

De discussie kan toch ook doorgaan zonder dat jij meedoet? Of alleen meeleest... Gewoon duidelijk zijn. Dat werkt beter dan steeds met argumenten aan te komen die zo makkelijk ontkracht kunnen worden. En wil je geen discussie, dan moet je minder voer voor discussie geven. Zo makkelijk is het.

Het valt me wel op dat je dingen erg persoonlijk opneemt. Dat is niet nodig, en niet handig ook. En volgens mij ook de reden dat je bij andere fora ook al bent weggegaan... En omdat ik je 'elders' ook al ben tegengekomen weet ik ook dat je hier niet het hele verhaal vertelt. Dat vind ik toch wel enigszins storend en helpt (mij) niet je serieus te nemen.

Ben je echt? Vast wel. Ben je precies wie je zegt dat je bent? Nee.

tja

Je gaat alleen over jezelf. Dus, als je geen discussie wilt, moet je niet reageren.

Ik vind je nogal verbitterd klinken, keer op keer. Teleurgesteld in mensen, wantrouwig tegenover onderwijs, de medische wereld, veroordelend over hele bevolkingsgroepen (zoals Nederlanders)... Ik weet niet wat er in je leven is gebeurd dat je zo gevormd heeft, maar ik weet wel dat als je nummer 1 van je wensenlijstje voor je kinderen (namelijk "geluk") wilt realiseren, dat je dan vooral eerst je eigen balast moet kwijtraken danwel neutraliseren.

Dromen en idealen zijn allemaal leuk en prima, maar er is ook zoiets als realiteit. En die 2 moeten toch ergens naar elkaar toe komen. Zo niet, dan voorspel ik nog veel meer verbittering in je toekomst. En dat houd je nooit verborgen voor kinderen...

Adinde

Adinde

18-09-2014 om 23:47

Nastia

Ik weet natuurlijk niet wat jij op andere fora van Mama van S hebt gelezen, maar ik vind het juist zo handig van dit forum dat ik steeds onder een andere naam dingen kan vragen. De ene keer heb ik vier kinderen, de andere keer twee dochters, dan weer woon ik hier dan weer daar, zo kan niemand mij herkennen. Misschien laat Mama van s ook wel hier dingen weg die ze op andere fora wel vertelt omdat ze niet terzake doen. Dat maakt haar toch niet meteen iemand die ze niet zegt te zijn?

Ik heb ooit iemand van school ontdekt hier die ook haar hele hebben en houwen hier neergooide, vrij intieme details en toen ik haar er daarop wees, werd ze boos. Misschien wil Mama van S door zaken wat anders te beschrijven hier, zoiets vermijden? Ik vind het niet raar.

Tango

Tango

19-09-2014 om 00:00

Naar buiten

Ik weet niet of je er nu wel of geen ander draadje bij mag halen maar ik las dus in het gezondheidsdraadje de vraag of je een kindje met oorontsteking wel of niet mee naar buiten neemt. Later bleek het kind ook nog flink koorts te hebben. Geen haar op mijn hoofd die er aan zou denken een kind met koorts mee naar buiten te nemen. Is toch helemaal niet fijn! Kinderen met koorts horen lekker in bed of op de bank te liggen. Maar goed, dat is mijn mening natuurlijk.

Wenda

Wenda

19-09-2014 om 00:33

giftige gassen

Niet de hele draad gelezen. Maar ik blijf erbij dat je eerste prioriteit moet zijn het grondig reviseren of vervangen van de gasboiler, kachel, gasleidingen en afvoeren.

Die schimmel lijkt me echt veel minder schadelijk. Schimmel en vocht kan tot klachten leiden bij allergie, maar dit is lang zo erg niet als giftige gassen die de dood of levenslange schade kunnen veroorzaken. Koolmonoxide is dodelijk maar in lage dosering ook heel schadelijk. Maar wist je dat bij een blauwe vlam ook giftige stoffen vrij komen? Waarschijnlijk is je afvoer niet in orde en dan is dit ook een gevaar.

"In een hete blauwe vlam ontstaan veel stikstofoxiden. Blootstelling aan hoge concentraties stikstofdioxide (NO2) kan luchtwegklachten en –aandoeningen verergeren en mogelijk veroorzaken (zie: astma). Er zijn aanwijzingen dat kortdurende piekblootstelling aan NO2 het afweermechanisme tegen bacteriële infecties kan verminderen (Jongeneel, 2009)."

amk

amk

19-09-2014 om 00:47

Tango

of je een kind met koorts mee naar buiten neemt hangt gewoon af hoe het kind zich er verder bij voelt. Die van mij loopt rustig door met koorts en een longontsteking. Mocht ook zwemmen van de huisarts (bevestigd door de longarts) Terwijl ze soms zonder koorts wel echt ziek is en dan de halve dag slaapt.

Ali

Ali

19-09-2014 om 07:52

Eens met Wenda

Ik snap niet dat je zo laconiek met de defecte boiler, geiser en afvoer omgaat. Het is heel gevaarlijk en schadelijk voor de gezondheid. Verdiep je er eens in. Er is al genoeg over gezegd.

Wenda, zijn wij (een soort van) collega's? GGD, gemeente?

Al vier draadjes?

Is ook lastig om alles uit elkaar te houden dan...

Tegeltje

Tegeltje

19-09-2014 om 22:49

Kleinigheidje

Vaccins worden niet rechtstreeks in de bloedbaan ingespoten, zoals mama van s steeds beweert.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.